Januari: Hier gaan we dan!
Moderator:Moderators
Ik ben al geene grote krak wat computers betreft (enkele de hoogstnodige pakketjes) en kwas nu vergeten in te loggen. Mag dat zeker op mijn zwangerschap steken?!
Kzag jou mooie echootjes en kon het niet laten om nog eens in de mijne te snuffelen ook. Twaren de laatste keer wel allemaal stukjes van ons prutske( wegens al te groot) maar het blijft leuk hé
Kzag jou mooie echootjes en kon het niet laten om nog eens in de mijne te snuffelen ook. Twaren de laatste keer wel allemaal stukjes van ons prutske( wegens al te groot) maar het blijft leuk hé
Hey!
Aangezien dat gedoe met die foto's echt niet wil lukken...
Kijk maar eens op http://baby.barbe.be
Daar vind je al de echootjes terug.
Het blogje staat nog maar in de kinderschoenen, maar er wordt door mijn ventje hard aan gewerkt
Aditi
Aangezien dat gedoe met die foto's echt niet wil lukken...
Kijk maar eens op http://baby.barbe.be
Daar vind je al de echootjes terug.
Het blogje staat nog maar in de kinderschoenen, maar er wordt door mijn ventje hard aan gewerkt

Aditi
Ik heb ook net een babysite aangemaakt. Neem maar eens een kijkje op http://www.beebje.beebiesite.be/
Mijn dagboek is al wat aangevuld en al mijn echo's staan er al op
Mijn dagboek is al wat aangevuld en al mijn echo's staan er al op

leuke site
het is inderdaad een leuke site. Allemaal mooie souveniers voor later.
Wij moeten ons nodig eens verder installeren (en ik mij hoognodig bijschaven) dat ik dat eens eens kan maken voor ons prutske.
Wij moeten ons nodig eens verder installeren (en ik mij hoognodig bijschaven) dat ik dat eens eens kan maken voor ons prutske.
Hey allemaal,
Ons blogje ziet er ondertussen al veel mooier uit!
Kijk maar: www.bloggen.be/littleone
Zijn jullie ook soms zo emotioneel? Ik kan soms hele dagen huilerig zijn zonder aanwijsbare reden. Het gaat gelukkig ook wel weer over, maar het is toch heel bizar. Op andere dagen ben ik dan weer heel euforisch of vertederd of... Een emotionele roetsjbaan!!
Aditi
Ons blogje ziet er ondertussen al veel mooier uit!
Kijk maar: www.bloggen.be/littleone
Zijn jullie ook soms zo emotioneel? Ik kan soms hele dagen huilerig zijn zonder aanwijsbare reden. Het gaat gelukkig ook wel weer over, maar het is toch heel bizar. Op andere dagen ben ik dan weer heel euforisch of vertederd of... Een emotionele roetsjbaan!!
Aditi
stemmingswissel
Ja, ik heb ook zo van die dagen dat ik om het minste zou wenen. En de volgende dag zie ik dan alles veel beter in en vind ik hetgeen ik de vorige dag erg vond nu geen huilbui meer waard. Zwanger zijn doet toch echt wel rare dingen met je hormonen.
Groetjes Aicha
Groetjes Aicha
Ik had gisteren ook zo'n dag
Mijn ventje kon niets goed doen en ik wist met mezelf gene blijf. Hij deed nochtans niets verkeerd
Maar das vandaag alweer vergeten
Ik voel me weer op en top !!!
De laatste drie dagen voel ik ons beebje eindelijk bewegen !!!!!! Meestal 's avonds als ik in mijn bedje kruip. Deze ochtend ook toen ik er nog in lag. Mijn ventje vond het jammer dat hij het niet kon voelen, maar zijn tijd komt nog wel

De laatste drie dagen voel ik ons beebje eindelijk bewegen !!!!!! Meestal 's avonds als ik in mijn bedje kruip. Deze ochtend ook toen ik er nog in lag. Mijn ventje vond het jammer dat hij het niet kon voelen, maar zijn tijd komt nog wel

Mercikesnana54 schreef:@Flupke,
Even bij je komen piepen op je leuke site,
'k vond het tof om van iemand anders de echo's even te zien!!
Voor wanneer ben je uitgerekend?
Nog een grote proficiat met jullie zwangerschap![]()
grtj,
nana

echootjes en bulten
Van die bulten kan ik beginnen meespreken. De trapjes zijn hier natuurlijk (25 weken) al een stuk heviger en regelmatig verschijnen er bultjes op mijn buik. Ben daar weer volop van aan het genieten. Zou die momenten graag willen vastleggen in mijn geheugen maar het gevoel vervaagt tochsnel na de bevalling. Jammer maar dan hebben we natuurlijk het mooiste van onze zwangerschap in onze armen hé!
yep yep yep
hier hetzelfde, ik voel het steeds feller en de baby beweegt elke dag stevig, het zal zeker een voetballertje worden hihihi
dinsdag naar de gyn voor een nieuwe echo, ik kan niet wachten totdat we onze kleine spruit opnieuw kunnen zien
flupke ik ben superblij voor jou, nu voel je wat ik voel, ik vind het fijn dat we zo dicht bijeen zitten eh
ik ga dadelijk mijn bedje in en nog wat genieten van de bewegingen in mijn buikje, ondertussen heb ik al een hele buik gekregen

hier hetzelfde, ik voel het steeds feller en de baby beweegt elke dag stevig, het zal zeker een voetballertje worden hihihi

dinsdag naar de gyn voor een nieuwe echo, ik kan niet wachten totdat we onze kleine spruit opnieuw kunnen zien

flupke ik ben superblij voor jou, nu voel je wat ik voel, ik vind het fijn dat we zo dicht bijeen zitten eh
ik ga dadelijk mijn bedje in en nog wat genieten van de bewegingen in mijn buikje, ondertussen heb ik al een hele buik gekregen

@chanti, aisha
Ik ben nu 21 weken gepasseerd maar denk ni dat ik de kleinnen elke dag voel, dit baart me soms wat zorgen!!!
'k Zal blij zijn dat de vroedvrouw dinsdag(29-08) zal komen,dat ze me wat gerust stellen.
Anders moet ik nog wachten tot 14sept voor de volgende echo en in totaal zou het 5weken duren, veel te lang hé!!!
Nog wat geduld uitoefen tot ik de kleinne spruit terug zie,
nu een eerste zwangschap brengt veel verrassingen met zich mee,
en we moeten nog zoveel ontdekken,
Wanneer komen eigenlijk de grote schoppen en duwtjes
Grtj nana
Ik ben nu 21 weken gepasseerd maar denk ni dat ik de kleinnen elke dag voel, dit baart me soms wat zorgen!!!
'k Zal blij zijn dat de vroedvrouw dinsdag(29-08) zal komen,dat ze me wat gerust stellen.
Anders moet ik nog wachten tot 14sept voor de volgende echo en in totaal zou het 5weken duren, veel te lang hé!!!
Nog wat geduld uitoefen tot ik de kleinne spruit terug zie,
nu een eerste zwangschap brengt veel verrassingen met zich mee,
en we moeten nog zoveel ontdekken,
Wanneer komen eigenlijk de grote schoppen en duwtjes

Grtj nana
Hey Chanti,
Och ik ben eens benieuwd hoe het dinsdag bij je gynaecoloog zal zijn. Laat ons dan maar snel iets weten hé.
Het is inderdaad leuk om zo dicht bij elkaar uitgerekend te zijn. Wij volgen elkaar al van in het prille begin van de zwangerschap (vanaf onze positieve testjes
). Het is dan inderdaad leuk om de vorderingen wat te vergelijken met elkaar. Pfff mijn volgende bezoek aan de gynaecoloog is pas op 12/09. Ik ben weer heel ongeduldig aan het wachten en er zijn nog maar 2 weken voorbij
Het lijken er wel al 4
groetjes cindy
Och ik ben eens benieuwd hoe het dinsdag bij je gynaecoloog zal zijn. Laat ons dan maar snel iets weten hé.
Het is inderdaad leuk om zo dicht bij elkaar uitgerekend te zijn. Wij volgen elkaar al van in het prille begin van de zwangerschap (vanaf onze positieve testjes

groetjes cindy
Hey flupke,
Ik ben ondertussen ook ongeduldig aan het wachten op 11/09 voor de volgende echo. Wat lijkt dat wachten soms lang, he!
Mijn ventje zit trouwens ook te wachten tot hij echt mee kan voelen.
Nana,
Ik voel de baby ook niet altijd evenveel schoppen en dan wordt ik soms ook wat ongerust. Het voelt ook niet altijd hetzelfde. Soms echt hardere schopjes en soms zachte trilinkjes.
Sinds vorige week heb ik soms ook steken hoog in mijn buik. Net alsof ik daar aan het uitrekken ben ofzo. Herkent iemand dat gevoel?
Aditi
Ik ben ondertussen ook ongeduldig aan het wachten op 11/09 voor de volgende echo. Wat lijkt dat wachten soms lang, he!
Mijn ventje zit trouwens ook te wachten tot hij echt mee kan voelen.
Nana,
Ik voel de baby ook niet altijd evenveel schoppen en dan wordt ik soms ook wat ongerust. Het voelt ook niet altijd hetzelfde. Soms echt hardere schopjes en soms zachte trilinkjes.
Sinds vorige week heb ik soms ook steken hoog in mijn buik. Net alsof ik daar aan het uitrekken ben ofzo. Herkent iemand dat gevoel?
Aditi
steekjes
Weet niet of het dat is dat je bedoelt maar ik heb soms (al sinds ongeveer week 15) pijn onderaan mijn ribben maar enkel aan 1 kant). Precies of er zit daar iets deftig in de weg. In het begin kon dat ons prutske zeker nog niet zijn hé. Heb daar meestal 's avonds last van en als ik lang gezeten heb.
Ik vind dat deze zwangerschap toch zo snel gaat en toch lijkt de tijd tussen 2 consultaties bij de gyn soms zo lang. K weet het, het klinkt tegenstrijdig maar zo voel ik het aan.
Nog steeds niemand geen zin om een geheimpje te onthullen?
Veel te curieus hé!!!
Ik vind dat deze zwangerschap toch zo snel gaat en toch lijkt de tijd tussen 2 consultaties bij de gyn soms zo lang. K weet het, het klinkt tegenstrijdig maar zo voel ik het aan.
Nog steeds niemand geen zin om een geheimpje te onthullen?
Veel te curieus hé!!!
Hé Aicha,
De pijn die je beschrijft klinkt ongeveer dezelfde als die van mij. En ik heb het ook als ik lang achter mijn bureau gezeten heb. Niet als ik achterover geleund zit.
Ik snap ook helemaal wat je bedoelt met dat snel gaan en dat lang duren. Vrijdag zaten wij aan precies 20 weken en ik kon ook niet geloven dat de helft van de zwangerschap al voorbij is. Tegelijk kan ik niet wachten tot ook de volgende 20 weken om zijn en ik kijk ook telkens opnieuw uit naar het 'echo-moment'.
En nee, hier worden nog geen geheimpjes onthuld. Ga maar stemmen op onze website
Aditi
De pijn die je beschrijft klinkt ongeveer dezelfde als die van mij. En ik heb het ook als ik lang achter mijn bureau gezeten heb. Niet als ik achterover geleund zit.
Ik snap ook helemaal wat je bedoelt met dat snel gaan en dat lang duren. Vrijdag zaten wij aan precies 20 weken en ik kon ook niet geloven dat de helft van de zwangerschap al voorbij is. Tegelijk kan ik niet wachten tot ook de volgende 20 weken om zijn en ik kijk ook telkens opnieuw uit naar het 'echo-moment'.
En nee, hier worden nog geen geheimpjes onthuld. Ga maar stemmen op onze website

Aditi
Ik heb sedert enkele weken ook last van enorme steken net onder mijn ribben. Enkel aan de rechtse kant. Meestal als ik 's avonds in de zetel lig. Dan zit er precies iets in de weg en heb ik enorme steken als ik diep inadem
Das dan een 10-tal keer ademen en 't is weer even snel verdwenen als het gekomen is. De pijn zit dus helemaal niet in mijn buik
Zou dit met de zwangerschap te maken hebben ??
Ik zou wel een geheimpje willen onthullen... maar we weten zelf nog niet wat het is
Jullie zullen moeten wachten tot 12/09. Hopelijk ligt ons beebje deze keer in de goede positie!!
Chanti zijt ge al naar de gynaecoloog geweest of is het pas deze avond?? Ik ben weer veel te benieuwd hé

Ik zou wel een geheimpje willen onthullen... maar we weten zelf nog niet wat het is

Chanti zijt ge al naar de gynaecoloog geweest of is het pas deze avond?? Ik ben weer veel te benieuwd hé

steekjes
Ik denk dat we hier inderdaad allemaal last hebben van dezelfde steekjes. 'T is een ambetant gevoel maar we prijzen ons gelukkig dat het maar dat is!!
Ik heb dat altijd aan de linkerkant en meestal als ik een tijdje zit.
Allée, op naar 12/9 dan!
Groetjes
Ik heb dat altijd aan de linkerkant en meestal als ik een tijdje zit.
Allée, op naar 12/9 dan!
Groetjes
YOEHOE DE VROEDVROUW IS GEWEEST!!
Een aanrader is zeker een vroedvrouw aan huis!
Ze is vandaag langs geweest; haar routine controle's zijn:
urine,buikmeting -die nu 18cm bedraagt van schaambeen tot net boven navel-en natuurlijk de hart tonen!
'k Ben zo blij alles is in orde enkel wat suiker in men urine maar binnen tweeweekjes terug controleren door genecoloog, nu nog gn zorgen maken ...
Toch doet het je nadenken, maarja e...
Het was de eerste maal dat men man erbij was, hij was onder de indruk van haar. Iemand waar je dag en nacht kan op rekenen.
Wat ook leuk is dat zij erbij zal zijn op het moment van de bevalling,indien ik vermoed dat het moment aangebroken is mag ik haar bellen, dan komt zij met ons mee naar het zh,want de eerste keer weet je iet echt wat je overkomt hé!
'k Weet niet of iemand dit wist dat je daar recht op had voor en na de bevalling ???
Allé vele grtj,
nana
Ze is vandaag langs geweest; haar routine controle's zijn:
urine,buikmeting -die nu 18cm bedraagt van schaambeen tot net boven navel-en natuurlijk de hart tonen!
'k Ben zo blij alles is in orde enkel wat suiker in men urine maar binnen tweeweekjes terug controleren door genecoloog, nu nog gn zorgen maken ...
Toch doet het je nadenken, maarja e...

Het was de eerste maal dat men man erbij was, hij was onder de indruk van haar. Iemand waar je dag en nacht kan op rekenen.
Wat ook leuk is dat zij erbij zal zijn op het moment van de bevalling,indien ik vermoed dat het moment aangebroken is mag ik haar bellen, dan komt zij met ons mee naar het zh,want de eerste keer weet je iet echt wat je overkomt hé!
'k Weet niet of iemand dit wist dat je daar recht op had voor en na de bevalling ???
Allé vele grtj,
nana
vroedvrouw
nana,
In verband met die vroedvrouw. Is dat via de mutualiteit en is dat duur? Ik heb daar eigenlijk wel aan gedacht maar heb me niet verder geinformeerd. Zou dat ook wel graag hebben dat er tussenin nog een vroedvrouw langskomt. Beetje extra controle en geruststelling. zeker naar het einde van de zwangerschap toe.
In verband met die vroedvrouw. Is dat via de mutualiteit en is dat duur? Ik heb daar eigenlijk wel aan gedacht maar heb me niet verder geinformeerd. Zou dat ook wel graag hebben dat er tussenin nog een vroedvrouw langskomt. Beetje extra controle en geruststelling. zeker naar het einde van de zwangerschap toe.
Het lijkt me inderdaad wel interessant om zo tussendoor ook nog een vorm van controle te hebben. Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan of het nodig was om ook een vroedvrouw onder de hand te nemen
Ik dacht dat een gynaecologe voldoende was. Ik vraag me eigenlijk ook af of die zomaar mee naar het ziekenhuis mag en wat zo'n vroedvrouw kost. Kun je ons wat meer info geven Nana??