Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 30 aug 2006, 14:14

De vroedvrouw word betaald vanwege de mutualiteit, ze kan tot 7keer voor de bevalling komen en nog een 5keer erna als de spruit geboren is.

Ik had die nummer gekregen toen ik een MK aan het doen was vorig jaar, dan heeft ze me ook telefonisch begeleid omdat ik niet goed meer wist wat me te wachten stond, toen de genecologe het me meegedeeld had, had ik een black out of zoiets en daarmee heeft ze me ook goed geholpen!

Dus denk ik dat je ze via de mutualiteit moet aanvragen :?:
Iemand van de regio kortrijk, dan kan ik haar nummer doorgeven hoor!
Allé hopelijk ben je al wijzer hiermee,
grtj nana
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 aug 2006, 15:53

En keurt ieder zh dat goed dat daar een andere vv komt werken?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 aug 2006, 16:03

sandy schreef:En keurt ieder zh dat goed dat daar een andere vv komt werken?
nee ... je kan op www.vlov.be de lijst van alle Vlaamse zelfstandige vroedvrouwen vinden en die zeggen dan zelf meestal wel met welke ziekenhuizen ze samenwerken. Ik weet dat de meeste zelfstandige vv in het Antwerpse eerder met St-Vincentius werken maar dat doet er enkel toe als je wil dat ze meegaat naar het ziekenhuis (voor de bevalling enz) en anders moet je ze gewoon contacteren voor opvolging thuis: wordt bij poliklinische bevallingen vooral gedaan. Je overlegt dat best met je gyn en dan kunnen ze (als die daar voor openstaat) rechtstreeksoverleg plegen. Mijn eerste bevalling was polyklinisch en de gyn heeft toen zelf mijn zelfstandige vv gebeld met info over de bevalling. Zij was thuis ook al geweest voor de opvolging van de arbeidd maa r niet me naar het ziekenhuis gegaan - dat kon in dat ziekenhuis ook niet trouwens ...

2de bevalling was meteen met een (andere) zelfstandige vv thuis en zij zou er in elk geval ook bijgebleven zijn vanbegin tot einde als ik om eender welke reden toch naaar een ziekenhuis had gemoeten (ik had 2 keuzes want zij werkt met St-Jozef in Mortsel èn met Vincentius en die zijn allebei relatief dichtbij voor ons) maar eerlijk gezegd ben ik wel pro thuisbevallen :lol: en het is me héél goed bevallen :mrgreen: in zware tegenstelling tot het ziekenhuis - als ik sommige van jullie lees over wauw vlot en ik zie dan die typische ziekenhuisverhalen dan krijg ik toch kou zenne: nee dank u, dat wil ik nooit meer; geef mij maar "knus" thuis met mijn vv - maar da's dan ook een SCHAT van een mens. 'k Denk dat ik met haar eventueel het ziekenhuis ook nog wel aanvaardbaar had kunnen vinden, maar zolang dat niet nodig is: voor mij niet meer dus. De opvolging thuis: ze kwam minstens 1 keer per dag tot 8 dagen na de bevalling en daarna is ze nog 1 of 2 keer geweest. Als er iets was dan mocht ik haar ten allen tijde (al van tijdens de zwangerschap) dag en nacht bellen. Die nacht-telefoon is maar 1 keer nodig geweest maar dan was 't ook echt dringend ;) want enkele uren later was R al geboren.
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 30 aug 2006, 17:47

Zo'n vroedvrouw klinkt inderdaad interessant! Ik ben zeer tevreden over mijn gyn: ik mag haar ook dag en nacht bellen als er iets is en ik word goed geïnformeerd, maar ze is met verlof van 22/12 tem 7/01 en ik ben uitgerekend op 12/01, dus dat vind ik wel een beetje spannend. Als ons spruitje te vroeg komt, is de kans heel groot dat ik gewoon met de gyn van wacht in het ziekenhuis moet bevallen en wie weet wat voor iemand het dan is...
Ga me zeker eens informeren!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

Vroedvrouw

Bericht door Aicha » 30 aug 2006, 19:53

Ik zal eens navraag doen i.v.m. de opleg die je dan zelf moet betalen. Ik weet wel dat de CM 5 euro/u terugbetaalt voor kraamzorg maar of dat voor de vroedvrouw ook zo is :?:
Laat jullie dan iets weten. het prijsverschil zal wel zo groot niet zijn zeker tussen de verschillende mutualiteiten?!

En flupke, al een beetje beter, hoop ik?!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 30 aug 2006, 20:21

Ik ben aangesloten bij de soc.mut maar weet zeker dat ik niets moet betalen van opleg, dus denk ik ok dat dit bij de CM ook zo moet zijn,
Nuja ... khoop op antw van uwer tewege.

Zo weet ik ook weer iets bij,
bedankt op voorhand,
grtj nana
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 aug 2006, 20:41

Aditi schreef: wie weet wat voor iemand het dan is...
Ga me zeker eens informeren!Aditi
Ik zou me meer zorgen maken over de vv die je dan in het zh tegenkomt. Die gyn, daar heb je niet veel last van. Als je op die verlostafel ligt, is het wle gelijk wie voor je staat. Maar goed begeleid worden tijdens je arbeid, dat is pas belangerijk.
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 30 aug 2006, 22:15

halloooooooooooooo allemaal :lol:

sorry dat ik nu pas iets kom vermelden maar het is hier een beetje heel druk geweest,

ik ben de dinsdag naar een andere gyn geweest, een vrouw omdat de mijne geen bevallingen meer deed en het is super meegevallen,

we hebben ons klein spruitje nog eens gezien en alles is piccobello in orde met ons :D

ik ben ondertussen al in totaal 4 kilo bijgekomen waar ik goed mee op schema zit zegt ze en de kleine ook

en dan het grote nieuws maar alles ga ik niet vertellen eh :wink:
het geslacht weten we ondertussen ook al :lol: :lol: de baby lag mooi met de beentjes open en één handje onder het hoofdje, daarmee dat we het geslacht heel mooi zagen, het was natuurlijk een magisch moment toen de gyn het ons vertelde wat het was :lol:

maar jullie moeten net zoals iedereen hier nog tot januari als ik zo lang mijn mond kan houden tenminste wachten :P :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

goed nieuws

Bericht door Aicha » 31 aug 2006, 07:14

Blij te horen dat alles goed gaat. Het is wel niet leuk om tijdens jhe zwangerschap van gyn te moeten veranderen maar ja ...beter nu dan helemaal op het einde. Wist je bij het begin van je zwangerschap niet dat jou gyn geen bevallingen meer doet?
De spits is er nu af en dat is waarschijnlijk een hele gerustelling want een gyn is toch wel iets anders dan een huisarts hé!

We blijven dus voorlopig op onze honger zitten!? Denk dat het er dik in zit dat jij de enige van de maand zal zijn die het extra spannend zal houden tot op het laatste. Benieuwd.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 31 aug 2006, 14:29

ja ik wist op voorhand wel dat mijne gyn geen bevallingen deed, alle die van mij ma want ik was nog nooit bij de gyn geweest, en toen had ik aan hem een goede gevraagd, en ik ben heel blij nu met mijn huidige, ze is echt een aanrader,

ja ik hoop het spannend te kunnen houden maar het is toch oooo zooo moeilijk eh :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 31 aug 2006, 16:01

Hey Chanti... blij te horen dat alles perfect in orde is met jullie kleine spruit. Hopelijk heb ik binnen 2 weken ook zo'n goed nieuws te melden. Ik begin nu ook wel al te twijfelen of ik het geslacht al dan niet kenbaar zou maken op het forum, maar ik ben er bijna zeker van dat ik dit geheimpje niet zal kunnen bewaren :wink: :wink: En jij hopelijk ook niet :lol: :lol: :lol: ALs de druk echt te groot wordt mag je ons gerust komen vertellen wat het is hoor... we zijn één en al oor :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 31 aug 2006, 18:43

Hihi,
Maandag 11/09 mag ik weer naar de gyn en waarschijnlijk zal ze dan nog eens bevestigen dat ons kindje een xxx is :)

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 31 aug 2006, 19:28

Awel Aditi... als jij en Chanti niets lossen zal ik ook niets lossen :lol: :lol: :lol: Voor wat hoort wat :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

lastig

Bericht door Aicha » 31 aug 2006, 20:45

't is zo al lastig genoeg om te zwijgen,dus... Ik denk eraan om mij dan maar bij de rest aan te sluiten en over te gaan tot een bekentenis. We houden dan toch nog het grote (naam) geheim over hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 31 aug 2006, 22:13

Aicha, flupke,chanti & aditi,

Ik vraag me af hoe het komt dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar het geslacht en mooi vind ik het eigenlijk dat je het geheim kan houden tot op het laatst, ... Dit is toch het mooiste, samen met de naam ... Niet dan!

Nu ieder zijn menig hoor!

Nuja ik wil het niet weten om te ervaren dat dit het eerste zal zijn dat ik zal vragen na de bevalling? Of juist ook niet? :roll:
Alhoewel ik het spannend vind, maar kben gewoon al blij bij elke consulatie om het te zien groeien en bloeien !!
Ik weet dat dit ook bij jullie het geval is e,

Wie moet er binnenkort bij geno?

Grtj
nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

nieuwsgierig

Bericht door Aicha » 01 sep 2006, 12:37

Tja nana, waarom ben ik zo nieuwsgierig? Tzal de aard van het beestje zijn zeker?! Nee, serieus. Had me deze keer voorgenomen om het zelfs voor ons spannend te houden maar toen de gyn vroeg of we het wilden weten want dat hij het kon zien... tja, de papa knikte onmiddellijk en ik was ook verkocht.
Vind het ook zo leuk om op voorhand eens te kunnen shoppen en wist dan ook direct welke spulletjes niet meer bruikbaar zijn van Andrès en Orphée. Die kunnen dan verkocht worden op de tweedhandsbeurs of rommelmarkt.

De naam is dan weer een andere zaak. dat blijft wel voor ons!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 01 sep 2006, 20:11

ALs de druk echt te groot wordt mag je ons gerust komen vertellen wat het is hoor...
Daar ben ik het mee eens, je mag niet met zo een last blijven zitten! :D :D Als je dat kan delen wordt het misschien gemakkelijker om te zwijgen tegen familie!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 sep 2006, 22:02

Een tip: bij mijn tweede zwangerschap heb ik het geslacht verteld en wisten ze dan ook de naam. Dat wisten ze nog van mijn eerste zwangerschap.
En nu jullie...doen jullie het beter?? :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

naam

Bericht door Aicha » 05 sep 2006, 19:03

Met het geheimhouden van de naam hebben we het niet zo lastig. Bij ons dochtertje heeft miijn man zich wel versproken bij vrienden. Dat was welgeteld 2 weken voor de geboorte!

Nu wordt het een naam die we al lang heel mooi vonden maar doordat we het eerst bij 2 kindjes gingen houden heb ik die naam doorgespeeld aan een vriendin toen zij zwanger was. Ondertussen is haar kindje geboren en van het andere geslacht. Voor ons prutske zal die naam wel passen, vandaar...
Nu staat er wel een slot op mijn mondje hoor. hihihi

Het is hier precies ook weer wat stiller. Iedereen aan het wachten op de volgende echo?!

En flupke,

Al meer nieuws over je bloeduitslagen? Hoop dat alles goed is en jij je al weer veel beter voelt!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 06 sep 2006, 08:58

hier is alles goed met ons, veel buikbeweging wat soms grappig is,

alleen mijn ouders weten het geslacht want zij waren bij de echo en bjorn zijn zus die weet het maar voor de rest nog niemand, en iedereen begint nu te gokken tegen ons wat het gaat zijn, best wel grappig hoor :lol:

ja inderdaad tis nogal stil hier, ik moet nog 3 weekjes wachten tot de volgende echo en dan zien we onze buikbaby opnieuw :P
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 06 sep 2006, 16:24

De resultaten van mijn bloedonderzoek waren in orde. Ik heb deze morgen gebeld. In mijn bloed waren er anti-stoffen te vinden van klierkoorts :shock: , dus ik zou er ooit eens mee in aanraking gekomen zijn. Dan heb ik het alleszins nooit geweten :roll: De huidige waarden waren allemaal normaal. Ik voel me ook al ietske beter. Vandaag van het mooie weer genoten en 20 km gefietst en een terraske gedaan :lol:

Oef... de dag van de volgende echo komt eraan. Volgende week dinsdag is het zover :lol: :lol: Hopelijk weten we dan het geslacht. Ook hier is al heel wat beweging te merken en ook papa heeft al kunnen kennismaken met beebje. Dat was maar één keer hoor. Zaterdag toen we in ons bedje lagen ging hij/zij hevig tekeer en heeft mijn ventje het gevoeld :lol: :lol: De laatste twee dagen is de kleine minder actief. Vandaag heb ik nog geen beweging gevoeld. 't zal wel weer voor vanavond zijn als ik in mijn bedje kruip :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 06 sep 2006, 21:01

Raar hé, dat je maar af en toe beweging voelt! Iere is het ook zo, dit baart me soms zorgen maar het is dan gerustellend als je stil valt dat de kleinnen in beweging schiet.

Zeg kan dat kwaad dat je in aaraking bent gekomen met klierkoorts gedurend uw zwangerschap? :?
Weetje iere heeft de vroedvrouw veel suiker terug gevonden in men urine, nu nog geen zorgen maken want volgende week geneco, en indien dan terug teveel suiker, dan pas kijken wat ons te doen staat. :roll: 'k Weet ook niet wat dit dan inhoud indien zwangerschapsdiabetes word verondersteld?
Iemand raad of ervaring :?: :!: :?:

'k Zal blij zijn dat we donderdag de 14zijn, om onze kleinne spruit terug te zien!!! :lol: :lol:

Tot binnenkort hé,
hou jullie allemaal goed, grtj nana
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 07 sep 2006, 16:04

Ik weet niet of dat kwaad kan. Het kan gerust enkele jaren geleden geweest zijn. Mijn huidige waarden zijn normaal, dus als ik de laatste 20 weken daarmee in contact zou zijn gekomen, dan zouden mijn waarden nu nog niet normaal zijn (denk ik). Ik maak er mij helemaal geen zorgen over :lol:

Gisteren, toen ik in mijn bed lag, is de kleine terug in alle hevigheid beginnen schoppen, dus ik ben weer gerust :lol: :lol: Ook mijn ventje heeft het weer kunnen voelen :lol: Vandaag is de kleine al de ganse dag actief :lol: :lol: (met tussenpozen hé)

Hopelijk is de volgende keer alles in orde met je urine. Ik weet niet wat het juist inhoudt als je zwangerschapsdiabetes hebt en wat eraan gedaan wordt.

Ik kijk ook enorm uit naar dinsdag. Dan zien we ons kleintje eindelijk terug :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 07 sep 2006, 17:31

Dit is echt de meest leuke periode van de zwangerschap. Steeds meer beweging voelen, iedereen begint nu ook te zien dat je zwanger bent en je hebt weinig last van ongemakken. 't is weer tegenstrijdig. Dit zijn momenten die je zou willen vasthouden en toch verlang je tot je babietje er is. Nu, we zijn al zover dat we hier allemaal de kaap van 20 weken over zijn en dus kunnen beginnen aftellen.

Zou mij ook geen zorgen maken over die aanraking met klierkoorts; Dat zal zeker al een hele poos geleden zijn. Zeker als je bloedwaarden nu normaal zijn.

Wat betreft zwangerschapsdiabetes. Ik weet er ook bitter weinig over. Enkel dat je na de zwangerschap direct weer weg is en je wat op je voeding moet letten tijdens de zwangerschap. Ook het gewicht van de baby wordt extra in de gaten gehouden, zodat het niet te hoog wordt.

Nana, is het zeker dat je zwangerschapsdiabetes is wat je hebt? Het kan ook een momentopname zijn. Als je kort voor je je urine afgeleverd hebt bbijvoorbeeld veel cola of choco gegeten hebt kan dat ook suiker tekenen. Daarom vraagt de arts meestal ochtendurine. Die is dan zuiver.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 07 sep 2006, 19:28

t'zijn hier allemaal zwangere vrouwen die aan het proberen zijn om elkaar goed zot te maken om het geslacht bekend te maken hihi :D :D hoe leuk is da doe maar verder zo komen wij ook nog iets te weten maar de naam moet je zeker voor jullie iegen houden er moet toch nog 1 verrassing overblijven. in ieder geval succes met het proberen van het stil te houden.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 08 sep 2006, 07:37

ja tis zeker spannend hier,

ik ben eens benieuwd wie als eerste zijn mondje voorbij praat :P

voor de rest zou ik zeggen geniet ervan, doe ik ook hier :lol: en je niet teveel zorgen maken, is waarschijnlijk niets voor nodig,

met ons kleintje gaat het ook goed, soms is het zo actief dat ik denk van amai moet je niet slapen hihihi :wink: maar toch geniet ik ervan, af en toe verschijnen er al mooie teuten op mijn buik :lol:

ik vrees er wel een beetje voor dat ik de laatste week serieus ben bijgekomen, ik heb ineens zo van die snoepbuien eh, niet normaal,

tot straks ofzo :D
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 08 sep 2006, 15:54

De laatste drie weken was er bij mij maar 500 gr bij. Maar de laatste 2 dagen 1 kg :shock: :shock: Ben eens benieuwd voor dinsdag hoeveel er dan zal bij zijn. Ik schat 2 kg op 4 weken :? :? Ben weer een groeischeut aan het krijgen, want de laatste dagen is mijn buikske serieus beginnen uitzetten :lol: :lol: Op het werk zeggen ze dat ze het eindelijk stillekesaan beginnen te zien. Dat mag wel zeker na 20 weken ??

Chanti, ik zal toch proberen om mijn mond niet voorbij te praten zunne. Vanaf dat ik het geslacht weet zal ik mijn geplaatste berichten extra zorgvuldig nalezen zunne :wink:
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 08 sep 2006, 18:12

ik ga zeker mijn best doen flupke,

hier zal het nog wel lukken om het niet te verklappen maar hier thuis tegen iedereen zwijgen is een hele opgave, zeker omdat ze weten dat wij het weten en dan beginnen ze allemaal te gokken en te zagen wat het is hihihi :lol:
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 08 sep 2006, 20:22

@ Aicha,
Neen het is niet zeker dat ik zwangerschapsdiabetes heb, 't is nog afwachten tot ZATERDAG, kmoet dan naar de genecoloog. En indien daar terug suiker vast gesteld word, :?: :?: :?: Dan bespreken wat ons te doen staat e!

Iere komen de kilootjes er ook stillejes aan bij, en kben ne keer blij dat iemand het opgemerkt heeft dat ik zwanger ben, want kben het beu dat ze zeggen; bijna zes maand, waar zit dat kind? Of tzal verzekers een tettingske zijnne ?!?
Maar ik ben blij, en kweet dat alles goed zit dus ... de est kan ontploffen, echt ...

'k Verlang toch tot volgende week zaterdag,
grtj nana
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 10 sep 2006, 08:35

Ik wou iets recht zetten, 'twas niet gisteren dat ik naar de genecologe moest maar pas volgene week, eerst was het de donderdag14e enne nu is het pas de Zaterdag, terug 2dagen later, tudju e!!!

Soms ben ik toch nog bang voor slecht nieuws, hebben jullie dat ook?
'k Heb dat door het feit dat ik de kleinnen ni elke dag voel, dit baard me echt zorgen, moet je de kleinnen elke dag voelen rond 23weken :?: :?:

Grtj,
Nana
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”