Een juni baby!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 11 okt 2007, 18:17

Das mooi van lengte en gewicht eh. Hier zijn we vorige week woensdag naar kind en gezin geweest en hij woog al 7,020kg en mat 63 cm. 2de leeftijdsmelk mocht niet van hun evenals de staaltjes proberen welke je overal krijgt...
Afbeelding


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 11 okt 2007, 18:23

Waarom mag da nog niet? Die is toch al 4maand, ik heb nogtans ook gezegd dat ik beba2 gaf (lees probeer te geven) die weigert nogal graag de fles, en ze zeiden daar niets op hoor hier,
die weegt ook al goed zunne beau :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 15 okt 2007, 19:56

Hoi hoi, effe informeren hoe het met de juni baby's is.
Ik heb toch ook nog een vraagje ; Bram wordt nu zaterdag 4 maanden en hij heeft nog altijd veel last van krampen, vooral 's avonds en 's nachts.
Weten jullie holang het nog kan duren? Normaal is da toch rond 3 maanden gedaan? Alle bij onze eerste was dat och.
En ge ziet dat het manneke dan echt pijn heeft.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 16 okt 2007, 09:05

hier heeft maxim ook wel wat last gehad van krampen, maar nu heeft hij toch geen last meer dervan, ik dacht ook zo rond een 3tal maand dat dat stopt, en van hem is dat rond die ouderdom gestopt

anders alles goed met de kindjes? Ze veranderen vlug he :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 16 okt 2007, 09:49

als het mag ga ik me hierbij aansluiten
onze miatan is ook een juni-kindje
bij de laatste controle bij kind en gezin, begin oktober woog hij al 8kg 600 en mat 68,5cm

hij slaapt ook nog altijd niet door maar het begint te beteren.

mieke, maxim heeft nogal haar eh? amai, zo schattig!!

en waarom mag beau niet op tweede melk? onze miatan staat hier ook van op zijn 4 maanden op tweede melk hoor, zeker sinds we met patatjes en fruitpap zijn gestart en die vult meer dan die vorige melk dus komt hij nu met 4 voedingen toe (twee flesjes en ene keer patatjes en ene keer fruitpap)


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 16 okt 2007, 10:08

ja hoor , veel haar :lol: ik heb het al wat proberen af te snijden omdat het begon in zen ogen hangen

ik ga ook van de week starten met patatjes, hij eet al fruitpap maar hij komt daar bij niet toe dan geef ik nog wat wat water of melk anders is die na twee uur al daar terug om te drinken, hij begint flesjes te krijgen savonds en dan drinkt die nog es bv,
nu ligt hij in zen bedje te slapen dan kan ik es wat wa werken, heb al gestreken en gekuist(keuken)
een echt dagpatroon heeft die nog niet , doorslapen begint te beteren van ik, hij begint zen nacht om20.00hr -+ en slaapt meestal tot 5 a 6uur maar er zijn ook al keren geweest dat die maar om 8hr opstond, ook eens leuk
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 16 okt 2007, 10:18

ja, dat is een luxe eh mieke, als ze beginnen door te slapen
hier gaat ons patatje erin rond 20u maar hij komt meestal toch nog wel wakker 's nachts voor zijn tutje
rond zes uur is hem er terug en als ik hem dan mee in bed neemt slaapt hij ook tot half acht, acht uur
vannacht is hij maar 1 keertje wakker geweest en heeft dan doorgeslapen tot kwart na zeven

nu ligt hem ook in zijn bedje en profiteer ik er eens van om te computeren, ik heb gisteren al heel mijn huisje gekuist maar er staan hier nog manden vol met strijk waar ik dringend eens moet aan beginnen, zal voor deze namiddag zijn

onze miatan eet een hele goede fruitpap hoor, grote banaan, grote appel en appelsien. Gisteren nen hele mango met appelsien. Daar komt het toch goed met toe hoor. 's middags eet hem gemiddeld 200gr patatjes. en 's morgens en 's avonds een fles van 240 ml


hij heeft nu ook ontdekt hoe hij zijn stem moet gebruiken en ligt vaak te gillen (van plezier dan eh) en hij kan nogal lawaai maken zenne :lol:

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 16 okt 2007, 14:42

Hey, bij Kind en gezin zeiden ze dat als hij nu goed drinkt, waarom andere melk gaan geven... Had ook zoiets van waarom geven ze anders al die verschillende stalen mee als je ze niet mag uitproberen...

Beau zit in een goed ritme. Die gaat om 21u slapen (elke dag beetje vroeger de laatste week) en staat om ! uur met ons mee op. In het weekend slaapt hij door tot wij mee opstaan. (9uur) Ongelooflijk maar waar. Hij eet 4 flessen van 210ml en 1x fruit en 1x groentenpap. Eet alles op wat hij krijgt. Het wordt een flinke bolleboos maar zolang hij t lekker vindt krijgt ie t van mij... :wink:
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 16 okt 2007, 15:04

ge moet doen waar dat gij u het beste bij voelt!!!
dus als je wil overstappen, probeer dat dan
van die andere melk zal hij minder nodig hebben omdat die zwaarder is...
je kan er natuurlijk ook nog even mee wachten

je moet niet alles volgen wat K&G zegt hoor hihihihihi

die van kind en gezin hadden tegen mij ook gezegd van op een andere pap dan nutrilon HA over te stappen voor tweede melk
maar de apotheek zei dat het beter was hypoallergeen te blijven geven omdat het anders geen effect heeft!!

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 16 okt 2007, 17:06

Ik heb vandaag Bram zijn eerste groentenpap gegeven?
Hij heeft erop gebraakt!! :lol:
Je moest zijn gezicht zijn. Heb maar een paar hapjes geprobeerd, ga morgen opnieuw proberen.
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 17 okt 2007, 08:21

silviake schreef:Ik heb vandaag Bram zijn eerste groentenpap gegeven?
Hij heeft erop gebraakt!! :lol:
Je moest zijn gezicht zijn. Heb maar een paar hapjes geprobeerd, ga morgen opnieuw proberen.
hij zal wel snel de smaak te pakken krijgen!! tis natuurlijk opeens ne nieuwe smaak eh?
onze miatan had dat met zijn fruitpap, dat gezichtje toen hahahaha
en nu kan het niet vlug genoeg gaan met zijn fruitpap amai!!!

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 17 okt 2007, 09:39

ik zal ook morgen beginnen met groentepap, heb al veel groenten gekocht en in de vriezer gestoken dan moet ik het maar uithalen en een patatje bijkoken,

Hier is die al wakker van 4.30u, en dan heeft die geslapen tot 8.00hr, als ik hem dan terug in zen bed stak om 4.30hr, heeft die nog een eind zitten ratelen, en terug in slaap gevallen dan,

kben daarjuist ook tweede melk gaan halen aptamil2, had al beba2 gekocht maar die wil die nie drinken,

Nu hij slaapt nu in zen bakje van de buggy en ik zal er vlug van profiteren om men ruiten boven te kuisen, hoewel het regenachtig is maarja :roll: tis dan gedaan
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 17 okt 2007, 10:12

niet vergeten om fotookes te trekken eh mama's??
hun eerste groentepapje :)

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 18 okt 2007, 21:37

hier vandaag groentepap geprobeerd , twas geen goe begin hoor , hij walgde er van, ik zal het wel nog es proberen morgen mms dan beter

voor we begonnen was die nog proper
Afbeelding
dan begonnen met geven :wink:
hij walgde hier
Afbeelding
nog eens van dicht getrokken
Afbeelding

hij heeft wel fruitpap gegeten, hihi hij keek raar zunne naar die banaan :lol:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 19 okt 2007, 08:06

hahaha
zo zalig die laatste foto's met die banaan

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 19 okt 2007, 11:30

Ik heb nog geen foto's, zal er eens werk van maken.
Ik heb de indruk dat Bram aan zijn tandjes bezig is. Hij zevert zoveel en zit contstant met zijn vingers in zijn mondje. Hij weent ook veel de laatste dagen.
Zou het kunnen zo vroeg al?
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 19 okt 2007, 12:03

onze miatan zevert ook heel veel
en bijt enorm veel op zijn handjes, op mijn vingers
voorlopig nog geen teken van tandjes
het zou wel kunnen, vrienden van ons die hun kindje is 2 weken ouder en die hadden vorig week al een tandje dat doorkwam

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 19 okt 2007, 12:21

goh hier doet maxim dat ook, altijd met zen handen in zen mond en kwijlen, mar die doet da al een eindje dus denk niet dat het van zen tanden is, hier hadden men vorige kindjes maar hun eerste tand allebei aan een jaar, dus ik denk dat het ook weer zo zal zijn,

die kwijlt al zo van een maand of 2.5 dus dat ging extreem vroeg geweest zijn hoor, ik zal dan vandaag eens kijken voor de belastingpapieren op te zenden, om te weten hoeveel ik zal moeten betalen voor de onthaalmama, ben es benieuwd, nog 2.5 maand en mag weer werken zi, pff jammer langs een kant dat we moeten gaan werken maar langs de andere kant ben ik ook wel blij dat ik eens tussen de mensen zal zijn

groetjes mieke en co :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 19 okt 2007, 14:35

Dan zal het wel zijn dat alle kindjes van die leeftijd zeveren, we zullen wel zien wat het geeft.

Ik moet in november ook terug beginnen te werken, ben 5 maanden thuis geweest. Van de ene kant ben ik ook blij om terug onder de mensen te komen. Van de andere kant gaat het hier weer een heel gevlieg zijn 's morgens. Ik moet om 7.15 uur al de deur uit met onze kapoenen. Ze gaan nie content zijn in het begin. :cry:
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 19 okt 2007, 15:26

ik begin 10 december met werken
het zal hier ook een heel georganiseer zijn
eerst miatan wegbrengen naar de creche met de bakfiets en dan met de vespa naar het werk
gelukkig ga ik maar halftijds werken

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 19 okt 2007, 16:10

ik hier ook maar halftijds werken, 24uren, vroeger deed ik 32uren

het zal hier ook een georganiseer zijn, pf ik ontzie het al, eerst naar school dan de onthaalmoeder, we zullen nog moeten kijken voor een tweede wagen want men ventje is nu ook veranderd van werk , dus heeft hij elke dag de auto nodig en ik zal ook een nodig hebben ,om de kindjes weg te doen en dan naar het werk rijden
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 19 okt 2007, 22:18

Hier ook al een tijdje gezever zonder enig signaal van tandjes... Nog even geduld dus...

Ik werk ook parttime bij mijn papa in de firma. Administratie. En Beau kan bijgevolg gewoon mee. Heel fijn zo. En mijn man werkt fulltime als uitbater van een winkel.
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 20 okt 2007, 08:14

dat is wel handig eh bijou

ik wou dat ik ook met de fiets naar het werk kon, dan kon ik gewoon vanaf de creche doorrijden
maar ik werk in borgerhout en zou dan net iets meer dan een uur moeten fietsen, dat zie ik niet zitten hoor
dus moet ik na de creche terug naar huis en de vespa op (125cc) zodat ik toch op 25 minuten op het werk geraak.

mieke, wij hebben bewust onze extra wagen weggedaan (mijne man heeft ne bedrijfswagen) en ne bakfiets gekocht. Bijgevolg heb ik ook een gratis abonnement van de lijn (omdat we onze auto hebben weggedaan)
maar kan me voorstellen dat met 3 kindjes dat je een auto nodig hebt.
Die bakfiets is echt wel iets leuk hoor, miatan zit er nu met de maxi cosi in en als hij wat groter is kan hij op het bankje zitten.

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 26 okt 2007, 12:42

hallo, hoe gaat dat hier nog met die kindjes? hier nog redeiljk goe, maar nog altijd geen patatjes zunne, weigert geheel, doet gewoon weg zen mond niet open dus ja, ik heb nog tijd , en anders zal de onthaalmama dat wel proberen, ik steek hem nu altijd in zen bedje in de middag en doet schoon zen tukske
snachts ja, komt nog geregeld wakker rond 4uur maar hij zit er ook al in van 20.30, nu zijn hte wel lange dagen voor mij met dat de papa nu ganse dagen werkt in ieper en niet meer smiddags naar huis komt, maar ik sla me er wel door, , ik bak dan es iets of lezen of bbf

ik heb vandaag voor de tweede keer al de blauwe doos gehad, versta het niet alles zit er weer in als de vorige keer, hopelijk krijg ik ze altijd dubbel er zitten daar toch nog veel dingen in he

ale tot de volgende mieke :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 okt 2007, 13:38

hier ook alles goed hoor

amai, twee keer de blauwe doos, sjanseur hahaha :D
ik vond dat wel grappig dat ze dat hier persoonlijk kwamen afleveren. Maar ik heb er maar eentje gekregen hoor
wel grappig want onze miatan was allang met patatjes bezig toen hahaha

onze miatan doet in de voormiddag en in de namiddag een flink tukje.
Begin deze week sliep hem weer heel slecht maar heb eindelijk ondekt hoe het komt. HIj heeft geen verwarming op de kamer en het is daar soms maar 14 à 15 graden. Desondanks dat we hem in een slaapzakje en zijne lodger in bed legde met nog een dun fleeceke op, kreeg hij het te koud 's nachts. Dus nu ligt er nog een extra dikke fleece op en nu slaapt hij weer beter door!! :) gelukkig voor de mama want amai, mijn wallen begonnen hier al door te wegen :wink:

Ik ben wel enorm angstig merk ik, als hem dan eens goed doorslaapt, dan moet ik altijd gaan zien als ik wakker wordt (zoals vanmorgen om vijf uur) omdat ik denk dat hem iets overkomen is.... niet leuk hoor :?
hebben jullie dit ook? Dat ongerust zijn?

groetjes

evi en miatan

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 26 okt 2007, 14:12

ikke constant met dat hij altijd op zen buik ligt om te slapen in de middag

hij weent soms een min of 5 dan is het gedaan en ik ga kijken om te zien dat hij niet zou stikken, maar met dan onze trap kraakt maak ik hem daarmee soms wakker. tijdens de nacht lig hij op zen rugske dan gaat dat beter dan ben ik niet zo ongerust,

flink he van je manneke dat die de laatste tijd zo doorslaapt, wij hebben hier ook geen chauffage op onze kamer , bij de meisjes wel, en idd je voelt dat wel he dat het kouder is, ik heb ook enkele dekentjes extra erop gelegd maar van mij helpt da niet, die moet eten hebben om 4uur en dan slaapt hij tot te 8.30 of 9 kan ik dan wat werken en op adem komen , want het gaat hier al vlug hoor smorgens , boterhammekes maken vo de kindjes , boekentas, wassen,

en dan vanaf januari met maxim naar de creche doen, hopelijk zal dat lukken

ik zal vantweekend mms eens wat fotos maken , een beetje fotoshoot als bij de fotograaf,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 okt 2007, 14:41

ik vind dat eigenlijk wel knap van u
een jonge mama en nu al drie kindjes
het vergt heel wat organisatie volgens mij, ik heb echt bewondering voor u

en ja, dat kraken. Bij ons is dat de deur die kraakt maar heb hem gelukkig nog nooit wakker gemaakt want als hem slaapt, dan slaapt hem echt goed. Soms zo goed, dat ik wel in paniek schiet dat ik hem percies niet hoor ademen. Dan kom ik aan zijn wangeske en dan is het opeens zucht of beweegt hij en dan is de mama weer gerust!! erg hoor :oops:

bij ons staat er een klokje met daarop de temperatuur en de babyfoon geeft ook de temperatuur aan in de kamer
ben eens benieuwd, als dat nu al maar 14 graden is, wat gaat dat geven in de winter? Ja, we wonen in een oud nog te verbouwen huisje. :roll:

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 26 okt 2007, 14:49

goh troost u , hier is er ook nog veel werk hoor, het is niets van dat werk maar het zijn al die centen he

ja ik ben een jonge mama, kwas 16, maar ik beklaag me het niet hoor, al zou men leven waarschijnlijk gans anders uitgezien hebben moest ik niet zwanger geweest zijn, ik ben ook best wel fier hoor op mezelf :lol: ,

1ding vind ik wel jammer dat ik men studies heb moeten opgeven, ik moest nog 2jaar doen, maar mits ik zwanger was moest er geld in het laatje komen en ben ik gaan werken, nu poets ik met dienstencheques maar ik ga dat niet gans me leven doen, ik zou veel liever bureauwerk doen, ik ben nu eens aan het kijken of dat ik mms avondschool zou kunnen volgen,

wat doe jij van werk? als je soms zo kijkt naar de vacatures , zie je da welke vereisten dat je moet hebben, werken met pc, office en zo, dat is stom he ik kan dat allemaal maar ik heb die a2 niet,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 okt 2007, 15:23

ik werk nu bij de vakbond, genoeg betaald en veel voordelen en een leuke afwisselende job.
heb van opleiding assistent in de psychologie gedaan in hogeschool
dus ik heb de luxe gehad te kunnen voortstuderen

je bent vast op korte tijd volwassen moeten worden als je zo jong zwanger was. Ik was echt nog een kind op mijn 16

het zal niet evident zijn om in avondschool met drie kindjes nog je diploma te behalen maar als je dat echt wil doen, dan moet je dat doen vind ik

ik zou graag nog unif gaan doen mijn diploma psychologie behalen en kinderpsychologe worden

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 26 okt 2007, 15:25

tegenwoordig liggen de eisen op de arbeidsmarkt enorm hoog, veel mensen vallen hierdoor uit de boot voor jobs die vroeger wel door lagergeschoolden konden ingevuld worden

ik vind dat wel jammer want vaak zijn lagergeschoolde mensen meer gemotiveerd om te werken dan hooggeschoolde mensen

amai, mijn ventje slaapt weer lang, hij ligt er al twee uur in. De ongerustheid steekt hier weer de kop op hahaha, zou ik eens niet gaan kijken? :D


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”