Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jul 2007, 15:28

hallo

pitoeter, morgen een verslagje komen uitbrengen hé.
Last van mijn ribben heb ik niet echt, en af en toe dikke voeten, maar eens ik even omhoog heb gelegen met de benen, zijn ze zogoed al weg.
De trap met marie op de arm, wordt zwaar. Dus, zo dikwijls als werner thuis is, moet hij ze in bed stoppen. :wink:
De veters knopen lukt hier nog redelijk goed en de sokken aandoen ook.
Die kilo's..... ben er ook deze keer bang voor! Heb echt van die vreetbuien, die komen en gaan... Probeer er wel op te letten, maar das niet altijd zo evident :?

Waar ik op dit mopment nog het meeste schrik van ga hebben is, hoe ik het allemaal met zo'n 2 mannen ga geregeld krijgen. Dan die eten en dan die. Dan die slapen en dan die wakker.... pppfff
de doopsuiker moet nog worden besteld of gaan zien bij de ava hoe we het gaan doen. De geboortekaartjes moeten nog gekozen worden. De kamer van de buikbaby moet nog in orde worden gebracht, ik wil absoluut mijn vensters wassen, mijn kasten eens allemaal uitmesten... Maar een geluk dat we volgende week verlof hebben!
En ik heb soms zo dagen dat ik absoluut geen energie meer heb. Dan ben ik soms blij dat marie 's avonds in haar bedje ligt :oops:

Ik voel me op dit moment ook serieus dik en lelijk, net een olifant....
Tzal wel weer zo'n hormonenstoot zijn zeker? *zucht*

Maandag 23 juli gaan we nog eens naar de gyn, dan ist alweer 6 weken geleden.

pitoeter
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 17 jul 2007, 17:47

Eindelijk zijn we mogen gaan! En ik ben super content en gerust gesteld. Deze keer heeft de gyn echt zijn tijd genomen en op de echo alles gezegd wat hij zag. Voorlopig ligt ons boeleke met het hoofdje naar beneden, nu maar duimen dat dat zo blijft. We lopen wel wat voor op schema. We zijn uitgerekend voor 15 oktober. Volgens het hoofdje 23 september, volgens buikje 4 oktober en volgens dijbeen 10 oktober. Dus we houden ons maar klaar voor begin oktober. We hebben het hartje gehoord en gezien. Hij heeft het geslacht nog eens bevestigd (desondanks wil ik van elk geslacht 1 naam tegen de bevalling). De kleine zou 1,2kg wegen. Hij heeft bloed getrokken om de toxaplasmose te testen. Ze gingen dus ook eens naar suiker en nog van alles kijken. Ik heb wel tegen mijn voeten gekregen... 3 weken geleden ben ik verkouden geworden na een paar dagen zat mijn neus pot toe en barstende koppijn (ik denk van mijn sinussen). Maar ik dacht ik mag toch niks nemen dus mijn neus proberen open te krijgen met zoutoplossing en dafalgan voor de koppijn. Maar nu heb ik nog dagelijks barstende koppijn en mijn neus is beter maar nog niet gedaan. Nu moet ik een neusspray gebruiken en binnen een week moet ik genezen zijn anders moet ik naar de huisdokter voor antibiotica want het mag niet onsteken en zeker geen onsteking in mijn bloed komen want dan komt dat zo bij de kleine. Dus mijne man natuurlijk ook niet goed gezind op mij omdat ik niet naar de huisdokter wou. Normaal moesten we binnen 4 weken terug gaan maar dan hebben we vakantie. En vermits we niet weten of we thuis zijn of weg hebben we maar een weekje later genomen dus volgende afspraak is 21 augustus.

Vermits ik begin september in bevallingsverlof wil gaan moet gyn dan papier invullen. Maar ik weet het al niet meer juist van bij Jarne. Moet hij enkel dat papier van ziekenfonds invullen? Of moest ik nog iets doen om in bevallingsverlof te gaan? Misschien dat Mieke het nog weet van bij Marie of Beagle heeft zich misschien al goed geïnformeerd.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 jul 2007, 15:30

hier zijn we weer!

vandaag een heel deel telefoontjes gedaan. Ik heb een kinderkamertje zoals dat Marie bijbesteld, alleen zonder de commode deze keer: bed, nachtkastje en kleerkast.
De kraamzorg (poetshulp) is ook geregeld en de vroedvrouw gaat in september even binnenspringen. zij zal na de bevalling 10x langs komen om te zien hoe het met de baby en mama gaat :lol:
Volgende week verlof (joepie!!) en dan gaan we eindelijk beginnen met het tweede kamertje in orde te maken.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jul 2007, 19:31

awel, hoe zit dat hier met de andere oktober mama's in spe??? :lol:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jul 2007, 15:21

we zijn terug van de gyn!
De buikbaby zit perfect op schema! Het zou nu zo'n 1,2 kg wegen en rond de 32 cm zijn. En alles was prima!
Ik zelf ben nu in totaal 5,5 kg bij.
27 augustus is de volgende afspraak :wink:

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 23 jul 2007, 15:42

Wauw! 1.2kg!!! :shock:
(ik weet eigenlijk niet als dat veel is :lol: )
En het gewicht van de mama is ook in orde hé :wink:
Is de uitgerekende datum aangepast, of blijft het half oktober?

Volgende week woe mag ik ook nog eens naar de vroedvrouw. Heb al een heel resem vragen voor haar opgeschreven :wink:

Wij hebben vorige week de babykamer leeg gemaakt. Ik denk dat de meubeltjes in september geleverd worden. Dat is toch nog ruim op tijd, hiet?
Over drie weken gaan we de koets halen (hij zou al geleverd zijn).
Nu zaterdag gaan we nog eens kijken voor de kaartjes en doopsuiker. Heb weer op iets zitten broeden en hopelijk kunnen ze ons helpen (en valt de prijs een beetje mee...)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jul 2007, 16:26

Beagle,
we hebben ook net de kamer leegemaakt voor buikbaby en ook ons meubeltjes komen in september aan, dus das nog ruim op tijd hé (denk ik en hoop ik) :lol:
De uitgerekende datum is bij mij nog dezelfde gebleven. :wink: Maar ik tel daar niet meer zo op, heb zo een vermoeden dat ik ook weer overtijd ga gaan zoals bij Marie :lol:

Laat je iets weten als je van bij de vroedvrouw komt?
Komt allemaal zo stilletjes kortbij hé. De meesten zeggen zo van oooohh oktober, das nog lang hé... :roll: Ik vind juist van niet, tis nog 'maar' ndikke 11 weekjes!

Mijn gewicht... als de mensen me zien, amai, je moet ook niet meer lang en als ik dan zeg tot oktober nog, zeggen ze amai, dan ben je ook goed bijgekomen. Ze geloven nooit dak nog maar 'zo weinig' (in verhouding dan bij marie) ben bijgekomen! :evil: Terwijl ik er nog wel zo fier op ben!

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 23 jul 2007, 16:31

Ja, hier hoor ik het ook vaak "ooh, pas voor oktober..."
Maar ik denk dat dat komt omdat het nu zomer is en oktober is herfst, en voor de meesten dus nog veraf...

En wat de kilo's betreft: als er weer eentje afkomt met 'amai, al zo'n buik', denk ik dan maar: ze weten niet wat ze moeten zeggen en dan krijg je zo'n antwoord.
Want eigenlijk, wat is een normale zwangere buik? Zijn daar regeltjes voor? Ik denk het niet!

(btw: ben ook maar 4 kg bijgekomen, alleen mijn buik steekt naar voor :lol: )
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jul 2007, 16:39

we gaan het ons niet aantrekken hé beagle! :wink: :lol: En gewoon genieten van ons zwanger zijn met dat mini mensje in onze buikjes :lol:

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 24 jul 2007, 11:56

Weten jullie vanaf wanneer de beeb zich 'goed' moet leggen?
En voel je dat dan adhv de bewegingen?
Kan je de ligging op één of andere manier beïnvloeden?

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 jul 2007, 14:06

nee, ik heb er geen gedacht van eigenlijk.. is dat niet dat de baby zichzelf kan draaien tot 36 weken? Ligt jou beebje ook met de poep naar beneden?
De onze ook, dus hoop dat em nog op tijd zal draaien.

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 24 jul 2007, 14:13

Hey
Toen ik de laatste keer bij de gyne was (vorige week) heeft ze eigenlijk niks gezegd. Ik heb haar wel gevraagd hoe het lag, maar zij vond het nu nog niet nodig om te voelen... :roll:
Maar toch wil ik het graag weten.
Och, volgende week ga ik naar de vroedvrouw en zal ik het haar vragen.
Ik hou je op de hoogte :wink:

Ik vroeg dat van het beïnvloeden van de ligging, omdat de vroedvrouw bij één van de eerste bezoeken vertelde dat dmv bepaalde bewegingen te maken over de buik, de ligging kan veranderd/gestuurd worden. Maar ze zou me dat later in de zwangerschap aanleren.
Ik vind dat nu die 'later' wel is aangebroken :mrgreen:

Ik las in een andere post dat je kleintje nog met de poep naar beneden ligt? Ook zo'n schrik voor een keizersnede? Alhoewel het nog vroeg is: Ikke ook... :?

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 jul 2007, 14:27

ja zenne, ik heb er schrik voor. En de meesten zeggen dat het niets voorstelt, ik geloof ze wel, maar wat me het meest tegensteekt is de genezing achteraf, hoe vlug je op de been bent enzo enne... het blijft een operatie hé :?
We zullen maar eerst duimen dat ons beebje zich nog wilt draaien :wink:

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 24 jul 2007, 14:31

Zou 't helpen als we zelf op onze kop gaan staan? :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 jul 2007, 14:33

gij moogt eerst proberen! :lol:

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 24 jul 2007, 14:35

Mieke, weet je nu 100% het geslacht al?

En ik denk dat de beebjes zich toch nog redelijk 'laat' kunnen draaien hoor, allé, kweetnie zeker zenne :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 jul 2007, 14:40

nee, niet met 100% zekerheid. 1 augustus gaan we een 4D echo laten maken en dan weten we het wel met 100% zekerheid :wink:

pitoeter
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 25 jul 2007, 21:04

We lopen hopeloos achter. Ik lees dat jullie al zo goed bezig zijn met van alles. De kamer voor ons babytje steekt nog propvol, nog steeds geen naam, doopsuiker, kaartjes... Enkel meter/peter in orde, beslist om geen lijst te leggen en geen babyborrel te geven. Ik wil er thans invliegen maar ik vind er maar geen tijd voor!

Ik ben maandag toch maar naar huisdokter geweest want neusspray die gyn voorgeschreven heeft heeft er niet voor gezorgd dat ik genezen ben. Ik had een beetje koorts 37,4 dus dat was ook niet goed. Nu antibiotica gekregen voor 10 dagen hopelijk is het dan volledig gedaan. Ik ben nu al meer dan 4 weken verkouden en het hangt mijn strot uit.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 jul 2007, 21:36

ai pitoeter, dat is niet zo leuk
welke neusspray heb je genomen? toen ik overlaatst verkouden was had ik een neusspray op basis van zeezout en ik moet zeggen, die heeft wonderen verricht bij mij!
Hopelijk ben je snel genezen!!
Kaartjes zijn hier ook nog niet gekozen hoor :wink: Wel al beslist dat er een babyborrel komt, maar ik moet nog bellen voor de zaal, en er komt ook geen lijst, we hebben eigenlijk nog alles.... Behalve de kleertjes natuurlijk :wink:
Suikerbonen.... ik moet er nog steeds achter gaan, ach zal wel in orde komen tegen dat het zover is!
Ik duim alvast mee dat je snel terug genezen bent!!!

pitoeter
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 25 jul 2007, 21:50

De eerste week van mijn verkoud en ook de ergste heb ik ook een neusspray op basis van zeezout gebruikt. Maar nu had de gyn Locabiotal voorgeschreven. Het is niet dat ik nog doodziek ben maar mijn neus is niet volledig open en regelmatig koppijn van mijn sinussen denk ik. En als het dan zo warm weer is zoals vorige week zondag is het precies of ik geen lucht krijg. Best beangstigend en moet ik me echt kalm proberen te houden of ik geraak in paniek.

Ik zou zo graag de babykleertjes uitwassen en eens kijken wat ik allemaal heb als ik dan iets leuks zie dat ik weet welke maat ik best bij koop. Maar ik wil dit pas doen als ik de kleertjes in de kast kan leggen en dat gaat nog effe duren. Kamer helemaal leeg ruimen, kasten naar stort doen, behang af doen, verven (maar eerst nog kleurtjes kiezen) en dan nog meubels gaan lenen bij mijn schoonzus dus....
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 jul 2007, 21:54

doe maar op je gemak, zorg maar dat je eerst van die snotneus af bent!!
Ons kamertje komt trouwens ook pas in september aan, dus dan moet allen nog gemonteerd worden en dan kan ik ook pas de kleertjes enzo erin leggen...

Vandaag opnieuw de suikertest gedaan, die van 3uur!!!! :shock: ik moest 100gr glucose in een glas water opdrinken, echt slecht ik zeg het u, heb bijna alles moeten overgeven!! En dat op uwe nuchtere maag.. Krijg er nog rillingen van, als ik eraan terugdenk..
Nu maar hopen dat de uitslag goed is, als de waarden weer te hoog zijn, moet ik mss insuline innemen... :?

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 26 jul 2007, 11:47

Mieke schreef: Vandaag opnieuw de suikertest gedaan, die van 3uur!!!! :shock: ik moest 100gr glucose in een glas water opdrinken, echt slecht ik zeg het u, heb bijna alles moeten overgeven!! En dat op uwe nuchtere maag.. Krijg er nog rillingen van, als ik eraan terugdenk..
Nu maar hopen dat de uitslag goed is, als de waarden weer te hoog zijn, moet ik mss insuline innemen... :?
Afschuwelijk hé Mieke!! Ik kon dat gelukkig binnenhouden maar een halve dag met die smaak in mijn mond rondgelopen.
Bij mij was er 1 waarde net boven het maximum. De huisarts zag niet echt een probleem (pas vanaf 2 waarden boven het maximum) maar de gyn vond het toch beter om eens nader op te volgen.
Sinds vorige week woensdag heb ik een week moeten prikken en mijn suikerwaarde meten (6 x per dag, net voor en 2 uur na het eten). Bijkomend moet ik de rest van de zwangerschap de inname van suiker vermijden.

Gisteren dan terug geweest met mijn resultaten van een week. Nog steeds suiker vermijden en nu om de dag nog opvolgen ... Over het algemeen goeie waarden maar met een paar uitschieters.

Hopelijk komt het niet zover dat je insuline moet spuiten en kan je het nu ook onder controle houden zoals bij mij. Of nog beter, dat je onder de maxima blijft hé. Kzal duimen!! :wink:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 13:55

hey anneliefje!

das ook niet prettig hé. Je moet dus ook geen tabletjes innemen? Gelukkig duurt het niet meer zo lang vooraleer je je kleintje hebt :wink:
Maarja, die ijsjes en zo zijn toch ooozo verleidellijk hé :lol:

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 26 jul 2007, 14:12

Idd niet prettig :? Maar anderzijds ... het is idd niet al te lang meer :wink:
Het stomme is wel dat ik praktisch van heel de zwangerschap niet veel 'goestjes' heb gehad. Af en toe wel eens iets lekkers gegeten natuurlijk. Maar nu het niet mag, heb ik wel meer zin in lekkers natuurlijk :roll:

En ik heb de officiële toestemming gekregen om af en toe ijs zonder suiker te eten (van ijsboerke). Normaal zeggen ze om aspartaam te vermijden maar heel uitzonderlijk is iets met zoetstof beter dan iets met gewone suiker.
Tis toch al iets hé :wink:

En verder hoef ik niets te nemen ofzo. Das omdat ik 'net geen' zwangerschapsdiabetes heb. Gewoon opletten hé en tis in het belang van ons kleintje dus dat is de beste reden om me eraan te houden!

Wanneer krijg je je resultaten Mieke?

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 14:14

vanavond om 17u mag ik bellen...
Ben eigenlijk nogal redelijk zenuwachtig, ik weet niet waarom, hoop dat het loos alarm is...

In heel de zwangerschap heb ik eigenlijk ook geen rare goestingskes gehad, maarja, als ze zeggen dat je het niet meer mag eten, krijg je er juist wel zin in hé

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 26 jul 2007, 14:16

ai, ik hoop dat de uitslag negatief is (of positief :? voor u dann niet de test :wink: )
Die insuline wat je dan zou moeten nemen, zijn dat pillekes, of spuiten?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 14:18

spuiten :?

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 26 jul 2007, 14:22

Jukkie ...
Gelukkig mag je straks al bellen. Ik was weer zo slim om op een vrijdag te gaan en kon pas de maandagnamiddag bellen ... :roll:

Ik hoop voor je mee dat het goed uitdraait want dat prikken (om de suikerwaarde te meten) alleen al is zo intensief ...

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 14:23

hou jullie op de hoogte! :wink:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 18:51

de suiker na de test was goed, de suiker nuchter was niet goed :? die was een beetje te hoog. De max waarde is 94 en ik had 99, ik moet er dus wel een beetje opletten met wat ik eet, maar verdere info krijg ik nog van de gyn
Maar geen spuitjes of tabletjes, oef!

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”