Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 02 jun 2007, 08:56

Euhm, Chanti, ons madammeke wordt ELKE nacht wel een paar keer wakker zenne! Ik vind dat dus helemaal niet raar! Meestal ne keer of twee tussen 2u en 3u en dan nog ne keer of twee tussen 5u en 6u. En dan moet ik haar om 7u30 soms wakker maken voor haar eerste fles... Ik denk dat mijn ritme daar ondertussen op afgesteld is. Ik HOOP dat ze er binnenkort eens mee ophoudt. Uiteindelijk zal ze wel leren een hele nacht lekker door te slapen zeker?

Wat de groentepap betreft, Mila houdt hier van lekker warm eten. Nog een reden voor mij om eerst de groentepap te geven. Wij stoppen vandaag met het flesje na de groentjes (als ze goed eet tenminste, maar dat zal wel) en we beginnen met het fruitpapje.

Flupke, dat kwijlsel in mijn gezicht (en op allerlei andere plaatsen)... dat ken ik ook hoor. Soms is het hier precies een kraantje dat openstaat!

Aicha, ge moogt een beteke boffen, hoor! Jij hebt toch ook lang moeten opstaan 's nachts! (En dan hoop ik stiekem dat Mila een beetje op jullie Hélena lijkt en dat ze binnekort ook rustiger wordt 's nachts :))
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 02 jun 2007, 10:37

Pfff.... ons pruts wordt al drie nachten na elkaar wakker om 03.30u. Ge kunt er uw klok op zetten :roll: :roll: Ook afgelopen nacht weer. Ik geef haar dan wel eten boven in haar kamerke, want als ik naar beneden kom dan wordt ze te wakker. Na 10 min valt ze weer in slaap aan de borst en ze heeft geslapen tot 08.00 u. Da valt dus nog goe mee.

Morgen is het hier groot feest. Allez groot... redelijk bescheiden met 13 man. Ons pruts wordt gedoopt !!! :lol: :lol: Om 15u en tegen 16.30u gaan we op restaurant tot.... hangt ervan af hoe lang ze het volhoudt. Het is een beteke ons 'stam'restaurant waar ze ons heel goed kennen. we nemen dus haar reisbeddeke mee en hare eetstoel en speeltapijt. We zullen het één en ander uit de kast moeten halen om haar te entertainen, want vanaf 17u wordt ze altijd wat lastig en slaapt ze niet meer. Na de kerk ga ik effe met haar naar huis om haar een tukske te laten doen terwijl de rest iets gaat drinken. Zij rijden dan al door naar het restaurant en ik kom dan achterna. Hopelijk blijft het droog, zodat we 's avonds met haar een beteke buiten kunnen wandelen. Daar wordt ze heel rustig van. En der is genoeg volk om het ne keer van mij over te nemen. Ik ben eens benieuwd hoe het zal verlopen. Ze zit nu gelukkig in een wat makkelijke rustige periode maar dat kan snel veranderen hé.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

aanvullen

Bericht door Aicha » 02 jun 2007, 10:47

Chanti,

Wij zijn hier om elkaar aan te vullen ook hé! :wink:
Doet me in ieder geval plezier te horen dat kyana ook goed eet en dat de vaste voeding ook een positieve rol speelt in de maagprobleempjes die ze heeft!
Ook de nachten beginne ner blijkbaar goed op te trekken!

Flinke Kyana!!!!!! :wink:

Aditi,

Zal ik dan stiekem met je meehopen dat Hélena's nachten overspringen naar Halle?

Je meisje gaat er ook goed op vooruit hé! Ze eet dus ook een mooie portie zodat je het flesje kunt weglaten! Ben benieuwd hoe ze het fruitpapapje zal vinden! Wat ga je erin doen voor de eerste keer?

Nana,

Waar zitte gij???? Toch nog nie gevlucht naar het zuiden??? :lol: :lol:
Is wel druk als ge gaat werken maar we missen u zunne (ikke toch alleszins :wink: ) :lol: :lol:

Hier ist weer een druk weekend!
Deze namiddag schoolfeest bij ons kindjes,
morgen doen we een rommelmarkt en dat vraagt ook wat voorbereiding.

Onzen competer die crasht regelmatig en daar moet dus een nieuwe harde schijf in, die we ondertussen al ontvangen hebben! Juust nog ene bellen bellen om dat hier allemaal te fixen!

En gisteren hebben we hier, notabene terwijl de poetsvrouw hier was, een serieus wateroverlastprobleem gehad.
Wij hebben een dakterras en dat is BROL ( ik raad dat dus niemand aan hé!!!!!!!!!!!) 5 jaar geleden is dat helemaal vernieuwd en herdaan (was toen nog maar 7jaar oud)en nu kwam het water er langs de spots en de dampkamp en het plafond boven de keukentafel terug uit :twisted: :twisted:
Precies een kraan die openstond! Wij alles zoveel mogelijk proberen opvangen met emmers maar ondertussen vertoont ons plafond weer blaren en zijn de spots waarschijnlijk kapot ...rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Dat terras moet weg! We zullen het zo snel mogelijk laten dichtmaken !! Eerst de schade hertsellen dus tussen het plafond en dan den boel toe!
Normaal zouden we dat binnen enkele jaren doen maarja......

Bon , kheb nu mijn hartje weer eens gelucht! Als de pc nu weer crasht...

Liefs Aicha en cvoor iedereen een prettig (hopelijk zonnig) weekend!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 02 jun 2007, 11:09

Oei, Aicha, alles laat het daar bij jullie zo een beetje afweten! Pc, dakterras.. Hopelijk stopt het daarmee! Mijn venteke wou heeeeeel graag zo een terras, maar het paste niet in ons budget. Dus is dat idee afgevoerd. Misschien nog een geluk dan ;)

Nana, ik mis u ook zulle! Maar ja, het is niet altijd evident, eh! Zo met die prutskes in de weer zijn en gaan werken en... We zien u hier wel weer ne keer passeren een van de dagen, hoop ik.

Ik weet nog niet wat ik in de fruitpapa ga zwieren. Binnen een 10 min. zal ons madammetje wel honger beginnen krijgen (groentenpap) en daarna ga ik snel nog effe naar de markt om wat fruit te gaan halen. Ik denk dat het om te beginnen de 'traditionele' fruitpap zal worden met appel, banaan en sinaas. De experimenten volgen dan later wel :)

Aditi
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 02 jun 2007, 21:57

weet je hoe ik dat oplos met die groentepap,

kyana eet zo ook nog niet genoeg om haar melk te laten, dus de rest van de groentepap die ze niet eet die verdun ik met water en geef ik met de fles, zo heeft ze genoeg binnen om die melk te laten,

want anders eet ze altijd dubbel en verwacht ze ook nog altijd melke erna,

voila ik ga haar eten geven, tot morgen
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 02 jun 2007, 23:22

Goeie avond iedereen,
Hier zijn we nog een keer ....
Er is hier weer vanalles gebeurd onderts lees ik, vooral het slapen.
Allée Mila je moet slapen hé :wink:
Slaapt ze nog steeds bij jullie op de kamer? Want dit zou kunnen het probleem zijn. Hier gebeurd het nog wel een keer maar ni zo vaak ... jaja hij slaapt anders van 21 tot 8u. Flink e
En haar groente-fruitpapje heeft het goed gelukt?
Mila heeft toch geen last van haar maagje hé, anders moet je sinaas door peer vervangen! Zion heeft nog steeds geen sinaas gegeten ... 'k durf eigenlijk nog niet :(

Aicha,
Kruipt Hélena al?
Ze vind het verzekers niet te doenne om rond gevoerd te worden in haar loopkarretje, Zion is ook onderste boven als er speelkameratjes komen!!!
'k Zal je een pm'ke sturen met datums om nr nog ne keer af te spreken, vo een goe zatte kaffie en ne stevigen babbel!

Flupke,
Zit margo daar goed in die ne bumbo? Ik durfde Zion daar niet in te zetten omdat hij nog vaak headbangt ... :roll: Anders mooie foto's, ni te doenne!

EnneAfbeelding met jullie doopsel !

Anders hier gisteravond verrast geweest door het onweer, er was water van aan de voordeur tot in de bijkeuken, en van de kelder wil ik helemmal niet spreken !!! 'k Was in alle staten, 'k hab heel de week zo mijn best gedaan dat ik die avond gezellig met ons drieën konden doorbrengen maarja .. het is geeindigt met emmerstjes scheppen :twisted: :twisted:

OOk nog nieuws, Zion heeft nog geen tandje ... het was kroep die hem geveld heeft maar nu gaat het reeds veel beter. Hij weegt 6kg540 en meet 67cm. Wat onder het gemiddelde maar hij is zo een bezige bij, daarmee.
Vandaag en morgen genieten van het mooie weer, gaan wandelen in de bossen,
'k zou zeggen geniet er ook van en
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 03 jun 2007, 09:29

ik zal hier in de week ook nog eens fotootjes plaatsen van onze meid, ze is al heel groot geworden, en ook wat mollig, maja dat zal er wel afgaan zeker :lol:

voor de rest nog altijd een goede nacht gehad, dat nachtlampje niet insteken helpt wel, ze zal waarschijnlijk nog wel wakker worden maar doordat het donker is niet helemaal denk ik, dus goed voor ons :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 03 jun 2007, 09:45

Hey allemaal! Het is alsof Mila jullie al gehoord heeft, want ze is maar 1x wakker geworden deze nacht!

Chanti, die groentepap in de fles is dat geen kliederboel? En warm je dat dan ook nog een beetje op?
Goed dat het helpt om het nachtlampje uit te doen. Mila heeft het ook graag donker.
Ik ben al benieuwd naar fotootjes van je meisje! En mollig... tja, een baby mag een beetje mollig zijn, eh!

Nana,
Aaaaah, ge zijt er nog!
Mila slaapt nog bij ons, ja. We hebben waar we nu wonen geen kamer voor haar. Dus het zal nog wel een tijdje zo blijven. Op de momenten dat ze wakker wordt, is het stil in de kamer, want dan liggen wij ook allebei diep in slaap. Dus van echt veel lawaai wordt ze niet wakker, denk ik.
Ik had ook schrik van sinaas in de fruitpap, maar ik heb het er toch maar op gewaagd. Ze heeft er geen last van gehad, maar ze heeft ook nog maar een lepeltje of 10 naar binnen gewerkt. Ze heeft nogal gezichten getrokken onze kapoen.
Ik zet mila ook in den Bumbo hoor. Ze headbangt ook wel nog een beetje, maar van zodra haar hoofd niet meer zo vast op haar lijfje lijkt te staan, haal ik haar eruit. Dan leg ik haar weer een beetje neer. Ze is zot van rechtzitten, ons kleine mie, dus die Bumbo vindt ze geweldig.
Fijn ook dat het goed gaat met je ventje na de kroep! Ik vrees dat Mila niet onder het gemiddelde zit met haar 6.630kg! Ze is ook redelijk actief bezig, maar ze eet ook ALLES op wat je haar geeft. De kleine smuller. Hoe groot ze is, dat weet ik niet.
Geniet nog van het mooie weer met je twee ventjes!

Nana en flupke,
Wat was dat daar bij jullie met al dat water???? Hopelijk zijn alle problemen al een beetje opgelost en hebben jullie niet teveel schade.

Aditi
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 03 jun 2007, 18:09

hoi aditi,

nee het is geen kliederboel hoor, ik maak haar groentepap in zo een mixertje (dju hoe heet dat nu ook alweer, van beaba denk ik) en ik haal daar een beetje uit om zo te eten en dan het dekseltje er terug op en dan als ze zo niet meer wilt eten doe ik de rest terug in het mixertje, een beetje vocht van de groentjes er terug bij en opnieuw een beetje mixen, in een flesje (het gaatje in het speentje heb ik wel wat groter gemaakt) en drinken maar, lukt wel vlot eigenlijk en het eten moet ik niet opnieuw opwarmen, blijft mooi warm in het mixertje. misschien een goed ideetje voor bij jullie? het proberen waart hier toch, de eerste keer heb ik wel wat moeten zingen erbij zodat ze wat afgeleid was want ze verwachte natuurlijk lekkere melk eh, maar nu gaat dat heel goed :lol:

eet ze met de lepel wat meer, ook goed dan drinkt ze aan de fles minder :lol:

ik ga zo vlug mogelijk de foto's erop zetten, maar mijn ouders zijn tot morgenavond aan zee en op hunne camera staan de fotootjes nog en die hebben ze natuurlijk mee :P

ik heb mij zojuist eens goed verwend met een lekker badje, een goed scrubje, haartjes extra verzorgt, geschoren en eens 2maal goed gewassen, en deugd dat mij dat gedaan heeft seg amai, ni dat ik mij anders niet was eh :wink: maar zo eens extra doet toch deugt, precies of er superveel vuil vanaf kwam, maja da komt ook door die scrub eh hihihi :lol: :P
alleszinds ik ben precies een nieuwe ik, lekker proper en opgefrist se

voila ik ga eventjes tv kijken, kyana ligt in bed en het huishouden laat ik vandaag volledig aan de kant, rustdag voor mij :lol:
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 04 jun 2007, 13:48

Chanti ge hebt groot gelijk dat ge efkes tijd voor uzelf neemt en lekker relax aan niets anders hoeft te denken. Ik lig ook soms 3 kwartier in mijn bad te luieren totdat mijn vel verschrompeld. Daar kan ik momenteel zo van genieten terwijl ik dit vroeger allemaal zo vanzelfsprekend vond :wink: :wink:

Hier is gisteren alles heel goed verlopen met het doopsel van Margot. Om 14u is het volk bij ons thuis aangekomen en hebben we eerst champagne gedronken met wat hapjes. Tegen 14.45u naar de kerk vertrokken en om 15 u begon den dienst. Er werden nog twee andere kindjes gedoopt. Het eerste half uur was ons pruts heel rustig en gaf ze haar ogen goed de kost, maar daarna had ze er genoeg van en heeft ze het koor die dag effe vervangen :roll: :roll: Ze was heel moe omdat ze al wakker was van 13.15u. Ik had haar willen laten slapen tot 14.15u, maar daar hebben wij natuurlijk niet over te beslissen hé. Allez ze heeft dus goed van zich laten horen. Meneer pastoor moest ietske harder praten :lol: :lol:
Om 16.00u ben ik effe naar huis gereden terwijl de rest nog iets ging drinken. Ik wou haar nog wat laten slapen en ze is gelijk nen blok in slaap gevallen aan de borst om 16.15u. Totdat om 16.45u de bel ging. Drie kinderen die nen appelsien wilden ruilen voor iets anders. Ons Margot natuurlijk direct wakker en niet meer geslapen. Ik ben dan om 17u met haar naar het restaurant vertrokken. De rest was er al. Gelukkig was het heel schoon weer en lekker warm zodat we met haar buiten wat konden gaan wandelen. Ze heeft geen oog dichtgedaan, maar ze bleef toch redelijk rustig. Om 21 u had ze er genoeg van en ben ik met haar naar huis vertrokken. De rest is nog effe gebleven. Toen ik om 17u bij ons in Aartselaar vertrok zag de lucht pikzwart. Het ging precies water gieten. Ik weet niet of het uiteindelijk geregend heeft, want toen ik in Puurs aankwam was het ginder wel mooi weer :lol: :lol: Gelukkig maar, want anders had Margot haar keel goed opengezet in het restaurant.

Ik had dus gezegd dat ze drie nachten achter elkaar om 03.30u wakker werd en dat ze dan moest eten. Ik geef haar nog telkens 1 fleske afgekolvde melk per dag om haar aan de fles te laten wennen. Normaal geef ik het haar tijdens de dag, maar de 2 laatste dagen heb ik het haar gegeven voor haar laatste voeding om 21u omdat ik de indruk had dat ze 's avonds veel te weinig melk kreeg. Tussen 17u en 21u ging ze soms 4 keer aan de borst. Ze wou altijd maar eten en tegen 21u was ik precies leeg. Nu krijgt ze 100ml van het fleske en daarna gaat ze nog aan de borst. En ze slaapt nu dus terug de ganse nacht tot 07u :lol: :lol: Ze kreeg de laatste dagen 's avonds dus niet genoeg eten ocharme. Ik heb het gevoel dat mijn productie toch wat aan het minderen is, vooral op het einde van de dag. Ik ga nu 1 voeding vervangen door poedermelk (NUTRILON 1) en eens zien wat da geeft. Ik ging eerst wachten tot donderdag, want dan moeten we naar Kind en Gezin, maar ik wou niet langer wachten, want ons mie moet toch genoeg eten hé. Nog rap een tandje bijsteken tegen dat ze donderdag gewogen wordt :wink: . Ik heb de indruk dat ze op die 5 weken niet veel bijgekomen is. Dan weet ik waaraan het ligt hé :? :? Ik heb daarnet wel gebeld met Kind en Gezin om advies te vragen over welke poedermelk ik moest gebruiken. Ze zij ook dat ik dan in het weekend best nog niet direct begin met het groentepapke omdat ze nu eerst aan die flessenmelk moet wennen en dat zou anders te veel zijn in 1 week. Och we zien wel hoe ze erop reageert straks... ik ben eens benieuwd. Als ze straks wakker wordt heeft ze ervan :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 04 jun 2007, 14:20

Hier nog efkes een fotoke posten van Margot van afgelopen vrijdag :lol: :lol: Schoon hé

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 jun 2007, 14:33

:lol: :lol: Dat ziet er nu al een filoutje uit :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

miss

Bericht door Aicha » 04 jun 2007, 17:25

Flupke,

't ziet er idd een filouske uit zunne!!! Zal zo te azien ook een deugnietje zijn :wink:

Jammer dat je borstvoeding aan het minderen is maar de allerbalangrijkste vatimientjes heeft ze zeker al lang binnen!
Het geeft je wel een ambetantig gevoel hé als je weet dat je beebje niet meer genoeg heeft aan wat jij haar kunt geven :roll: :(

Hier drinkt ons mie nu ook Nutrilon en ze is er goed mee. We hadden geluk want het was direct de juuste melk! Hopelijk is het bij jullie ook zo!

Het is idd beter wat tijd te laten tussen alle nieuwigheden anders gaat haar maagje proesteren en de darmkes en da's zeker niet de bedoeling hé!
Normaal zeggen ze dat je ongeveer 3 weken moet wachten tussen het inschakelen van de groentenpap en de fruitpap.

Jullie hebben dus mooie muziek gehad in de kerk!? :lol: :lol: :lol:
En hoe vond ze de douche :?: :?:

Hier weinig nieuws behalve dat we door die watertoestanden gene rommelmarkt gedaan hebben.

Het schoolfeest was super, alleen jammer dat papa aan de verkeerde kant van het podium stond om Orphee goed te kunnen filmen :( :(

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Re: miss

Bericht door flupke » 04 jun 2007, 20:10

Aicha schreef:Flupke,

Jammer dat je borstvoeding aan het minderen is maar de allerbalangrijkste vatimientjes heeft ze zeker al lang binnen!
Het geeft je wel een ambetantig gevoel hé als je weet dat je beebje niet meer genoeg heeft aan wat jij haar kunt geven :roll: :(

Hier drinkt ons mie nu ook Nutrilon en ze is er goed mee. We hadden geluk want het was direct de juuste melk! Hopelijk is het bij jullie ook zo!

Het is idd beter wat tijd te laten tussen alle nieuwigheden anders gaat haar maagje proesteren en de darmkes en da's zeker niet de bedoeling hé!
Normaal zeggen ze dat je ongeveer 3 weken moet wachten tussen het inschakelen van de groentenpap en de fruitpap.

Jullie hebben dus mooie muziek gehad in de kerk!? :lol: :lol: :lol:
En hoe vond ze de douche :?: :?:

Liefs Aicha
De douche in de kerk vond ze helemaal niet erg. Ze is da gewoon hé van water over haar koppeke te krijgen. In bad gieten we altijd een beteke water over haar hoofdje met een bekerke en dat laten we dan in haar gezichtje lopen. Tja da zijn oefeningskes om de watergewenning ook wat vlotter te laten verlopen :lol:

't is inderdaad jammer dat de borstvoeding wat aan het teruglopen is, maar een echt slecht gevoel heb ik er nog niet bij. Ik moest zowieso afbouwen met het vooruitzicht dat ze in juli naar de crèche moet hé, dus dan is het nu het ideale moment om ermee te beginnen.

Ik had deze middag dus een fleske van 150 ml gemaakt om het ne keer te proberen. Ik vind da toch stinken zunne diene melk :? :? De eerste 2 minuten een beteke proeven en hare neus optrekken, maar dan is ze ineens heel goed beginnen drinken. Jammer genoeg kreeg ze niet meer dan 70 ml binnen :shock: Das wel heel weinig hé. Ik dacht eerst dat ze niet genoeg had, maar ze wilde ook niet meer aan de borst, dus honger had ze blijkbaar niet meer. Na anderhalf uur natuurlijk wel weer :roll: :roll:

Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie prutskes onmiddellijk een ganse fles binnen :?:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

flesje

Bericht door Aicha » 04 jun 2007, 21:30

bij ons hélena was dat ook zo hoor!

Ik maakte flesjes van 210en als ze op 120 kwam wou ze al niet meer! Dacht dan ook dat ze binnen de kortste keren weer honger zou krijgen maar dat was niet zo!

Als ze de eerste 2dagen ook maar iets weende nadat ze langer dan anderhalf uur geleden gedronken had, bood ik haar weer een flesje aan en ze dronk dan weer een beetje maar meestal kwam dat er dan snel weer uit!
na bijna 2 dagen heb ik eens gewoon gewacht tot de zogezegde volgende fles en vanaf dan is de hoeveelheid die ze dronk snel beginnen evolueren!
Nu drinkt ze ongeveer 200 à 210.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 05 jun 2007, 18:59

hey allemaal,

margotje een heel dikke proficiat meid, en ook aan de ouders natuurlijk :lol:

mensen ik heb een echte rotdag vandaag,

ik was opnieuw de pil aan het nemen eh, maar ik was die al een paar keer vergeten enzo en ik kreeg daardoor een beetje bloedverlies en nu had ik besloten om de rest niet meer in te nemen omdat ik toch al bloedverlies had, nu ging ik deze morgen naar de wc omdat ik in ene keer zo heel fel krampen kreeg, nu ik moet zeggen ik was al de hele ochtend ellendig en misselijk, ik zat op de wc en keek in mijn maandverband en daar zag ik zo een hele dikke prop liggen, heel anders als een gewone prop bloed, ik met wc papier dat eruit gehaald en nu zag ik dat het een hele dikke prop was, precies een heel dik vlies, ik denk dat ik dus een miskraam heb gehad wat ik natuurlijk heeeeel erg vind, pffff maja er scheelde mss iets aan of was niet sterk genoeg ofzo, het kan allemaal natuurlijk, maja nu zit ik er natuurlijk wel mee in mijne kop eh,
ook ben ik nu zo aan het denken van, ja mss was het een tweeling (omdat die zowel in mijn als in bjorn zijn familie voorkomen) en is er maar eentje van af gekomen, nu heb ik ook geen buikpijn meer, alleen nog wat bloedverlies, maar ook niet heeeel fel, dus ja nu weet ik niet wat te doen,

ik denk dat ik maar gewoon een beetje ga afwachten en voel ik mij anders dan anders dan ga ik toch eens langs gaan,
ook heb ik de laatste week dat ik enorm veel eet en heel emotioneel maja da kan van vanalles zijn eh, te weinig slaap enzo dus ik durf mij er niet op vastpinnen, maar ik heb alleszinds dat vliesje bijgehouden in een potje water, mss dat ik morgen toch naar de dokter ga ofzo,

allle ik ga stoppen met zagen,

tot straks ofzo

doeiiiiii
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Chanti

Bericht door Aicha » 05 jun 2007, 19:11

Oei,

Dat is natuurlijk minder! In jou geval zou ik toch eens een afspraak maken bij de gyn om zowel jezelf als dat vliesje te laten nazien!
Het kan natuurlijk goed zijn dat je een "vroege miskraam gehad" hebt maar dan nog is het belangrijk dat alles weg is, zodat je later geen ontstekingen of een vloed krijgt.
Misschien zit er eventueel toch nog een vruchtje?

of was het gewoon een tussentijdse bloeding door je pillekes te vergeten? Was het de eerste keer dat je bloedverlies had sinds kyana's geboorte? Want er zijn veel vrouwen die dan ook heel fel bloedverlies hebben! Ik weet niet hoor.....
Om dit alles met zekerheid te zeggen zou ik toch eens naar den dokter gaan !

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 05 jun 2007, 19:41

ik zou er inderdaad ook mee naar de dokter of gyne gaan dan ben je toch zeker en dan moet je der je hoofd niet over breken want dat is wel een vervelende gedachte :?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 05 jun 2007, 21:08

Chanti,
Ik zou ook naar de dr. gaan hoor! Anders blijf je er maar aan denken en weet je niet wat het nu eigenlijk was!
Kan goed geloven dat je je slecht voelt. En je zaagt niet hoor, iedereen zou van zoiets ondersteboven zijn.
Laat je thuis maar eens goed knuffelen!

Wij hebben vandaag ook slecht nieuws gekregen. Vrienden van ons die al lang aan het proberen waren voor een tweede waren eindelijk zwanger, maar nu heeft ze dus een miskraam gekregen. Heel zielig! Want ze waren toch zo blij...

Flupke en Margot,
Een hele dikke proficiat hoor! En Margot ziet er inderdaad lekker ondeugend uit! Eentje met pit...

Wat de flesjes betreft. Mila dronk hier de eerste keren ook maar weinig hoor (ook Nutrilon). Hun maagske moet ook wennen, eh! En zij heeft de eerste 2 weken als we aan het overschakelen waren ook wat vaker en platter kaka gedaan, maar daarna was dat voorbij.
Mila drinkt nu ook 200 à 210. Na de groentepap nu dus niet meer. Vandaag heeft ze bij de OM ook goed fruitpap gegeten (ze vindt het superlekker - het wordt een zoetebekje!) en daarna nog maar 70 ml melk.

Aicha en Nana,
Hoeveel eten jullie prutskes eigenlijk op een dag? Mila is denk ik een veelvraat, want ze eet volgens mij vrij veel. En als ze nu na de fruitpap ook geen melk meer drinkt, hoeveel moet ik haar dan nog geven op een dag?

Mmmmmm, badderen, daar ben ik jaloers op, want in ons huurhuisje hebben we geen bad. Ik ga soms lekker in bad bij mijn ouders, maar natuurlijk niet zo vaak. Ik kijk al uit naar het badje in ons nieuwe huisje...

Groetjes,
Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 06 jun 2007, 19:36

Allez ... ons pruts heeft vandaag al 100ml gedronken van de flesvoeding. Blijkbaar heeft ze er genoeg mee. Ze heeft om 09.15u gegeten en om 12.30u heeft ze terug BV gekregen toen ze wakker werd. Ze zal elke dag wel een beteke meer drinken zeker.

Morgen naar Kind & Gezin. Ik ben eens benieuwd hoeveel ze is bijgekomen. Ik denk dat het niet zoveel zal zijn omdat ik de indruk had dat de BV de laatste 2 weken wat terugliep. 5 weken geleden woog ze 6 kg. Nu kunnen we het stillaan weer wat opbouwen door haar tussendoor een fleske te geven.
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 07 jun 2007, 13:15

Vandaag terug een stapke vooruit. Ze krijgt nu al 135 ml binnen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 07 jun 2007, 14:44

hoi allemaal,

ik heb gisteren gebeld naar de huisarts en ik moet gewoon rustig afwachten, het kan een fibroom zijn en moest ik nog zo buikkrampen krijgen dan moet ik een echo laten maken, maar ik moest me ni teveel zorgen maken

vandaag ben ik ook met kyana naar k&g geweest en ik moet toch een beetje op gaan letten op haar gewicht, als ze zo blijft omhoog gaan moeten we maatregelen gaan nemen, wat juist weet ik nog niet.
ze weegt nu 7,840kg en is 64 cm groot, ze komt dus per maand een goeie kilo bij.

voor de rest had ons hummelke sinds het eerste lepeltje tegen het rotavirus uitslag op haar lipjes vanonder en sinds een paar dagen zijn het blaasjes, ik kreeg het maar niet weg en was er nu al maar eosine op aan het doen en een zalf met extra zink in, vandaag naar de kinderarts gebeld en het is dus een schimmelinfectie, nu moeten we eosine blijven erop doen en een ander zal erop doen tot de blaasjes weg zijn en als die volledig uitgedroogd zijn dan moet ik nog een andere zalf gaan smeren,
pfff we hebben nog niet genoeg aan de hand gehad denk ik, maja

en vandaag is het hier binnen dus echt benauwd eh en ze heeft al wat last van die spuitjes en dat lepeltje voor het rotavirus, ze kan bijna niet slapen want het is zooo warm boven, ma ik kan de ventilator toch niet aanzetten als ze er licht eh, das goed voor ook nog ziek te worden,

en haar nichtje die 2 maand jonger is heeft 9 dagen in het ziekenhuis gelegen met longontsteking, ocharme en ze mogen die nu ni licht kleden, da kind zweet zich natuurlijk onozel nu eh, maja

alle tot straks

doeiiiiiiiiii
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

hallo

Bericht door Aicha » 07 jun 2007, 15:26

Chanti,

Ben je een beetje gerustgesteld door wat je arts je vertelde?

Ja zeg, kyna is wel een stevig brokske é!
Ons mie weegt nu op meer dan 6 maand ongeveer 7300 en meet denk ik 66 cm en 't is ook geen fijneke hoor!
Wat bedeol je met maatregelen? Je kunt toch maar haar 2 flessen geven ('s morgens en 's avonds en dan haar portie fruit- en groentenpap (ongeveer 150 à 175 gram)
Of moet je veranderen van melk?
Dat babyvet gaat er heus wel af hoor eens ze nog actiever wordt en begint te kruipen en te lopen! Maak je maar geen zorgen!

Flupke,

Jullie zijn goed bezig hé!!!!!
Zijt ge nu al ne keer op stap geweest met uw ventje sinds Margot uit die fleskes drinkt?

Aditi,

BIjna 12 juni hé! Dan kunnen ze eindelijk weer verder aan jullie nieuwe stulp! Dienen datum vergeet ik niet want dan is ons fee jarig!

Morgenavond hebben we trouwens haar feestje! Zal weer een drukke boel worden hier maja, als fee dat leuk vindt kan ik er ook wel van genieten zunne.

WIj zijn vandaag terug naar de osteopaat geweest en ook hij zag al een goed verschil aan hélena's hoofdje! Ben echt superblij dat hij alles zo vlotjes loskrijgt en ons meisje begint echt te genieten van de sessies bij Bob! Ook mooi meegenomen dus!

Zo, ga ons mie nu uit haar bedje halen en dan kunnen we grote broer van de klas halen. Hij is deze voormiddag van een bankje ofzo gesukkeld en zijn lippen zijn een beetje toegetakeld maar zo te zin zijn de tandjes ok!
Orphée komt terug van schoolreis rond 16u15 en ben echt superbenieuwd wat ze zal weten te vertellen!
Morgen is het dan Andrès zijn beurt. Hij gaat naar Plopsaland! Kwou dat ik meemocht :(

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Re: hallo

Bericht door flupke » 07 jun 2007, 16:19

Aicha schreef:Flupke,
Jullie zijn goed bezig hé!!!!!
Zijt ge nu al ne keer op stap geweest met uw ventje sinds Margot uit die fleskes drinkt?
Moa ba nee :roll: :roll: Margot wil momenteel enkel de fles van mij. Nu is het dat weer :roll: :roll: :lol: :lol: Dit weekend zal papa nog eens proberen en volgende week laat ik het dan eens door iemand anders doen. Mijn ventje is zondag jarig, maar dan gaan we wel eens een weekske later eten. Dan laten we nu enkel bezoek komen. En 't is dan ook vaderdag. Den eerste met ons Margot. Dan nog verkiezingen en dan moeten we nog met ons Margot naar de watergewenning. Pfff... da wordt nen drukke zondag :roll: :roll: En in de namiddag komt er bezoek.
Zaterdag moeten we dan weer naar nen barbeque. Het weekend zal weer voorbij zijn voordat we er erg in hebben :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 07 jun 2007, 22:11

Grrrr, zwijg van de verkiezingen. Heb net gehoord dat er in Halle veel mensen uit protest niet zullen gaan tellen (splitsing kieskring), dus is de kans zeker groot dat ik wel moet ook al ben ik opgeroepen als plaatsvervanger. BALEN!
Bovendien is het bij ons op het werk ook al superdruk. Ik zou echt een weekend kunnen gebruiken om te bekomen, maar niet dus...

Nana, de sinaas hebben we ondertussen dus al afgeschaft omdat ons mie toch wat last heeft aan haar buikje. Ik weet alleen niet zo goed door wat ik het allemaal kan vervangen. Iemand ideeën?

Aicha, inderdaad bijna 12 juni. kijk er naat uit zenne, dat er eindelijk weer wat actie is.
Hopelijk heeft jullie kleine meid een leuk feestje morgen! Het zal wel schoon weer zijn, eh!
En ik hoop ook dat uwe kwajongen ni teveel last heeft van zijn lipke enzo!

Chanti,
Hopelijk voel je je nu al wat beter na je gesprekje met de dokter! En nu heeft je kleine meid weeral ergens last van! Jullie worden inderdaad niet gespaard! Hopelijk raakt ze er goed vanaf!
Groeien doet ze in elk geval goed, eh! Kyana gaat ervoor!
Ons pruts weegt nu met 5 maanden ongeveer 6.800 en ze is ook best stevig hoor. ik weet wel niet hoe groot ze juist is.
Vraag me net als Aicha af welke 'maatregelen' je nu kan nemen? Als een baby honger heeft, kan je die toch geen voedsel weigeren, eh! En dat babyvet zal er toch wel afgaan???

Allee, groetjes aan iedereen!
Aditi
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 08 jun 2007, 08:23

hoi,

ik voel me inderdaad wel beter na het gesprek met mijn huisarts, ik panikeer veel te vlug over zo dingen,

waarschijnlijk zal ik dan bepaalde dingen niet mogen geven, ik weet ook niet juist wat, maar als haar gewicht zo blijft gaan is dat niet goed voor haar botten, dus ik ben benieuwd,

ja kyana krijgt nog 3 flessen per dag,
fruitpap eet ze nog niet genoeg om een fles weg te laten en dan eet ze daar een volle fles achter na nog uit :shock:
ma ik kan da toch ni mixen eh zoals ik bij de groentepap doe, ofwel?

dusja, ik zit weer een beetje met veel vragen over haar gewicht maar ik moet gewoon afwachten
ik ga denk ik binnen 2 weken nog eens na k&g voor ze nog eens te wegen.
voor de rest een slechte nacht achter de rug, van 2u deze nacht elk uur kunnen opstaan, de ene keer lag ze op hare rug de lachen naar mij, de andere keer lag ze boven tegen, ze heeft enorm last van de warmte en het is daar ook serieus warm en krijg de warmte hier niet buiten,

alle nog ne fijne dag en tot straks :lol:
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 08 jun 2007, 08:25

ik zal proberen hier straks eens een naaktfoto te plaatsen van ons mie :wink:
dan zie je hoor fors ze is en hoe erg haar pruimpje eruit ziet, ja het ziet natuurlijk rose van de eosine dus daar moet je niet op letten eh :lol:
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 08 jun 2007, 08:53

Wij zijn gisteren dus terug naar Kind & Gezin gegaan en ons Margotje doet het hééééééélllll goed. Ik dacht dat ze niet veel was bijgekomen omdat mijn borstvoeding aan het achteruitgaan is. Ik gokte op 300 à 400 gram. Maar 't was meer!!! Ze is terug 710 gr bijgekomen en weegt nu 6.720 kg. Ik schrok me een bult van haar groeischeut :shock: :shock: Nu is die weeral 4 cm gegroeid, net als vorige maand. Ze is nu 66 cm groot :shock: :shock: De papa is heel fier op zijn dochter dat ze het zo goed doet en ook op mij, omdat ik dit allemaal heb kunnen bewerkstelligen met borstvoeding. Dat vindt hij nog altijd zo fascinerend :lol: :lol: :lol: Ik had niet gedacht dat ik het zo lang ging volhouden. Ik hoopte toch van het zeker 3 maanden te kunnen doen en nu zitten we al aan 4 maanden. Sedert deze week komt er nu wel een fleske flesvoeding bij, maar verder krijg ze nog steeds BV. Morgen of zondag begin ik ook met de groentepap. Ik denk dat de BV nu snel zal achteruitgaan. Ik hoop het 's morgens en 's avonds toch nog zo lang mogelijk te kunnen geven.

Haar maagske is nu wel al serieus aan het uitzetten door haar het fleske te geven (nutrilon 1). Maandag dronk ze nog 70 ml en gisteren al 135 ml. Ook 's avonds, voordat ze gaat slapen, krijgt ze nu een fleske afgekolvde melk. Begin deze week had ze nog genoeg met 90ml en gisterenavond dronk ze 150 ml en dan nog aan de borst :shock: :shock: 't is een echt fretzakske aan het worden :lol: :lol: Haar gewicht zal nu nog sneller vooruit gaan.

Gelukkig heeft ze haar spuitjes nu allemaal achter de rug totdat ze een jaar oud is. Onze volgende afspraak bij K&G is pas op 1 augustus, als ze 6 maanden is.
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 08 jun 2007, 11:33

En nu heeft ze toch wel koorts zeker van die spuitjes. 38.6°C. Net een tapke Perdolan Baby gestoken en terug haar bedje in. Verder heeft ze niet veel last. Ze lacht en speelt nog goed en ze heeft goed gegeten. 150ml van haar flesvoeding. Das dus weeral iets meer dan gisteren, toen dronk ze nog 135ml.
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 08 jun 2007, 11:44

hey flupke,

kyana had gisteren ook koorts van de spuitjes, en das niet plezant eh met dit weer, vandaag gaat het al wat beter met haar ma ze kan echt niet tegen de warmte, ik verfris haar heel vaak met een washandje, dat doet bij ons ook deugd eh en ze geniet er dan ook echt van,

groetjes
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”