Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 sep 2006, 15:58

En Chanti ??? Ik ben weer benieuwd hoe het gegaan is :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 25 sep 2006, 18:22

Ja, ook hier weer benieuwd !!!

Ben vandaag gevallen. Gelukkig op mijn knieën maar het deed toch geen deugd zunne. Voelde metterdaad het bloed uit mijn gezicht wegtrekken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 sep 2006, 19:15

Oei meiske, een beteke voorzichtig zijn hé. Gelukkig ben je nog redelijk goed terechtgekomen. Het zal inderdaad wel even schrikken geweest zijn. Ik probeer toch extra voorzichtig te zijn, maar ben gisteren zelf bijna van de trap gedonderd :? :roll: Ik ben maar van 1 trede afgeschoven met mijn achillespees tegen de trede. Eigen schuld. Op mijn kouskes van den trap gekomen en beteke uitgegleden :roll: :roll: Mijnen tikker sloeg een slagske over. Verder niets aan overgehouden.

De laatste dagen begin ik serieus last te krijgen van mijn rechterheup. Heb 2 jaar geleden wat gesukkeld met mijn heup. Enkele keren kinesist gelopen en toen was het iets beter. Ben er wel beetje mee blijven sukkelen. Had af en toe nog wat pijn. De laatste maanden was het heel wat minder omdat ik niet meer sportte. Nu begint het terug serieus zeer te doen. Als ik neerzit en ik sta recht dan heb ik stekende pijn en de eerste stappen die ik zet lijk ik wel een oud madammeke. Hopelijk wordt het niet erger. Zal het binnen 2 weken wel eens laten vallen aan de gynaecoloog.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

beteke onhandig

Bericht door Aicha » 25 sep 2006, 21:04

Ben dan toch de enige niet die dezer dagen wat onhandiger wordt.
Op uw sokskes van de trap komen is wel heel gevaarlijk hé. Zeker achterwege laten als ge uw boeleke in uw armen hebt.

Je bent bent niet de enige die last heeft van je heup. Bij mij is het ook de rechterkant. Heb dat al tijdens iedere zwangerschap gehad. Nu is het wel al vroeger begonnen dan de vorige keren. Tja, die heup heeft al afgezien (net als mijn knieën trouwens). Sport is gezond maar herhaaldelijk op dezelfde ongenezen plaatsen vallen is toch niet gezond ze.

Waar blijft Chanti?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 25 sep 2006, 21:38

Meiskes wel opletten hé!! T is nu niet de moment om ongelukken te begaan. Jullie beebje zit nu wel goed beschermd ma toch.
Chanti, hoe is het geweest?? Is hij/zij (???) weer goed gegroeid?
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 26 sep 2006, 10:24

hallo allemaal,

sorry dat ik nu pas iets kom zeggen maar ik heb een beetje een dipje gehad,

met ons babytje is alles in orde, heel levendig en buikje mooi gevuld, alles erop en eraan

maar toen ik op de weegschaal moest gaan staan verschoot ik mij toch wel een aap, de gyn heeft mij ook gewaarschuwd dat ik een beetje op mijn voeding moet gaan letten,
hoewel ik niet letterlijk voor 2 eet ben ik toch deze maand veel te veel bijgekomen, 4 kilo, das ni niks eh, nu zit ik al op een totaal van bijna 8 kilo :cry:

maar omdat mijne vriend kok is en laat thuis is eten wij soms nog middag tegen 11u en dat heeft mij de das omgedaan,

maar ik ben er toch een beetje van aangedaan,

maar nu ben ik al terug wat bekomen en ben ik terug aan het genieten van de bewegingen die ons kleintje maakt,

hoeveel zijn jullie al bijgekomen tot nu toe?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

gewicht

Bericht door Aicha » 26 sep 2006, 11:15

Hey Chanti, begon al ongerust te worden.

Laat het maar niet te veel aan je hart komen. Ik ben vorige maand ook 3 kilo bijgekomen! Bij mijn vorige kindjes had ik dat ook maar de maand nadien was ik dan weer niks of bijna niks gekomen.
Het voornaamste is dat ons kleintje zich goed voelt daarbinnen.

Groetjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 sep 2006, 16:07

Ik voorlopig al bijna 2 kilo op 2 weken... :? Ik ga dus dezelfde kant op als gij Chanti. Ik zit nu aan een totaal van 6 kilo. Moet binnen 2 weken pas terug naar de gynaecoloog. Eens benieuwd hoe erg de weegschaal daar zal schrikken. :lol: :lol: Ik trek er mij niet teveel van aan zunne :roll:
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 sep 2006, 21:15

Chanti, je moet je daar nu ook niet zo slecht om voelen. Gewoon een beetje opletten en dan komt dat wel inorde.
Een zwangerschap gaat al zo snel, dat je er moet van genieten en niet teveel zorgen maken over je kilo's.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 27 sep 2006, 07:54

ik weet dat wel hoor,

maar met mijn achtergrond is dat soms wat moeilijk, ik heb boulimia gehad en af en toe komt dat duiveltje toch nog eens piepen en zeggen dat ik te dik geworden ben,

maar ondertussen voel ik mij weer piccobello en geniet ik er weer volop van, dus pech die kilo's, da zijn zorgen voor nadien :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 27 sep 2006, 20:27

Hallo allemaal,

Eindelijk even de tijd om te praten, kweet ni hoe dat komt maar ne mens die niet moet gaan werken heeft voor niks geen tijd ! :roll:

Hiere zit ik met het probleem dat ik 's nacht wakker kom van pijnelijke kram in mijn kuit, is er daar iets aan te doen?
En ook zo een pijn in mijn bil, kweet dat komt van mijn rug! Maar ik denk dat ik me soms wat overdoe !!!
'k ga terug mijn pauzekes moeten inlassen ...

Komen jullie ook zoveel bij, niet alleen in kilo's maar ook de vorm van tbuikje? Ik schrik daarvan ... de kleinen is dan ook heel actief bij momenten!

Allé vele grtj nana
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 sep 2006, 21:07

nana54 schreef:Hiere zit ik met het probleem dat ik 's nacht wakker kom van pijnelijke kram in mijn kuit, is er daar iets aan te doen?
Aj, dat doet geen deugd hé? Je kan daar iets voor nemen, maar sla me dood wat. Moet je eens vragen aan je gyn om iets voor te schrijven of desnoods aan je apotheker. Die zullen dat ook wel weten.
Ofwel: kussen bijten, helpt ook :lol:
Of je been strekken en je tenen naar je toe trekken...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

kramp

Bericht door Aicha » 28 sep 2006, 12:58

Hey Nana,

Volgens mij is magnesium heel goed tegen kramp en kan voor niets geen kwaad.
Dat is wel heel pijnlijk hé. Ik heb chance dat ik er geen last van heb. Heb dat 1 keer gehad en t was toen ik op de verlostafel lag van ons eerste kindje. Amaai, dat deed geen deugd.

Over dat geen tijd hebben. Hier hetzelfde gevoel bij momenten maar kmoet toegeven dat ik het zelf in de hand werk. Vind hier altijd wel iets om te doen. Alles moet steeds pico bello zijn in huis . Mijn ventje vind dat dit serieus op ne grote kuis begint te lijken. Hahaha. Krijg dan last van een pijne bil en dan zegt hij natuurlijk dat ik het gezocht heb. Hij heeft eigenlijk wel een beetje gelijk maarja,... de drang om alles in orde te hebben is zo groot.

groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 28 sep 2006, 19:39

Merciekes voor de raadjes,
'k Denk dat ik wat magnesium zal halen bij de apotheek! :lol: ! Want echt doet geen deugt.

Aicha,
Geen zin om de dinsdagavond zwangerschapsyoga te volgen, tis in Bissegem! Ik doe reeds een jaarke gewone yoga maar nu gaat het niet meer en men leraar begint met ne cursus binnen twee weken in Bissegem, 't is van 17tot18u de dinsdagavond.

Nu ik zal er zeker op ingaan, je moet maar ne keer iet laten weten, goed!

Allée allen nog veel zwangerschapsgenot en tot later,
grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

zwangerschapsjoga

Bericht door Aicha » 29 sep 2006, 11:27

Hey Nana,

Lijkt me leuk om doen maar zal niet gaan. Ons 2 pagadders volgen turnles op dinsdagavond van 16u30 tot 17u30 en kan mijn ventje niet sturen met hen want die is er niet op dat uur. Jammer!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 29 sep 2006, 13:50

sandy schreef:
nana54 schreef:Hiere zit ik met het probleem dat ik 's nacht wakker kom van pijnelijke kram in mijn kuit, is er daar iets aan te doen?
Aj, dat doet geen deugd hé? Je kan daar iets voor nemen, maar sla me dood wat. Moet je eens vragen aan je gyn om iets voor te schrijven of desnoods aan je apotheker. Die zullen dat ook wel weten.
Ofwel: kussen bijten, helpt ook :lol:
Of je been strekken en je tenen naar je toe trekken...
ken dat, heb dat al 10 jaar sporadisch. tijdens mijn zwangerschap heb ik het eens 9 maanden niet gehad. omgedraaide wereld.

kussen bijten, doe ik ook!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 29 sep 2006, 14:00

magnesium heb ik ook moeten nemen
en het hielp hoor
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 01 okt 2006, 02:25

ja magnesium zal ik zeker in huis nemen, en die dan in men nachtkastje bewaren voor als de nood het hoogst is.

Maar dit is nu niet meer men grootste zorg; gisteren de vroedvrouw opgebeld, kreeg plotseling pijnscheuten richting schaambeen ... Het zou bekkeninstabiliteit zijn.
Dus opletten geblazen.
Toch ook voor het zekers maandag urine binnen brengen om te zien of het toch geen blaasontsteking is.
Of zou het komen dat de yoga me geen goed gedaan heeft? Wie zal het zeggen. Toch blij dat ik binnen veertiendagen aangepaste yoga kan volgen ... dat doet zo een deugt!
Jaja, alles verliep te mooi en de kleinen blijft maar groeien e ...

Fijn om even te klagen en te zagen,
grtj nana
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 01 okt 2006, 09:33

Dat is niet zagen en klagen! Hier kan je er alles uitgooien hé.
Hopelijk wordt je bekkeninstabiliteit beter met de aangepaste yoga, ma toch n beetje uitkijken hé. Je kan eventueel altijd vragen of het kwaad kan of niet aan de vroedvrouw of gyne.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

bekkenistabiliteit

Bericht door Aicha » 01 okt 2006, 11:55

Oei nana, hopelijk krijg je er niet teveel last van.

De pijnscheuten die ik voel door mijn heup noemt de gyn zwangerschapsishias. Vraag me af of dat dan hetzelfde zou zijn. de pijn trekt dwars door mijn ene heup tot onderaan in mijn been. Voel me precies een waggelende eend.

Allée, de grootste pret van het zwanger zijn zal der een beetje af geraken.

Zeg, ga jij nog werken of ben je al thuis. ALs je anders veel moet lopen en staan op je werk zal het wel zwaar worden. Courage hé!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 01 okt 2006, 14:25

Ishias heb ik ook reeds van voordien, dit is pijnelijk hé. Het enige daarvoor is veel rusten, zodat je staartebeentje wat kan ontspannen.

Enne nee, ik werk al niet meer van de eerste juni, want ik ben bejaarden helpster en de risico's waren te groot met al dat heffen en die ziektes.
En doordat we vorig jaar niet zoveel chance hebben gehad ivm het MK.
Wou ik en de hoofdartse het risico niet meer nemen, ... maar kdenk dat ik gewoon wat teveel doe.
De yoga, en binnenhuisdecoratie,het huishouden, ... Maar alles moet op tijd af zijn hé.

'k Zal het toch wat kalmer aandoen, dat is een feit.
Grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

rusten

Bericht door Aicha » 01 okt 2006, 17:26

Ja, rust zal waarschijnlijk de enige remedie zijn. Hier is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan. 2 pagaddertjes in huis en papa niet vaak thuis.

En eerlijk toegegeven. Ik gun mezelf ook niet veel rust. Die nestdrang toch hé. Alles moet steeds in orde zijn. Mijn ventje vind het overdreven maar mijn drang is precies nog iets sterker. Tja, als mijn fysieke conditie het echt niet meer toelaat zal ik wel stoppen. hihihi

Zou deze week graag mijn geboortelijst gaan samenstellen. Heb jij dat al gedaan en waar (als je dat liever niet zegt, geen probleem hoor).

Groetjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 01 okt 2006, 18:56

Pfff...ik kan pas op 10/10 naar de gynaecoloog. Het blijft precies weer duren. De pijnscheuten in mijn heup blijven me parten spelen en trekken tot aan mijn knie. De laatste weken heb ik ook veel last van mijn staartbeen :roll: Het begin van het einde :?: :lol: :lol:
Ik ben nog steeds aan het werk, maar doe vooral zittend werk. Niet erg zou je denken... maar de pijn heb ik alleen als ik te lang op mijn kont heb gezeten :? :? of te lang slenter. Ik zou het wel zien zitten om effe thuis te blijven :lol: :lol: Ik begin hier kriebels te krijgen om alles in orde te maken voor ons beebje. Zo vroeg al :? :? Wil ook aan de grote kuis starten nu ik nog wat uit de voeten kan, maar heb gewoon geen tijd als ik elke dag ga werken. Pffff
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 01 okt 2006, 19:58

@Aicha,
Ja whé mijn geboortelijst is reeds klaar van begin Augustus omdat men ventje erbij kon zijn. Nuja tis ook nog ons eerste bubbelke nié ... :wink: Hij ligt in dreambaby te Kuurne.
Jij hebt waarschijnlijk al veel? Of ni soms; enne ge hebt al de twee soorten, ... hihi zo kunnen we echt het geslacht ni achterhalen hé!

@ FLUPKE
Ja flupke hebben ze geen speciale kussen zo met een gat in, zodat je achterste wat kan rusten! 'k Zou er toch voor kijken want kweet over welk pijn da je praat, ni plezant e!!!
Jou bubbelke, beweegt dat ook zo hard ???

Allé verzorg je,
grtj aan allen,
nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 02 okt 2006, 10:39

Hey meisjes,

Zo'n kussen met gat erin bestaat hoor. Ze geven dat in de materniteit aan mama's die veel last hebben als ze geknipt geweest zijn tijdens de bevalling. Denk dat je dat moet kunnen kopen in de thuiszorgwinkel.

Nana,

De grote stukken zoals buggy, park(wieg) en bedje heb ik nog. De ververstafel is aan vervanging toe (gekregen na kort gebruik van familie).
We laten er één op maat maken met extra bergruimte. Die kan dan later als gewone kast ook nog dienst doen.

Verder heb ik nog een paar kleertjes van 1 van mijn kindjes en heb ook al mooie spulletjes gekregen van ons prutskes meter.
De rest wordt nieuw. Het is tenslotte ook niet de bedoeling dat ons prutske alle afdragertjes krijgt hé.

Hebben jullie ook meer last van jullie hormonen de laatste tijd? Amaai, 't is de eerste zwangerschap waarbij ik er zoveel last van heb. Heb echt niet veel nodig voor de traantjes komen hoor.

Flupke,

Troost je. ge moogt toch nog voor mij naar de gyn. Hier pas de 19e.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 02 okt 2006, 16:39

Nana, dat bubbelke van ons beweegt heel erg veel zunne. 's avonds lig ik nu met de afstandsbediening van de televisie op mijn buik. Dan zie je het eens zo goed als het beweegt. Het zal niet meer lang duren voordat het eraf geshot wordt :lol: :lol: Keiplezant om te zien en te voelen.
Ons kleintje beweegt de ganse dag door. Ik vraag me af wanneer die slaapt :roll: :roll: Vandaag weer serieuze bonken gekregen, maar pijnlijk is het nog niet.

Ik zal eens aan mijn zus vragen of zij dienen band nog heeft met da gat in om op te zitten. Zij heeft 5 jaar geleden haar staartbeen gebroken tijdens de bevalling. Hééééééééllll erg pijnlijk. Ze heeft er nog steeds last van ocharme.
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 02 okt 2006, 20:59

Hehe, eindelijk nog eens tijd om hier te komen piepen. Onze agenda staat hier overvol. Bezoekje hier, klusjes daar, ...
Vanavond eindelijk eens samen gaan zitten om een beetje te plannen voor ons toekomstig huisje en ons toekomstig babytje! Heeft iemand van jullie een lijstje van wat echt noodzakelijk is met een klein prutske in huis?

Mijn ventje heeft tot nu toe nog altijd geen echt goed beeld van wat zo'n kindje allemaal met zich meebrengt, denk ik. Ocharme de schat, hij gaat niet weten wat em overkomt.

Ik heb tot nu toe nog altijd nergens echt last van. Alleen van mijn onderrug af en toe. Ik ben deze maand ook wel veel bijgekomen, vind ik. Ik ga morgen nog eens op de weegschaal moeten staan. Ik snoep best wel veel, vrees ik.

Hier is baby ook goed in vorm: af en toe is het serieus speeltijd in mijn buikje. Maar het doet nog niet echt zeer, dus geniet ik er vooral van.

Ik mag 9/10 naar de gyn en ik kijk er al even erg naar uit als jullie! ...maar ik mag toch eerst :)

Het ga jullie goed allemaal, niet meer vallen en voorzichtig zijn hoor!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 04 okt 2006, 13:01

Ja Aditi,
jij mag eerst naar de geneco dan Flupke en erna pas mag ik gaan de 13e.

Aicha, wanneer zie jij u pagadderke were?

Die bekkeninstabiliteit of zoiets awel dadde is per momenten niet te doenne zunne!!! :? !!! 'k Verlang om naar de genecologe tegaan omdat ne keer aan te kaarten wat ervoor te doen is !
Heeft iemand dat reeds gehad?
Nu die issias blijft voor het ogenblijk uit, gelukkig maar anders kan ik helemaal niets meer doenne, en kben ni ne zetel/bed ligger whé ....

Allé iets nieuws,
laat het weten e,
grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

nieuws

Bericht door Aicha » 04 okt 2006, 17:14

Ik mag pas de 19e terug naar de gyn maar heb deze morgen eindelijk de vroedvrouw opgebeld en ik mag vrijdag gaan om 16u. Toch iets om naar uit te kijken !!!

Wat doet die vroedvrouw eigenlijk allemaal? :?:
Ik zal alleszins ook ne keer vragen of daar, behalve rusten , iets aan te doen is aan die ishias.

Gisterenavond had ik gedurende een tweetal uur een erg zeurdirige pijn in mijn dijen en benen. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Zal dat vrijdag ook eens zeggen (als ik het nie vergeet) :lol: :?:

Morgen ga ik, samen met de meter (klinkt wel oud hé voor iemand van 25) : :lol: de geboortelijst samenstellen.
Kennnen jullie soms leuke aanspreeknaampjes voor jonge meters?

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 05 okt 2006, 10:01

hallo allemaal,

ik kom ook nog eens langs :wink:

jullie hebben mij precies niet gemist eh hihihi :P

hier gaat ook alles goed, de maandag hebben ze de kamer geleverd, die staat bijna ineen, nu kan ik stillekes de kleertjes al beginnen wassen se,

ons beebje beweegt ook heel fel, maar echt last ervan heb ik ook nog niet, juist dat mijn ventje gek wordt omdat ik steeds zeg van kijk en voel, ma hij beleeft da heel anders eh, hij zegt altijd, ja schat voor mij is da steeds hetzelfde, ik zie bobbeltjes en ik voel bobbeltjes hihihi

ik heb wel heel veel last van mijn rechter bil en been, s avonds geraak ik ni meer uit te zetel zonder eruit te zien als een oud peke hahaha,

voor de rest alles goed denk ik, gisteren weer een poetsbui gehad en heb hier die ruimte die we nog niet gebruikten eens onderhanden genomen, amai nu is het mooi proper, hopen dat het zo blijft nu :D

ik had nog een vraagje, hebben jullie de eerste kleertjes allemaal nieuw gekocht, voor de eerste maanden? wij hebben een heel deel gekregen van mijn ouders haar buurvrouw, ik vind het zo zot om alles nieuw aan te schaffen als ze er toch zo snel uitgroeien, nu ik heb er wel gekocht eh, maar niet al teveel. en hoe zit dat bij jullie? nog niet moe van het shoppen?

ik heb van mijn ventje al serieus over mijn oren gekregen, hij zegt dat ik geld aan de deuren uitgooi, terwijl ik dingen koop die echt wel nodig zijn, zoals nieuwe handdoeken enzo, hij weet ook niet wat te verwachten denk ik, hij gaat nog hard verschieten, raar dat een vrouw dat zo al weet eh, uit haar eigen :)

groetjes
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”