Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
nieuw

Bericht door Aicha » 05 okt 2006, 10:42

Iedereen heeft hier precies dezelfde bil - en dijenkwaal :lol: moet lukken !
Is er nog iemand die hier, net als ik, last heeft van zijn ribben. Kan bij momenten amper goed doorademen.

Het is inderdaad zo dat die eerste kleertjes zo kort dienstdoen dat je er beterr niet te heel veel van in huis haalt. Zeker maatje 50. Er zijn zelfs heel wat borelingskes die deze nooit aankunnen. t is altijd leuk als je iemand kent die je wat leuke eerste spulletjes leent.

Bij mijn zoontje had ik dan weer geen maatje 50 gekocht op voorhand. Nooit gedacht dat ons ventje minder zou meten. Mijn ma is dan naar de winkel recht tegenover de materniteit een drietal tenuetjes gaan halen. Na een goeie 2 weken was ie er al uitgegeroeid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 06 okt 2006, 08:56

last van mij ribben heb ik nog niet, maar wie weet is dat ook zoiets wat is weggelegd voor ons :lol: iedereen dezelfde kwaaltjes,

ik hoop dat je er niet teveel last van hebt, de baby zal waarschijnlijk wel ergens tegen aanduwen

hier is voor de rest alles goed, veel beweging en voor mezelf veel poetsgenot, de afgelopen dagen heb ik het ganse huis gepoetst en nu staat de babykamer ineen en kan ik daar weer aan beginnen en zo is er altijd iets ni waar :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 06 okt 2006, 09:48

Chanti,
't Is waar ne man beseft lijk ni echt goed wat hen overkomt ivm dingen die je nodig heb voor die kleine spruit.
Daarom is de vrouw er hé ...

Aicha,
Wat de vroedvrouw doet is luisteren naar de harttonen, je buik meten van shaambeen tot navel, urinecontrole en luisteren als je vragen hebt.
Hoe heet je vroedvrouw ; is het Ann Bogaert?

Enne ivm met da meterschap, ik ben sinds 2Omnd TATTA of TATTI van Maïté!!! Soms zegt ze zelf tatta ipv tatti maar op het geboortekaartje stond wel meter ?!? Nuja dat is ieder zijn keuze maar met dat ik ook nog zo jong ben hoorde ik niet graag meme of meter.

Allée laat je iet weten als je bij de vroedvrouw geweest zijt?
Grtj nana
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 06 okt 2006, 10:48

oh mensen allemaal,

ik ben juist van de trap gevallen :oops:

amai ik verschrok mij, ik ben 2 keer op mijn rug gevallen, da zal ik morgen wel voelen amai, maar het was op mijne rug of op mijne buik en de keuze was snel gemaakt

maar het is niets ernstigs denk ik, de baby beweegt nog heel goed, precies of het wakker geworden is :D

wie heeft da nog meegemaakt tijdens zijn zwangerschap?
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 06 okt 2006, 13:10

Chanti, voorzichtig meid!!
Gelukkig is je baby voldoende beschermd tegen die stoten.
Ik heb hier al een verhaal gelezen over iemand die gevallen was, maar vraag me niet wie en waar... :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vroedvrouw

Bericht door Aicha » 06 okt 2006, 18:32

Nana,

Ja, is Ann Bogaert. Vind het een hele vriendelijke! En met ons prutske is alles prima in orde.
Ze heeft me ook de werking van kraamzorg eens uitgelegd enzo.

Chanti, ik ben die andere stuntmeid. Tijdens elke zwangerschap ga ik verschillende keren onderuit. Steeds het geluk gehad dat ik nooit op mijn buik terechtkwam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 06 okt 2006, 19:15

Ma meiskes toch, gaat ge nu buiten allemaal dezelfde kwalen te hebben ook nog es allemaal van de trap vallen! Da is nie de bedoeling hé, ik zou zeggen: mijd alle trappen die ge tegenkomt! :lol:
Zij heeft 5 jaar geleden haar staartbeen gebroken tijdens de bevalling.
Wablief? Gaat dat ook al??? Alsof ge zo nog nie genoeg afziet!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 07 okt 2006, 10:02

Ambertje schreef:
Zij heeft 5 jaar geleden haar staartbeen gebroken tijdens de bevalling.
Wablief? Gaat dat ook al??? Alsof ge zo nog nie genoeg afziet!
Blijkbaar wel :roll: Vraag me niet hoe maar deugd heeft het niet gedaan. De kleine moest er snel uit en ze hebben ook serieus op haar buik geduwd. Die zag na de bevalling helemaal blauw. Ook was ze binnenin volledig gescheurd. Haar man zei dat er net een tros blauwe druiven uithing :shock: :shock: Dan gingen ze met de kleine weg voor wat onderzoeken en kwamen er wat 'ramptoeristen' kijken naar mijn zus haar tros blauwe druiven. Dat hadden ze nog niet gezien. Mijn zus wist niet eens wie er opeens bij haar stonden. Ze was precies een studieobject. Ocharme. En daarna heeft ze nog eens een serieuze depressie gehad. Zij is dus blij met 1 gezond kindje en wil het niet nog eens meemaken. Hopelijk gaat mijn bevalling iets vlotter, maar voor geruststellende woorden moet ik dus niet bij mijn zus zijn :? :?
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 okt 2006, 14:14

Flupke, niet teveel mee in zitten! Als ze dat nog niet gezien hadden is de kans klein dat jou iets gelijkaardigs overkomt!
Iedere bevalling is totaal anders. Bij de meesten is het een ervaring die aan niets kan tippen;
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

rotdag

Bericht door Aicha » 07 okt 2006, 15:56

Hey allemaal,

Weet niet hoe het komt maar heb een baaldag vandaag. Ik heb nergens zin in, kan geen rumoer verdragen. Pfff,... hoop dat we vlug een dagje verder zijn. KOmt er nog eens bij dat er vanavond bezoek komt.

Sorry voor het geklaag maar tmoest eruit. mijn ventje begrijpt het vandaag allemaal niet te best.

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 07 okt 2006, 22:47

zo dagen heeft iedereen wel eens, maak u maar geen zorgen

trouwens er zijn weinig mannen die op dat moment de volle begrip kunnen opbrengen,

bjorn begrijpt het hier ook niet altijd maar ze doen hun best en daar mogen we al dankbaar voor zijn,

hier is alles goed, gisteren kon ik niet meer op mijn voet gaan s avonds, maar nu is het al over, ben blij dat ik ni op mijne buik ben gevallen :D

en stampen hier, amai, mijne buik is een en al buld whawhawha :wink:
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

toestand

Bericht door Aicha » 08 okt 2006, 11:03

Hey allemaal,

Voel me vandaag stukken beter dan gisteren hoor!

Ben op aanraden van de vroedvrouw ook gestart met het innemen van magnesium en heb nu al de indruk dat ik me er in het algemeen beter door zal voelen.

Chanti,

Nog veel pijn aan je voet?

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 09 okt 2006, 10:27

nee hoor, alles is nu prima hier, buiten een paar blauwe plekken en een bloeduitstorting op mijn heup, dus ik heb geluk gehad,

ik ben blij dat ge u al veel beter voelt :D

hoe is het met de andere mama's in spé :lol:

hier veel getrap soms vervelend, alle bij intieme momenten vind ik dat niet zo plezant en de kleine heeft er dan veel plezier in om lekker mee te stampen hihihi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 09 okt 2006, 16:09

Hey, hier gaat alles goed. Aan het aftellen voor ons bezoekje aan de gynaecoloog morgen :lol: :lol: Eindelijk !!!!
Nu wel beteke aan het snotteren en wat spierpijnen. Net terug van de dokter en ik ben een weekske thuis :lol: :lol:

Ons kleintje gaat hier ook serieus tekeer. En ja... ook tijdens de intieme momenten. Ik probeer er dan echter niet te veel aandacht aan te besteden of mijn goesting is over :? :lol: :lol: Het heeft ons al heel wat lachbuien bezorgd. Ook dat heeft zijn charmes hé.

Verder niet al te veel last. Enkel veel harde buiken. Tijdens de dag let ik er niet zo op, maar als ik 's avonds in de zetel lig heb ik op drie uur tijd toch wel ongeveer 6 à 7 keer een harde buik. 's Avonds geeft het echt een ambetant gevoel. In de dag voel ik het wel, maar valt het gevoel wel mee. Vooral na een drukke dag durft het 's avonds al eens een beteke pijn te doen :? :? Ook de laatste drie dagen steken in mijn lies, maar verder klagen we niet :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 09 okt 2006, 16:56

Chanti, blij om horen dat je val enkel maar bloeduitstortingen met zich mee hebben gebracht ... je was waarschijnlijk erg geschrokken !!! Nu hiere bij het lezen toch ... Allée de kleinnen heeft er niets van ondervonden, beter zeg ... :?

Anders ...

Ja ambatant e die harde buiken!!!
Bij ons is het niet het geval dat de kleinnen tijdens intieme momenten hem laat voelen, kzou dat eigenlijk wel ne keer willen ervaren om te zien hoe we zullen reageren :lol: :lol: :lol:
Maar ik denk dat het zich gedraaid heeft meer naar de rug toe want nu voel ik het minder bewegen dan een week geleden. Toen ging men buik nog tekeer als de golven van de zee ... maar nu ... 'k ben ook aan het aftellen tot vrijdag de 13 om onze afspraak ... spannend e!!!

Allée allemaal opletten op de trappen enzo ... en genieten moeten we leren doenne want tzal vlug nu gaan ... denk ik toch

Grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 09 okt 2006, 19:04

hey,

twordt hier dus een weekje met veel nieuws na de gyn-bezoekjes! Leuk!

Jullie moeten inderdaad genieten van de golvende momenten hoor want ik heb hier de indruk dat de tijd steeds sneller gaat en de ongemakjes steeds regematiger aanwezig zijn. Wil zeker niet klagen hoor want zal die stampkes wel weer missen achteraf. En zeker deze keer want voor ons is dit de laatste keer.

Flupke,

Veel succes voor morgen! En goed uitrusten hé deze week!

Groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myla
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Myla » 09 okt 2006, 19:54

Hey Elke (Chanty) proficiat met je zwangerschap eh. Je zal me nog wel kennen van de chihuahuawandeling (toen nog met dikke buik) Intussen is ons mannetje geboren :) Nog veel succes met je zwangerschap! Ook voor de andere dames hier, geniet er van!!!
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!

Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 10 okt 2006, 08:53

Goeiemorgen,

Flupke was het vandaag niet dat je al dan niet het geslacht ging kenbaar maken :lol: :?: :!: :?: :lol:

Allée steld dat straks goed en vergeet ons niet op de hoogte te houden e,
grtj nana

Enne Myla,
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, tziet er een tof baaske uit !!!
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 okt 2006, 09:14

[quote="nana54"]Goeiemorgen,

Flupke was het vandaag niet dat je al dan niet het geslacht ging kenbaar maken :lol: :?: :!: :?: :lol: quote]

We houden haar eraan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 10 okt 2006, 09:41

hey myla :D :D :D

alleszinds ne hele dikke proficiat eh, al even geleden eh maar zo te zien heb je een flinke zoon, echt een wolkje

en hoe is het er nu verder mee? en op het chihuahua forum want ja daar kom ik eigenlijk niet meer zoveel nu ik zelf zwanger ben, hoewel ik er nog vaak aan denk hoor :lol:
je mag iedereen daar de groeten van mij doen :lol:

flupke ik ben eens benieuwd hoe het bij de gyn is geweest, ons iets komen vertellen eh want we zijn allemaal nieuwsgierig :lol:
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 10 okt 2006, 11:40

Ons bezoekje bij de gynaecoloog zit er weeral op. We kunnen weer aftellen tot 10/11, dan is de volgende afspraak. Heel lang moet ik niet wachten, want op 31/10 ga ik naar Gent voor mijn affectieve echografie.
Deze morgen was alles in orde bij de gynaeocoloog. Het heeft eventjes geduurd, maar uiteindelijk heeft ze toch het geslacht bevestigd :lol: :lol:

Het wordt een .... :lol: :lol: :lol:
:wink:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 10 okt 2006, 13:04

meisje :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 okt 2006, 15:55

flupke schreef:
Het wordt een .... :lol: :lol: :lol:
:wink:

Afbeelding
Slecht vel!!!!! Weet ge wat ik ga doen? Ik stuur een pb naar Marita en vraag haar jou echo eens te komen bekijken....hihihihihihihihihihihi
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 10 okt 2006, 16:46

chanti schreef:meisje :lol: :lol: :lol:
Inderdaad Chanti. Het wordt een meisje :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

geslacht

Bericht door Aicha » 10 okt 2006, 18:54

Eerst en vooral blij om te horen dat alles in orde is!

Denk dat mijne pronostiek niet juist was. Oei

Wat zou ik nu doen? Volg ik in bekentenis of :?: :?: :) :)

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 okt 2006, 21:27

Flupke, een dikke proficiat met jullie ongeboren dochter!!! Blij?
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 10 okt 2006, 23:03

inderdaad flupke,

een dikke dikke proficiat, ik hoop dat jullie heel blij zijn maar ik ben er eigenlijk zeker van van wel :lol:

ik hou het mijn nog een beetje geheim, is lekker spannend hihihi :wink:

geniet maar van je dochter, is plezant eh :D
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 11 okt 2006, 08:29

Flupke,

Van harte gefeliciteerd met je dochter, nu nog aftellen tot de geboorte om ze in je armen te nemen hé .
Ik had niet gedacht dat je het zou vertellen .... maar kben echter blij om horen dat alles goed verloopt want dat is van groot belang, de gezondheid!

Tot later,
dada
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 11 okt 2006, 10:08

Ik was ook niet van plan om het aan de hele familie te laten weten :? :? Maar ondertussen weten ze het allemaal al :lol: :lol: We hebben vorige week een familiefeest gehad en de ene helft wist het wel en de andere nog niet. We hebben er dan maar ineens korte metten mee gemaakt. Want anders moesten degene die het wisten serieus op hun woorden letten de ganse avond om hun mondje niet voorbij te praten. Dus nu iedereen het weet mogen jullie het ook weten hé :wink: :wink: Enkel voor de collega's hou ik nog mijn mondje. Die zullen echt moeten wachten tot de geboorte.

We zijn héééééééééélllll blij dat het een meisje wordt. Zoals ik al eens gezegd heb, was het voor mij eigenlijk gelijk. Als het maar gezond is hé. Voor mijn vriend lag het iets anders. Die had het liefst een meisje, omdat hij al een volwassen zoon heeft uit een vorig huwelijk. Die kon het de vorige keer bij de gynaecoloog niet geloven dat het een meisje was. Maar nu ze het een tweede keer gezegd heeft, begint het bij hem toch door te dringen dat het toch een meisje is :lol: :lol:
Ik kan deze week al eens op jacht gaan naar meisjeskleertjes die ik de laatste weken heb zien hangen, maar toch niet heb meegenomen. Mijn tante en mijn zus zullen nu ook wel vanalles beginnen kopen. Die durfden ook nog niets 'meisjesachtigs' meebrengen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 11 okt 2006, 16:59

Proficiat met je baby-meisje :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”