Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 15 jun 2007, 09:14

goeiemorgen allemaal,

ik zal straks of morgen eens een foto trekken met mij en kyana erop :lol:

tis niet erg hoor dat jullie zich vergist hebben :wink:
vergissen is menselijk :lol:

alle ik ga mijn boeleke eten geven want ik loop een beetje laat vandaag,

tot straks ofzo,

doeiiiii
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

foto

Bericht door Aicha » 15 jun 2007, 09:32

Chanti,

pak u op uw woord zunne!!! :lol: :lol: dit weekend hier op foto hé! :wink:

Aditi,

Weet je, sinds we eens samengekomen zijn heb ik hier altijd de neiging om je aan te schrijven met je voornaam :lol: :lol: Wel verwarrend hoor :lol: :lol:

Voor Nana en mij is dat goed hoor om sowieso met ons gedrieën samen te komen, dan moeten we alleen nog eens zien om een datum te vinden waarop iedereen een kan, alsook een locatie!

't is idd niet bij de deur maar weet je wat, wij zullen eens dichterbij komen! Doe jij een voorstel waar?

Sinds deze week zit ons poppemie echt heel stevig en vindt ze het ook weer leuker om in haar parkje te zijn. Ze begint zich nu echt zelf bezig te houden met haar speelgoed en is als ze iets laat vallen raapt ze het ook zelf terug op en speelt weer verder. Is een goeie vooruitgang hé!
Verder valt het me op dat ze de laatste 2 dagen iets minder eetlust heeft maar maak mij daar geen zorgen over want ze is steeds vrolijk en heeft wel wat reserve :wink:
Woensdag heb ik ze gewogen bij Nana en we zitten u op 7kilo 640 waarmee ze netjes op het gemiddelde zit van de curve van k&G.
Dit weekend zal ik ze ook eens meten.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 17 jun 2007, 00:02

Hallo allemaal,

zie dat jullie hier allemaal al dikke vriendinnen zijn, hoop dat het niet erg is dat ik me er zo ineens tussen smijt!?

Mijn dochterjte Yoemi is geboren op 29 januari 2007. Het is ondertussen al een flinke vrolijke brok van 6,700 kg en 65 cm. Groeien jullie kindjes ook zo snel.

En hoe zit het bij jullie met de slaap en eetrituelen?t

zou het echt leuk vinden om hier op het forum wa ervaringen uit te wisselen, want vermits ik redelijk jong ben heb ik nog geen vriendinnen waarmee ik de vreugde van het moederzijn kan delen.

Groetjes Fenia
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 17 jun 2007, 00:04

ps: kunnen jullie me misschien uitleggen hou ik zo'n Ticker onder mijn berichten krijg want dat schijnt me maar niet te lukken.
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

welkom

Bericht door Aicha » 17 jun 2007, 07:31

Goeiemorgen allemaal!!!!!

Welkom Fenia!!!!!
Eerst en vooral een dikke proficiat met je dochtertje! Ik hoop dat je vlotte zwangerschap en bevalling gehad hebt! Leuke, speelse naam heeft je dochtertje! Waar heb je die vandaan?

Voor het bannertje kun je klikken op een bannertje van iemand anders dat je leuk vind en dan kom je vanzelf op zo'n site tericht waar je er eentje voor jezelf kan aanmaken! Dat kopieer je dan naar hier in je profiel.
Ben ook gene krak maar als je verder nog vragen hebt daaromtrent is er hier bovenaan de lijst topics ook een topic "Banner plaatsen". Daar vind je vast meer uitleg! :wink:

Wat betreft de voeding. Ons Hélena krijgt nu 's morgens en 's avonds een flesje van ongeveer 230 , 's middags eet ze groentenpap en om 16u fruitpapa. De hoeveelheid daarvan is ruim voldoende om geen melk meer bij te geven. Ik heb dus zeker geen klagen maar ons meisje is dan ook wel ruim een maandje (tot 2 maand zelfs in vergelijking met Margot)ouder dan de andere kindjes hier.
Qua slaap dan. 's morgens wordt ze mometneel rond 6u30 wakker en dan is ze echt in superform hoor! Niet meer in bed te houden. Na anderhalf uur kan ze dan wel weer haar bedje verdragen en meestal slaapt ze dan toch wel 2 à 3 u. Ook in de namiddag slaapt ze 2 à3 uur en soms nog een mini dutje in de vooravond.

Dit zijn een beetje ons ritmes !
Hopelijk vind je hier snel je draai tussen al die tettergatjes :lol: :lol: :lol:

Heb je je trouwens al voorgesteld bij de topic "Voorstelling van jezelf"? Zo leert iedereen je hier kennen en da's leuk als je ook op de andere topics gaat lezen of meetetteren :wink:
Liefs AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 17 jun 2007, 09:47

Hey allemaal!

Chanti? ik zie nog geen foto van jou met je meisje... Het weekend is bijna om hoor :lol: :lol: :lol:

Fenia, welkom hier, er kan er altijd nog eentje bij hoor! Vertel je hier eens hoe je zwangerschap en bevalling verlopen is? Ik ben benieuwd. En natuurlijk ook gefeliciteerd met je dochtertje. Wat een leuke naam! Hoe ben je daar in hemelsnaam op gekomen?
Aicha heeft je al een deskundige uitleg gegeven over de banner, dus dat hoef ik niet meer te doen...
Ons dagschema lijkt hier fel op dat van kleine Hélena (ook al is Mila nog wat kleiner...) Rond 7u wordt ze wakker en dan drinkt ze zo'n 200 ml melk. Rond 11u30 is het groentepap en om 15u30 fruitpapa (de laatste a hangt eraan dankzij Aicha :lol: ). En dan rond 19u30 de laatste fles, terug 200 ml. Hoewel ze de laatste paar dagen niet veel wil drinken 's avonds.
Slapen dan... dutjes tussen 9u en 11u, 13u en 15u en ook nog eentje tussen 17u en 19u. Ze gaat dan slapen rond 21u en dan slaapt ze door tot 7u. Allee, in het beste geval toch. Meestal wordt ze tussen 4u en 6u30 een paar keer wakker, maar dan is ze wel getroost met haar tutje. En dan moet ik ze om 7u30 soms wakker maken voor haar fles... Mama moet gaan werken, dus ons kleine pruts moet hier op tijd opstaan...
Ons Mila weegt nu 6kg800 (gisteren gewogen... ze is deze week niks bijgekomen...) en ik weet niet precies hoe groot ze is. Daar kom ik wel achter als ik binnen 14 dagen opnieuw naar K&G moet.

Aicha, tot den 22e dan, eh! Waar, dat zullen we dan nog wel zien. We hebben nog eventjes tijd.


Groetjes,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 17 jun 2007, 12:40

Hey Fenia... welkom hier bij de januari-mama's !!! Ik ben in het begin hier beginnen meetetteren omdat ik uitgerekend was voor 27 januari, maar ons mie heeft op zich laten wachten tot 01 februari, dus eigenlijk hoor ik hier niet in het groepje :oops: :oops: :lol: :lol: Maar als ge tijdens uw zwangerschap al die maanden al nen band hebt opgebouwd met de januari-mama's (en andere :wink: ) is het een beetje raar om ineens te beginnen meetetteren met de februari-mama's :?

Ons dochtertjes zijn dus bijna even oud. Op 07 juni woog Margot 6.720 kg en was ze al 66 cm :shock: groot. Qua gewicht dus normaal, maar precies toch ne lange zwiebel :lol: :lol: Een echt schema zit er hier nog niet in qua eten en slapen. 's nachts wel. Dan slaapt ze telkens de nacht door van 20.30u tot +/- 6u, soms tot 7u. Ik geef nog altijd gedeeltelijk borstvoeding, maar ben nu stillaan aan het afbouwen omdat ze in juli naar de crèche moet :cry: :cry: :cry: Ze krijgt nu 2 flesjes per dag en daar is ze al goed mee weg. Als ze de fles ziet begint ze serieus te smekken en grijpt ze al naar de fles. Dan blijft ze die zo schattig vasthouden met de kleine handjes totdat ze gedaan heeft :lol: :lol:

Vorige week zaterdag zijn we ook met de groentepapkes begonnen, maar das nog niet echt een succes. Vorige week patatjes met worteltjes was precies niet hare meug :roll: Nu krijgt ze patatjes met bloemkool en ook nu trekt ze serieuze teuten, maar ze krijgt precies toch al ietke meer binnen. Volgende week eens courgette of witloof proberen en dan nog eens naar de wortelkes hé. De fruitpap zal minder problemen geven denk ik want gisteren ging ze serieus tekeer met mijn nectarine. Ze was er serieus op aan het sabbelen, echt niet te doen. Ik heb haar natuurlijk wel in de gaten gehouden dat ze er geen stukskes afzoog :? :? 't is een echt zoetebekske, maar toch wachten we nog efkes met de fruitpap. Of zoals Aicha zegt:" met de fruitpapa" :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: Eens ze goed weg is met de groentepap krijgt ze het wel.

Zeg meiskes... nog eens iets. In het begin vond papa het leuk om de pamperkes van ons Margotje te verschonen, maar nu is het toch iets minder geworden :roll: . Amai... das toch een serieus verschil met borstvoeding zunnen die flesvoeding. Die kakskes zijn dus echt niet te doen :lol: :lol: Stinken dat da doet :shock: :shock: Toen ze alleen borstvoeding kreeg moest ik soms eens loeren of ze al dan niet kaka had gedaan, maar nu riek ik het van 100 meter ver. En papa is dan altijd uit de buurt :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 17 jun 2007, 14:11

Hier is het vooral beginnen stinken met de groenten- en fruitpapkes erbij. Bah! Heb daarnet de pamperbak leeggemaakt. Jakkiebah! Mijn ventje doet nog steeds Mila haar luiertjes, maar hij trekt zijn neus dan op tot op zijn voorhoofd.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

lachen

Bericht door Aicha » 17 jun 2007, 14:29

Awel ...lachen jullie maar lekker verder met mijne "fruitpapa" :lol: :lol: :lol:
Ieder keer dat ik dat woord hier typ moet ik het laatste letterke weer verwijderen :lol: :lol:
Bij deze, vanaf nu doe ik dat nie meer want jullie :lol:

Wat die pamperkes bertreft. Ik doe hier ook de permanentie voor de verversing :lol: :lol: Enkel in hoge nood , als papa alleen is met Hélena of ik bezig ben met de andere kindjes te wassen ofzo....maar het enthousiasme is er precies ook af sinds de bv gestopt is. :roll:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 17 jun 2007, 23:15

Hallo allemaal,

wat leuk dat ik een aantal enthousiaste mamas heb gevonden die ook graag keuvelen over hun kleine spruit.

De naam van onze dochter heb ik toevallig gevonden toen ik wat verveeld in de krant bladerde en een artikel las over de sluiting van een hippe winkel in Antwerpen. Wel grappig weken in namenboeken aan het lezen en het internet aan het afschuimen en dan ineens op een moment dat je het niet verwacht staat hij daar, de naam die ik echt graag aan ons kindje wou geven.

Mijn zwangerschap is redelijk normaal verlopen. Ben alleen de eerst 5 maanden heel erg ziek geweest (7kg afgevallen) Ben op 5 maanden gestopt met werken omdat het echt niet meer te doen was en toen ik op mijn eigen ritme kon leven en voldoende kon rusten voelde ik me goed en kon ik genieten van mijn zwangerschap.

Toen de uitgerekende datum naderde had ik er echt genoeg van, ik wou mijn lijf terug en mijn kindje in mijn armen. Vrijdagnacht kreeg ik heel onregelmatige weeën, maar wel genoeg om me uit men slaap te houden. Zolang ik bezig bleef en bleef rondlopen had ik geen last, maar vanf ik even uitpufte staken ze de kop op. Heel vervelend!! Zondagnacht zijn ze dan goed doorgebroken (Had heel erge rugpijn) en om 4u zijn we dan maar naar het ziekenhuis gereden. Daar aangekomen bleek dat ik 3 cm ontluiting had, nog altijd vastberaden dat ik de klus zonder epidural wel zou klaren brachten ze mij naar een arbeidskamer. Om 7u zijn ze mijn water komen breken. Om 8u had ik nog altijd maar 4cm en hebben ze een baxter gestoken om het wat sneller te laten gaan. Kort daarna kon ik het niet meer houden en heb ik dan toch maar voor de epidurale gekozen. Had ik spijt dat ik niet eerder voor de bijl was gegaan!!! :D En dan om 16.05 is ons Yoemike eindelijk geboren. Ik moet waarschijnlijk geen een van jullie allen wijsmaken hoe magissch dat moment is.

Ondertussen is ze al 4 maand en half (vinden jullie ook iet dat het ongelooflijk snel gaat) Ze wordt wakker rond 7.30u à 8u (ik ben nog thuis dus ze kan slapen tot wanneer ze wil. Dan eet ze een fles van 210ml en dan gaat ze onmiddelijk terug in bed en slaapt ze og is tot 11u. Dan gaat ze in bad en krijgt ze opnieuw een fles van 210ml. Meestal is ze dan wakker tot 16u, fruitpaptijd, maar soms slaapt ze daarvoor nog een uurke. De fruitpap duurt wel lang, alleja tis de ene dag tegen de andere. Mag wel niet tegen haar praten, want dan begint ze te lachen en dan loopt alles eruit. Om 19.30 eet ze dan haar laatste fles en dan slaapt ze klokje rond.

Was eigenlijk eerst begonnen met patatjes, maar ze geraakte daar van geconstipeerd, op 5 maanden begin ik er opnieuw mee, hoplijk zijn haar darmpjes door de fruitpap een beetje gewend aan vaste voeding en lukt dat binnekort ook goed.

Voila,
dat was het zowat in een notendop
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

rtime

Bericht door Aicha » 18 jun 2007, 08:28

Fenia,

Jullie hebben dus ook al een schoon ritme opgebouwd met jullie prinsesje!
Je zegt dat Yoemi wat geconstipeerd raakte van de patatjes. Heb je er al aan gedacht om wat van het bereidingvocht te gebruiken om het geheel wat losser te maken ? Dat, samen met een klein lepeltje vetstof kan wonderen doen.
Wat je eventueel ook kan doen is haar in plaats van wat water na de voeding, een beetje vers sinaasappelsap of pompelmoessap (al dan niet verdund) laten drinken.

Ja, dat moment dat je je prinsesje voor de eerste keer in je armen krijgt is echt magisch hé! En geloof me...ook bij een volgend kindje(s) is dat zo. Ik krijg alweer kippenvel als ik er aan terugdenk! Maar wij zijn hier nu wel compleet hoor :wink: Geen magische momenten meer voor mij :?

Je hebt dan echt wel serieus afgezien de eerste maanden van je zwangerschap! :roll:
Nog een geluk dat je de laatste maanden goed hebt kunnen genieten!

Ik ben ook thuis en vind het ook zalig dat ik ons meisje 's morgens niet voor dag en dauw uit haar bedje hoef te halen. BIj ons Orphée heb ik dat wel moeten doen en zag daar echt wel vanaf hoor. Maarja, soms is er gewoon geen alternatief hé.

Aditi,

't is goed hoor voor den 22e! Kijk er al naar uit!!!!
Zal vanavond eens tijd maken om Mila te bewonderen op jullie blog want moet toegeven dat het een tijdje geleden is dat ik daar ben gaan piepen :oops: :oops:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 18 jun 2007, 10:20

och ons pruts was gisteren zo ziek :cry: :cry:
Ik had haar om 20u haar laatste fleske gegeven. Flesvoeding, was ik was helemaal leeg :oops: :oops: :lol: Ze had toch 200ml binnen en viel gelijk nen blok in slaap op mijn arm. Dan slapend in haar bed gelegd en een half uur later begon ze te wenen. Niet harder als anders, maar ik had zo'n raar voorgevoel en ik ben naar boven GELOPEN. Ze was kletsnat van het zweet en lag nog steeds te wenen. Meestal wil ze dan nog efkes aan de borst, maar daar moest ze nu niets van weten. Ik zette me in de zetel naast haar bedje en ze viel bijna onmiddellijk in slaap op mijn arm. Nog geen minuuut later begint ze hard te krijsen. Ze bleef er bijna in. Precies zo'n huilbui als wanneer ze haar spuitjes krijgt :roll: :roll: Dan doezelde ze weer effe weg en nog geen halve minuut later begon ze weer hard te krijsen ocharme. Niets kon haar troosten. :cry: Ik stelde me recht om er effe mee rond te lopen en haar te kalmeren en opeens kwam er nen ferme boer en tegelijkertijd kwam alles er weer uit. Ik volledig ondergekotst, de vloer volledig onder en ons prutske ook natuurlijk :cry: :cry: Ik dan de papa geroepen en blijven staan waar ik stond. Hij heeft dan rondom ons het kots een beteke opgekuist. Dan op haar verzorgingskussen gelegd en haar wa proper gemaakt. Ze kon alweer lachen alsof er niets gebeurd was.

Daarna natuurlijk terug honger en dus toch nog effe aan de borst. Hoewel er niet zo veel inzat :roll: :roll: Dan is ze terug in slaap gevallen en heb ik haar terug in haar bedje gelegd. Om 03.30u hoorde ik haar weer neuten. Toen ik haar oppakte begon ze mijnen arm en nek helemaal af te sabbelen. Weeral honger dus... allez... zij terug aan de borst en terug slapend in haar bedje. Na een kwartier hoor ik haar stillekes purren en neuten. Ik ben niet direct opgestaan omdat ze meestal gewoon terug in slaap valt. Na een kwartier was ze nog steeds heel zachtekes aan het wenen en ben ik toch effe gaan kijken.

:shock: :shock: :shock: Gans haar bed terug vol kots. Hare slaapzak volledig onder en haar gezichtje en haarkes waren kletsnat van erin te liggen. Ik voelde me zo slecht dat ik niet eerder was gaan kijken naar haar :oops: :oops: :oops: Ze keek me zo heel zielig aan :cry: :cry: Heb haar dan opgepakt en er gewoon wat mee rondgewandeld. In de zetel is ze dan gewoon op mijn arm in slaap gevallen en heeft ze tot 08.15u geslapen. Ze ligt er nu een half uurke in en haar mamamelk is er voorlopig nog ingebleven. Hopelijk heeft ze er verder niet te veel last van :? :?

Dan nog eens iets. Als ik ons pruts groentepap geef moet zij dan tussendoor eigenlijk ietske drinken :?: . Niet dat ze heel veel eet. Das met moeite 5 schepkes. En daarna krijgt ze gewoon BV of een fleske (als ik weeral leeg ben :lol: ). Ik ga er dus van uit dat het niet nodig is. Eens ze meer begint te eten en de BV of fles wegvalt wel natuurlijk.

Ik zou haar zo graag fruitpapkes geven, maar zolang ze de groentepap niet goed binnenkrijgt best nog wat wachten zeker. Ik weet zeker dat het met de fruitpap wel zal lukken, maar dan heeft ze misschien meer moeite om daarna haar groentepapke te leren eten. Of nie???
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 18 jun 2007, 10:31

Hey flupke,
zoals eerder gezegd was ik dus ook eerst met groentenpap begonnen, maar daar geraakte os popje nogal van geconstipeerd. Dus dan maar overgeschakeld op fruitpap en dat gaat redelijk goed.

Ik denk dat als je er van overtuigd bent dat fruitpap beter zou gaan, je dat maar moet proberen, het gaat er tenslotte toch ook om dat ze vertrouwd geraken met vaste voeding.

Als ze die fruitpap echt lekker vindt gaat de groentenpap daarna misschien ook beter, omdat ze dan al sterk vertrouwd is met het lepeltje.

Veel succes!!
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 18 jun 2007, 10:38

Fenia schreef: Als ze die fruitpap echt lekker vindt gaat de groentenpap daarna misschien ook beter, omdat ze dan al sterk vertrouwd is met het lepeltje.
Veel succes!!
Dat wel, maar ik ben een beteke bang dat als ze fruitpap gewoon is ze dan meer problemen zal hebben om die fletse groentepap te eten :roll: . Want das toch een serieus verschil in smaak hé.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ziek

Bericht door Aicha » 18 jun 2007, 11:08

Ocharme Margot!!!! Da's echt zielig hé zo'n klein prutskes die ziek zijn :( :( .
Heb dat ook nog voorgehasd zoals jij . Als ze wat pruttelt in haar bedje even afwachten omdat ze toch meestal weer in slaap valt en na een paar minuten ga je toch zien en tref je ze helemaal ondergekotst :roll:
Heeft ze abnders koorts ofzo of ziet ze der anders ziekskes ui?
Misschien was haar maagje gewoon wat overdaan van de overschakeling naar groentepap en e flesvoeding. Dat verteerd toch allemaal wat moeilijker dan de mamamelk hé :wink:

In verband met de fruitpapa. Ik sluit me aan bij Fenia en denk ook niet dat ze daarna meer problemen zal hebben met de groentenpap.
Nu zou ik natuurlijk wel efkes wachten tot haar maagje weer helemaal in orde is maar daarna zou ik het zeker proberen! Ze went nog meer aan het lepeltje enzo.

Zolang ze nog melk drinkt na haar vaste voedingen hoef je haar in principe niets anders bij te geven. Oftewel dat je ondervind dat Margot daar echt behooeftae aan heeft maar de meeste kindjes hebben dat niet nodig!

Ons poppemie heeft het niet zo begrepen op " een waterke" of geperst sinaas en ik wil haar nu ook nog geen extra zoet geven (maar da's iedereen zijn eigen mening hé :wink: ). Ik heb dat dus eens nagevraagd bij de vv en de kinderarts en die zeiden dat dat helemaal niet erg was maar dat ik enkel bij heel warm weer toch een beteke moest aandringen!
Zoals het weer nu is kunnen ze volledig teren op de 2 flessen en het vocht wat ze binnenkrijgen via de groentenpap (ik gebruik bij nitraatarme groenten het stoomvocht) en via de fruitpap.
Hopelijk heb je iets aan mijnen uitleg!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 18 jun 2007, 17:25

Ons yoemike drinkt ook ni graag gewoon water, want das maar water he!! Ben ook absoluut gene fan van zoet gedoe, maar heb voor haar van die venkelthee voor baby's gekocht. Da smaakt naar anijs en kan koud of warm gedronken worden. Da vindt ze wel goed en daar zitten geen suikers in ofzo. Misschien het proberen waard!?
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

venkel

Bericht door Aicha » 18 jun 2007, 18:51

Ja, da's zeker eens het proberen waard want venkel in haar groentenpapje lust ze graag dus denk wel dat ik daarmee zal scoren!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 jun 2007, 19:11

Zeg! Ik postte hiernet een lang antwoord op al jullie berichtjes en het is er niet doorgekomen!!! In het kort dan maar:

- Fenia, heb je een naam van die venkelthee - hier ook niet graag water

- Flupke, ocharme ulle Margot! Hopelijk beter! Ik zou ook fruitpap durven proberen ofwel groentepap wat vloeibaarder maken.

- Aicha, dat is dan een deal voor de 22e. Tot dan! En ondertussen veel kijkgenot op inze website. De laatste week heb ik er wel niet veel opgezet, want mijn pc is stuk en daar staan natuurlijk alle fotootjes :( Gelukkig is er een goed backup-systeem en zijn ze in ieder geval niet verloren... Maar ik werk voorlopig op de laptop van mijn ventje.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 18 jun 2007, 20:29

hoi allemaal :lol:

hier kom ik dan eindelijk mijn fotootjes plaatsen van mijn schatje en mij. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

oja, fenia hartelijk welkom hier,
je zal je zeker wel thuis gaan voelen met ons de januarimama's,
we ondersteunen elkaar en zijn precies echte vriendinnen ondanks we elkaar al dan niet nog niet gezien hebben,

ik kom morgen alles wel vertellen wat er hier gebeurt is want er bezoek hier :lol:

bye bye en mij niet uitlachen eh met mijn foto's :wink:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

foto's

Bericht door Aicha » 18 jun 2007, 20:34

Chanti,

aha, nu weten we tenminste tegen wie we hier allemaal aan het tateren zijn!!! Nog zo plezant :lol: :lol:

Mooie foto's trouwens maar 'k vind uw poppemieke toch nog ietske knapper dan gij zunne :lol: :lol: :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 18 jun 2007, 22:04

Heb even gekeken, het merk van die venkelthee is MILUPA, je kan da gewoon halen in de apotheek of in sommige delhaizes ook wel.
Succes ermee he!!

De fruitpapa ging hier trouwens verbazingwekkend snel vandaag, niet te vroeg victorie kraaien, maar als het de rest van de week zo goed gaat als vandaag, denk ik dat ik maandag met patatjes ga beginnen.

Groetjes

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 18 jun 2007, 22:07

ps: chanti, ons yoemike heeft da pakske ook, vond da wel grappig!!!
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 jun 2007, 23:00

Fenia, mercikes!

Chanti, aha, zo zi je er dus uit. Ik blijf bij mijn standpunt... Het zijn knappe fotootjes van jou met je kleintje... Alleen ben jij het dus echt deze keer! En ulle kleine mie ziet er nu toch echt niet zo dikskes uit, hoor! Wel een sexy buikske!
Zeg, jij geen tijd en zin om op 22 augusrus mee af te spreken? En jij Fenia? Hoe meer zielen hoe meer vreugde, eh!

Hier is ons kleine mie een beetje verslaafd aan fruitpapa. En de laatste tijd wil ze 's avonds vaak niet meer dan 100ml drinken. Toch wordt ze 's nachts niet wakker met honger. Kan dat zijn omdat ze zoveel fruitpapa eet? Dat is wel al om 15u30...

Verder gaat ons mie deze week 3 dagen van de 5 bij oma's en opa's. Mijn ouders zijn met verlof, vandaar! Ze gaat zo verschrikkelijk verwend worden!!!

Groetjes, slaapwel en tot morgen!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

22 au

Bericht door Aicha » 19 jun 2007, 08:41

Ja, da zou idd nog leuker zijn é als we met meer zijn!!! Zou eigenlijk heel tof zijn om ons groapje compleet te hebben!
Uiteindelijk zijn we met de meesten hier al bijna een vol jaar aan het tetteren!

Aditi,

Hélena wil 's avonds ook niet zoveel melk meer drinken en toch heeft ze ook een goeie nachtrust.
Volgens mij blijft die vaste voeding toch langer hangen hoor! Als ze 2 keer per dag een deftige portie eten heeft hun maagske al veel werk om dat allemaal te verteren! :wink: Da zal zeker dat zijn.

Hoe ver staat den bouw trouwens?

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 19 jun 2007, 08:53

Goeiemorgen,

wil graag mee de 22ste augustus, maar hangt er een beetje vanaf wat jullie gepalnd hebben, wantik kan niet met de auto rijden en ben dus afhankelijk van het openbaar vervoer!!!

Ik trek vandaag de stad in met mijn kleine meid, samen met één van mijn zeldzame vriendinnen die ook een kindje hebben. Zij heeft een ook een meisje, Nosh en zij is een maand ouder dan ons Yoemike. Ben benieuwd, want heb ze al lang ni meer gear zien!!

De fles gaat hier ook ni meer zo geweldig vlot, maar dan vooral omdat ze nu echt enrom afgelijd is door ALLES!! Tijdens de fruitpapa valt da wel mee, maar ik mag jammer genoeg niet tegen haar praten, want dan begit ze altijd te lachen en dan loopt alles eruit natuurlijk.

Alle ga eens voort doen, want er moet hier nog wel 't één en ander gebeuren en ons popje moet ook nog in bad!!!

Toedeloe
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

22

Bericht door Aicha » 19 jun 2007, 09:08

Fenia,

Jullie zullen geluk hebben vandaag met het weer!!! Ik wens jullie een fijne dag samen met jullie poppemiekes! :wink:

Vorige keer is Aditi van Halle helemaal naar hier gekomen en nu is het eigenlijk de bedoeling dat wij (Nana en ik) wat naar die kanten afzakken. Zal niet bij haar thuis zijn maar we zullen Aditi deze keer de baan besparen.
Ik weet niet of daar voor jou enige haalbaarheid in zit?
Bekijk het anders eens en we kunnen eventueel ook iets tussenin afspreken!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 19 jun 2007, 09:43

hihi iedereen begint hier 'fruitpapa' te gebruiken :lol: :lol: :lol:

Ik zal dus deze namiddag ook eens proberen om ons Margot wat fruitpapa :wink: te geven. Ik ben eens benieuwd.

Ondertussen heeft Margot helemaal geen last meer gehad van haar maagske. Gelukkig maar.

Als ze straks wakker wordt gaan we ne keer naar de Meir (A'pen). Mijn ma werkt daar en ze wil persé eens op haar werk pronken met haar kleindochter. Ze heeft gevraagd om haar schoon uit te dossen. Veel zal ik haar niet aandoen, ant het zal te warm worden. Eerst naar den apotheker passeren achter zonnecrème, want ik zou niet willen dat ze verbrand :? :?

Rond 14u keer ik dan terug en dan moet ik op het werk eerst bij den arbeidsgeneesheer passeren om een attest te vragen dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Jullie weten nog diene zever in april over mijn borstvoedingsverlof dat uiteindelijk niet kon doorgaan. En als ge het niet meer weet moet ge het nog maar ne keer lezen. Dat was ergens in april. Effe in het kort herhalen.

Bij de politiehervormingen is bij ons het borstvoedingsverlof afgeschaft en zijn het borstvoedingspauzes geworden. Omdat er bij ons geen lokaal aanwezig is om melk af te kolven hadden ze me de ganse zwangerschap en mijn bevallingsverlof voorgehouden dat ik nog wel 3 maanden zou kunnen thuisblijven en dat ze me eventueel wat thuiswerk zouden geven. Daar had ik dus ook rekening mee gehouden voor de opvang van Margot. We hadden maar een plaatske vanaf 1 juli. Maar met die drie maanden zou dat geen probleem zijn. Op 23 april, de dag dat ik moest beginnen werken, werd me gezegd dat er nog helemaal niets op papier staat over de borstvoedingsproblematiek. Er zou een lokaal moeten voorzien worden, maar er stond nog nergens beschreven aan wat dit lokaal moest voldoen. Ze gaven me den 23e een dag vrijstelling en de dag nadien werd van me verwacht dat ik kwam werken :shock: :shock: :shock: Daaaaaaa. Waar moest ik met Margot blijven. En die kreeg dan nog eens 6 keer per dag BV. Ik ben dan naar de dokter gestapt en ben effe ziek thuisgebleven. Dan verlof en nu ouderschapsverlof en dan terug verlof tot 16 juli.

Sedert vorige week staat alles nu dus wel op papier :roll: :roll: Er moet een lokaal voorzien worden waar in alle sereniteit en privacy kan afgekolfd worden en er moet een ijskast staan. Als dit lokaal niet voorzien wordt hebt ge recht op 3 maanden borstvoedingsverlof.

Nu moet ik dus mijn borstvoedingspauzes aanvragen vanaf 1 juli. (ik heb wel nog verlof tot 16 juli). Als ze geen lokaal voorzien tegen dan heb ik nog recht op 2 maanden BV-verlof :lol: . Niet langer want das maar tot Margot 7 maanden oud is. Nu gaat het ineens allemaal wel :roll: . Wie weet heb ik weer voor niets ouderschapsverlof genomen, want das een serieuze snee in de rekening. Maar allez daar breken we ons kopke niet meer over.

En als ze een lokaal voorzien.. tja dan heb ik 2 keer een half uur per dag recht om mij in da kotteke terug te trekken met mijn pomp :lol: :lol: Maar dan zal ik gewoon elke dag een uur vroeger stoppen of een uur later beginnen. Dat mag dus ook en da uur wordt gewoon betaald.

Nu hopen dat ze geen lokaal voorzien hé. Dan ben ik juli en augustus nog thuis en recupereer ik 4 weken verlof, want ik had in juli 2 weken genoimen en in augustus ook. Ik zal er maar niet te veel op rekenen want anders is de teleurstelling weer te groot :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 19 jun 2007, 22:36

Hey flupke,

dan hebben we elkaar waarschijnlijk, of misschien gepasseerd op de Meir, want wij hebben daar dus ook rondgeslenterd vandaag!!

Het was idd zalig in het stadje, wa wandelen, terraske doen, nog een terraske doen.

Vinden jullie dat ook niet één van de leukste dingen die er zijn met je kindje? De buggy in en wa wandenlen, en wa paraderen, en ja ik geef da eerlijk toe, wa stoefen... Zalig!!! Er zijn natuurlijk nog veel leuke dingen he...

Hoera, hoera, de fruitpap ging weer vlot vandaag, volgende week zullen we dan ook patatjes beginnen geven he!!!

Me jullie prutskes ook alles goed, en genoten van het zonneke?

Groetjes,
Fenia
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 19 jun 2007, 23:08

Boehoe, ik heb alleen genoten van het zonneke tijdens mijn middagpauze op het werk.

Ons mie heeft wel van het zonnetje kunnen genieten, want die zat lekker op den boerenbuiten bij oma en opa.

Ze heeft daar wat minder fruitpapa gegeten blijkbaar en vanavond heeft ze wel een hele fles leeggeslobberd, dus...

Verder nog even de laatste nieuwtjes voor ik ga slapen:
- onze bouw is nog niet verder geraakt dan de kelder
EN
- we hebben eindelijk een datum voor de doop van ons pruts: 19 augustus
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 20 jun 2007, 10:13

goeiemorgen allemaal,

ik heb al 3 slechte nachten achter de rug, de eerste nacht werd ze wakker om half 5 en is ze blijven zeuren tot 8u, de tweede nacht is het om half 3 snachts begonnen en vandaar ook weer rond half 4.

nu heb ik ontdekt hoe het komt,
ze slaapt altijd op de buik en rolt zich dan op de rug en dan kan ze niet verder slapen,

nu heb ik de rol deze morgen om 6u erin gelegd zodat ze zich niet kon omdraaien en ze heeft doorgeslapen tot half 9,

dus nu hopen dat het volgende nacht beter gaat zijn want ik mag morgen van mijn ventje uitslapen terwijl hij voor kyana zorgt, ohhhhh da gaat deugd doen :lol:

voor de rest, de groentepappie gaat hier gelijk niks, altijd bordje leeg en gisteren voor de eerste keer ook de fruitpap zodat ze geen fles erna moest, dat gaat allemaal goed ja :lol:

het afspreken voor mij is wat moeilijk daar ik met het openbaar vervoer moet komen, de volgende keer als jullie wat dichter naar mij komen dan ben ik NATUURLIJK van de partij :lol: ik wil nu ook komen maar het is zo ver voor mij eh :lol:

alle ik ga nog eventjes een tas koffie drinken en dan hier de was eens doen

groetjes :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”