Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 26 aug 2007, 09:10

Aditi schreef:Hé, aiaiai, wat is dat toch met ons bollekes. Hier voorlopig geen koorts meer. Hoop dat het zo blijft, want maandag vertrekken we op verlof :shock:
Ze heeft twee dagen koorts gehad en nu is het dus beter. Ben wel niet naar de dr. gegaan. Ze had nergens echt last van en nu is het over, dus ja
. Vanaf wanneer beslissen jullie om naar de dr. te gaan?
Hier is slapen ook gene vette. In de voormiddag wil ze niet meer, terwijl ze vroeger toch een dik uur kon slapen in de vm en als ik er haar in de nm inleg is het ook protest. Nu is ze gelukkig weer vertrokken...

Inderdaad... hopelijk zijn ze binnenkort alledrie weer het zonnetje in huis.

En hoe is het met de andere januari-kindjes? Flupke, het is al zo lang geleden? Ben toch wel benieuwd hoe het met Margotje is hoor!
Chanti, hoe voel jij je nu? Hopelijk vind je manieren om weer een vrolijke mama te worden.
En Fenia????

Aditi
Aditi,

Onze kinderarts zegt altijd dat het nodig is om haar te raadplegen als de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt!
Dus in jou plaats zou ik ook niet gegaan zijn :wink: ofwel dat ik echt zou merken dat ergens fel last van heeft!


Hier heeft ons poppemie haar dutjes serieus ingekort :roll: 's morgens mag ik al blij zijn als ze 45minuten slaapt en in de namiddag ongeveer 2u.
Ik dacht dat ze gewoon wat ontregeld was met de uitstap van woensdag maar 't is blijkbaar een nieuwe trend die ze ingezet heeft :?

Chanti,

Echt fijn te horen dat je je wat beter voelt nu je een betere nachtrust hebt!!! hopelijk is dit jou nieuwe trend hé :wink:

Aan hoeveel tandjes zit Kyana nu eigenlijk?
Hier voorlopig nog altijd niks te bespeuren in haar mondje! tzal zoals haar grote zus zijn zeker :? Die was ook 1 jaar ongeveer bij het doorkomen van het eerste tandjes.

Flupke,

Gij komt hier vragen waar we allemaal zitten maar waar zitte gij eigenlijk :wink:
we zijn benieuwd hoe het nu met margotje is :wink:

En Fenia??????

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 26 aug 2007, 09:59

Hey Chanti,
Goed slapen kan wonderen doen, eh! Ik voelde mij precies een ander mens toen Mila door begon te slapen. Hopelijk blijf je lekker slapen in je nieuwe nestje en kan je zo je batterijtjes opladen. Zorg in elk geval goed voor jezelf.

Aicha, allee, als ze minder slaapt heb je zeker je handen vol nu! Want als het is zoals hier bij ons, heb je zeker je bezigheid als ze wakker is :) Vanaf wanneer sliepen je andere kindjes alleen nog maar in de namiddag?

Mila slaapt nog altijd heel veel. Anderhalf uur in de vm, twee uur in de nm en soms nog een dik uur op de avond voor haar badje en flesje.
Gelukkig gaat het nu beter met haar. De koorts is weg sinds gisteren (dus maar 2 dagen koorts en geen dr. :)) en haar goede humeur is weer terug. Tandjes zie ik ook nog altijd niet, hoewel ze tijdens die koortsige dagen niet graag had dat ik aan haar mondje kwam. Nu bijt ze wel weer graag op mijn vingers, maar ik voel echt niks. Ik denk dat ons prutskes ons graag laten wachten, Aicha.

Aditi

P.S. Nog 1 keertje slapen en we zijn op verlof. Joehoe!!!!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

verlof

Bericht door Aicha » 26 aug 2007, 10:29

eerst en vooral een heeeeeeel prettig verlof gewenst en hopelijk zijn de weergoden jullie gunstig gezind é :wink:

Andrès heeft haast nooit geslapen in de voormiddag en ook in de namiddag was meer dan anderhalf uur een uitzondering. Zodanig zelfs dat wanneer het toch eens gebeurde ik om de 5 minuten ging gaan zien of alles nog ok met hem was :roll:
Orphée heeft tot zeker 15 maandan ook in de voormiddag een dutje gedaan en in de namiddag tot vlak voor ze naar school ging. Toen ze naar school ging sliep ze wel nog op woensdagnamiddag en ook in het weekend had ze toch 1 middagdutje nodig!

Ben benieuwd hoe het met ons poppemie zal verlopen. Als het zo blijft.....beloofd het :roll:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 27 aug 2007, 08:37

Daaaaaaag, wij zijn weg. Tot volgende week...

Ik ben van plan er heeeeeeel hard van te genieten.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 aug 2007, 16:11

Helllloooooooooooo... jaja ik leef nog... :lol: :lol: Ik ga ons pruts snel effe halen in de crèche en ik kom straks nog wel een berichtje droppen :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

woord

Bericht door Aicha » 28 aug 2007, 17:45

Ik pak u op uw woord zunne :wink: :lol: :lol:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 28 aug 2007, 18:01

Hallo iedereen,

Aditi,
Een dagje telaat maar 'k wens je super deugdoende vakantie toe!

Aicha,
Wat is Hélena aan tdoenne daar op de foto?
Anders is ze er al were deure?

Hallo Flupke,
Terug van de party? En heb je het druk?
Tot straks.

Chanti,
Fijn om te horen dat je het reeds wat beter voor ogen ziet, ge weet als er iets is kun je op ons rekenen.

Hier gaat het voorlopig beter, zondag is de koorts uit gebleven dus zijn we niet moeten beginnen met antibiotica :lol: :lol: :lol:
Vandaag had hij zelfs een super dag om te eten tot nu toe, 'k had gisteren gelijk ondervonden dat hij graag brokjes begint te eten dus dat voorgesteld aan de OM enja hij heeft voor het eerst terug 3/4 van een bordje gegeten!!! Joepi wat was ik blij ...
Want gisterenavond had ik naar het programa op vitaya gekeken 'Huisje ni tevree' en we zouden ook eens naar een kinder psygologe geweest zijn om het eens anders aan te pakken.
Maar voorlopig blijft dit dus uit ... joepi jij.

Allée anders nog iemand tips,
grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 28 aug 2007, 18:36

nana54 schreef:Hallo iedereen,

Aditi,
Een dagje telaat maar 'k wens je super deugdoende vakantie toe!
Aicha,
Wat is Hélena aan tdoenne daar op de foto?
Anders is ze er al were deure?

Hallo Flupke,
Terug van de party? En heb je het druk?
Tot straks.

Chanti,
Fijn om te horen dat je het reeds wat beter voor ogen ziet, ge weet als er iets is kun je op ons rekenen.

Hier gaat het voorlopig beter, zondag is de koorts uit gebleven dus zijn we niet moeten beginnen met antibiotica :lol: :lol: :lol:
Vandaag had hij zelfs een super dag om te eten tot nu toe, 'k had gisteren gelijk ondervonden dat hij graag brokjes begint te eten dus dat voorgesteld aan de OM enja hij heeft voor het eerst terug 3/4 van een bordje gegeten!!! Joepi wat was ik blij ...
Want gisterenavond had ik naar het programa op vitaya gekeken 'Huisje ni tevree' en we zouden ook eens naar een kinder psygologe geweest zijn om het eens anders aan te pakken.
Maar voorlopig blijft dit dus uit ... joepi jij.

Allée anders nog iemand tips,
grtj nana
Jaja, nen boterham met nutella :roll:

Ikk had Andrès en Orhée om 16u dus een boterhammeke met nutella gegeven en ze mogen dat dan opeten aan hun tafelke in het speelkamerke terwijl ze naar een filmke kijken.
Orphée had blijkbaar niet veel honger en Hélena was daar ook aan het meekijken en ..... ja, het vervolg is hier te zien.
Hélena was de hele tijd aan het kwebbelen en opeens was het dus stil. Ikke dus gaan zien en twas allemaal choco.....kon mij nbatuurlijk niet inhouden van lachen é.

Hélena had nog nooit choco gegeten en 'tis eraan te zien dat het smaakte éh :lol: :lol: :lol:

Nana,

Oef , weer een ab kuur kunnen vermijden! da's goed é. Zijne weerstand is goed aan het opbouwen :wink:

Ja, ùmet zijn tandjes is dat wel leuk é met brokskes! Hier moet ik da niet proberen zunne. Al de brokjes komen er selectief terug uit :roll:



liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 aug 2007, 19:12

Allez... hier ben ik dan toch ne keer geraakt. 't is hier al redelijk druk geweest. Momenteel zijn we zo ne keer aan 't rondkijken voor ne bouwgrond, maar ik denk dat het enkel bij een bevlieging zal blijven. We zitten helemaal niet slecht waar we nu zitten, maar mijn ventje wil bouwen. Hij is de gevel van zijn huis kotsbeu :roll: :roll: Terwijl voor mij enkel de binnenkant telt. De laatste 5 jaar hebben we hier vanalles veranderd. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe oprit, nieuwe garagepoort, beneden alles laten schilderen en behangen, vorig jaar gans de bovenverdieping laten schilderen. Nu zou nog enkel de tuin moeten heraangelegd worden. Ik weet niet of er van het bouwen iets in huis zal komen. Vermoedelijk blijft het enkel bij gevelrenovatie en das voor mij zeker even goed. We zitten perfect waar we nu wonen qua ligging. Heel goede verbinding in alle richtingen, alle mogelijke winkels in de buurt, een kwrtier van het werk, de crèche om de hoek, de school om de hoek, bakker recht over de deur, supermarkt achter de hoek. We wonen heel rustig en in ons tuintje is het heel stil terwijl we toch op 1 km van de A12 wonen. Heel rustig dus maar overal dicht bij. Dicht bij de stad antwerpen met vele restaurants, de cinema, shoppingcenter . Allez... 't kan eigenlijk niet beter.
Het enige nadeel is dat ik ver van mijn familie woon. WIj in Aartselaar (Antwerpen) en mijn familie in Lokeren en in Brugge. Ik heb altijd gezegd dat ik zou willen teruggaan naar Lokeren, maar nu de gelegeheid zich aandient begin ik toch serieus na te denken of ik het wel echt wil. Ik moet nu ook een beteke aan de toekomst van Margot denken hé.

Stel je nu voor dat we terug naar Lokeren trekken. We werken wel in Antwerpen dus moeten we de enorm drukke kennedytunnel door. ALs ge er om 07u 's morgens niet doorkomt moogt ge het vergeten. Gegarandeerd file. Dus moeten we om 06.30u al vertrekken. Maar waar moeten we dan met Margot blijven :roll: . Om 06.15u is de school nog niet open hé :roll: Daar ben ik dus mijnen kop over aan het breken. Maar 't is toch allemaal belangrijk. Hoe erg ik ook mijn familie mis op sommige momenten toch heb ik besloten om hier te blijven :lol: :lol:
Genoeg daarover gezeverd... Wordt vervolgd....

nu over ons Margot.

Eigenlijk geen nieuws. Alles perfect in orde. Ze heeft nog wel een verkoudheid gehad, maar die was snel weer over. Ze heeft weer een serieuze groeischeut gekregen. Ze eet heel goed, krijgt nog heel af en toe borstvoeding, ze slaapt supergoed en is heel braaf. ook in de crèche doet ze het heel goed :lol: :lol:
Ook de watergewenning gaat nog altijd heel goed. Het kopje onder gaan gaat al gelijk of niets. We beleven momenteel dus een zalige tijd met ons pruts. Het werk is heel goed te combineren. Nu stop ik nog elke dag om 15u en wordt betaald tot 16u, want ik krijg nog elke dag een uur borstvoedingspauze. Vanaf 1 september is dat gedaan want dan is Margot al 7 maanden :shock: :shock: en dan krijg ik dat niet meer. Maar allez... 't is goed geweest :lol: :lol:

Hier nog wat fotokes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 29 aug 2007, 18:19

hey flupke,

Ze heeft een fijne snoet op de eerste foto Margo.
Leuk om te lezen dat je het goed steld.

Zeg Aicha,

Ze heeft haar verzekers gejeund met die choco :lol: :lol: :lol: En wij maar zeggen 'k zou graag wachten tot ze één jaar zijn om de smaak van choco te leren kennen,lap 't is weeral aan je laars.

Iere vandage terug ne terug val maar trek het me ni aan ... als het nog zo blijft dan gaan we er zeker voor kijken maarja kinnekes e.Allée tot later grtj nana[
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 30 aug 2007, 22:59

hoi allemaal,

amai wat een dagen zijn het hier,

de laatste dagen wilt ze savonds haar fles niet meer en wou ze zo naar bed, nu was ik gisteren naar de huisarts geweest en nu blijkt dat ons meisje 2 aften in haar keeltje heeft, erg eh :cry:

en het ergste van al is dat hij geen antibiotica of niks wou geven omdat het niet goed is en dat snap ik ook wel maar ze ziet er wel vanaf,
nu geef ik voor haar fles gaviscon vloeibaar, dat verdoofd een beetje eh en na haar eten ook nog eens want het teruggeven zit weer in een erge fase, pfff ik ben dat zo beu eh, altijd stinken en zij ook natuurlijk, wanneer stopt dat toch, ja als ze een jaar is of mss later maar op dat punt duurt het nog zolang vind ik :)

ze heeft ook nog altijd maar 2 tandjes maar er zijn er denk ik onderweg want ze bijt terug heel veel op alles en daarmee waarschijnlijk ook dat ze zo terug geeft, maja zal wel voorbij gaan zeker :D


en hoe is het met jullie?

groetjes en een prettige nacht toegewenst :D
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 01 sep 2007, 13:41

Hoihoi, de vakantie was zaaaaaaaaaaaalig. Alleen het terugkeren was een ramp. Daarover straks meer...

Al op te gaan is alles goed gegaan, alleen op het einde was ons pruts wat lastig, maar ze had ook honger. Ons huisje was heel leuk, handig ingericht en best groot (groter dan waar we nu wonen :? ). Mila had nu wel een eigen kamertje en dat is toch wel handig, zenne! Dat ze maar rap verder bouwen :lol:
Texel zelf is natuurlijk heel mooi en we hebben heel veel zon gehad. Donderdag was het wat minder, maar woensdag was ik zelfs verbrand in mijn nek!
Donderdag zijn we naar zo'n centrum voor zeehondjes gegaan (waar ze ze opvangen als ze hun mama kwijt zijn ofzo). Daar heeft Mila direct vriendjes gemaakt. Er was zo'n baby-zeehondje heel de tijd naar haar aan het kijken en dan begon zij te lachen en te zwaaien met haar armpjes en dan bewoog dat beestje zijn kopje, enz. De andere mensen moetsen er op den duur ook naar kijken, het was echt koddig. Het is eigenlijk pas de laatste twee weken dat ik ze een beetje op dieren zie reageren. Daarvoor deed ze dat nooit.
Verder hebben we veel gewandeld, heerlijk geluierd, lekker gegeten, gelezen, samen middagdutjes gedaan, enz.
Vrijdag was dus een ramp... We zijn om 10.30u vertrokken en we waren pas om 7.30u thuis. Al op te gaan duurde het nochtans maar 5u. Maar we hadden de hele weg één grote file :roll: :cry: :( Mila heeft zich gelukkig redelijk gehouden. Ik ben in de namiddag mee vanachter gaan zitten om wat met haar te spelen, want ze begon zich wat te vervelen en zo is het wel gelukt. Pffffffff

Chanti, ik wist niet dat dat kon, aftjes in de keel! Dat zal wel dat ze daar pijn van heeft, eh! Hopelijk is ze er snel vanaf. En van het teruggeven ook!

Flupke, moeilijk eh, kiezen waar je wil wonen? Wij hebben beslist om te blijven waar we vandaan komen en nu met Mila ben ik daar heel blij om. Anders was het misschien ook Antwerpen geweest (na mijn studententijd wilde ik graag daarblijven).
Fijn te horen dat alles goed gaat met uw prutske! Je ziet, over de crèche moest je je niet ongerust maken, eh! Dat komt vanzelf in orde.
Zijn die fotootjes van Margot van bij de fotograaf of heb je die zelf gemaakt.

Aicha, uw kleinste ziet er schoon uit hoor, zo vol choco! Die van ons heeft op vakantie ook voor de eerste keer chocola geproefd. Ik had zo ne milkshake met twee stokskes van chocola erin en ze was er mee weg, we hebben haar dan maar een paar likskes laten doen. Ze mocht het ook wel. Maar ze zag er ni zo schoon uit als die van u :roll: :lol:

Nana, ik duim voor u dat uwe vent zijn best doet met eten. Hier zijn de brokskes anders ook niet in trek... maar als hij dat liever heeft, des te beter!!!

Allee, ben weg, want we hebben twee feesten vandaag...

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

choco

Bericht door Aicha » 04 sep 2007, 09:41

Aditi,

Jullie hebben blijkbaar flink genoten van jullie reis! Da's fijn :lol: :lol:
Nu duimen dat den bouw goed opschoten dat jullie snel kunnen beginnen genieten daarvan hé :wink:

ja, wij maar verkondigen dat we gingen wachten met die zoetigheid! maar ik zat er voor niks tussen zunne! orphée , da's echt nen topper hoor voor zo'n dingen :roll: Denk dat we daar nog toeren mee gaan tegekomen :?

Hier is de rust teruggekeerd in huis! 't is zeker niet zo dat ik niet graag heb dat het vakantie is maar 2 maanden is toch wel zeer lang met 3 zo'n akrollekes in huis, zeker in die leeftijdscategorie :roll:
Ik merkte gisteren al dat Hélena een stuk rustiger was dan de laatste tijd. Eindelijk kan ze eens op haar manier spelen zonder gemanipuleerd te worden door orphée! 't was precies een engelke :lol: :lol:

Verder niet veel nieuws; Nog steeds geen tandjes.... maar donderdag gaan we nog eens naar K & G, da's al geleden van begin mei! Ben echt wel benieuwd hoeveel ons mie nu weegt en meet, want ze voelt aan als een blokske beton :lol:


Chanti,

Hoe is het nu met jou en Kyana?

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 04 sep 2007, 15:50

Aditi,

Leuk dat je het goed gesteld hebt op jullie vakantie, veel te kort zeker?
Nuja beter dadde dan niks zeggen we danne e.

Aicha,
Kan 't geloven dat nu veel rustiger is dan met je drie akrollekes. 't Is soms al met ene dat je de muren zou oprijden.
'k Zal je een PM'ke sturen,
tot danne

En anders nog nieuws bij jullie allen?

Hier gaat het voorlopig goed op alle vlakken, tand nummer drie is in aantocht en daar kwam veel wenen bij te kijken en ook slechter slapen.
Opmerkelijk is dat hij minder overdag begint te slapen, zou dit komen doordat hij zich liever bezighoud met kruipen-enzo ????
Hij eet een beetje beter, daar zijn we blij om.
Dus 't zal tot later zijn,
grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 04 sep 2007, 19:53

Aditi schreef:Zijn die fotootjes van Margot van bij de fotograaf of heb je die zelf gemaakt.

Aditi
nee zunne... ik heb zelf mijn inspiratie laten werken :lol: :lol: Vorig jaar kreeg ik van mijn zus die metalen kuip en die zat vol met badprodukten. Ik wist toen al dat ik daarin foto's wou nemen van haar :lol:
Het is op haar kamerke getrokken. Als achtergrond heb ik gewoon zo'n muskietennet gebruikt om over een bedje te spannen. Ik ben niet zo heel tevreden van de foto's, maar binnenkort probeer ik het nog eens. Ze zit nu al een beteke steviger.

Verder hier niet veel verandering. We beleven nog altijd een zalige rustige tijd met haar. Goed eten, goed slapen,... Hier nog altijd geen spoor van tandjes :roll: Ook nog niet aan het kruipen. Ze drukt haar wel al volledig op op haar armpjes en draait wat toerkes. Af en toe schuift ze ook gewoon achteruit. En alleen zitten kan ze ook nog altijd niet. Hooguit 10 seconden :roll: :roll: Is da normaal dat het zo lang duurt eer ze deftig kan blijven zitten?
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 05 sep 2007, 09:35

Flupke,
Als het een troost mag zijn is het nu pas dat Zion stevig neer zit,
'k dacht ook steeds dat het ni normaal was maar de ene is de andere ni hé :wink:
Enne ook jou prutske scheelt toch een mnd in lft en dat is in de ontwikkelijk veel hoor. 'k Ondervind dit zelf.
Geen zorgen maken alles komt op zijn tijd.

Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 06 sep 2007, 08:14

goeiemorgen allemaal,

hier gaat alles prima :lol:

het eten lukt weer wat beter, juist het terug geven is weer wat feller, mss weer een tandje in ontwikkeling, maar dat denken we weer al ff dus ik weet het niet,

ze kruipt sinds deze week al heel goed, we kunnen haar al niet meer houden,

ze wuift op iedereen als je daaaag zegt, ze brabbelt er op los, ze doet nog steeds high five, hoe groot is kyana (handjes omhoog), geeft een handje als je goeiendag of goeienavond zeg, kan bijna zelf op haar poepje gaan zitten als ze aan het kruipen is, ... er is zoveel wat ze al kan, ik denk zelfs dat ze wat voor ligt op haar ontwikkeling of is dat maar een gedacht?

voila ik ga haar melk eens opzetten se,

nog een fijne dag voor iedereen en hopelijk veel zon in plaats van regen 8) :lol:

groetjes doeiiiii
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

k&g

Bericht door Aicha » 07 sep 2007, 09:31

Chanti,

je klinkt alweer stukken vrolijker!!! ben echt blij voor jou dat het weer beter gaat bij jullie!!!!

Kyana is idd wel een rappe hé!!

Wij zijn gisteren naar k & g geweest en hélena weegt nu 8900gr; en meet 71,5 cm. daar mee zit ze voor beide dingen net boven het gemiddelde!
Ze heeft de laatste tijd ook meer voorranggegeven aan de grove motoriek en daarmee is ze nu ook wat voor. de fijne motriek is ietske minder.
Ze begint nu heel veel klanken na te bootsen en soms komt er al eens een mama :lol: of papa :lol: uit. Da's echt weer zo'n smeltmomentje!!!

Anders alles ok hiermet iedereen,

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 09 sep 2007, 10:00

Hehe, eindelijk nog eens tijd gevonden om hier te passeren, zie!

Nu het weer van't werken is, is het toch wel wat drukker. Maar allee, het is te doen.

Kyana lijkt mij inderdaad echt een rappe! Al kruipen, zitten, al die gebaartjes die ze doet. Dat zien we hier nog niet.
En Flupke, Mila is al sinds maand 6 bezig met gaan zitten en ze houdt het ook nog niet langer vol dan een dikke 30 sec. ofzo. Dan verliest ze haar concentratie en... boink :roll: Vooral niet teveel vergelijken altijd met andere kindjes. Ze doen het toch allemaal op hun eigen manier. Heb een collega waarvan het kindje een paar dagen jonger is en die zit zo altijd te vragen van doet Mila dat al en dat enz. Nee dus :) Ons pruts is een beetje trager dan die van haar. Maar so what?

Wat Mila al kan:
- beetje zitten dus
- sluipen (en soms gaat ze in kruiphouding zitten, maar ze weet niet wat ze moet doen :D )
- veel dingetjes oppakken en aan knopkes prutsen, enz. (hier wordt de fijne motoriek dus zwaar geoefend)
- babbelen: het is te zeggen: 'babababababa' en 'papapapapapapapapa' en 'wawawawawawa', enz. Helaas nog geen 'mamamamamama'. Ze doet het soms ook zonder geluid en dat is echt geen zicht :) Maar ja, hare papa zit dat soms voor te doen omdat hij het grappig vindt :?
- Euhm, en waarschijnlijk nog vanalles, maar deze vallen momenteel het meest op...

Verder hier ook nog steeds geen tandjes. Er zijn hier een paar meiskes met trage tandjes tussen :o Die komen ook wel, eh!

Aicha, Helena is inderdaad een stevig brokske geworden dan, maar ook een grote, eh! Ik kijk ook al uit naar begin oktober als ik terug moet.

Nana, ik ben blij voor u dat uw venteke weer wat beter eet. Hopelijk blijft het nu zo! En misschien heeft hij gewoon wat minder slaap nodig en heeft hij wat meer energie? Wie weet van al die extra vitamientjes die naar binnen gaan :lol: :lol: :lol:

Allee, tot als ik nog eens een gaatje vind.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 09 sep 2007, 19:52

Goeie avond iedereen,

Ja 'k denk het ook dat Kyanna een rappe is. Hoeveel weken is ze nu precies?

En Mila mag dan wat trager zijn, ze zal dan andere vaardigheden of lichamelijk beter ontwikkelen dan het kindje van je collega.
Hoe gaat het met de tandjes?

'k Denk dat we ons ni moeten bezig houden met het vergelijken van baby's want iedere baby beleefd hun ontwikkeling anders,
Onze Zion maakt liever scherpere kreten dan brabbelen.
Het sluipen gaat al zeer vlug maar het kruipen daar weet hij geen weg mee, hij steekt dan zijn poepke in de lucht en laat zich dan terug vallen op zijn buikje.
Hem vanzelf ophijsen lukt ook ni maar als ik hem doe recht staan aan de tralies van zijn park probeerd hij voorzichtig van de nen hoek naar de andere te stappen.

Vorige week hadden we hier terug zo een hoge koortsen dat de OM panikeerde. 'k Zou nu eens de drie dagen afgewacht hebben ... maar doordat ze panikeerde terug een afspraak gemaakt met de dokter.
Deze had geen uitleg voor de koortsen die Zion deed maar gelukkig is hij er terug door.
Hij weegt 7kg660 en meet 70cm. Deze zijn voor een klein ventje maar 'k vind dat ni erg want klein is toch ook schattig e :wink:
'k Vind zelfs persoonlijk dat het ni opvald.

Allée terug de nacht op,
tot later grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 10 sep 2007, 08:42

goeiemorgen allemaal,

ja eigenlijk mag je niet vergelijken, tis net zoals er hier gezegd is, ieder kindje op zijn eigen tijd en eigen manier,

kyana is nu donderdag 34 weken als ik goed kon rekenen, de 18 is ze 8 maand.
sinds gisteren is er nog iets bijgekomen,
nu gaat ze als ze in kruiphouding zit al op haar tenen staan in plaats van op haar knieen, dus het lopen is ook al niet meer zo ver weg.

nu weet je hoe wij het kruipen hebben aangeleerd, eigenlijk heel grappig,
één iemand nam haar voetjes vast en een ander haar handjes en zo kruipte ze dan, en in ene dag had ze het door, ze is heel vlug van begrip wat natuurlijk ook zijn nadelen heeft eh :wink:

maar bij kyana blijft haar haargroei dan weer wat hangen en daar kunnen we helaas niets aan doen eh :lol:

voila ik ga ze eens ophalen want ik ben al wat later vandaag,

tot straks

doeiiiiii
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

helaba

Bericht door Aicha » 10 sep 2007, 09:24

nana,

Gelukkig was er niet echt iets serieus aan de hand met uw ventje! maar ondertussen hebt ge u weer ne keer goed ongerust gemaakt é :roll:
't is idd een fijneke maar ik vind ook wel dat het echt niet opvalt! Hij ziet er zeker niet deirlijk( oe moek da nu were skrivn :? ) uit wi!

Chanti, Hélena heeft ook nog nie echt veel haar hoor! Alhoewel het veel gegroeid is de laatste tijd :roll: . maar 't is ook een bleekske van haar dus dat duurt al veel langer tegen dat je het goed ziet é :wink:

vergelijken met wat andere kindjes al kunnen en doen is niet goed. iedere kindje heeft idd zijn eigen tempo en legt zijn prioriteiten anders. Hier was het vooral de grove motoriek die voor haar belangrijk was en nu krijg ik sterk de indruk dat ze haar communicatie aan het voornemen is! Dat sprotje zwijgt dus gene minuut meer é en vooral als anderen aan het praten zijn of als we naar het nieuws kijken dan brabbelt ze nogal ze en eigenlijk is het soms wel grappig want als mijn ventje de tv dan luider zet, dan gaat haar volume ook mee de hoogte in :lol: :lol: .

Aditi,

Heeft mila het niet moeilijk gehad toen jullie terug aan het werk miosten of was ze dolenthousiast om terug al de kindjes terug te zien?
Kwas eigenlijk ook wel een beetje benieuwd hoe ver het staat met jullie bouw

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 10 sep 2007, 18:03

Hallo,

Mila vond het niet erg om terug te gaan naar de OM, hoor. De zaterdag voor het zover was, was er een feestje daar omdat de om 5 jaar bezig was (Mila is het 30e kindje). Toen zagen we al dat ze alles nog herkende enzo en dat ze content was tussen de kindjes. En nu gaat ook alles goed. Ik denk dat ze graag routine heeft en dat is er bij de OM zeker!

Met den bouw alles goed. De eerste verdieping is klaar en zijn sinds vandaag bezig met het plafond (alle ijzeren balken aan het steken die het gewicht moeten dragen, enzo). Nu met al die binnenmuren zie je toch al beter hoe het gaat worden. Sommige plaatsten zoals de garage en de inkom vinden we nogal klein uitgevallen, maar de leefruimte is wel lekker ruim.

Nog een vraagje... ergeren jullie je soms ook blauw aan schoonouders (of ouders)? Ik word er soms doodzenuwachtig van. Mijn venteke zijn pa weet altijd alles beter als het over ons Mila gaat, terwijl hij nooit zo fel met zijn eigen kinderen is bezig geweest :roll: Als we daar zijn, maakt hij heel den tijd onnozele opmerkingen: 'is dat wel speelgoed voor een baby' (maar de hond... die kan geen kwaad, hoor!), 'mag ze niet een beetje van dit of dat proeven', ge moet haar een mutske opzetten', enz, enz. Grrrrrr...
Gisteren waren we daar op bezoek en het werd laat en ik begon dan tegen mijn venteke te zagen om naar huis te gaan. Dan waren zijn twee ouders bezig van: 'maar ze is toch nog braaf', 'da kan toch ne keer geen kwaad', 'ze is toch nog ni lastig', enz. En ze begonnen te fezelen ondereen... Maar thuis heeft ons mie van moeite wel haar fles niet willen opdrinken. Ze kon gewoon niet meer.
Ik haat het als mensen doen alsof ze alles van uw kindje weten, terwijl je het zelf toch nog het beste kent :(

Voila zie, ik heb eens kunnen razen. Want mijn ventje zegt dat ik hen gewoon moet negeren :(

Aicha, grappig dat Hélena altijd luider begint te brabbelen. Mila die is eerder aan het experimenteren met fluisteren. 's Morgens in haar bedje gaat ze dikwijls van luid naar stil, naar luid, enz. Precies alsof ze dan naar het effect ligt te luisteren. Komiek eh!

Chanti, het kruipen aanleren heeft hier nog geen effect gehad. Ze wordt er ambetant van, dus laten we haar maar doen :) Zitten ging vandaag ineens wel heel goed. Ze zat mooi rechtop toen ik ze moest gaan halen.
Een dikke bos haar is hier ook nog ver weg, hoor. En de tanden dus ook :):):) Maar ja, we kunnen er wel zeker van zijn dat dat ooit allemaal nog wel komt, eh!

Nana, poepke in de lucht doet ons Mila nu ook dikwijls. En dan schudt ze zo wat heen en weer en dan laat ze haar weer vallen. Niet te doen! Dat Zion al zo rondstapt is ook wel flink, hoor! Dan staat hij toch al heel stevig.
En uw venteke is weer ziekskes geweest! Vervelend als je niet weet waarom, eh! gelukkig dat het zich vanzelf heeft opgelost.
Ik vind toch ook niet dat hij opvallend klein is, hoor. Maar inderdaad wel heeeeeeel schattig ;)

Groetjes allemaal!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 13 sep 2007, 19:16

Ocharme ons prutske is weeral ziek. Deze nacht twee uur heel hard geweend en niet te troosten. Dan viel ze uiteindelijk in mijn armen in slaap, maar als ik haar in haar beddeke legde begon ze weer te krijsen. Na 2 uur uiteindelijk in haar bed in slaap gevallen en een kwartier later alles ondergekotst. De laatste dagen heeft ze al last van een ferme snotneus. Deze nacht heeft ze zich een beteke verslikt in de slijmpjes en daardoor moest ze overgeven.

Deze morgen leek ze terug beter en hebben we haar naar de crèche gebracht. Om 12u toch maar eens gebeld of ze nog last had. Ze had de ganse voormiddag in haar bedje gelegen en ze hebben haar bijna niet gehoord. Helemaal niet van haar gewoonte, want normaal slaapt ze bijna niet in de crèche. Ze is zelfs een half uur in haar relaxke in slaap gevallen. Dat is nog nooit gebeurd.

Ze zeiden dat er niet veel fut in zat en dat haar oogskes ook vol etter zaten. Ben dan maar om 13 u gestopt met werken om haar op te halen. Ik vind het zelf ook niet plezant om in de drukte te zitten als ik me niet goed voel, dus wou ik dat voor Margotje al helemaal niet.
Ik schrok me een bult toen ik haar ging ophalen. Deze morgen nog zo'n levendig prutske en na enkele uurkes zo... (kijk zelf maar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 14u direct naar de dokter en druppelkes gekregen voor de oogjes. Verder niet veel aan te doen. Ook haar neuzeke regelmatig spoelen. Haar longen waren nog zuiver, maar ze heeft ook een oorontsteking. Dat is volgens de dokter de reden waarom ze deze nacht zo weende.

Ochotte ochotte
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 13 sep 2007, 22:13

Oharme,
Margot zag er echt ni goed uit e. Hopelijk word alles vlug terug beter.
En ivm die oorontsteking wat moet je er mee aanvangen?

Zion's oren staan ook wat gebombeerd maar ni om te zeggen om een oorontsteking te krijgen. Alhoewel ik soms veel smeer uithaal, zo van dat donker gekleurd. Wij blijven het ook opvolgen.

Allée veel beterschap en laat nog een keer horen hoe het deze nacht is verlopen e,
grtj Nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 sep 2007, 08:09

Ze heeft redelijk goed geslapen. Een fleske om 23.30u maar eerst 5 minuten bezig geweest om haar oogskes open te krijgen ocharme. Die plakten serieus dicht. Om 2u is ze dan nog effe wakker geweest en hebben we het neuzeke gespoeld. Dan heeft ze geslapen tot 07.15u. Dus dat valt goed mee. Ik ben net haar antiobiotica beginnen geven want ze heeft donkergroen snot en dan moest ik van de dokter met antiobiotica starten. Ze begint ook al wat te hoesten en heeft hele dikke oogskes. Gelukkig is de etter er wel al uit.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 14 sep 2007, 13:29

hoi hoi,

ocharme margotje,
ze heeft het erg te pakken eh, pfff toch erg eigenlijk he voor die boelekes,

ik mag van ziek zijn niet klagen, ze heeft tot nu toe nog niks gehad.
buiten dan dat ze van haar reflux weer fel last heeft, het is terug na elke maaltijd dat ze terug geeft, niet te doen, maar voor de rest alles in orde met haar,

met mij gaat het wel, de ene dag goed de andere slecht,
ach ja het zal ook wel over gaan zeker.
ondertussen brabbelt ons meid mamamamamama, dadadada, babababababa, kan ze vanzelf recht gaan zitten en is ons huis niet meer veilig als ze begint te kruipen, ze kruipt naar alle hoeken van het huis als we niet oppassen en stappen daar is ze zot van, wel nog vasthouden maar toch al bijna alleen op haar benen staan, ja het gaat hier vlug,
maar ook de rest volgt nog wel,
waarschijnlijk gaat het hier zo vlug omdat ik de hele dag bij haar ben en echt de tijd heb voor haar, als je gaat werken gaat dat nu eenmaal niet zo en de onhaalmoeder heeft niet alle tijd voor de spruitjes eh en ook heeft iedereen zijn eigen ritme eh,

voila ik ga hier eens door poetsen se,

tot straks of morgen ofzo
doeiiiii
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 14 sep 2007, 14:30

Aditi schreef:Hallo,

Mila vond het niet erg om terug te gaan naar de OM, hoor. De zaterdag voor het zover was, was er een feestje daar omdat de om 5 jaar bezig was (Mila is het 30e kindje). Toen zagen we al dat ze alles nog herkende enzo en dat ze content was tussen de kindjes. En nu gaat ook alles goed. Ik denk dat ze graag routine heeft en dat is er bij de OM zeker!

Met den bouw alles goed. De eerste verdieping is klaar en zijn sinds vandaag bezig met het plafond (alle ijzeren balken aan het steken die het gewicht moeten dragen, enzo). Nu met al die binnenmuren zie je toch al beter hoe het gaat worden. Sommige plaatsten zoals de garage en de inkom vinden we nogal klein uitgevallen, maar de leefruimte is wel lekker ruim.
Nog een vraagje... ergeren jullie je soms ook blauw aan schoonouders (of ouders)? Ik word er soms doodzenuwachtig van. Mijn venteke zijn pa weet altijd alles beter als het over ons Mila gaat, terwijl hij nooit zo fel met zijn eigen kinderen is bezig geweest :roll: Als we daar zijn, maakt hij heel den tijd onnozele opmerkingen: 'is dat wel speelgoed voor een baby' (maar de hond... die kan geen kwaad, hoor!), 'mag ze niet een beetje van dit of dat proeven', ge moet haar een mutske opzetten', enz, enz. Grrrrrr...
Gisteren waren we daar op bezoek en het werd laat en ik begon dan tegen mijn venteke te zagen om naar huis te gaan. Dan waren zijn twee ouders bezig van: 'maar ze is toch nog braaf', 'da kan toch ne keer geen kwaad', 'ze is toch nog ni lastig', enz. En ze begonnen te fezelen ondereen... Maar thuis heeft ons mie van moeite wel haar fles niet willen opdrinken. Ze kon gewoon niet meer.
Ik haat het als mensen doen alsof ze alles van uw kindje weten, terwijl je het zelf toch nog het beste kent :(
Voila zie, ik heb eens kunnen razen. Want mijn ventje zegt dat ik hen gewoon moet negeren :(

Aicha, grappig dat Hélena altijd luider begint te brabbelen. Mila die is eerder aan het experimenteren met fluisteren. 's Morgens in haar bedje gaat ze dikwijls van luid naar stil, naar luid, enz. Precies alsof ze dan naar het effect ligt te luisteren. Komiek eh!

Chanti, het kruipen aanleren heeft hier nog geen effect gehad. Ze wordt er ambetant van, dus laten we haar maar doen :) Zitten ging vandaag ineens wel heel goed. Ze zat mooi rechtop toen ik ze moest gaan halen.
Een dikke bos haar is hier ook nog ver weg, hoor. En de tanden dus ook :):):) Maar ja, we kunnen er wel zeker van zijn dat dat ooit allemaal nog wel komt, eh!

Nana, poepke in de lucht doet ons Mila nu ook dikwijls. En dan schudt ze zo wat heen en weer en dan laat ze haar weer vallen. Niet te doen! Dat Zion al zo rondstapt is ook wel flink, hoor! Dan staat hij toch al heel stevig.
En uw venteke is weer ziekskes geweest! Vervelend als je niet weet waarom, eh! gelukkig dat het zich vanzelf heeft opgelost.
Ik vind toch ook niet dat hij opvallend klein is, hoor. Maar inderdaad wel heeeeeeel schattig ;)

Groetjes allemaal!

Aditi
ik kan daar met mijn schoonouders echt nie van klagen maar mijn mama die durft dat ook wel eens doen! En ook ik word daar grrrrrrrrrrrrrrrrrrr van :roll:
't is dan van zou je niet zus of zo ...en ikherinner haar er dan steeds aan dat we hier wel al 3 kindjes hebben en ik heel goed weet waarom ik iets niet of wel doe en waarom ik dingen op een bepaalde manier doe. Pffff...da's wel lastig, zeker als je elkaar vaak ziet. een paar maanden geleden werden die bemoeienissen mij zelfs allemaal wat teveel en 't is geescalleerd :roll: enfin....nu gaat het wel (naar aanleiding van jou razen ook es efkes mijn hartje gelucht :wink: )

Flupke,

ochgod uw prinsesje ziet er echt wel ellendig uit ze op die fotookes :( Ik hoop dat ze der rap weer bovenop is en weer vele met de kindjes kan gaan spelen :wink: zodat mama ook weer kan gaan werken zonder zich zorgen te maken daarover!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 sep 2007, 18:07

Hihi Aicha,
hier zijn we de schoonouders toch regelmatig (2x per week ongeveer) en ja soms werkt het dan echt op de zenuwen, eh! Maar allee, meestal slaag ik erin om mij beschaafd te gedragen. :lol:

Flupke,
Uw poppemieke, ziet er echt wel zielig uit, hoor. Hopelijk is ze met de medicijntjes snel wat beter.

Hier was ons meisje deze nacht ook niet zo in vorm: hoesten, last van het neusje,woelen en keren en draaien.

Maar toen ik haar bij de onthaalmoeder ging halen, vertelde die mij waarom:

Mila haar eerste tandje is erdoor gekomen!

En ons prutsie had er dus waarschijnlijk wat last van gehad deze nacht.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mila

Bericht door Aicha » 14 sep 2007, 18:17

Proficiat kleine poppemie!!!!

( nu moe ik snel weg zunne , naar het feest van hélena's meter haar huwelijk :lol: )

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”