Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 16 apr 2007, 21:04

Chanti!!!! Je hoeft je toch geen schuldige mama te voelen!! Wat is me dat nu!!
allicht heeft ze het nachtje doorgetrokken en daar moet je blij om zijn. Moest ze honger hebben en beginnen wenen kan ik me moeilijk voorstellen dat je dat niet gehoord zou hebben :?:
Geniet van de rustige nachten!!!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 16 apr 2007, 22:08

ja idd, ik ben meer op mijn gemak nu, en over haar heupjes maak ik me ni echt zorgen, anders had de osteopaat wel iets gezegd.

tis juist dat ze overdag het vertikt om te slapen, ook al is ze stikop maar dat ligt aan haar lange nachten, met als gevolg een serieus humeur.
ze is een babytje wat heel goed weet wat ze wil en vlug verveeld is met iets zei de kinderarts.we moeten dus alles uit de kast halen om haar te amuseren :lol:

maar het is zo een schatje en helaas kan ze niet zo met dit weer overweg dus met gevolg nog wat humeuriger. maar ze zal er uiteindelijk wel aan gewend raken zeker.

en hoe is het daar met jullie boelekes?

groetjes

ps. seg welk merk van buggy hebben jullie, welk is het beste? en waar een maxi cosi op past
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

buggy

Bericht door Aicha » 17 apr 2007, 07:56

hey Chanti,

Hier heb ik een evolution 2. Op alle combi buggie's past in principe wel een maxi-cosi maar niet ieder merk past opeen, dus wel zien dat jou maxi-cosi past op de buggy die je aanschaft! Neem hem gewoon mee dan ben je ineens zeker!

Weer zo'n gelukzalig nachtje gehad?

Hier was het van een ander kaliber hoor. Om 21u is ons poppemie gaan slapen; Ze was bekaf en ik had er een goed oog in. Noppes dus :(
Om 23u50 was ze al terug, dan weer in slaap van 00u15 maar om 2u38 was ze al terug. Kreeg haar daarna niet meer in slaap tot na 4u15 :? Dan is ze terug in slaap gevallen en ik ben dan opgestaan om 6u40. Zal dus een geeuwdagske worden :wink:

haar muziekske slaat weer aan...kzal ze gaan uithalen!

tot straks

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 17 apr 2007, 09:32

hoi,

hier idd weer zo een nachtje,

om 21u papje gedronken, 22u in bed, wakker om 6u toen heb ik gewoon tutje gegeven en heeft ze door geslapen tot 9u,

maar het was eigenlijk de bedoeling om haar om half 9 op te halen zodat ze op 9u kon eten maar het is mislopen, heb me verslapen,

maar ik ga haar nu haar papje geven,

tot sewes :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 17 apr 2007, 21:15

Pffff, hier ook geen goeie nacht, ik zat met kleine oogjes op het werk vandaag.
Ons Mie heeft goed geslapen van 8u30 tot 2u ongeveer (ondertussen wel effe half in haar slaap aan de borst gelegen). Om 2u begon ze te huilen dus ikke gaan kijken. Er hing een heeeeel duidelijk kaka-geurtje rond haar bedje. Dus ik wil haar een nieuwe pamper geven. Toen ze daar in haar blote billetjes lag, laat ze plots nog een scheetje en mama hing helemaal vol. Bah!!! Achteraf gezien wel grappig, maar om 2u 's nachts kan je daar echt de humor niet van inzien... Daarna is ze ook nog een paar keer wakker geworden. Niet leuk dus.

Morgen gaat ze voor de eerste keer bij schoonmoeder, dus ben ik nu weer een beetje ongerust. Vooral omwille van al hun hondjes daar. Ze houden ze wel weg, maar je weet maar nooit. En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vies. We zien wel zeker?

Groetjes,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 17 apr 2007, 23:08

hihihihahahahihihihi :lol:

sorry dat ik zo uitbundig lach maar nu kan ik ook eens met een ander lachen,

hier heeft ons mie mij al een paar keer volgeplast, ene keer toen ik ze vast had en de andere keer vanop het luierkussen zo op mijn bloes hahaha

maar snachts is dat inderdaad niet aangenaam, mss moet je een vast eetschema aanmaken, de ka heeft ons dat aangeraden omdat dat belangrijk is naar mate ze ouder worden, dus bv om 22h de laatste fles en dan bed in, en van daaruit opnieuw beginnen tellen en elke avond op dat uur vasthouden, maar ik weet ook dat het moeilijk is dan het lijkt, nu hier lijkt het te lukken, ik ben begonnen met om 21u haar laatste fles te geven en ze houd vol tot 9u smorgens en dan krijgt ze om de 4 uur een fles van 210ml en dan komt mooi uit hier,

dus een beetje zoeken :lol:
ik hoop dat je haar nachtje wat kunt verlengen, dan heb je zelf ook wat meer nachtrust :lol:
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 18 apr 2007, 11:27

sorry aditi maar ik heb me hier net ook een breuk gelachen :oops: :oops: Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Ons prutske is zo ver nog niet geraakt. Het is al op de grond gevlogen vanop haar luierkussen maar erger is het nog niet geweest. Onderplassen das wat anders... das al ne keer of 3 voorgevallen dat het ineens warm aan mijn hand werd. Ook afgelopen zondag op de watergewenning. Ik had twee zwembroekskes mee van RABIBBS. Da eente was nog een beteke te groot. Dan maar het andere aangedaan. Ikke zo fier als ne gieter met Margot uit de kleedkamer gekomen en ik voelde ineens iets warms langs mijnen buik lopen :lol: :lol: Wij terug naar binnen en dan maar ne zwempamper aangedaan. Da was het veiligste :wink:

Wij hebben nog altijd zalige nachten en horen haar de ganse nacht helemaal niet. Normaal gaat ze om 21u slapen maar gisteren was het al om 20u. Had al schrik dat ze er deze morgen dan ook veel vroeger zou zijn, maar ze is maar wakker geworden om 06.00u en om 06.20 u lag ze er terug in tot 09.15u. Dan moest ik haar wakker maken omdat ik naar de gynaecoloog moest. En nu ligt ze weer zalig te slapen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 18 apr 2007, 13:15

tof hé dat je prutske nu veel beter en meer slaapt flupke
en hoe was het bij de gyn alles in orde???? :wink:

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 18 apr 2007, 15:46

de wonde van de keizersnede is nog altijd wat ontstoken. Het is nu drie weken geleden dat ze da terug een beteke opengesneden heeft, maar al die tijd is er toch af en toe wat viezigheid blijven uitkomen. Zondag ben ik dan met Margot naar de watergewenning geweest en door het zwemmenis da terug een beteke weker geworden en nu staat er terug een korsteke op. Gynae heeft da terug een beteke ontsmet en wat van da korstje weggenomen omdat ze eerst dacht dat het een draadje was :roll: :roll: Da is dus terug beginnen bloeden en ze heeft er weer ne plakker op gekleefd. Verder was alles ok. Op de scan die ze in het ziekenhuis genomen hebben na de geboorte van Margot was blijkbaar niet veel te zien. Hier en daar wel een milimeterke tekort, maar niet zo erg dat daardoor de doorgang van Margot belemmerd werd. Ze lag dus gewoon niet goed. Er is geen reden om bij een volgende zwangerschap onmiddellijk over te gaan tot een keizersnede, etnzij ik er natuurlijk op aandring uit schrik om terug zo'n bevalling mee te maken.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

en???

Bericht door Aicha » 18 apr 2007, 17:03

Flupke,

allée ge zijt toch op de goeie weg met de genezing van uw wonde!
En..wat denk je? Zou je het aadurven om de volgende keer gewoon te bevallen of zit de schrik er nu toch goed in? Kan me inbeelden dat het u toch zou bezighouden tijdens een eventuele volgende zwangerschap.
Mag je blijven gaan naar de wxatergewenning of moet je nu wachten tot die wonde helemaal dicht is?

Aditi,

Uw poppemieke is inderdaad een straffe ze! dat heb ik hier toch ook nog niet voorgehad. met geen van mijn drie kapoenen.
Jammer dat de nachtjes ook bij jullie niet zijn wat het zou moeten :( Dat kruipt vlug in uw kleren hé en zeker als je dan een ganse dag geconcentreerd moet werken!pfff.... :?
Misschien is Mila soms toch wat onder de indruk van hetgeen ze overdag allemaal ziet en doet; Ons kleintjes moeten dat allemaal ook een beetje verwerken hé :wink:
Bij onze Andrès was dat zelfs heel fel en nu nog hoor. Als hij naar een verjaardagsfeestje mag of weet dat er iets speciaals te gebeuren staat slaapt hij veel onrustiger en ook als het gepasseerd is meestal mag ik enkele keren opstaan om hem rustiger te krijgen. maar 't is nu al stukken beter hoor :lol: :lol:

Ben je al gestart met een beteke op uw lijn te letten? We gingen elkaar een beetje aanmoedigen hé :lol: Hier ist voorlopig nog niet echt denderend geweest maar na mijne verjaardag begin ik vol goeie moed opnieuw want kheb een streefdoel. Tegen 20 julie moet ik weer in mijn trouwkleertjes passen :lol: Ben daar nu nog een 5tal kilo van verwijderd! dat moet lukken hé.

Chanti

Blijkbaar begint het nu goed te lukken met het voedingsschema van kyana!

nana,
't is daar zo stillekes vanuit jullie hoekje? Alles ok, hoop ik?
Zeg, was dat niet vandaag dat je naar die consulent ging?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 18 apr 2007, 18:41

Hallo,
eindelijk ben ik er nog eens toegekomen om jullie toe te schrijven;
hier zijn de nachten ook niet gelijk dat moet zijn om het uur alsook om het halfuur lig menneerke hier wakker en te vertellen, ofwel te zagen dus ben ik maar een halve ...
Gisternavond heeft hij terug geweend tot schreeuwen toe, er zitten terug windekes vast of wel pufkes ... echt om ambetant van te worden.
En overdag denk je dan hij zal zijn slp inhalen maar niet van whé.

En vandaag kwam het echt men oren uit met die voeding, hij wou deze morgen zijn flesje niet maar 'k heb hem toch gedwongen en zo een uurke bezig geweest om 210ml binnen te krijgen, deze middag die rode bietjes met een halve peer waren ook geen succes en ge zou denken hij zal om vier uur uitgehongerd zijn maar ni van hij zag nog maar de sitter en begon reeds te huilen, dan maar de vroedvrouw gebeld en een flesje gegeven in de plaats van de fruitpap( de reden waren scheetjes... pff).

Nuja hier zal het binnen kort wel ne keer veranderen zeker ?

Aditit,
Ni zo leuk é als je moet gaan werken en je hummeltje u wekt gedurende de nacht. Hopelijk veranderd het terug vlug. En anders hoe gaat het nog met Mila?

Aicha,
Ja 'k ben deze nammiddag naar de voedingsconsulent geweest en het was interresant maar 'k sta nog in twijfel wat ik ga doen ... mijn ventje is er wel ni echt voorstander van.
En u Hélena heeft ook nog de zelfde kuren gedurend de nacht ? En heeft ze nog steeds BV?

Allée 'k moet ervan door hij is er terug, dada
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 18 apr 2007, 21:15

Hey,
Mila heeft een vast schema hoor. Ik maak ze om 23u de laatste keer wakker om te drinken en dan houdt ze het in ideale omstandigheden uit tot 7u. De ka zei dat ik dat zo nog even mag volhouden met die laatste voeding. Ik had gevraagd of ik die weg kon laten of niet, maar dan zou ze elke dag maar 4x drinken. nu is het 7u - 11u - 15u - 19u en 23u.
Chanti, van 9u tot 21u zie ik hier nog niet direct lukken hoor. De laatste voeding is wel geen flesje, maar bv. Misschien daarmee?
Ons popke doet het verder heel goed. Alleen nogal veel snottepietjes de laatste tijd. En weer uitslag, eh! Afwachten moeten we doen, zegt de ka. Pffffff...

Nana, eten is hier gen probleem zenne. Als ze honger heeft krijgen we dat nogal te horen en kan het ni snel genoeg gaan. En flesjes of borst, alles gaat goed binnen.

Aicha,
Ja, ik denk ook wel dat het bij ons Mila met haar activiteiten van overdag te maken heeft. Voor ik moest gaan werken sliep ze eigenlijk al een week of twee redelijk goed door en nu is het weer minder. Veel nieuwe dingen te leren en te zien natuurlijk. Vandaag was de eerste dag bij schoonmama. Alles was heel goed gegaan. Alleen wat weinig geslapen tegen haar dagen thuis of bij de OM, maar dat had ik al verwacht. Dus hier thuis heeft ze nu nog niet veel anders gedaan dan slapen. Hopelijk vannacht ook nog.
Volgende week weer een weekje thuis want de OM is met verlof...

Met de lijn gaat het ook nog niet zoals het moet. Pfff, op het werk staat er altijd wel iets aan de koffie. En ik kan het dan niet laten, eh!

Flupke en Chanti, ge moogt lachen zenne! Ondertussen zie ik er de humor ook wel van in, van mijn kaka-verhaal. Maar op het moment zelf stond ik er toch maar zielig bij...
Flupke, hopelijk geneest de wonde nu snel en heb je er niet meet teveel last van!!!

Nog 2x slapen en mjn venteke en ik zijn 10 jaar samen!!! En dus nog 2x slapen en we gaan op uitstap naar Citta Romana (een soort Centerparcs aan de zee in Nederland). verslag volgt natuurlijk!!!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

hallo

Bericht door Aicha » 19 apr 2007, 18:38

Hallo,

Aditi,

Ondertussen ben je al maar 1 nachtje meer verwijderd van "jullie dag".

Ik wens jullie nu alvast een dikke proficiat en hoop dat jullie een fijn weekend tegemoet gaan! Het weer beloofd al zeker veel goeds!

Het is idd meestal zo dat kindjes die borstvoeding krijgen minder snel doorslapen maar daarom kunnen we het niet laten hé :wink:
Ons feeke was daarin een goeike zunne, want met bv sliep ze op 5 weken door

Jaja, niet makkelijk hé lijnen als je steeds dat lekkers moet voorbijlopen! :wink:
Maar vanaf volgende week woensdag is het hier zonder pardon zunne. Veel groenten en fruit, weinig vlees, veel water en surtout ook veel beweging.

nana,

Diene mens zijnen uitleg klonk niet slecht é en k vond het ook wel ne vriendelijken typ :lol: :lol:
Maar kweet lijk niet ofdat da goed is als je bv geeft. Hij zegt van wel maarja, da's voor zijne verkoop é.

Ons poppemieke heeft nog altijd geen zin om de nacht door te slapen en ook de fles is een sisser. ben hier vanalles aant proberen om dat succesvol te krijgen maar tot op heden.....
En mijn ventje wil mij dinsdagavond meenemen uiteten. :? Kvrees ervoor :? En met hélena gaat da nu niet meer é. Da prutske slaapt niet zo meakkelijk meer in haar maxi cosi of draagmand. Ze heeft echt wel haar beddeke nodig. tja, we hebben nog een paar dagen é :wink:

och ja, ben vandaag voor de eerste keer sinds de bevalling naar de kapper geweest en heb weer mijne look van voor ik ons kindjes kreeg,! Wel jammer dat ik dat lijntje van toen nie meer heb :?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 19 apr 2007, 21:29

Oh jee,
Ons muiske is een beetje ziekjes. Haar neusje en keeltje zitten vol slijmpjes en ze had daarstraks 38° koorts. Morgenvroeg naar de ka. Pffff, hopelijk is het tegen morgen al een beetje beter, want anders valt heel ons avontuur nog in het water!

Aicha, bij mij is het vanaf maandag streng er tegenaan. Eerst nog een weekendje genieten en dan is het goed geweest! Lekker gezond eten en veeeeeeeeeeel water drinken. ben wel benieuwd naar uwe nieuwe look nu hoor! Ik ben hier nog altijd niet bij de kapper geraakt. Dat is mss iets voor volgende week.

Aditi
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 22 apr 2007, 13:34

Hallo,

Iere ook geen bof, donderdag bezoek gekregen van de vroedvrouw en zij weet ook geen raad ivm dat hij weent voor zijn maaltijden en dat door slapen dus heeft ze aangeraden om eens terug een bezoekje te brengen aan de osteo ... en 'k vond het geen slecht gedacht want hij spuwt terug meer dan voordien ook.

Nuja gisterenavond heeft hij terug één uur aan een stuk geweend, toen was het weeral tijd voor zijn flesje maar heeft maar 30cc gedronken. Om 02u was hij terug,150cc gedronken en heeft dan geslapen tot deze morgen 10u, 'k was niet op mijn gemak eerlijk gezegd.
't Is een raar ventje ons prutsemi.

Aicha,
Ja zijn ne uitleg was wel interresant maar 'k weet ni of dat produckt echt zo efficient is. Ik wou het wel uitproberen maar zonder verdere begeleiding en daar had hij ni echt oor naar.
Nu ik zou graag terug wat kilootjes bij hebben want 'k ben verschoten van men gewicht ... het is terug telaag.
Dadde is ook iets e ... enne wanneer moet jij naar Bob?

Aditi,
en hoe stel je het op u weekendje uit? Laat je iets van je horen?
Het weer val toch al mee hé :)

Allée tot later,
we zullen nog wat profiteren van het mooie weer,
dada
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 22 apr 2007, 19:21

Hehe, terug van ons weekendje weg. Het was een hele volksverhuis, maar wel de moeite waard. Ons prutske was gelukkig niet heel erg ziek: gewoon verkouden. En dat was met neusdruppeltjes en een homeopathisch siroopje (dat ze geweldig lekker vindt-ze eet de lepel bijna mee op) snel verholpen.
Mila heeft zich voorbeeldig gedragen en wij hebben genoten... Een uitgebreider verslag vind je op onze blog (met fotootjes natuurlijk!): http://baby.barbe.be

Heb niet veel tijd om te schrijven nu, want ik moet onze valiezen nog leegmaken en beginnen wassen... Maar... ik ben deze week dus thuis omdat de OM met verlof is, dus zal je me wel wat vaker horen. Ze heeft in elk geval een goeie week gekozen!!!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vanalles

Bericht door Aicha » 22 apr 2007, 20:20

Hallo allemaal,

Ben binnengeraakt :lol: :lol:

Nana,

't is morgen dat we naar de osteopaat mogen! Ben al benieuwd wat die ons gaat vertellen en doen.

Hier is ons mie zaterdagavond helemaal over haar toeren gegaan :roll: Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt met haar zunne. Zo schreeuwen en ik kon haar niet gekalmeerd krijgen!
We hadden hier zo'n 13 man in huis die allemaal tegelijkertijd toekwamen voor mijnen birthdayaperitief en ons poppemieke was helemaal ghare kluts kwijt. Ben met haar moeten naar boven gaan om haar getroost te krijgen, tschaapke :? :?
Verder is alles hier gelijk gebleven (als julllie verstaan wat ik bedoel) :lol: :lol:

Vandaag was ze weer helemaal de oude. Lekker genoten van ons gezinnetje in alle rust!

Aditi,

Ik heb dit weekend vaak aan jullie gedacht hoor :wink: Ben blij dat Mila niet te veel last gehad heeft van haar verkoudheid en dat jullie nu kunnen terugblikken op een zalig weekendje!!!!
Deze week beloofd alvast ook veel goeds . Heb juust het weerbericht gezien en heel de week ongeveer 25 graden :lol: :lol:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 23 apr 2007, 00:55

hallo allemaal,

hier gaat het weer wat minder,
maar eerst wil ik toch nog zeggen dat de foto's en de echo van ons meid haar heupjes prima in orde is.niks aan de hand :lol:

dus gisteren was mijn moeder kyana aan het eten geven en we weten dat ze momenteel heel fel in de schrikfase zit, als mijn vader hoest of zijn neus snut begint ze altijd heel hard te schreeuwen, en ze was dus heel rustig haar pappeke aan het drinken en papa hoeste en natuurlijk verschoot ze zich weer, het eten was dadelijk gedaan natuurlijk,
met als gevolg dat het moeite kost om haar eten te geven nu, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft want ze weent de laatste dagen terug meer, geeft ook wat meer terug, beetje maar tov vroeger maar toch en het gaat weer op en af in haar slokdarm en we geven haar thans in haar melk gavisconpoeder.
en de osteo heeft thans gezegd dat alles in orde is en dat we voorlopig niet meer moeten gaan.

dus we zijn dus een paar stapjes terug gegaan en moeten nu weer beginnen zoeken wat we kunnen doen.
afin ik ga jullie laten, ik kom morgen nog wel terug maar nu ga ik slapen want mijn ogen vallen dicht

groetjes
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 23 apr 2007, 09:37

Hey Aicha!
Was je jarig??? Gefeliciteerd dan! Hopelijk was het een fijne dag ondanks de crisis van je poppemieke. Ze houdt dus niet van veel kabaal!
Hier hebben we dat ook al meegemaakt, hoor. Bij mijn ventje thuis zijn ze met 4 kinderen en als we daar dan langsgaan en iedereen is daar met aanhang, dan is ons madam ook ni content. Enfin, hopelijk heeft Hélena er niet teveel van geweten en was ze achteraf toch wat rustiger.

Chanti,
Jammer dat het weer wat minder gaat. Vooral vervelend als je niet goed weet hoe het komt en wat je eraan kan doen. Jullie meisje heeft toch haar deel al gehad, he! Hopelijk heeft ze het wat makkelijker als ze wat groter wordt. En de mama ook natuurlijk, want ik kan er wel inkomen dat het soms zwaar is.
Vergeet in elk geval nooit dat jij je best doet en dat het niet jouw fout is als je meisje het moeilijk heeft. Je kan alleen maar een beetje proberen helpen...
Veel moed ermee!

Aditi

(Ik ga nu mijnen tuin ne keer aanvallen!!!)
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 23 apr 2007, 11:24

Nee, nee Aditi we zijn nog niet te laat om haar verjaardagwensen toe te schrijven want ze verjaard pas morgen :lol: :lol:

Met deze Aicha,
Happy Birthday to you, happy B-day, en nog vele jaren dat we samen mogen beleven. Alles wat je wil kan ik je maar toe wensen,
dikke kussen vanwege Zion, Nancy & Varry

Aditi,
'k Las dat je ook homeophatie gebruikt voor Mila, hoe heet het voor de verkoudheden?
Ja, kan het goe geloven dat het lijk een volksverhuis is als je oor enkele dagen weg moet, en was je niets vergeten?
Bij mij zou dit zeker het geval zijn, maarja. Deze week kan je genieten van je poppemieke want ze geven schitterend weer uit dus is het zeker ni slecht dat de OM toe is e :wink:

Chanti,
als je er niet gerust bij voelt zou ik toch nog een keer contact opnemen met de homeopaath,je kan daar niets mee mis doen hé.
Hier is het ook zo en de vroedvrouw stelde het zelf voor omdat ze zelf geen raad wist.
Allée 't beste nog met Kyana.

Tot later allemaal,
grtj nana
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 23 apr 2007, 11:49

:evil: :evil: :evil: :evil: Ik kom mij hier efkes afreageren. 'k ben efkes over mijn toeren.

Ik was dus vorige week naar het werk gegaan om borstvoedingsverlof te vragen of toch zeker één of andere regeling. 't is dus zo dat er bij ons enkel nog maar borstvoedingspauzes voorzien zijn en dat het borstvoedingsverlof enkele jaren geleden afgeschaft werd. In principe zou er dan ook een lokaal moeten voorzien worden om af te kolven. Als dit er niet is kan er een regeling getroffen worden om eventueel toch thuis te blijven. Wij werken met ongeveer 300 man in enen blok, waaronder een tiental vrouwen. Een afkolflokaal zijn ze dus zeker niet van plan om te voorzien voor die 1 vrouw die momenteel borstvoeding geeft. Dus vorige week zag het er naar uit dat dit allemaal geen probleem was en dat ze me eventueel thuis zouden laten werken gedurende 3 maanden. Dit moest nog besproken worden met mijn afdelingshoofd. Ik mocht vandaag bellen voor het resultaat. Het was vandaag trouwens mijnen eerste werkdag. Allez dat zou het moeten geweest zijn. Ik ben dus niet gegaan en heb deze morgen gebeld. Om 09.30u wist hij nog altijd van niets maar ik moest me niet al te veel zorgen maken. Een uur later belde ik terug en was die 180 graden gedraaid. Hij zei dat er wettelijk niets voorzien was en dat dit nog allemaal op de onderhandelingstafel ligt bij de syndicaten. Vandaag geven ze me nog een dag dienstvrijstelling en vanaf morgen zou ik dan moeten gaan werken :shock: :shock: :shock: Terwijl ik van plan was om dus 3 maanden thuis te blijven en half juli te gaan werken. Na dat gesprekske ben ik beginnen janken. Da was ne serieuze opdoffer. Margot begonnen mee te bleiten ocharme. Ze voelde dat mama verdrietig was en toen ik haar opnam bleef ze stillekes tegen me aan zitten terwijl ze anders altijd over en weer wiebelt. We zijn dan samen wa gekalmeerd :cry: :cry:

We hebben zelfs geen opvang voor Margot. Er is maar plaats vanaf 1 juli. Ze denken toch niet dat ik mijn prutske ga achterlaten :evil: :evil: Ik stap morgen dus naar de dokter met stress-symptomen. Ik zie het efkes niet meer zitten. Heb da ook zo op het werk gezegd. En hij begreep het wel, maar voorlopig was er geen andere oplossing. Gedurende de ganse zwangerschap laten ze uitschijnen dat het wel allemaal in orde komt en de afgelopen drie maanden ook. En dan de dag dat mijn borstvoedingsverlof zou ingaan zeggen ze ineens dat ik toch moet komen werken. Ge zou van minder zot worden. ALs mijnen baas nu voor mijnen neus zou staan ik zou niet weten wat ik er allemaal uitflap. 't is beter dat ik hem nu niet hoor of zie of ik zeg dingen waar ik later misschien spijt van krijg :? En die misschien en gevolg hebben op mijn beoordelingen.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

tsjuu!!!!

Bericht door Aicha » 23 apr 2007, 12:06

Flupke,

Kan me inbeelden dat je momenteel over uw toeren zijt! ge zou voor minder!
Het kan wel zijn dat borstvoedingsverlof niet toegestaan wordt maar dat moeten ze jou dat toch ruimschoots op vboorhand laten weten. Hoe kan jij nu in godsnaam nog iets regelen? en dan nog...het is ook het principe hé. Een correcte behandeling kun je dit zeker niet noemen!!!!

Ik zou net zo reageren als jij en het is idd beter dat je diene mens voorlopig niet te dicht in uw buurt hebt want op zo'n moment zou je ongelukken begaan é :?

Ik hoop dat er vlug een haalbare oplossing voor je komt! Zou het niet mogelijk zijn om hhet werk dat je doet thuis uit voeren zodat jullie op die manier de periode tot 1 juli kunnen overbruggen?

Nana en Aditi,

merciekes voor de gelukswensen maar 't is idd pas morgen (voor echt é dan) :lol: :lol: :lol:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Re: tsjuu!!!!

Bericht door flupke » 23 apr 2007, 12:19

Aicha schreef: Ik hoop dat er vlug een haalbare oplossing voor je komt! Zou het niet mogelijk zijn om hhet werk dat je doet thuis uit voeren zodat jullie op die manier de periode tot 1 juli kunnen overbruggen?

groetjes Aicha
Daar was inderdaad eerst sprake van. Maar dan niet mijn gewone werk van anders. Want dat is onmogelijk. Ik werk namelijk bij de federale politie. Das wel bureauwerk, maar elk draait zijn eigen dossiers. Van thuis uit is dat onmogelijk. Praktisch is het niet haalbaar. Ge moet adressen gaan nazien (en dat doen we nooit alleen), huiszoekingen, contact met onderzoeksrechters en procureurs in het justitiepaleis,... Ik zie mij al lopen met ons Margot.
Maar daar was dan dus eventueel een oplossing op gevondenen zouden ze mij dan gewoon wat licht werk geven op de computer. Zo een beteke meer secretariaatswerk. En nu gaat da ineens allemaal niet meer. Pfff.

Allez er komt al iets minder stoom uit mijn oren als daarnet. We beginnen stillaan een oplossing uit te dokteren. Om ouderschapsverlof aan te vragen vanaf 1 mei is het nu al te laat. Als ze mij wat vroeger hadden verwittigd had dat wel nog gelukt. Ik vraag het nu dus aan vanaf 1 juni. Ik zou dus normaal 3 maand thuisgebleven hebben en hier een beteke werken en dan zou mijn wedde gewoon doorlopen. Das nu wel ineens een serieuze snee in onze rekening. Ge krijgt wel een vergoeding maar das gene vette. En das dan nog een verschil van 1300 euro per maand :roll: Ik zal dat dus maar 1 maand doen. Van 1 juni tot en met 30 juni. De maand mei zal ik dus ziek zijn :roll: en wordt ik doorbetaald. De eerste 2 weken van juli neem ik verlof en de twee laatste ga ik gewoon werken. Maar neem ik de vrijdag telkens (die 2 weken)verlof. Want das den dag dat ons pruts niet naar de crèche gaat. Vanaf 1 augustus ga ik dus mijn 2 resterende maanden ouderschapsverlof in 4/5 nemen. De vrijdag blijf ik dan thuis bij ons prutske.

Als ik in juli die 2 weken verlof neem heb ik daarna nog 5 weken over, dus in de zomer zullen ze mij daar niet veel zien, de .... :evil: :evil: :evil: Ik zal het hier maar niet typen wat ik van hen denk :wink:
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 apr 2007, 14:19

Cindy, wat is dat daar allemaal jong!!
Wat een soep (zouden we hier zeggen :wink: ) Dat kan toch allemaal zo maar niet.
Ik hoop dat je snel een goede oplossing vind voor jullie probleem!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 23 apr 2007, 23:26

hoi allemaal,

amai flupke, dat is allemaal niet schoon eh, pfff ge zou voor minder lastig worden foei foei,

ze hadden het op zijn minst op voorhand toch kunnen navragen eh maja das meestal zo eh dat ze op het laatste momentje nog alles moeten regelen.

seg mensen ik heb een groot probleem (sorry flupke dat ik nu over iets anders begin, ik leef echt met je mee hoor meid)

ik heb hier zitten wenen te straks amai ni normaal en ik kon het niet helpen,

mijn mama had kyana vast en ze was al de hele tijd aan het wenen, zelf op het verluierkussen waar ze normaal altijd zit te lachen en te vertellen,
en mama probeerde haar te troosten door haar wang tegen kyana haar wang te leggen en dan werd ze zo kwaad dat ze precies probeerde te bijten, foei toch dat was een raar zicht, ze heeft dat zo een paar keer gedaan,

maar ik ben al een hele tijd aan het denken dat het iets met haar tandjes te maken heeft en nu ik dit gezien heb denk ik helemaal,

ik was er zo van overstuur, ik dacht eerst dat ze een attack in haar hoofdje op iets gekregen had, zo lelijk deed dat, pfff ik ben er nog niet goed van, ik had echt schrik, zelfs van haar, het is ook moeilijk om uit te leggen hoe ze juist deed maar ja precies of ze dood wou bijten, zo deed ze, dus nu denk ik dat ze al met haar tanden bezig is maar nu heb ik gehoord van verschillende mensen dat het soms nog 2 of 3 maanden kan duren eer die tanden erdoor komen,

krijgen wij hier dan echt geen rust!!!! het is echt het ene probleem na het andere en ik ben ten einde raar, ik hoop niet dat ik een depressie aan het krijgen ben want dat zou ik echt niet aankunnen,
ik wil gewoon ook eens van haar kunnen genieten en dat heb ik nog niet veel kunnen doen, mss hoop en al 3 weken mss en de eerste 2 ervan waren in het begin. en ik voel me daar ooo zo schuldig door want zij kan er ook niks aan doen,
en ik probeer kalm te blijven als ze weent, maar als ze niet wilt stoppen begin ik mij op te jagen en kan ik er niet meer tegen,
pffff ik zit hier nu gewoon voor de pc te janken, is dat niet erg,
ik voel me zo laag bij de grond en zo klein als een muisje, terwijl ik nu zo gelukkig moet zijn,

ma begrijp me niet verkeerd eh, ik ben doodgelukkig dat kyana er is en dat ik mama ben maar het is mij gewoon eventjes teveel,

ik wil er zo eens eventjes een dagje tussenuit zonder haar, eventjes terug tot mezelf komen maar zelfs dat is teveel gevraagd,
ok mijn vriend werkt gemiddeld van 9u smorgens tot 24u dus hij is ook stikkapot (horeca, kok) en hij wilt ook op zijn vrije dag rust hebben,
maar hij hoort haar niet zo een hele dag, of namiddag doen. maar ik verwijt hem niets eh en het is echt een schat van een vent maar ik zou het gewoon zo fijn vinden als hij nu eens zou zeggen tegen mij van kom schat ik blijf bij haar, gaat gij maar eens lekker ontspannen en doen waar je goesting in hebt, maar dat zit er voorlopig nog niet in dus, ik zit hier constant tussen 4 muren in en op dit moment wordt het mij een beetje teveel, morgen zal ik er waarschijnlijk wel heel anders over denken maar vandaag werd het mij eventjes teveel omdat ik vroeg om max 3 uurtjes naar haar te kijken terwijl ik mijn babyboomzak bij premaman ging ophalen, maar hij wou eventjes op zijn gemak zijn dus heb ik haar in de hitte meegenomen, ik heb geluk gehad dat het gegaan is, tot we iets zijn gaan drinken en toen werd het weer heel veel wenen.

maja ik ga stoppen met klagen, andere mensen hebben het veel erger.
bedankt om te luisteren en tot morgen
XXX
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 apr 2007, 10:46

flupke dat is niet leuk hé ben je nu thuis met een doktersbriefje?

chanti dat is normaal hoor dat je je soms zo dip voelt
t'is niet altijd gemakkelijk hé om mama tezijn
en de venten ja zo zijn er veel hoor in het begint toen milan geboren was deed hij heel veel voor hem :lol: maar toen onze maité geboren werd was dit veel minder dan bij milan net of hij schrik had van haar
nu geeft hij toch de avondfles en dat doet eens deugd hoor
hopelijk kom je niet in een depressie terecht mss toch eens een vv bellen om eens je hart te luchten hoor
en kun je niet eens op iemand anders rekenen voor een namiddag voor jezelf?mama of schoonmoeder of de meter????
allé verzorg ja maar hé
en kom hier maar zoveel je hart luchten ofdat je nodig hebt :wink:

Aicha
Pas blauw

flesje

Bericht door Aicha » 24 apr 2007, 14:24

Hallo allemaal!!!!

Flupke,

Het is wel niet zoals jullie gepland hadden maar ben toch blij te lezen dat jullie een oplossing gevonden hebben.
Amaai, na jou berichtje van gisteren zat ik hier zo een beetje na te denken wat ik zou doen in jou plaats maar bijster veel mogelijkheden kwamen er niet in mij op.Tja, als het echt niet anders kan, ziek melden! maar ge voelt u daar dan toch niet echt goed bij é :? Maarja, als zij het grof spelen dan wordt dat soms een noodzaak é :wink:

Chanti,

Oeioeioei, ik krijg hier precies den indruk dat ge er een beteke onderdoor aan tgaan zijt!!! Kzou zeggen kop meid maar daar heb je natuurlijk niet veel aan é :? :roll:
Wat ik wel kan is me perfect inbeelden hoe je je nu voelt. Indertijd met ons Andrèsje heb ik de eerste maanden ook bitter weinig van hem kunnen genieten. Je voelt je daar schuldig over maar dat hoeft helemaal niet. Hier had ik geluk dat ons papa wel begrip had en echt zijn best deed om tijdens zijn weinige vrije tijd een handje toe te steken of mij wat ontspanning te gunnen. SOms was dat maar een uurke zodat ik eens rustig een badje kon nemen, maar dat deed zo'n deugd!!!!
Hoe dan ook zul je er toch moeten voor zorgen dat je jezelf af en toe wat tijd gunt zunne!!!!
Woonden we nu niet zover uiteen dan had ik gezegd, zet Kyana hier eens een uurke 2 af en gaat eens shoppen of doe iets leuks met een vriendin :? maarja, 't is niet zo...

Nana,

bedankt voor E-card en voor het doorverwijzen naar Bobke (den osteopaat)

Wij zijn dus gisteren voor de eerste keer op consultatie geweest en er was dus wel degelijk een indicatie voor Hélena. Hij heeft gewerkt aan haar nekje, gezichtje, buikje en zelfs in haar mondje! :?
Vond dat laatste eerst nogal raar maar wat bleek's avonds: ons mie heef zonder enig tegenspartelen een flesje melk van 100 c cgedronken! in ene keer!!!!!! :lol:
Ze was ook veel rustiger dan andere avonden.
De indicatie voor hélena is dat haar schedelbasis wat verwrongen zit waardoor haar andere schedeldelen niet correct zitten. De osteo zal er dus voor zorgen dat die schedelbasis mooi los komt te zitten zodat de andere delen zich netjes kunnen corrigeren.
Het is in elk geval een hele oppluchting dat alles in orde komt en dat ons poppeke daar niets zal aan overhouden! :lol: :lol:

En....doordat ze nu dus geen flesjes meer weigert kunnen papa en mama vanavond samen ,voor het eerst zonder hélena, een hapje gaan eten bij de Mexicaan :lol: :lol:Dat wordt genieten!!!!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 apr 2007, 18:28

smakelijk aicha en een gelukkige verjaardag hé :lol:

flupke
Moderator

Re: flesje

Bericht door flupke » 24 apr 2007, 19:02

Aicha schreef: Flupke,

Het is wel niet zoals jullie gepland hadden maar ben toch blij te lezen dat jullie een oplossing gevonden hebben.
Amaai, na jou berichtje van gisteren zat ik hier zo een beetje na te denken wat ik zou doen in jou plaats maar bijster veel mogelijkheden kwamen er niet in mij op.Tja, als het echt niet anders kan, ziek melden! maar ge voelt u daar dan toch niet echt goed bij é :? Maarja, als zij het grof spelen dan wordt dat soms een noodzaak é :wink:

De indicatie voor hélena is dat haar schedelbasis wat verwrongen zit waardoor haar andere schedeldelen niet correct zitten. De osteo zal er dus voor zorgen dat die schedelbasis mooi los komt te zitten zodat de andere delen zich netjes kunnen corrigeren.
groetjes Aicha
Eerst en vooral nen dikke proficiat met je verjaardag en geniet van jullie etentje hé.

Bij Margot was da zuust hetzelfde met haar schedelke. Das toch straf hé wat die mannen allemaal doen met die prutskes. Margot is deze morgen ook terug geweest en ze heeft de boel serieus bij elkaar gekrijst. De osteo zei dat ze er wel heel veel last van heeft precies als hij aan de zijkant een beetje druk uitoefent. Maar dat komt wel allemaal in orde. Binnen 3 weken moeten we terugggaan.

Deze namiddag ben ik dus naar de dokter van het werk gegaan en hij heeft me al ziek thuis gezet tot en met 16/05. Daarna moet ik teruggaan en krijg ik nog bij tot 31/05. Vanaf 1 juni neem ik dan ouderschapsverlof gedurende 1 maand en in juli 2 weken verlof. Dan 2 weken werken (4 dagen per week) en in augustus weer 2 weken verlof. Allez. We hebben dus een oplossing gevonden :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 apr 2007, 20:37

a ben blij in jou plaats flupke

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”