Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 mei 2007, 15:43

Heel mooi bij jullie interieur!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 24 mei 2007, 18:57

Zeg mama's, het is hier zo stilletjes!!! Waar hangen jullie allemaal uit???

Hier is het natuurlijk druk, druk, druk met werken en al onze andere bezigheden. Pfff. ik loop soms mezelf voorbij.

Onze bouw is zijn eerste obstakel al tegengekomen :shock: De kelder kan niet geleverd worden voor 12 juni, dus gebeurt er tot dan helemaal niets. Bah! Tegen dat ze begonnen zijn kunnen ze alweer stoppen voor het bouwverlof.

Mila wordt ondertussen steeds groter en groter. Ze weegt al bijna 6.5 kg! Op de volgende foto zie je haar met een paar van haar vriendjes. Allemaal kindjes van mijn vroegere klasgenootjes. De foto is gemaakt op de bbq waarover ik het onlangs had.
http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 4cee88.JPG
http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 24cfcb.JPG

Vandaag was/is onze kleine pruts in niet zo'n goeie doen. Ze zeurt een beetje terwijl ze dat anders eigenlijk nooit doet. Ze heeft ook niet zo goed gegeten als normaal. Ze heeft ook geen koorts ofzo. Hopelijk is het tegen morgen overgewaaid en is ze dan weer ons stralende prinsesje.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 24 mei 2007, 21:29

heylaba,
hier is onze Zion ook in form ... maar eigenlijk kan hij er niets aan doen :? Zijn eerste tandje steekt de kop op ... daardoor dat rood poepke!! Echt niet te doenne ... echt pijnlijk.
Anders hij weegt 6kg5 en meet 67cm,tkomt een flink bazeke ons venteke.

Allée 'k ga jullie morgen komen bezoeken want .. ja hij is daar terug,
slp wel,
grtj nana
Afbeelding

Molly
Pas blauw

Bericht door Molly » 24 mei 2007, 22:47

Och, zeg, zo een schattig manneke!!!
Héél mooie foto, echt waar!!
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

ook nog eens

Bericht door Aicha » 25 mei 2007, 08:26

Vanonderben hier ook nog eens!!!!! :oops: :lol:

Aditi,

Da's weer pech zeg! Meer dan 2 weken geen vooruitgang :?
Heb die foto's van Mila eens bekeken en moet zeggen dat ik ze fel veranderd vind hoor sinds onze ontmoeting! Amaai, is ook al een echt madammeke aant worden.
Misschien begint ze ook wat last te krijgen van haar tandjes! Hetgeen je vernoemt zijn allemaal wel aanwijzingen hé.

Alhoewel, hier had ik die aanwijzingen al van 4 maanden en ons mie heeft er nog altijd geen :? vanonder zie ik wel 2 streepkes en bovenaan voel ook precies ik prikken net onder de huid maar 't wil nog niet komen :lol:

Sinds Jullie (Nana en jij) terug aan de slag zijn is het hier wel stil geworden hoor :? :( Alle begrip hoor!!!! Werk en gezin combineren is niet altijd evident é en dan hebben jullie er nog den bouw bij en bij nana de onregelmatige werkuren......

Waar blijven Chanti en Flupke trouwens????????

Nancy,

Aha, jou ventje is hier dus de koploper met een tandje!!!! proficiat jongen!!!!! Alleen jammer dat ze daarvan afzien é :?

Hoe is het anders nog met jullie? Al een beetje je draai gevonden?

Hier is het nu een week dat ons poppemie op haar kamertje slaapt en ze slaapt er veel beter dan bij ons! Soms sta ik 1 of 2 keer op voor haar tutje maar soms mag ik lekker de hele nacht doorslapen. Doet wel raar en als ik dan eens opsta om te gaan plassen ga ik toch eventjes bij haar kijken of alles ok hoor.
Verder begint Hélena mooi rechtop te zitten maar ik leg wel het bvkussen rond haar rugje voor de zekerheid zunne!
Jaja, dit weekend wordt ze al 6 maanden ons meid.

Voor de moment is ze gek op Orphée! Ze moet ze nog maar zien komen of ze begint al te schaterlachen! Niet te doen, je zou ze moeten zien!
Ik geniet ervan tot en met om mijn meisje zo te zien openbloeien :lol:

Ik geloof dat ze aan het wakker worden is! tot later!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 25 mei 2007, 09:46

hoi hoi,

hier gaat het ook zijn gangetje,
ze kan al een beetje alleen zitten maar nog niet rollen,

voor de rest maak ik me toch weer zorgen over haar gewicht,

ze is 4 maand en weegt denk ik ergens eind de 7 kg, begin 8kg, dat kan toch niet goed zijn voor haar botten enzo,
voor de rest is ze een lieveke hoor

ik ga ze nu slapen leggen want ze slaapt nu op mijn schoot, tot sewes,

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 10:30

ik zou je niet teveel op gewicht pinnen hoor chanti het ene kindje weegt al wat meer dan het andere :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 mei 2007, 23:59

Pffff, ja dat gewicht. Ik zit ook altijd maar met anderen te vergelijken en eigenlijk zouden we dat niet mogen doen, eh! Als ze levendig zijn en ze zien er gezond uit zal het wel ok zijn zeker?

Vandaag was on Mila weer in goeie doen. Alleen een beetje last van de warmte. Bij de OM zeiden ze ook dat het mss tandjes konden zijn, maar ik voel nog niks. We zullen wel zien.

Mila kan ook zo stralen als ze andere kindjes ziet. Bij de OM heeft ze een vriendinnetje, Antje (8 maand). Als die twee met hun gezichtjes naar elkaar toe zitten, zijn ze de hele tijd aan het gieren van het lachen. Heel bizar. Net alsof ze een geheime code hebben ofzo.

Nog een technische vraag voor de meer ervaren mama's onder ons. Aicha dus :) Mila eet nu al een tijdje goed groentepap (ongeveer 120gr). Ze drinkt daarna nog altijd een flesje. Vanaf wanneer mag ik dat weglaten? Want ze drinkt meestal nog zo'n 100ml nu na haar papje. We gaan dit weekend ook de fruitpap invoeren. Ben eens benieuwd!

We hebben sinds vorige nacht de fles van 12u weggelaten en dat is goed gegaan. Hopelijk blijft het zo duren...

Allee, ik zal maar eens gaan slapen, want morgen is ze weer vroeg daar!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

eten

Bericht door Aicha » 26 mei 2007, 09:00

Aditi,

150gram vaste voeding is ongeveer de maatstaf die wordt aangenomen om niet meer te gaan bijvoeden met een flesje. Dat is natuurlijk maar een richtlijn hé maar ik ondervind hier dat het ongeveer wel klopt want anders begon ons mie zo heel lang na haar papje no te puuffen en toch wel last te krijgen van haar maagje.

Wat de nachtvoeding betreft moet je nu wel doorzetten want er zullen zeker nog nachten zijn de eerste week dat Mila 's nachts wakker wordt en je geniegd zult zijn om haar een flesje te geven maar ze hzeeft nu dus al bewezen dat ze zonder kan dus probeer haar gewoon te troosten met haar tutje. De eerste week moest ik ook soms 2 of 3 keer kort na elkaar naar haar toe gaan maar toen was ze het gewoon.

De volgende stap komt meestal vanzelf en is dan het steeds vroeger laten drinken van haar laatste flesje. De kindjes geven dat vaak zelf aan en zo is het bij ons nu zo dat Hélena haar laatste flesje heeft rond 20u en daarna gaat slapen.

Als er nog vragen zijn, vuur maar af hoor :wink:

kom straks nog eens terug! Eerst ontbijt nu!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 26 mei 2007, 09:05

nog een tip bij kind en gezin zijn 2 heel goede boeken die je gratis krijgt staat boordevol tips en recepten . ik heb er al veel aan gehad! dit zijn de titels.

* aan tafel !!
*wat eten we vandaag !!

zijn hele dikke boeken
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 mei 2007, 10:44

Allez hier ben ik ook nog ne keer :oops: :oops: Ik ben hier wel af en toe eens komen loeren maar had eigenlijk niet veel te melden. Alles gaat hier rustig zijn gangetje met Margot. Nog altijd geen enkel probleem met de borstvoeding en het flesje lukt ook nog elke dag. Ze slaapt nog steeds elke nacht van 21u tot ongeveer 06u, maar deze nacht was het een beteke anders. Ze was er om 12u en dan nog eens om 04.30u. Dat voel ik nu wel zunne dat ik weer ben moeten opstaan :? :?

De laatste dagen is ze 's avonds wat huilerig en hangerig en wil ze enkel bij mama op de arm. Weer zo'n 'oei ik groei' periode zeker :lol: Tijdens de dag hebben we er helemaal geen last van. 's morgens is ze telkens maar een uurke wakker voordat ze terug haar bed ingaat, maar 's middags kan ze toch soms al 2.5 uur wakker blijven. 's avonds slaapt ze meestal niet meer vanaf 17u en blijft ze wakker tot 20u. Dan starten we aan de nachtvoeding op haar kamerke. Daar nemen we onzen tijd voor. Soms wel 45 min, maar 't is zalig om haar zo te zien wegzakken en aan de borst in slaap te zien vallen. Dan blijf ik haar nog 10 min bekijken. Die grimassen die ze in haar slaap trekt is gewoon zalig om naar te kijken. En dan gaat ze rond 20.45u haar bedje in en horen we haar de ganse nacht niet meer.

Deze week zijn we ook naar de crèche geweest om mijn verlofdagen door te geven dat Margot niet komt. Ik begin te werken op 16 juli, maar op 12 juli doe ik haar al een dagske naar de opvang :cry: :cry: Ons contract loopt normaal vanaf 1 juli, maar ze gaat dus enkele dagen later. 't is stom van haar weg te doen als ik nog thuis ben hé. Ik weet nu al dat ik diene dag serieus van de kaart zal zijn. Voor haar zal het minder erg zijn denk ik. Ze was al aandachtig aan het rondkijken deze week en naar de andere kindjes aan het lachen. Ik denk dat ze zich wel snel zal aanpassen. Om die eerste dag door te komen ga ik op 12 juli efkes naar het schoonheidsinstituut voor een behandeling als afsluiter van mijn bevallingsverlof en om een frisse nieuwe start te nemen :lol: :lol: Ik hoop dat er nog plaats is op 12 juli, want das van die arrangementen uit de krant van gisteren. Eens lekker laten verwennen om mijn gedachten te verzetten :cry: :cry: Normaal is het 160 euro voor 1 pers, maar nu betaal je het voor 2 pers. Ik zal vragen aan mijn ma of ze meegaat. Das dan ineens haar verjaardagscadeau, want daar alleen zo gaan liggen zie ik ook niet echt zitten.

Dit zit allemaal in het pakket:
Welkomstdrankje, peeling van de rug, witte kleipakking, relaxerende massage met hot stones, ontspannende gelaatsverzorging met microdermabrasie en chroma licht en biodrainage, silk cure parafine pakking van de handen of de voeten.
Ik hoop echt dat er nog een plaatske vrij is dienen dag. Ik heb net een mailtje gestuurd dus hoop zo snel mogelijk een antwoord te krijgen
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 26 mei 2007, 11:07

Ooooh Flupke! Nu ben ik jaloers hoor! Ik heb daar ook zo'n ontzettende zin in, maar het komt er hier gewoon niet van met al die drukte. Ik heb nochtans nog een cadeaubon liggen... Straks eens overleggen met mijn ventje wanneer het past :)

Annubis, die boeken heb ik hoor, maar dat van die melk kon ik nergens terugvinden. Ik gebruik die boeken zelf ook veel. Ook de vorige over borstvoeding en flesvoeding.

Aicha, we zijn hier nog niet helemaal aan 150gr maar het zal niet meer lang duren, denk ik! Ze doet het in elk geval goed. Vanaf vandaag gaan we ook de fruitpapjes invoeren. ik ben eens benieuwd of ze dat lekker vindt!
Ik moest lachen toen ik je berichtje las:
er zullen zeker nog nachten zijn de eerste week dat Mila 's nachts wakker wordt en je geniegd zult zijn om haar een flesje te geven maar ze hzeeft nu dus al bewezen dat ze zonder kan dus probeer haar gewoon te troosten met haar tutje.
Vannacht heb ik haar dus al laten drinken... Achetraf bekeken denk ik dat ze eerder dorst had dan honger. Ze heeft wat last gehad van de warmte... Op onze slaapkamer was het een dikke 25°C Ze heeft ook niet echt veel gedronken. Dus mss had ik ze ook gewoon wat water kunnen laten drinken.
Ze is in elk geval veeeeel wakker geworden en dan lag ze daar zo zielig en zweterig in haar bedje. ik ben dan met haar beneden gaan liggen. Daar was het wat frisser en zo ging het beter. Hopelijk een betere nacht straks, want nu ben ik wel erg moe.

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

de nacht

Bericht door Aicha » 26 mei 2007, 13:03

Aditi,

je zegt dat Mila ook niet echt veel gedronken heeft vorige nacht dus da's wel degelijk een teken dat ze die fles niet meer nodig heeft. Ze had waarschijnlijk gewoon wat behoefte aan vocht door de warmte en daardoor werd ze verschillende keren wakker. Water is dus prima!

hetgeen waar je om moest lachen in mijn berichtje, da's een dilemma waar elke mama ooit voorstaat en dan sta je daar midden in de nacht met het gedacht van "geef ik een flesje of niet"

Flupke,
't is idd een goed idee om die fameuze 12e juli ervoor te zorgen dat je iets te doen hebt anders rij de bij wijze van spreken de muren op en tel je de uren af tot je je kleine meisje weer mag ophalen!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 26 mei 2007, 16:09

hoi allemaal,

hebben jullie soms geen bezigheids tips,
of hoe brengen jullie de dag door met jullie kleintje (als je niet moet werken toch)

ik ben soms ten einde raad, ze wilt niet meer graag in de fisher price mobiel, niet graag in relax, tenzij om te eten, in het park ligt ze niet graag meer maar soms zetten we haar er recht in en dan is ze weer effen zoet, zo ook op de grond op een deken, doet ze effen graag en dan gedaan, maar ik kan haar toch niet de hele dag op mijn schoot houden he, ik krijg nu al moeilijk alles gedaan hier,

nu haar tanden doen haar heel fel pijn, en ze is daar al een maand mee bezig,

ook nog een beetje last van die reflux, ook niet fijn

dus ja, alles op een hoopje eh,

iemand tips?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

Kyana

Bericht door Aicha » 26 mei 2007, 17:13

Hallo Chanti,

Ik heb wel een idee maar je moet er wel aan zijn hé. Het loopkarretje, zoiets waarin Zion hier wat eerder foto staat, is meestal wel iets wat onrustige kindjes leuk vinden.

Je zegt dat kyana toch al begint te zitten dus denk ik wel dat ze daar al in kan.

Anders heb ik niet zo direct ideetjes maar als ik op iets kom laat ik het je zeker weten! :wink:

Slaapt jullie kleine meid niet zoveel overdag?
JA, de ganse dag met haar op de arm lopen is ook niet doenbaar hé. We hebben ook nog andere dingen te doen é;

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 26 mei 2007, 21:44

hoi aicha

ja dat is mss wel iets voor haar, hoewel ik het er eigenlijk niet zo op heb, maja als ik in de buurt blijf kan er zeker niets gebeuren eh, ik ga er eens naar op zoek gaan se :lol:

ze slaapt na haar eten ongeveer een uurtje, als ik geluk heb eens 2 uurtjes, ze heeft net zoals de papa weinig slaap nodig maar ik heb eigenlijk nog geluk want ze slaapt elke nacht van ongeveer 22h tot half 9 s'morgens dus, soms iets minder maar nu ligt ze ook al in bed dus snachts heb ik helemaal niet te klagen. maja ik kan snachts geen huishoudelijk werk gaan doen eh,

en ook, kyana word bij het minste wakker, soms zelfs als ik de afwas doe en ik heb mij thans nooit muisstil gehouden, maja ik ben altijd alleen thuis eh (buiten het bezoek) en dan babbel ik wel eens tegen mijn eigen ma veel lawaai is hier dan niet :lol: :P
met als gevolg dat ze niet veel kan verdragen :roll:
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 28 mei 2007, 14:23

Chanti,
In verband met dat loopwagentje, je kan je meisje vast zetten met handdoeken rond haar. Bij Zion is dat zo anders valt hij om :lol:
Hier moeten we ook veel afwisselen want hij is vlug iets beu omdat hij het reeds kent :roll:

Aditi,
Heeft Mila ook last van tandjes? En heeft zij er een rood poepke van?
ls het warm is, hoe leg je Mila te slapen?
Zion slaapt dan in zijn body met lange mouwen en slpzakje, want voordien kwam hij ook wakker van de warmte. Hij slaapt in de zolderkamer ... enja de temp kan er ook oplopen hé.

En raar dat Mila nog steeds een voeding vraagt om 24u, hoeveel drinkt ze dan rond 20u?

Het heeft je een goed gevoel hé dat ze haar jeunt bij de OM; en nu al een vriendinneke. Raar hé :wink:
allée dikke zoen van Zion.

Aicha,
iere gaat whé, ja de pc ligt ni vele mié an omdak het zo druk é met da werk nié. Ak tonne tus benne werk kik in men hushouden en de kleinne verzorgen. Moja de geweunte komt ze al in.
Enne Hélena alles gaat goed, zelfs haar nachten. Goed e, 't is toch zo een braveke.

Anders hier verloopt alles op het gemakskes. Zion krijgt dus een tandje maar ik vind dat je het wel niet goed voelt, je ziet gelijk een wit streepke ... soms heb ik er mijn twijfels bij dat het om een tandje gaat maar alles wijst er toch op het rode poepke, het lopende neusje.
Bij de OM steld hij het ook goed, gewoon dat hij er niet veel wil slapen maar dan haalt hij zijn schade in thuis :wink:
Het is wel sinds hij daar is dat hij terug goed eet, daar ben ik echt blij om.

Allée nog vele zonnige grtj,
nana
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 28 mei 2007, 17:26

Hé,
Ik denk bij Mila ook aan tandjes ja. Maar ik voel het niet zo goed. Rechts vanonder zie ik ook wel zo'n streepke zoals jij, Nana. En ze heeft wel wat last van snot, een rood poepke en vanddag ook een beteke koorts. Mijn arm schaapke.
Als het warm is slaapt Mila gewoon in haar bodyke onder een dun lakentje en dan zweet ze zich nog te pletter. Het is een echt zweterke. Soms als ze een flesje drinkt, staat het zweet op haar voorhoofd!
De laatste dagen doet ze het dus zonder flesje 's nachts, maar toch met nog wat moeite. Deze nacht is ze weer veel wakker geweest. Haar laatste flesje is 200ml. Meer krijgt ze niet op. Dacht vandaag wel de maat groter eens uit te proberen. Misschien dat het ondertussen wel lukt.
En ja, ik ben blij dat zij blij is bij de OM. Mila eet beter daar dan hier thuis. Hier eet ze ongeveer 100gr en bij de OM 140gr. We hebben het alletwee eens gewogen. Hier gaat het goed tot ze er genoeg van heeft en dan begint ze te spelen en daarna te wenen... Zou eigenlijk eens willen gaan kijken hoe ze het daar doen, maar dan moet ik eens een uurke verlof nemen.

Goed dat het werken al begint te wennen, Nana. Dat gaat toch snel, eh! Ik ben nu al bijna twee maand weer bezig! Pffffff... en pas vakantie eind augustus. ik kijk er nu al naar uit om weer wat samen te kunnen zijn met mijn popke.

Aicha, ik heb vannacht weer getwijfeld, hoor. geef ik een flesje of niet. ik ben denk ik zo'n 12 keer moeten opstaan, maar uiteindelijk hebben Mila en ik het volgehouden tot half zeven. Dan had ze wel dringend haar fles nodig :lol: Ik heb dus weer aan u gedacht vannacht. En ik dacht, verdorie, ze kan het, dus houden we vol. Hopelijk loont al die moeite na een paar dagen. En ik was ook wel blij dat ik vandaag niet moest werken zodat ik in de voormiddag samen met mila nog een dutje kon doen.

Chanti,
Veel bezighoudtips heb ik eigenlijk niet. In het begin verveelde Mila zich ook snel, maar nu ze beter dingen kan pakken met haar handjes, kan ze zich daar vrij lang mee bezig houden. Misschien kan Kyana zich ook wat beter bezighouden als ze binnenkort meer dingen zelf kan?
Ik zet mila ook vaak bij mij in de buurt in haar relax. Als ik dan met dingen bezig ben, geef ik haar om de 5 minuutjes ofzo wat aandacht. Zo si zij blij en krijg ik toch wat dinegn gedaan.
Ik hoop dat je een goede oplossing vindt of dat de verveling een beetje over gaat.

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

nacht

Bericht door Aicha » 28 mei 2007, 17:43

Aditi,

je zult zien, binnenkort gunt jullie meisje jullie ook een goeie nachtrust! En als het tijdens de nachtelijke uurtjes moeilijk wordt moogt ge mij altijd in gedachten houden :lol: :wink:

Nana,

baja, 't is een braveke zunne ons hélena! Ook een beteke van het ongedurige genre maar mits veel broer en vooral zus entertainment valt da goe mee!!!!
Enken van 18u tot ze haar flesje krijgt van 19u30 -20u heeft ze het wat moeilijker.

Ze zit ook al graag in haar loopkarreke en wordt dan rondgevoerd door ons grote vedette hier :lol: :lol:

ZE , hebt ge al eens mango geprobeerd voor de fruitpapa, on poppemie pakt de lepel gewoon uit mijn handen als dat erin zit! precies een bezetene :lol: :lol: :lol:

Verder moet ik zeggen dat ik bekaf ben vandaag! :? Precies of ik krijg nu mijne klop van al die onderbroken nachten. Heb mij vandaag dus koest gehouden zodat ik morgen op mijn ventjes ne verjaardag toch wat aangenamer gezelschap ben en we samen kunnen genieten van zijn vrije dag!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 29 mei 2007, 23:25

Aicha, hihi, hebben jullie daar een fruitpapa? Sorry, ik vind het een schattige vergissing :) Wij beginnen volgend weekend met de fruitpapjes...
Vannacht eindelijk heeeeeel goed geslapen en ga dat nu ook proberen doen!

SLAAPWEL
Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 30 mei 2007, 11:53

Vanaf volgende week beginnen wij ook met de groentepapkes. Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden. Donderdag moeten we naar Kind en Gezin en vrijdag of zaterdag starten we er dan mee. Dan zal ik ook beginnen met 1 borstvoeding te laten wegvallen en deze te vervangen door flesvoeding. Op het gemakske beginnen hé. 1 voeding per week. De week erna dan 2 flesvoedingen per dag. 't is maar dat we een beteke een andere regelmaat willen opbouwen tegen dat ze naar de opvang gaat in juli :cry: :cry:

Verder doet ze het heel goed en eigenlijk heb ik niet zo veel te melden. Ze krijgt nog altijd borstvoeding zonder problemen, ze slaapt nog altijd de nacht door, is nog geen enkele keer ziek geweest, maar dat zal wel beginnen eens ze naar de opvang gaat hé. Och... we zien wel.

Hier nog enkele fotokes van Margotje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 31 mei 2007, 21:56

Die laatste foto is leuk, Flupke! Ik leg Mila ook zo vaak op mijn buik en dan duwt ze zichzelf omhoog tot ze mijn gezicht ziet en als ze mij dan goed ziet begint ze te schateren. Zooooooo schattig!

Ik wens je trouwens veeeeeeel succes met de papkes en het afbouwen van de BV. Bij mij was de bv snel 'op' eens ik aan het afbouwen was en dat vond ik zooooo erg. Hopelijk heb jij meer geluk.

Hier een paar fotootjes van mijn schatje ;) (ik wil mijn prutske ook trots laten zien...)

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 352f4f.jpg

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 8d2cf9.JPG

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 5ecb1d.JPG

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 033523.JPG

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 031078.JPG
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 31 mei 2007, 22:29

wat een schatjes seg!!!
veel succes flupke met de groentjes!!!!
't gesmos kan beginnen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

foto's

Bericht door Aicha » 01 jun 2007, 08:34

Schoon foto's hier allemaal!!!!!! Jullie meisjes hebben alletwee zo'n mooie, grote sprekende ogen! Niet te doen :lol: :lol:

Ja, hier is de bv ook opeens snel geminderd zunne! Eens ons mie maar 'smorgens en 's avonds meer dronk en de nachtvoeding weggevallen was is het wel superrap gegaan! :? :(
Die eerste dagen voelde ik mij zo schuldig :roll: Liep der echt kregelig van!!!!!

Ondertussen alles weer tip top in orde hoor!! :lol: :lol:
Ik moet zeggen dat ons meisje wel erg veranderd is in haar doen de laatste dagen! Ze heeft het nut van haar loopkarreke goed gevonden en om aandacht te vragen hoeft ze nu ook niet meer te wenen maar maakt ze zo'n lieve geluidjes om me te roepen. Als ik afkom met haar eten zit ze te wachten met haar mondje wijdopen! 't is een waar genot :lol: :lol:
Ook 's nachts verloopt alle hier stukken rustiger.
Amaai, hoor mij hier boffen :oops: :oops: :lol:

Aditi,

nu ik dat nalees was dat idd wel een grappige verspreking maar het klopt wel niet zunne :lol: 't is hier altijd de mama die de fruitpapa geeft! Papa heeft haar 's middag al een paar keer eten gegeven in het weekend maar blijft voornamelijk een mamawerkje! Doe dat ook zeer graag!!!!

Flupke,

Veel plezier met de eerste papkes en hopelijk verloopt dit vlotter dan de flesjes é!
Wat schaft het eerste papje van margot?

Chanti,

Al manieren gevonden om je kleine prinsesje nog meer te entertainen?

Nana,

We zouden dringend nog eens moeten afspreken om een klapke te doen é! laat anders ne kjè untwuk weetn !

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 01 jun 2007, 09:34

hoi allemaal,

hier gaat het snachts wat minder, al de hele week word ze snachts wakker en moet ik haar tutje geven, da gaat van 1 tot 4 keer pffff ik vind het raar en niet leuk, mijn ritme is nu ook helemaal in de war en nu sta ik elke morgen slecht gezind op, ik kan er niets aan doen.

ik ga haar eten geven, ik kom straks terug

groetjes
Afbeelding

flupke
Moderator

Re: foto's

Bericht door flupke » 01 jun 2007, 09:40

Aicha schreef:
Flupke,

Veel plezier met de eerste papkes en hopelijk verloopt dit vlotter dan de flesjes é!
Wat schaft het eerste papje van margot?

Liefs Aicha
Da weet ik eigenlijk nog niet :oops: :oops: 't is pas volgende week vrijdag dat ik ermee begin nadat we bij K&G zijn geweest. Ik dacht dat die prutskes eerst fruitpap aten, maar daar spraken ze van eerst groentepapkes te geven :? Ik ken daar allemaal nog niet veel van, maar ik zal het ongetwijfeld snel leren :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 01 jun 2007, 09:43

Aditi schreef:Ik leg Mila ook zo vaak op mijn buik en dan duwt ze zichzelf omhoog tot ze mijn gezicht ziet en als ze mij dan goed ziet begint ze te schateren. Zooooooo schattig!
Awel das bij mij zuust hetzelfde. Ik heb haar deze week sinds lang terug zo ne keer op mijnen buik gelegd want dat heeft ze een tijdje niet graag gedaan. Ik wist niet wat ik zag. Die begon gewoon ineens hardop te lachen en de deugnieterij stond op haar gezicht. Ze duwt zichzelf dan op en ligt me zo aan te staren en schiet dan in de lach. Ondertussen loopt al het kwijlsel op mijn gezicht en kleren :lol: :lol: Zaaalig gewoon. Ik heb me er de laatste dagen al een breuk mee gelachen.

Heel schattige fotokes trouwens van jullie prutske :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

papkes

Bericht door Aicha » 01 jun 2007, 11:04

Flupke,

Doorgaans raden ze aan om eerst met groentenpap te beginnen omdat dat makkelijker verteert en minder allergieën opwekt!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 01 jun 2007, 13:39

Allez ik heb vandaag weer ietke bijgeleerd :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 02 jun 2007, 08:17

dat niet alleen eh dames,

fruitpap is zoeter en als je dat eerst gaat geven dan gaat het moeilijker zijn om die groentepap erin te krijgen :D

hier is het vannacht weer beter gegaan, ik had het nachtlampje uitgetrokken en nu heeft ze volledig doorgeslapen opnieuw :lol:

voor de rest eet ze goed groentepap (1fles melk minder) en ook al fruitpap en minder terug geven, dus ik ben weer terug content,

de 7de naar k&g voor nog een lepeltje en daarna de 19de voor de laatste spuitjes, wij lopen zo een beetje achter :lol:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”