Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
nieuws

Bericht door Aicha » 10 sep 2006, 11:45

Ge zult dus nog een weekje geduld moeten oefenen!

Ik denk dat iedere mama in spé zich toch soms wat zorgen maakt. We zullen pas gerust zijn al we ons boeleke gezond en wel in onze armen houden.
Nu is het inderdaad wel zo dat als je je kindje vaak voelt bewegen je dan toch wel geruster bent dat hij/zij het goed heeft daarbinnen.

Hier voelde ik ons kleintje al vrij vroeg dagelijks. In het begin tot rond 20 à 24 weken moest ik er wel rustig voor gaan liggen want als je zelf in beweging bent voel je die stampjes niet en wordt je kleintje ook steeds in slaap gewiegd door je bewegingen. Het zou ook kunnen dat de placenta bovenaan ligt en dan voel je kleintje ook soms minder. Niet te veel zorgen maken , zou ik zo zeggen.

Ik had hier gezegd dat ik me eens ging informeren ivm die vroedvrouw en kraamzorg maar ben er nog niet geraakt. Al 2 keer binnen geweest bij de mutualiteit maar je moet daar toch echt veel tijd en geduld hebben zunne.pfff
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 10 sep 2006, 12:11

ik voel de buikbaby elke dag door bewegen, maar volgens mij ligt het ook van persoon tot persoon hoor, hoe je lichaam gebouwd is enzo.

dus ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, waarschijnlijk is er niets aan de hand

probeer gewoon maar te genieten van de momenten dat je het wel voelt want deze zijn zaaaalige momenten :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 10 sep 2006, 20:04

Jullie hebben gelijk, meer ervan genieten hé!!!
Maar ik ben zo een bezige bij, waardoor ik dan in paniek geraak als ik de kleinnen niet gevoeld heb. Vorige nacht bijna geen oog dicht gedaan omdat ik me zo wou concentreren op die bewegingen, maarja e ...
Het deugnietje heeft zich deze morgen terug laten voelen dus ben ik terug op men gemak.
Dus nu genieten e, .......... :lol:

Bedankt voor jullie steun,
echt geapprecieerde grtj Nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

forumgenootjes

Bericht door Aicha » 10 sep 2006, 20:40

Daarvoor zijn forumgenootjes hé! Tenslotte vinden we hier, naast veel informatie, ook allemaal steun als we weer eens aan het twijfelen slaan.

Ben ook blij dat ik hier terecht gekomen ben! t' is hier goed vertoeven!

Ik had vandaag een lastige dag. We zijn gisteren naar een huwelijksfeest geweest en om 3 u geland. Ons dochtertje was al wakker om 6u. Mijn ma was komebn thuiswachten en dat is dan het risico hé. Hafd dus meer weg van een zombie vandaag. Morgen beter.... Slaapwel!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 10 sep 2006, 20:45

Slaap wel, Aicha &n geniet ervan !
Het zal deugd doen na een nachtje stappen,
grtj nana :lol:
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 10 sep 2006, 22:42

hoi allemaal,

nu zit ik een beetje in een dipje,

deze avond was ik de honden aan het binnen laten en we hebben zo het gangetje aan de achterdeur afgezet met een deel van een puppyren zodat ze de keuken niet in kunnen zonder dat wij het zelf willen,

en met dat ik erover stapte bleef ik met mijn voet erachter hangen en heb ik mij heel fel aan ene kant van mijn buik verrekt, ja het was verrekken of op mijn buik neergaan en dan was mijn keuze rap gemaakt hoewel ik er zelf niet veel op dat moment aan te zeggen had want het ging allemaal zo snel

ik had heel fel schrik op het eerste moment omdat het toch wel heel fel pijn deed, heb mij dan eventjes neergezet en toen ging het al beter maar toch heb ik nog altijd schrik dat er iets mis kan zijn eh,

hoewel de kleine nu extra fel beweegt al de ganse avond,

het enige wat ik nu nog heb zijn van die kleine pijnscheutjes in mijn rechterkant van mijn buik beneden, als ik dit morgen nog voel of erger is ga ik toch maar eens langs gaan bij de gyn denk ik,

heeft nog iemand dit al gehad want ik weet niet goed wat ik ervan moet denken en waarom is de kleine nu in ene keer zo actief, constant is het aan het stampen en bewegen, zou dit een teken zijn dat er iets mis is of juist dat alles goed is, wat denken jullie?

ik hoop dat er nog iemand wakker is en mij een beetje kan gerust stellen,

dikke kus
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

schrik

Bericht door Aicha » 11 sep 2006, 09:48

Hey Chanti,

Jammer dat we er gisterenavond niet meer waren! Zelf denk ik dat het eerder een goed teken is dat je je kleintje fel hebt voelen bewegen. Maar mezelf kennende zou ik ook ongerust zijn. Als je vandaag inderdaad nog scheutjes hebt zou ik ook eens langs de gyn gaan. Ongerust zijn is heel lastig en niet gezond voor onze beebjes.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 3 keer van de trap gesukkeld en ben dan uit voorzorg ook eens extra op consultatie gegaan. Alles bleek in orde en de gyn zei ook dat buikbabietjes heel goed beschermd zitten hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 11 sep 2006, 10:20

bedankt :lol:

ondertussen is alle pijn weg en mijn zorgen ook, het zal waarschijnlijk niets zijn, dus we zullen de zorgen maar aan de kant zetten eh en verder genieten van het heerlijke getrappel :P :lol:
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 sep 2006, 13:32

Goh, ik denk dat die babytjes echt wel tegen iets kunnen hoor! Die zitten goed ingepakt en het vruchtwater beschermt hen tegen de meeste schokken. Ik lees net dat de pijn al weg is, en als beebje goed blijft bewegen zal er wel niet zoveel aan de hand zijn.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 11 sep 2006, 20:27

Verdorie, verdorie!

Ik de hele lange vliegtuigreis van Mexico naar huis maar uitkijken naar ons bezoekje aan de gyn vandaag. Kwestie van aan iets positief te denken ;)
Komen we daarnet om 17u aan bij de gyn en sturt ze ons direct weer naar huis omdat ze een bevalling moest gaan doen. Okee, bevallende mama's gaan voor, maar ikke toch wel teleurgesteld.
We mogen nu terug op vrijdagmorgen. Dus weer aftellen dan maar...

Ons kleintje is vandaag erg kalm. Zeker in vergelijking met de vorige dagen. Misschien heeft het ook een beetje last van jetlag??? Beetje in de war zo. Of misschien heeft het zin om me weer de hele avond wakker te houden. Dat kan ook, want het is soms een kapoen. Schoppen is bijvoorbeeld erg interessant als ik een volle blaas heb en geen toilet in de buurt!

Groetjes aan iedereen!!!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

terug

Bericht door Aicha » 11 sep 2006, 21:00

Hey Aditi,

heb gezien dat je een goeie reis gehad hebt. Voor het laatst met z'n tweetjes op reis. Wij hebben dat ook gedaan tijdens ons eerste zwangerschap.

Blijft jou gyn dan zo lang weg voor een bevalling? Bij ons gaat dat meestal snel (ong. 20 minuutjes, behalve bij spoedkeizersnede dan). Wij zijn nog nooit naar huis gestuurd. Wat langer in de wachtkamer maar ja....dat hebben we er voor over hé.
Wat mijn gyn wel vaak doet is tussendoor eens wegglippen om te zien hoe de mama's in arbeid zijn. Duurt ook niet lang en eenmaal je zelf aan de beurt bent ben je des te blijer dat hij regematig langskomt.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 11 sep 2006, 22:12

Ik weet niet hoe het gaat als ze je ontvangt in het ziekenhuis, maar deze keer hadden we afspraak in haar praktijk en dat is ongeveer 15 min. rijden van het ziekenhuis. Heen en terug duurt het dus al 30 min. Jammer voor ons... Bovendien waren er al 5 wachtenden voor ons, dus we zaten sowieso goed voor een uur of 2 geduld. Vrijdagochtend zijn we eerst, dus normaal gezien loopt het dan wel los. Ze doet eerst snel haar ronde in het ziekenhuis en dan is het onze beurt.
Ik zei ook tegen mijn ventje dat het ooit misschien onze beurt is om anderen te laten wachten :)

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 12 sep 2006, 15:09

Allez hier ben ik dan. Deze morgen naar de gynaecoloog geweest. We hebben onze kleine spruit eindelijk terug kunnen aanschouwen :lol: :lol: Ons beebje lag helemaal dubbel toegevouwen :lol: Alles was perfect in orde. Hij / zij zou ongeveer 350 gr wegen. Van de grootte heeft ze niets gezegd. En het belangrijkste. We weten het geslacht :lol: :lol: Maar ik zal hier zeker nog niets verklappen :wink: Misschien na de volgende echo. Die is op 10 oktober. We kunnen weer beginnen aftellen.
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 12 sep 2006, 19:56

Allée Flupke,
Het geslacht is nu ook geweten? Heb je reeds een naam in gedachten dan?
Ni dat ik het wil weten maar ... e :lol: :lol:
Allée nu terug aftellen voor je volgende bezoek, ik verlang tot zaterdag voor men 3D Echo, eindelijk na 6weken geduld :evil: !

Met blije grtj voor u,
dada nana
Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 12 sep 2006, 20:36

Aditi, ik was zojuist naar je site aan het kijken, wij zijn naar hetzelfde hotel op huwelijksreis geweest. Prachtig daar he.

Meiden, geniet er maar ten volle van want zover als jullie nu zijn vond ik een zalige periode. Ik was niet ziek meer, ik had al wel een buikje maar één die nog niet teveel in de weg zat :wink: , ... Caro is ook een januari kindje maar wel eentje van 2005. Waar is de tijd :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 12 sep 2006, 21:55

flupke schreef: We weten het geslacht :lol: :lol: Maar ik zal hier zeker nog niets verklappen :wink: Misschien na de volgende echo. Die is op 10 oktober. We kunnen weer beginnen aftellen.
Hoe.... :?: :?: Nog zooooolaaaaang wachten zeg........
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

3d

Bericht door Aicha » 13 sep 2006, 09:11

Nana, is die 3D echo bij jou gyn in Menen? Laat iets weten hé. Ik wist zelfs niet dat ze dat daar deden. Ben benieuwd!

Wij moeten hier nog een weekje geduld oefenen voor we ons kleintje terugzien.

Ik hoop dat er na deze consultatie maar 3 weken meer tussenzit voor we terugmogen. "We"... zal voor de eerste keer alleen moeten gaan.
Mijn ventje is veranderd van werk en heeft geen vaste uren, dus voortaan moet ik alleen gaan. Jammer, vind dat eigenlijk echt iets om samen te doen. Maar ja,....

Iedereen hier weet nu zeker het geslacht van haar beebje :?: . Allée behalve voor diegenen die de spanning voor zichzelf nog wat willen opdrijven.
We kunnen dus gericht op een naam beginnen zoeken, indien we der nog geen gevonden hebben. :?:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 13 sep 2006, 16:56

sandy schreef:
flupke schreef: We weten het geslacht :lol: :lol: Maar ik zal hier zeker nog niets verklappen :wink: Misschien na de volgende echo. Die is op 10 oktober. We kunnen weer beginnen aftellen.
Hoe.... :?: :?: Nog zooooolaaaaang wachten zeg........
Yep :lol: :lol: Sorry zunne. hihi. Misschien dat ik het na de volgende echo verklap van 10 oktober. De gynaecoloog zei wel dat ze het zeker wist, maar toch wil ik nog effe afwachten :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 13 sep 2006, 19:47

Was mijn fotokes vergeten posten van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 13 sep 2006, 20:35

@ Aicha,

Die 3D echo is niet in Menen, wel in Kortrijk. 't Is bij bij dr. Dekeersmaeker thuis, hij was een aanrader van mijn genecologe zelf! :lol:
Ze kent mij nu al een eindje en vond het beter dat ik en men ventje daarvoor gingen, waarom weet ik niet hoor?!?
Maar kvond het wel sympathiek dat ze daaraan dacht en zij heeft ook gezegd rond welke tijd het beste was.a piepen

@ Flupke,
Je buikje is echt mooi, tof die echo ook !!!
'k Ben gisteren ook begonnen voor men babysite, maar kweet ni of het echt lukt, .... 'k denk dat ik nog een keer bij u ga piepen :wink:

't Gaat jullie allemaal goed,
grtj nana

:wink: :wink:
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

foto's

Bericht door Aicha » 13 sep 2006, 20:45

Mooi hé zo'n opbollend buikje! Nu zie je inderdaad dat je zwanger bent en de zwangerschapsmode van nu accentueert ons buikjes goed hé. Zie ook graag zo'n dingen maar heb de indruk dat mijn poep nu toch wel ferm begint uit te steken . Bol van voor is heel mooi, maar langs achter...

Mooie echo ook trouwens! Vind dat die van mij niet meer zo duidelijk waren rond 21 weken. Dat was al meer in verschillende deeltjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 16 sep 2006, 13:37

Dat gaat hier goed met jullie hé dames! Al die echo's en buikjes zijn echt wel leuk om te zien.
Nana, moest je vandaag naar de gyne?? Hopelijk is je suiker nu terug normaal hé!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 16 sep 2006, 13:52

jaja, net terug van bij de genecoloog maar geen suiker meer te bespeuren in men urine, maar hij heeft me aangeraden om eens een bloedtest te doen nuchter en dan suikerwater drinken en terug bloed nemen!! Dus de volgende keer bespreken met mijn genecologe.

Nu was het een andere genecoloog voor die 3Decho, eerst zeiden we waar zijn wij beland, welk ne piepo is dadde maar gelijdelijk aan kwam alles beter. De kleinnen weegt reeds 723gr en alles is in orde!
'k Weet ni wat het was maar tlag geen minute stille.
't Was net dat het nerveus was voor zijn eerste fotoshoot ?!

Toch vind ik de normale echo's beter om dingen te herkennen, toch blij dat we het gedaan hebben.

Nu op naar de volgende vier weken,
toch gaat het vlug maar je staat er niet bij stil e,
alle tot later, grtj,
nana
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 16 sep 2006, 14:48

Fijn dat je suiker terug in orde was, alweer iets miner om je zorgen voer te maken!

En je hebt je beebje weer gezien! (ook al was de gyne ne pipo! :D ) Heb je toch mooie fotootjes als je beebje niet stillag?

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

gyn

Bericht door Aicha » 16 sep 2006, 15:37

nana,

Goe hé dat er geen suiker in je urine werd gevonden! Tzal waartschijnlijk niets geweest zijn. Gewoon weer genieten hé!!!

Jullie weten dus bewust nog steeds niet wat het geslacht is. Heeft de gyn het al gezien of heeft die niets gezegd? Jij kunt je curieuziteit wel goed bedwingen zunne!

ben hier al de dagen aan het aftellen tot volgende week donderdag. Dan is het mijn beurt om op consultatie te gaan. Denk dat er dan maar 3 weken meer zal tussenzitten. Ben al stiekem aan het hopen.

Vanaf 32 weken ongeveer is het dan wel weer inwendig onderzoek ook. Maarja... dat wil alleen maar zeggen dat we in het laatste deel van de zwangerschap zijn aanbeland!!

Zal nu nog een beetje van het zonnetje genieten
tot later
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 16 sep 2006, 19:50

Ja aicha,
Ik heb persoonlijk gekozen om het geslacht niet te weten, mijn man daaren tegen weet het reeds van rnd de 3mnd!
Hij wou het weten dat de kleinnen ne naam voor hem had, voor mij is de gezondheid het belangrijkste.
'k Zal kik ni zeggen dat da voor hem ook ni belangrijker was ... maarja hij is curieuzer zeker. Alhoewel ik hem soms pest, maar 'k wil het echt niet weten ....

Nu één ding weer tegen onze dingen de DVD dat we mee hadden deze vm naar de genecoloog wil nergens afspelen ?? 'k Ben nu were razend e ... 'k had zo graag tus nog ne kié gekeken!!
We hebben were geen chance ... :cry:

Vele triestige grtj nana
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 17 sep 2006, 10:38

Oei, dat is wel gek dat die DVD nie wil afspelen! Heb je al op andere DVD spelers geprobeerd of op PC of zo? Ben er ook gene held in ma ik weet dat onze DVD speler (is al een oudere) soms ook moeilijk doet. Hopelijk krijg je hem nog aan de praat!

Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 17 sep 2006, 12:33

@ Aicha: bij mij groeit die achterkant ook mee! Ik ben tot nu toe 6kg verdikt, dus dat valt wel mee, maar mijn kont lijkt wel gigantisch :) Ik heb een paar leuke tuniekjes om zo over een broek aan te doen, maar bij sommige wordt die poep dan toch extra geaccentueerd :(
Och ja, dat hoort er ook bij zeker?

Aditi
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 17 sep 2006, 12:38

Oh ja, vrijdag konden we dan EINDELIJK naar de gyn.

Alles was heel goed met ons kleine spruitje. het kindje weegt nu 550 gram en meet volgens de gyn ongeveer 27 cm. Echt meten doet ze dat nu blijkbaar niet meer.

Verder heeft ze alle orgaantjes en de navelstreng enzo gecontroleerd, en ook dat ziet er allemaal heel goed uit. Het heeft ook geen gespleten lipje ofzo, zelfs dat werd al bestudeerd!

Het was in ieder geval weer erg ontroerend om dat kleine ding daar zo ijverig aan het werk te zien!

Voor de foto moet je maar eens naar onze blog surfen (http://baby.barbe.be), want hier foto's posten wil maar niet lukken. Volgens mij heeft het ventje de pc te hard beveiligd (dat is zijn job...)

Aditi
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Geslacht gokken?

Bericht door Aditi » 17 sep 2006, 12:42

Nog een ideetje:

Misschien kunnen we al even raden naar het geslacht van elkaars babytjes? Aangezien we hier toch allemaal koppig de lippen stijf op elkaar aan het houden zijn?

Ik zal beginnen:

Flupke - een meisje
Aicha - een meisje
nana54 - een jongen
Chanti - een jongen
Wie vergeet ik nog?

Aditi
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”