Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
prutser

Bericht door Aicha » 17 aug 2006, 21:01

Ik ben al geene grote krak wat computers betreft (enkele de hoogstnodige pakketjes) en kwas nu vergeten in te loggen. Mag dat zeker op mijn zwangerschap steken?!

Kzag jou mooie echootjes en kon het niet laten om nog eens in de mijne te snuffelen ook. Twaren de laatste keer wel allemaal stukjes van ons prutske( wegens al te groot) maar het blijft leuk hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 19 aug 2006, 22:41

Hey!

Aangezien dat gedoe met die foto's echt niet wil lukken...

Kijk maar eens op http://baby.barbe.be

Daar vind je al de echootjes terug.

Het blogje staat nog maar in de kinderschoenen, maar er wordt door mijn ventje hard aan gewerkt :)

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 aug 2006, 12:25

Ik heb ook net een babysite aangemaakt. Neem maar eens een kijkje op http://www.beebje.beebiesite.be/

Mijn dagboek is al wat aangevuld en al mijn echo's staan er al op :wink:
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 aug 2006, 14:25

En ik heb een berichtje geplaatst in je gastenboek. Mooi gedaan op je babysite!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 20 aug 2006, 14:32

leuk die sites,
wilde dat eerst ook doen
maar ik heb daar de tijd niet voor
Ga hier maar eens wat tijd in de fotoalbums steken...

fijn dat gefriemel in je buik hé Chanti!
Voelt de rest al iets?
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 aug 2006, 18:39

Das niets in zijn eigen zunne die babysite. Alles staat eigenlijk al kant en klaar :? :? Heb gewoon foto's moeten toevoegen en mijn dagboek invullen. Op 15 min was ik met alles klaar :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

leuke site

Bericht door Aicha » 20 aug 2006, 19:10

het is inderdaad een leuke site. Allemaal mooie souveniers voor later.

Wij moeten ons nodig eens verder installeren (en ik mij hoognodig bijschaven) dat ik dat eens eens kan maken voor ons prutske.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 20 aug 2006, 21:37

ja is een leuke site

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 20 aug 2006, 22:25

ja das zeker fijn dat gefriemel in mijn buik, een onbeschrijflijk speciaal gevoel, soms krijg ik zelfs er tranen van in mijn ogen als ik zo bezig ben met mijn buik :lol: toch een emotionele maar zeer plezante ervaring :lol:

ik ga ook eens een kijkje nemen op die site, wie weet dat ik er ook eentje aanmaak :P
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 26 aug 2006, 04:05

Hey allemaal,

Ons blogje ziet er ondertussen al veel mooier uit!

Kijk maar: www.bloggen.be/littleone

Zijn jullie ook soms zo emotioneel? Ik kan soms hele dagen huilerig zijn zonder aanwijsbare reden. Het gaat gelukkig ook wel weer over, maar het is toch heel bizar. Op andere dagen ben ik dan weer heel euforisch of vertederd of... Een emotionele roetsjbaan!!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

stemmingswissel

Bericht door Aicha » 26 aug 2006, 09:05

Ja, ik heb ook zo van die dagen dat ik om het minste zou wenen. En de volgende dag zie ik dan alles veel beter in en vind ik hetgeen ik de vorige dag erg vond nu geen huilbui meer waard. Zwanger zijn doet toch echt wel rare dingen met je hormonen.

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 aug 2006, 10:55

Ik had gisteren ook zo'n dag :roll: :roll: Mijn ventje kon niets goed doen en ik wist met mezelf gene blijf. Hij deed nochtans niets verkeerd :? :? Maar das vandaag alweer vergeten :lol: Ik voel me weer op en top !!!

De laatste drie dagen voel ik ons beebje eindelijk bewegen !!!!!! Meestal 's avonds als ik in mijn bedje kruip. Deze ochtend ook toen ik er nog in lag. Mijn ventje vond het jammer dat hij het niet kon voelen, maar zijn tijd komt nog wel :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 aug 2006, 22:11

Leuk hé Cindy!!
De baby wordt meestal in slaap gewiegd als jij druk bezig bent, ofwel voel je het niet omdat de bewegingen te zacht zijn.
Als je dan stil valt, let je er veel op.
Je ventje zal nog genoeg kunnen meevoelen binnen dit en een paar weken. Er zullen nog rare bulten om je buik komen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 27 aug 2006, 01:32

@Flupke,

Even bij je komen piepen op je leuke site,
'k vond het tof om van iemand anders de echo's even te zien!!

Voor wanneer ben je uitgerekend?

Nog een grote proficiat met jullie zwangerschap :!:
grtj,
nana
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 27 aug 2006, 10:50

nana54 schreef:@Flupke,

Even bij je komen piepen op je leuke site,
'k vond het tof om van iemand anders de echo's even te zien!!

Voor wanneer ben je uitgerekend?

Nog een grote proficiat met jullie zwangerschap :!:
grtj,
nana
Mercikes :wink: Wij zijn uitgerekend voor 27 januari. Het is ongelooflijk hoe snel deze dag dichterbij aan het komen is. De tijd vliegt gewoon voorbij :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

echootjes en bulten

Bericht door Aicha » 27 aug 2006, 11:14

Van die bulten kan ik beginnen meespreken. De trapjes zijn hier natuurlijk (25 weken) al een stuk heviger en regelmatig verschijnen er bultjes op mijn buik. Ben daar weer volop van aan het genieten. Zou die momenten graag willen vastleggen in mijn geheugen maar het gevoel vervaagt tochsnel na de bevalling. Jammer maar dan hebben we natuurlijk het mooiste van onze zwangerschap in onze armen hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:01

Idd Aïsha, dat vervaagt die dingen. Daarom dat je moet genieten van elk moment dat je baby voelt bewegen!
Zalig vond ik dat!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 27 aug 2006, 22:19

yep yep yep :lol:

hier hetzelfde, ik voel het steeds feller en de baby beweegt elke dag stevig, het zal zeker een voetballertje worden hihihi :wink:

dinsdag naar de gyn voor een nieuwe echo, ik kan niet wachten totdat we onze kleine spruit opnieuw kunnen zien :D

flupke ik ben superblij voor jou, nu voel je wat ik voel, ik vind het fijn dat we zo dicht bijeen zitten eh

ik ga dadelijk mijn bedje in en nog wat genieten van de bewegingen in mijn buikje, ondertussen heb ik al een hele buik gekregen :D
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 27 aug 2006, 22:36

@chanti, aisha

Ik ben nu 21 weken gepasseerd maar denk ni dat ik de kleinnen elke dag voel, dit baart me soms wat zorgen!!!
'k Zal blij zijn dat de vroedvrouw dinsdag(29-08) zal komen,dat ze me wat gerust stellen.
Anders moet ik nog wachten tot 14sept voor de volgende echo en in totaal zou het 5weken duren, veel te lang hé!!!

Nog wat geduld uitoefen tot ik de kleinne spruit terug zie,
nu een eerste zwangschap brengt veel verrassingen met zich mee,
en we moeten nog zoveel ontdekken,

Wanneer komen eigenlijk de grote schoppen en duwtjes :?:

Grtj nana
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 28 aug 2006, 09:06

Hey Chanti,

Och ik ben eens benieuwd hoe het dinsdag bij je gynaecoloog zal zijn. Laat ons dan maar snel iets weten hé.
Het is inderdaad leuk om zo dicht bij elkaar uitgerekend te zijn. Wij volgen elkaar al van in het prille begin van de zwangerschap (vanaf onze positieve testjes :wink: ). Het is dan inderdaad leuk om de vorderingen wat te vergelijken met elkaar. Pfff mijn volgende bezoek aan de gynaecoloog is pas op 12/09. Ik ben weer heel ongeduldig aan het wachten en er zijn nog maar 2 weken voorbij :roll: Het lijken er wel al 4 :lol: :lol:

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 28 aug 2006, 18:10

Hey flupke,
Ik ben ondertussen ook ongeduldig aan het wachten op 11/09 voor de volgende echo. Wat lijkt dat wachten soms lang, he!
Mijn ventje zit trouwens ook te wachten tot hij echt mee kan voelen.

Nana,
Ik voel de baby ook niet altijd evenveel schoppen en dan wordt ik soms ook wat ongerust. Het voelt ook niet altijd hetzelfde. Soms echt hardere schopjes en soms zachte trilinkjes.

Sinds vorige week heb ik soms ook steken hoog in mijn buik. Net alsof ik daar aan het uitrekken ben ofzo. Herkent iemand dat gevoel?

Aditi
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 28 aug 2006, 19:20

Wel leuk om te horen hoe jullie je beebje meer en meer voelen! NU maar wachten tot de volgende echo zodat we nog wat fotootjes kunnen zien hé!
Nog even wachten eer het zover is.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

steekjes

Bericht door Aicha » 28 aug 2006, 19:25

Weet niet of het dat is dat je bedoelt maar ik heb soms (al sinds ongeveer week 15) pijn onderaan mijn ribben maar enkel aan 1 kant). Precies of er zit daar iets deftig in de weg. In het begin kon dat ons prutske zeker nog niet zijn hé. Heb daar meestal 's avonds last van en als ik lang gezeten heb.

Ik vind dat deze zwangerschap toch zo snel gaat en toch lijkt de tijd tussen 2 consultaties bij de gyn soms zo lang. K weet het, het klinkt tegenstrijdig maar zo voel ik het aan.

Nog steeds niemand geen zin om een geheimpje te onthullen?
Veel te curieus hé!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 28 aug 2006, 22:39

Hé Aicha,

De pijn die je beschrijft klinkt ongeveer dezelfde als die van mij. En ik heb het ook als ik lang achter mijn bureau gezeten heb. Niet als ik achterover geleund zit.

Ik snap ook helemaal wat je bedoelt met dat snel gaan en dat lang duren. Vrijdag zaten wij aan precies 20 weken en ik kon ook niet geloven dat de helft van de zwangerschap al voorbij is. Tegelijk kan ik niet wachten tot ook de volgende 20 weken om zijn en ik kijk ook telkens opnieuw uit naar het 'echo-moment'.

En nee, hier worden nog geen geheimpjes onthuld. Ga maar stemmen op onze website :)

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 29 aug 2006, 12:02

Ik heb sedert enkele weken ook last van enorme steken net onder mijn ribben. Enkel aan de rechtse kant. Meestal als ik 's avonds in de zetel lig. Dan zit er precies iets in de weg en heb ik enorme steken als ik diep inadem :? :? Das dan een 10-tal keer ademen en 't is weer even snel verdwenen als het gekomen is. De pijn zit dus helemaal niet in mijn buik :roll: Zou dit met de zwangerschap te maken hebben ??

Ik zou wel een geheimpje willen onthullen... maar we weten zelf nog niet wat het is :lol: :lol: Jullie zullen moeten wachten tot 12/09. Hopelijk ligt ons beebje deze keer in de goede positie!!

Chanti zijt ge al naar de gynaecoloog geweest of is het pas deze avond?? Ik ben weer veel te benieuwd hé :? :?
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

steekjes

Bericht door Aicha » 29 aug 2006, 17:39

Ik denk dat we hier inderdaad allemaal last hebben van dezelfde steekjes. 'T is een ambetant gevoel maar we prijzen ons gelukkig dat het maar dat is!!
Ik heb dat altijd aan de linkerkant en meestal als ik een tijdje zit.

Allée, op naar 12/9 dan!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

YOEHOE DE VROEDVROUW IS GEWEEST!!

Bericht door nana54 » 29 aug 2006, 20:56

Een aanrader is zeker een vroedvrouw aan huis!
Ze is vandaag langs geweest; haar routine controle's zijn:
urine,buikmeting -die nu 18cm bedraagt van schaambeen tot net boven navel-en natuurlijk de hart tonen!
'k Ben zo blij alles is in orde enkel wat suiker in men urine maar binnen tweeweekjes terug controleren door genecoloog, nu nog gn zorgen maken ...
Toch doet het je nadenken, maarja e... :wink:

Het was de eerste maal dat men man erbij was, hij was onder de indruk van haar. Iemand waar je dag en nacht kan op rekenen.

Wat ook leuk is dat zij erbij zal zijn op het moment van de bevalling,indien ik vermoed dat het moment aangebroken is mag ik haar bellen, dan komt zij met ons mee naar het zh,want de eerste keer weet je iet echt wat je overkomt hé!

'k Weet niet of iemand dit wist dat je daar recht op had voor en na de bevalling ???

Allé vele grtj,
nana
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 29 aug 2006, 21:17

Heb je dat al nagevraagd of ze meemag naar het zh? Mag dat in elk zh?
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vroedvrouw

Bericht door Aicha » 30 aug 2006, 08:17

nana,

In verband met die vroedvrouw. Is dat via de mutualiteit en is dat duur? Ik heb daar eigenlijk wel aan gedacht maar heb me niet verder geinformeerd. Zou dat ook wel graag hebben dat er tussenin nog een vroedvrouw langskomt. Beetje extra controle en geruststelling. zeker naar het einde van de zwangerschap toe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 30 aug 2006, 09:35

Het lijkt me inderdaad wel interessant om zo tussendoor ook nog een vorm van controle te hebben. Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan of het nodig was om ook een vroedvrouw onder de hand te nemen :? Ik dacht dat een gynaecologe voldoende was. Ik vraag me eigenlijk ook af of die zomaar mee naar het ziekenhuis mag en wat zo'n vroedvrouw kost. Kun je ons wat meer info geven Nana??
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”