Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
Vanalles

Bericht door Aicha » 20 jun 2007, 17:49

Chanti,

Welke locatie zou voor jou eventueel haalbaar zijn met het openbaar vervoer?
Wij wonen waarschijnlijk wel het verst vanal uit elkaar van het ganse groepje maar die afstand moet toch eens op de een of andere manier te overbruggen zijn é :wink:

Fenia,

Da's idd superleuk om met je babieke in 't stad te paraderen en iedere mama is wel fier hé als ze zo haar klein prutske in de buggy ziet liggen!
Bedankt voor het merk van de thee!

Aditi,

Dat meent ge niet , dat er nog niets geschoven is behalve de kelder! :?
Amaai, dacht het bouwverlof maar in juli was en slecht weer is het nu toch ook niet é!
Die aannemers é....pffffff....ben eigenlijk ferm blij dat wij iets gekocht hebben dat reeds afgewerkt was!
Alhoewel...met heel die waterhistorie van dat dakterras komen we nu in versneld tempo in de verbouwingen te zitten! Maarja, als we den timmerman mogen geloven zal het opgelost zijn tegen het verlof! Behalve de glaspartijen dan maar hij zal ervoor zorgen dat we binnen geen water meer zien! 't is hem geraden zunne! :lol: :wink:

Flupke,

Zal dan maar duimen dat er toch geen lokaal voorzien is tegen dan en dat je nog een tijdje fultime van Margoke kunt genieten!
't is natuurlijk wel jammer dat je ondertussen wel ouderschapsverlof heb moeten nemen maarja, ...gedane zaken nemen geen keer zeggen ze hier :wink:

Ik had hierboven al ergens gezegd dat mijn ventje deze week een weekske verlof heeft en omdat we niet op reis gaan had hij deze morgen voor een verrassing gezorgd.
Jaja meiskes , ik ben getrakteerd geweest op 3 uur badhuis (brobbelbad, sauna, turks bad,....;) inclusief Champagneontbijt :lol: :lol:
Awel, da mag em nu wel eens vaker doen sè :lol: :lol: :lol:

Toen we daar aankwamen stond de fles Champagne klaar (eerste keer in mijn leven dat ik zo vroeg op de dag Champagne drink! en dan nog op mijn nuchter maag :lol: )
Ernaast stond een fruitmand (mjamie)
Verder Een kan vers fruitsap, broodjes, croissant, chocoladekoek, een verschillende soorten beleg...
khad mijn buikske goe rond zunne voor dat ik int brobbelbad ging :lol:

Papa had oma en opa opgetrommeld om op ons poppemie te komen passen en ze hebben deze midaag dan ook Andrès en orphée van school gehaald! 'twas dik in orde en superrelaxerend!

Eerst poppekke trossten sè nu :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 20 jun 2007, 22:00

Allée Aicha,
Jullie hebben eens de tijd genomen om van elkaar te genieten, groot gelijk whé!
Iere ben ik toch een tikkelke jaloers ook graag eens verwend worden want alles begint een beetje boven men petje te gaan ... terug water gehad in de keuken en ons verandake na die donder-bliksem-wolkbreuk :cry: 'k Heb terug staan poetsen tot 1u45 enja Zion was daar dan ook nog een keer over zijn toeren, nuja hij was gemakkelijk te troosten.
Wij krijgen maar geen nieuws wanneer ze het hier komen oplossen :x :x :x

En 'k zie dat jullie aardig aan 't bespreken zijn om terug eens samen te komen :lol: :lol: :lol: Iets tussenin moet toch te doen zijn é :wink:

Aditi,
amai ni te doenne die bouwvakkers e ... hier ook van dadde ze gingen komen om ons verandake te herstellen maar da blijf hier ook duren ... tudju
Enne ge moogt ermij bij zetten 'k zal zeker van de partij zijn de 22e waar we zien wel!!
En Mila doet het nog steeds goed e, leukke meid :wink:

Zeg flupke,
Als ik van u was zou ik ook eerder gaan voor de patajes ipv fruitpapa :? Want hier was dat ggen succes toen ik een tijdje fruitpapa gaf wou hij zijn patajes ni meer nu ... wat zou jij voor nemen, het zoete of het fletse, het rekensommetje is al vlug gemaakt e! Nuja et is maar van ondervinding je moet doen wat je moederhartje je aanraad!!!

Chanti,
'k Ben blij dat we een gezicht op :wink: kunnen kleven, u meiske trekt wat op u vind ik! Of niet?

Fenia
Afbeelding
hopelijk vind je het fijn om hier je babbel kwijt te kunnen, eerst en vooral proficiat met je dochter Yoemi (speciale naam, heeft het een betekenis?)

Allée er is er nu nog een poppemieke bij, 'k ben toch zeker dat hier een echt venteke is, toch raar dat hij de enige is é :roll:
Hoe zou dat lijk komen?
Dike kus Zion
grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 20 jun 2007, 22:40

Hey allemaal,

vandaag naar goede gewoonte naar mijn ouders geweest. (dat doen we elke woensdag) Ons Yoemike is het eerste en op dit moment enige kleinkind, dus het was weer verwennerij tot en met. Alleja, vooral mijne papa dan, want mijn mama is onthaalmoeder en die theeft haar job ook wel een beetje me al die andere kindjes.

Yoemi is eigenlijk een Japanse naam en betekent mooi, maar voor we dit wisten hoorden we er vooral You en Me in, en dat vonden we toch wel heel mooi om zo te benadrukken met haar naam, dat ze onze dochter is, en dat er van allebei een stukje inzit.

Om zo is af te spreken, ik woon in ekeren, en hier is een station, dus als jullie misschien afspreken in een grote stad, kan ik wel met de trein komen. Jullie zien maar, anders is het voor de volgende keer.

Fruitpapa ging niet zo vlot vandaag teveel afleiding, morgen is er weer een dag.

Sorry Aiditi dat je al terug aan het werk bent, voel echt met je mee.

wie is er hier eigenlijk nog aan het werken, en wat doen jullie dan...

Kruip eens onder de wol, ben moe want heb vannacht geen oog dicht gedaan door die stomme rotmuggen die hier overvloedig aanwezig zijn.

Toedeloe
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 20 jun 2007, 22:48

goeie avond allemaal,

hier een prima dagje gehad, groentepap weer alles op (venkel) en fruitpappie ook alles op en weer geen flesje erna,

hopelijk gaat deze nacht beter want ik mag uitslapen morgenvroeg, en ik verheug mij er zo op eh, ma ik heb schrik omdat ik mij er zo op verheug dat het toch weer niet gaat lukken met kyana. maja we zien wel,

wel om af te spreken met mij weet ik het eigenlijk niet, ik ben niet zo goed in aardrijkskunde dus :oops: anders moeten jullie iets voorstellen en dan kan ik zeggen of het te ver is of goed, wanneer was het weer dat jullie gingen afspreken?

fenia weet je wat mss kan helpen als je de fruitpap geeft, haar lievelingsliedje zingen en mss heeft ze dan alleen aandacht voor jou :lol:
tis maar een ideetje eh :lol:

voor de rest wens ik iedereen een prettige nacht toe en tot morgen,

ps wat vind je van mijn nieuw fotootje
<------- :lol: (schattig eh :wink: )

xXx
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 20 jun 2007, 23:02

Hey allemaal,

Tja, onze werken... Doordat de kelder achteruit geschoven was qua datum, is de aannemer natuurlijk eerst op een ander begonnen. Volgens de architect gaan ze nog bij ons beginnen voor het bouwverlof, maar ik vraag me af hoeveel stenen ze op die tijd nog gaan herleggen???

Aicha, nogal een leuke verrassing zeg! Wij zijn hier ook allebei aan vakantie en ontspanning toe, maar we zullen nog moeten wachten tot eind augustus. Nog eventjes doorbijten maar ik ben al zo MOE!

Chanti, hier begint ons mie haar ook op hare rug te draaien in bed en dan kan ze ook ni meer slapen en terug geraakt ze natuurlijk nog niet. Gelukkig doet ze het pas rond 7u of als ze er pas in ligt en ze heeft nog geen zin om te slapen.

Nana, ik kan het geloven dat ge erdoor begint te zitten met al die water-miserie en dan nog werken ook en zorgen voor uw klein venteke en... Ik ben hier ook soms doodop zenne. Deze week is er weer elke avond iets: ventje solliciteren, notaris, verjaardagsdrink, technisch plan van ons huisje bespreken enzovoort enzovoort enzovoort En daar wordt ik ook niet beter uitgeslapen van. Het weekend is dan altijd maar een druppel op een hete plaat.

Fenia, werken en mama zijn is soms vermoeiend hoor. En je wil allebei dan toch zo goed mogelijk doen, eh! Ik werk als copywriter voor ColliShop (Colruyt). Ik schrijf dus al hun teksten, eh. Beetje marketing-achtig. Meestal wel leuk. Vandaag wel een aanvaring gehad met iemand en dat is dan wel minder, maar allee, dat gebeurt gelukkig niet zo vaak.

Ons kleine mie had vanavond koorts (38.8°C) en ze was ook helemaal zielig. Dus suppo gegeven... Ze heeft ook nen hele kwak overgegeven en daarna was ze blijkbaar een beetje opgelucht. Hopelijk is het morgen helemaal over, want anders mag ze niet naar de OM.

Als ze tegenwoordig in haar bedje ligt, neemt ze altijd een popje in haar armen om mee te slapen. Ze legt haar wang ertegen en dan houdt ze dat zo heel lief vast. Zo valt ze dan in slaap. Ik moet er eigenlijk ne keer een fotootje van nemen...

Maar nu slapen... want het is WEERAL veel te laat. Maar mijn venteke is hier nog bezig voor zijn werk en ik was hem gezelschap aan het houden...

Slaapwel

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

foto's

Bericht door Aicha » 21 jun 2007, 21:32

Afbeelding

Dees is ons poppeke in de mand :lol: :lol:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

foto

Bericht door Aicha » 21 jun 2007, 21:40

Amaai, diene foto is groter dan al mijn vorige probeersels!!!!!! :lol: :lol:

Zal vlug nog eneke zetten :lol: :lol:

Afbeelding

Ons pruts dus feekes speelgoedbuggy!

Afbeelding

Hélena in haar nieuw badje! Ze heeft zich deze morgen rechtgetrokken, ons deugnietje :lol:

Nu eens checken of die ook goed zijn!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 21 jun 2007, 21:46

Ja, zenne, ze zijn goed! Amai wat is die kleine meid groot geworden!

Ik zag daarstraks bij de OM een zusje van een kindje van 2 weken oud. Kan niet geloven dat onze schattekes ook zo klein waren!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 22 jun 2007, 09:21

goeiemorgen iedereen

amai wat zijn jullie kindjes groot geworden :shock:

hier ben ik ook elke dag verwondert hoe groot ze is geworden,
en natuurlijk moet ik dan een traantje wegpinken :wink: :lol:

de tijd vliegt zo om, tis niet te geloven :lol:

vandaag is onze meid extra goed gezind, ze heeft dan ook doorgeslapen tot 7u deze morgen, tutje gegeven en terug geslapen tot half 9, dus een hele goede nacht voor ons geweest :lol:
hier ook nog een fotootje van onze mie in bad, ik vind al die fotootjes van iedereen zooooo schattig eh :lol: allemaal om op te eten :P

Afbeelding
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Mooi

Bericht door Aicha » 22 jun 2007, 11:44

Chanti,

Heel mooie foto's van Kyana!!! Zal precies ook een echt waterratje worden é :lol: :lol:

Ik ben juust erug van een braderie in Kortrijk en kheb al mijn centjes weer eens verteerd in de winkel van PF (kinderkleding). Maar de solden waren dan echt wel de moeite waard zunne!
5 - 7 euro voor een t-shirtje, ongeveer 15 euro voor een zomerjas, 10 euro voor broeken en gilets... Dus 't is beter dat ik nu mijne voorraad in deed é :lol: :lol: :lol:

Fenia,

Ik ben eigenlijk onthaalbediende maar start een opleiding vroedkunde in september!
Wat doe jij precies?

Flupke,

Nog iets gehoord van uw werk ivm die bv ruimte?

Liefs Aicha

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Re: Mooi

Bericht door flupke » 22 jun 2007, 12:12

Aicha schreef:Flupke,

Nog iets gehoord van uw werk ivm die bv ruimte?

Liefs Aicha
Nee zunne... nog altijd niet :roll: :roll: Ik zal straks eens een mailtje naar één van hen sturen om eens te polsen hoe ver het staat. Maar aangezien ik niets hoor ga ik ervan uit dat ze druk bezig zijn het lokaal in gereedheid te brengen :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 jun 2007, 18:56

Stom werk!!! Ik had opslag gevraagd omdat ik een jaar aan het werk was (met mijn bevallingsverlof eraf getrokken). Maar ik krijg het niet! In oktober willen ze het opnieuw bespreken, ik ben immers nog maar pas terug :shock: :x Pffff, een vrouw mag dus niet bevallen en eventjes bij haar kleintje blijven. En dan ben ik al na 3 maanden weer begonnen, eh!
Sorry, ben toch wel een beetje gefrustreerd...

Flupke, ik hoop voor jou dat die ruimte toch niet in orde komt, hoor! Ik was normaal van plan om af te kolven, maar dat lukte niet. Toen zij mijn baas doodleuk dat het zo toch wel beter zou zijn :evil:

Chanti, wat een supermooie foto! Uw klein bolleke straalt wel in het water, hoor!

Aicha, wat voor badje is dat eigenlijk waar Helena in zit?

Van onze werken verder wel goed nieuws. Gisteren zijn ze een hoop materiaal komen brengen en vandaag zijn ze weer beginnen graven. Waterput en septische put zitten er al in en alles is klaar voor de funderingen en de grondplaat.

Allee, ons bolleke slaat alarm... Tijd voor badje en flesje!

Daaaaaag,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Aditi

Bericht door Aicha » 22 jun 2007, 20:59

Aditi,

kan goed geloven dat je een beetje :evil: bent!
Pfffff.....Chefs en bazen hé :roll: :?

Gelukkig is jullie bouw toch wat aan het schuiven! Ben al benieuwd hoever ze zullen staan tegen het bouwverlof! Maak je dan eens een fotooke voor ons?


Het badje waar Hélena in zit is een OPLA en ben daar heel tevreden over!
Is eigenlijk een rond ding met ingebouwd zitje, waar ze heel comfortabel inzit en je kan het gebruiken tot ongeveer 3 jaar. Er zit ook een stop in om het water makkelijk af te laten! Prima ding hoor!!!!!!!
Ik vind het de ideale opvolger voor de tummy tub en bij mijn weten is dat redelijk recent want had het voordien nog nooit gezien in de winkel ! Neus nochtans graag rond in de babyspullekes hoor :wink:

Morgen gaat ons papa ervoor zorgen dat ons gezinnetje blijft zoals het is (als julliebegrijpen wat ik bedoel :wink: )
Tja, ben toch blij dat papa die taak nu op zich neemt want altijd maar al die andere anticonseptie...... :roll:

ZO, nu vlug ons poppeke in bedje stoppen en zelf wat ontspannen :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 jun 2007, 22:30

Moedige papa daar bij jullie, Aicha! Wens hem maar veel sterkte ;)

Hier is dat nog niet aan de orde. Met eentje zijn we nog niet content :) We zullen later wel zien hoe het loopt. Voorlopig is mijn ventje er nog niet voor te vinden, maar ja, we zijn dan ook nog niet klaar met ons gezinnetje.

Mila houdt ons al 2 dagen VERSCHRIKKELIJK wakker. Eerst niet willen slapen voor tien uur en dan een paar keer wakker worden nog. We zijn alletwee stikkapot. We waren al doodmoe en het is er niet beter op geworden. Denk dat het nu echt een tandje is, maar ik voel iets aan haar hoektandjes. Allee, waar ze zouden moeten komen. Kan dat? Is een bobbelke langs de twee kanten en aan de linkerkant voel ik precies een scherp puntje.

Vandavond is ze gelukkig wel goed in slaap geraakt. Ze is doodmoe ons arme schat. Hopelijk kan ze eens een beetje bijslapen en wordt haar humeur wat beter. Want de voorbije twee dagen was ze evntjes niet meer het zonnetje in huis. Het was eerder een kleine donderwolk (met af en toe opklaringen, dat wel).

Ik ga eens op zoek gaan naar dat OPLA bad. Het ziet er echt superhandig uit!

Bon, ga mij eens klaarmaken om te slapen. Morgen moeten we naar een trouw, dus het zal dan al laat genoeg zijn...

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 23 jun 2007, 12:06

Goeiemorgen,

Zeg de kleine schattekes zijn weeral veel veranderd hé!

Aditit,
Goed dat ze reeds verder doen aan julie nieuwbouw want anders met de zomerstop die er vlug aankomt zou de moed in jullie schoenen beginnen zakken e.
En was er een reden van de koorts die Mila gedaan heeft?

Chanti,
Je dochter is een echt waterratje e.
Ze lijkt toch flink op u vind ik, ni soms?
Heb ik dat goed gelezen dat je ook terug aan het werk bent, en is het te combineren werken en moeder zijn?

Aicha,
Hélena zit daar super mooi in in dat OPLA badje, 'k ben benieuwd hoe dat da eruit ziet want wij hebben hier ook iets voor in 'tbad maar Zion is nog niet stevig genoeg.
Maar 't is een snelle, Hélena! En zo knodig in Orphees buggy, dat zullen 2 handen op éne buik zijn!

Fenia,
'k Ben bejaardenverzorgster met veel onregelmatige uren daarom kan ik maar af en toe ni meer binnen wippen op onze forum, jammer want 'k ben nochtans een echt kletsvrouwke :lol: :lol:
De betekenis is echt mooi van julie Yoemi,maar 'k ben benieuwd hoe zij eruit ziet!

Hier is er groot nieuws, onze kleine Zion heeft een tandje links onderaan, nuja het is nog maar een klein topke.
Het is reeds twee dagen dat hij koorts doet en die vuile neuzepietjes komen eruit als een fonteintje.
Anders is het een flinke kerel! :wink: Hij slaapt goed en eet redelijk.

Vele grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 23 jun 2007, 15:28

hey nana,

fijn u nog eens te zien hier,
nee dat heb je verkeerd gelezen denk ik :wink: :lol:
ik ben nog niet aan het werk, ik blijf zo lang mogelijk bij mijne kapoen, toch zeker en vast een jaar,

seg ik heb mss een tip voor u voor dat zitje voor in het bad, het is toch zo een zitje he wat je hebt voor zion?

kyana zit er nu reeds een week of 3-4 in denk ik, door simpelweg een grote handdoek er dubbel gevouwen in te leggen schuift ze niet naar onder en blijft ze mooi recht zitten, ik zal hieronder een fotootje zetten van hoe ze er in zit,
tis maar een tipje he, je ziet maar wat je er mee doet maar kyana vind het alleszinds de hemel op aarde :lol:

Afbeelding




ik heb nog een vraagje,
gebruiken jullie de sproeier om jullie prutskes af te spoelen of spoelen jullie hem/haar in bad gewoon af?

ik gebruik de sproeier en ze geniet er van, als ik de sproeier vast neem dan is ze in de wolken, zooo blij :lol: en ik heb al van verschillende mensen horen zeggen dat als je de sproeier nu al gebruikt dan hebben ze er later gene bang van, ook een pluspunt natuurlijk eh :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 23 jun 2007, 18:46

ik ga ook ne keer op zoek naar zo'n OPLA bad. Ons pruts gaat nu elke keer mee in het grote bad, maar dat vind ik niet echt handig :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

tandje

Bericht door Aicha » 24 jun 2007, 16:54

nana,

Geef Zion nen dikke knuf van zijn vriendinneke en wens hem maar nen dikke proficiat met zijn eerste bijterke! :lol:

Flupke,

Dat badje is echt heel handig en ze zitten daar rap stevig in!
Voordien zat héklena in de tummy tub of bij mij in het grote bad ( eerst in zo'n ligzitje) maar handig is dat idd niet!
En voor dat ligding :lol: :lol: is ze echt wel te groot en te beweeglijk geworden! Ze recht zich ofwel smijt ze haar poep zo in de lucht dat ze deruit wipt :lol: :lol: . Heel grappig om zien om ook het teken dat ze dat ding ontgroeid is é!

Aditi,

Eindelijk op jullie eens gaan kijken!
Amaai, ja zeg, Mila die is ook fel veranderd hoor! Toen je bij ons kwam was ze nog zo kleintjes maar nu begint het er al een deugnietje uit te zien hoor, die poppemie van jullie :lol: :lol:

Een fijn trouwfeest gehad gisteren? Hopelijkl zijn jullie nu niet te moe en gunt Mila jullie toch wat namiddagrust :wink:


Deze nacht was hier minder!
Wij hadden hier net het omgekeerde voor van margot en Kyana( als ik me niet vergis :? )

Ben 4 keer moeten opstaan voor ons mie want madammeke was op haar bui beland en is niet gewoon zo te slapen! Ze slaapt altijd op haar zij.
Nu was ze telkens op haar buikske gedraaid en omdat ze dwars in haar bedje lag duwde haar hoofdje tegen de spijlen en zalten (langs de overkant dus) haar beentjes tussen de spijlen. Ze raakte daar dus niet zelf meer uit en was nogal boos zunne!
Heb nu dus haar hoofomtrek langs de ene kant van haar bedje gedaan en ook langs de andere kant heb ik er ene vastgemaakt! tzijn wel 2 dezelfde dus qua zicht valt dat ook nog mee en het belangrijkste is dat ons pruts da nie meer tegenkiomt é!!!! Khad er echt compassie mee

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 24 jun 2007, 18:54

Hey Aicha, het trouwfeest was heel leuk. We zij wel al om half drie moeten vertrekken voor de babysit en toen was het feetsje nog volop aan de gang. Maar allee, we hebben ons nog ne keer heel goed geamuseerd.
Ken je het groepje ZONKO? Dat zijn mannen die vooral blaasinstrumenten bespelen. Wat ze spelen wordt wel eens 'wereldmuziek' genoemd en het zorgt vooral voor sfeer. Blijkbaar is één van die mannen een collega van de bruid en ze daagden op als verrassing tijdens het avondfeest. Wat een sfeer! Echt geweldig!
Ons mie was naar gewoonte natuurlijk tegen de zevenen op, maar mijn ventje was van dienst. Ben ook wel effe wakker geweest, maar ik heb dan toch nog kunnen doorslapen tot een uur of tien. En mijn ventje is er dan weer ingekropen. Verder was het een rustige zondag. Nog effekes naar onzen bouw gaan kijkn, maar niks speciaal gedaan buiten wat rondhangen in huis enzo.
Jij hebt blijkbaar ook geen rustie nacht achter de rug, maar niet door het feesten! Hier is het dus ook omgekeerd... Niet op de rug, wel op de buik... Hopelijk deze nacht wat beter, anders zal mama snel erg moe worden...

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 26 jun 2007, 09:17

goeie morgen allemaal :lol:

amai het is hier nogal stilletjes :wink:

hier is alles prima, gisteren had kyana een superdag, eten, slapen, eten slapen,... en een beetje spelen ook maar ze heeft de hele dag gelachen als dat niets is :lol:
ben eens benieuwd naar vandaag,

en hoe is het met jullie allemaal???


alle ik ga nog eventjes hier doordoen en om 10 u moet ze eten

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 26 jun 2007, 09:28

Hoi, hoi,

weer even gelden, had vorige week in het laat nog een berichtje getipt, en toen het er bijna helemaal stond drukte ik per ongeluk op de verkeerde knop en alles was weg.
Maar soit....

Ik ben eigenlijk van opleiding ook bejaardenverzorgster (heb gezondheids -en welzijnswetenschappen gestudeerd) Heb tot mijn vijfde maand zwangerschap bij het OCMW van Antwerpen gewerkt in de thuiszorg, maar deed dat niet zo graag. Op 3 september begin ik bij XERIUS (vroeger V.E.V.) als callcentermedewerker, administratief bediende, ben benieuwd.

Alle kindjes beginnen hier hevig heen en weer te draaien precies, ons Yoemike draait wel in het rond, ze ligt ook vaak horizontaal als ik ze uit haar bedje haal of mat haar hoofdje naar het voeteneind. Maar op haar buikje draaien is nog maar 1 keer per ongeluk gelukt.

Hier ook nog geen tandjesalarm.

Da badje ziet er idd goed uit, probleem hier is dat wij hier een minibadkamer hebben, (eigenlijk een badkast :P )en kan daar ni goe bewegen. Ons poppemie gaat nog altijd in de Tumy Tub hier, vind da nog altijd handig, en zij vindt het ook leuk, want ze kan t er goed in recht staan en dan is ze zo fier als ne gieter!!

De fruitpapa gaat hier goed, elke middag vlot 200gr met 4 lepels koekjesmeel. Heb de tip van het zingen uitgeprobeerd, maar dan begint ze zo hard te lachen dat alles eruit loopt. Leg nu haar favo speeltje op mijn schoot, en dan kijkt ze daar wat naar, en als ze afgeleid is trek ik daar opnieuw haar aandacht mee.

Groentepap is een ander verhaal. Had toch gezegd daarvoor dat ze geconstipeerd geraakte precies he. Vrijdag gaf ik terug groentenpap, en ze vond het heel lekker. Maar een uurtje of 2 later opnieuw brullen, bullen, je hoorde echt dat ze pijn had, superzielig. Kheb haar me haar kniekes tegen haar oren op haar rugje gelegd en na een half uurtje brullen, kon ze eindelijk gaan. Nog de rest van de avond niet in haar normale doen geweest. Groentepap is hier dus even terug afgeschaft, en vrijdag ga ik met haar voor de eerste keer naar de osteophaat. We zullen zien....

Denk dak vandaag nog eens een kijkje ga nemen bij de kribbe. Het is nog wel 2 maanden, maar kwordt al een beetje triest, het gdacht dat ik ze daar binnekort moet achterlaten...

En zal ook eens proberen of ik wa foto's verkleind krijg, dan kunnen jullie ons vogeltje ook eens zien...

Dada
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Stilletjes

Bericht door Aicha » 26 jun 2007, 10:33

Chanti,

't is hier idd eventjes stilletjes geweest maar iedereen heeft nu zo'n beetje zijn draai gevonden met zijn prutske. Zowel qua voeding als slaap verloopt alles bij iedereen nu redelijk goed, vandaar zeker dat we niet zo heel vaak meer komen posten!

Ons poppemie is hier de laatste 2 dagen wel vrij vlug geirriteerd maar denk dat het de tandjes zullen (de bovenste dan nog wel :? :roll: ) want ze zit constant als een bezetene op vanalles te knagen, niet te doen!!!!
En het bijhorende gekwijl.....
Haar flesjes gaan er de laatste dagen was minder vlotjes in maar ja...ze heeft wel wat reserve :wink:

Daarpas heb ik haar in haar fameuze bad gedaan en twas precies weer kermis hoor! Altijd maar wrikkelen en haar best doen om recht te geraken. Zal vanavond dan eens zien om haar toeren hier te posten :lol:

Fenia,

aaaa...;ge zijt daar weer :lol: :lol: dacht al dat je ons al moe was :wink:

Dat zal een heuse verandering zijn van werk! Hopelijk vind je daar snel je draai maar geniet nu eerst nog maar superveel van je meisje!
ben echt benieuwd naar een fotooke van haar :wink:

jammer dat ze zoveel last heeft van de groentenpap! Heb je die tipjes niet eens geprobeerd of haalt dat ook niets uit?

Nana,

Weet je dat de solden morgen beginnen in Frankrijk!!!! Ik ben weg zunne morgen :wink: Als je kan mag je gerust mee wi!!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 26 jun 2007, 23:46

Ja,
alle tips geprobeerd, allemaal gecombineerd.
Heb zelfs groentepap gemaakt met gestoofde appeltjes, want dacht echt dat het de patatjes waren. Hoop dat het makkelijk opgelost geraakt.

De fles gaat er hier ook niet meer altijd even vlot, maar ja ze wordt dan ook al wa groter he.

Ben vanavond beetje zwak geweest. Normaal gaat onze kleine meid zonder problemen in haar bedje, maar de laatste dagen zeurt ze altijd nog 20 minuten voor ze in slaap valt. Vanavond kon ik het na 10 minuten al niet meer aanhoren, hoewel ik weet de ze dat tot haar nieuw rituweeltje heeft gemaakt. Ik heb haar uit haar bedje gehaald, en bij mij op schoot gepakt en we hebben nog een kwartiertje heerlijk geknuffeld. Daarna zonder problemen gaan slapen. Dus nu nieuw rituweeltje, niet meer na de fles recht in bed, eerst nog een half uurtje flodderen. Zalig!!!

Ben al heel blij dat ik over twee maanden een job kan gaan doen waar ik naar uitkijk, dan is het misschien iets draaglijker. Maar ge hebt gelijk eerst nog 2 maanden genieten. (Hopelijk met wat beter weer!!! :roll: )

Dada
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 27 jun 2007, 00:22

Pffffffffff,
het is al laat en zit hier al heel de tijd met die foto's te prutsen. Heb er eentje toegevoegd aan mijnprofiel :? alleja denk ik.

dus op hoop van zegen, kunnen jullie in dit berichtje ons yoemike zien.

Als het ni gelukt is probeer ik morgen nog wel eens, ben beetje moe, nog ventje zen bokes maken en dan bedje in.


dada

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

foto

Bericht door Aicha » 27 jun 2007, 08:06

fenia,

Mooie foto hoor!!!!! Zo'n mooi meisje!!! en tziet er mij precies ook een deugnietje uit é!!! :lol:

Eigenlijk doet ze mij qua type een beetje aan ons orphée denken, zo'n rond gezichtje en het wat donkerder type!

Als ik zo foto's van Orphée vergelijk met die van Hélena nu is het best wel grappig om te zien hoe groot het verschil kan zijn tussen verschillende kindjes van hetzelfde koppel!

Twordt hier vandaag weer een drukke dag!
Heb deze morgen een hoop boodschappen te doen maar zal ervan profiteren om die in een grote winkel in Frankrijk te doe, wantdaar beginnen vandaag de solden :lol: :lol: :wink:
Deze namiddag gaat Orphée voor de eerste keer naar een verjaardagsfeestje en is er oudercontact voor haar klasje! Ben benieuwd wat de juf weet te vertellen.
Moet hier vandaag ook dringend mijn bloemekes planten want ben die vorig weekend gaan kopen maar ze staan nog in de pottekes en eerlijk gezgd beginnen ze der een beteke triestig uit te zien :oops: .

Ga ook es mijn koppeke breken over wat ik de kindjes zal meegeven als bedanking voor hun juffen, want heb niet veel zin om weer bloemekes te geven, ze krijgen dat van zoveel kindjes! Ook pralines vind ik niet echt denderend. Pffff...


Zal maar stoppen met zagen over al die pietluttigheden en voortmaken :lol: :lol:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 27 jun 2007, 22:18

hallo iedereen,

Hier is het niet stil geweest de voorbije dagen, Zion heeft terug een dokterbezoek achter de rug, ja hij is terug opgescheept met die aerosol maar nu in combinatie met antibiotica(alhoewel ik daar niet voor te vinden ben) maar als de nood dwingt ... hij had maandagavond 39,4° koorts en was zelfs met twee perdolans niet naar beneden te krijgen.
Toch heeft hij er een rustige nacht overgedaan.
Zijn eetgredrag is hier ook ferm achteruit ... hij is in één mnd 350gram vermagerd :x :? :x
Anders is het een schatje.

Aicha,
Iets gevonden in de solden? 'k Heb geen tijd om ne keer over te steken spijtig e, da werk e :twisted: :twisted: maar ge zou er van een soort tekort komen jammer genoeg.
Anders nog nieuws van Orphée in school? en ons venteke, oe west daarmee?
Ja het is bijna 2mnd vakantie, ni te geloven e, de tijd vliegt voorbij.

Fenia,
U dochterke is een schatje, ze heeft ook een schattige lach.

Aditi,
Wanneer hadden jullie afgesproken in augustus, er alles aangedaan om men uren te bemachtigen daarmee :wink:
Jallie Mila alles in orde?


Allée 'k ga ne keer gaan slp morgen terug om 5u15 eruit,
allée tot danne,
nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 27 jun 2007, 22:27

Afspraak was op 22 augustus!

Verder is het hier DRUK! Ik heb deze week elke dag meer dan 9u gewerkt... Pffffff. Tegen het eind van de week moet de cataloog van ColliShop volledig naar den drukker. Gelukkig hebben we even adempauze als dat achter de rug is. Nog effekes doorbijten nu.
Dus als jullie mij deze week missen. Je weet waarom!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

vanalles

Bericht door Aicha » 28 jun 2007, 14:15

Aditi, kzal duimen dat de week rap ten einde is! :wink:

nana,

Da' s niet te doen bij jullie! Is Zion nu weer vermagerd? Da's nog nie lang geleden dat ie ook al naar beneden gegaan was! Ventje, ge moet ant gès oudn wi! :lol: :wink:

Hoeveel weegt hij nu?

Hebben jullie al iets gehoord van de verzekering ivm met het binnenkomende water?
Wij zijn daar nog steeds op aant wachten!
De prijsofferte daarentegen voor de verbouwingen hebben we wel al en we hebben toegezegd! Normaal gezien komen ze hier duseen hele dakkapel plaatsen over ons dakterras na 15 augustus! Kijk er al naar uit!

Ben dus ipv gisteren deze morgen naar de franse solden :lol: geweest maar heb niet te veel gekocht! 2 t-shirtjes voor Hélena en 1 voor Andrès. Alletwee van tape-àl'oeil. Had vorige wel al goe mijn best gedaan op de braderie van PF :lol:
Maar tzijn allemaal dingen die ze echt nodig hebben, dus dan mag het wel é!

Ik ben dus maar vandaag geweest om de goeie reden dat ons poppemie gisteren opgestaan is met een verschrikkelijke loopneus en een beetje koorts!
Haar poepke ziet ook lichtjes rood en de eetlust is ook iets minder! + opgezet tandvlees!
We hebben hier nu dus al nodige ingrediënten om de eerste tandjes te mogen verwachten!
Amaai, en ik die al zo vroeg (weten jullie nog :oops: ) dacht dat Hélena een tandje zou krijgen :oops:

Op dit moment ben ik eigelijk een beteke boos! :evil:
baja, had rond 12u30 Hélena in haar bedje gestopt en om 13u begint de burrvrouw toch wel haar gazon te maaien zeker! Met een toestel da serieus kabaal maakt! Kmoet de rest niet typen zeker :roll:
Da t mens is dus verlaafd aan gras maaien! Minstens 2 keer per week gaat den boel er dus af é :roll: .
Ik ga toch eens vragen of ze niet eerst de verste kant kan doen zodat ze pas na 15 ofzo dichtbij kabaal komt maken!

Ons mie zit nu in haar parkske maarja, ze is natuurlijk niet echt content, want ze is nog moe é :roll: :evil:

Zal dus voor een beetje entertainment moeten zorgen :lol:

Liefs Aicha

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 28 jun 2007, 18:09

Hey allemaal,

sni zo leuk een ziek kindje!!Hoop dat het snel beter gaat, hoop dat ze zich alletwee snel beter voelen.

Wij moeten hier nog even wachten op de solden, maar zal me maar wat inhouden, want ons Yoemike haar kast puilt zowat uit. Mijn mama is onthaalmoeders en krijg vaak kleedjes van andere mamas die voor hun kindjes te klein zijn. Dan haal ik eruit wat ik mooi vind en de rest geef ik aan moeders voor moeders. Maar natuurlijk koop ik graag ook zelf nog eens iets. Kan de Hema ni binnen komen of heb iets vast voor ons pruts, vandaar de overdaad. Nu valt da mee, maar haar eerste kleedjes zitten al in een doos, en er zitten dingen bij die ze maar 1 keer heeft aangehad.

En stiekem heb ik mijn schade ook al wel een beetje ingehaald. Had tijdens mijn zwangerschap ni zo heel veel kleren, en wou niks kopen, omdat je da allemaal maar zo kort kunt dragen. Toen ik dan bevallen was en 5 kilo lichter bleek dan voor mijn zwangerschap was het alle remmen los. Gelukkig heb ik niet zo'n dure smaak.

Met ons pruts gaat alles goed. Doet heel veel moeite op haar buikje te rollen, maar die stomme arm zit dan in de weg. Deze namiddag viel ze in slaap tijdens de fruitpap, en ligt nu nog te slapen, laatste pap zal dus maat zijn, maar dan slaapt ze morgen ook we langer natuurlijk. Vanochtend tot 9u!!!!! Tis een echte slaapkop ons pruts.

Aja, wou nog iets zeggen. Weet ni of jullie daar tijd voor hebben. Maar hebben jullie toevallig dinsdag die schrijnende reportage gezien op koppen. Over die 2 meisjes die voor hun 4 jongere broertjes moesten zorgen, omdat hun ouders blind (en simpel) waren. Was er echt onderstenboven van dat kinderen in een zogezegde beschaafde wereld in zulke omstandigheden kunnen leven zonder dat iemande ingrijpt. Heb er met tranen in de ogen naar gekeken. Ben daar allemaal natuurlijk nog veel gevoeliger voor geworden sinds ik zelf mama ben geworden natuurlijk!!

Alle ze wordt wakker, zal ze de rest van haar fruitpap eens geven!!

Dada
Liefs,
Fenia
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 jun 2007, 20:52

Fenia schreef:Aja, wou nog iets zeggen. Weet ni of jullie daar tijd voor hebben. Maar hebben jullie toevallig dinsdag die schrijnende reportage gezien op koppen. Over die 2 meisjes die voor hun 4 jongere broertjes moesten zorgen, omdat hun ouders blind (en simpel) waren. Was er echt onderstenboven van dat kinderen in een zogezegde beschaafde wereld in zulke omstandigheden kunnen leven zonder dat iemande ingrijpt. Heb er met tranen in de ogen naar gekeken.
Dada
Liefs,
Fenia
Awel ik vond dat ook erg. Ik heb maar de laatste 10 minuten gezien en da was meer dan genoeg. Die kinderen lagen gewoon overal te slapen waar ze het maar gedacht hadden. En die kropen overal onder en op en het lag daar behoorlijk vies. Da kleineke met zijn t-shirtje, zijn pamperke en tuutje zomaar ergens in de hoek aan het slapen. Ik vond het echt zielig. En dan wilden die er begot nog een kindje bijhebben :roll: Da oudste kind (een meisje) zei zelfs dat ze later geen kinderen wou omdat ze zo vroeg voor haar broerkes en zuskes heeft moeten zorgen :shock: :shock:

Aicha,
Welke ingrediënten hebt ge zoal in huis gehaald voor de tandjes die binnenkort doorkomen?? Ik weet niet wat ik er allemaal voor nodig heb. Welke middeltjes helpen. Ik ga het dan ook al in huis halen voor als het met ons pruts ook van da is.
Ze eet bijna niet en zit constant overal op te bijten en begint dan weer hard te wenen. Als ik dan mijnen vinger in haar mondje steek bijt ze hem bijna in 2 :shock: :shock: En kwijlen dat die doet. Echt niet te doen :roll:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”