Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 12 mei 2007, 11:49

Mieke schreef:Meestal, niet allemaal, zijn de gyns ervoor om in het ziekenhuis te bevallen. Natuurlijk, anders zouden ze geen werk meer hebben. En haar mening dat het een eerste is en bla bla bla, het merendeel van de dames bevallen van een gezonde baby. Als er een KS moet worden gedaan, weet je dat op voorhand. Maar als je zwangerschap perfect verloopt, waarom dan niet thuis bevallen als je jezelf er goed bij voelt.
(Ja sorry, maar ik kan me hier een beetje over opwinden, tzal nog een gevolg zijn van mijn korte vroedkunde-opleiding)
Ja, kweet het...maar toen ik (zo eerlijk als ik ben :roll: ) dit tegen mijn man vertelde (die niet bij het dr-bezoek was), vond hij ook dat men best geen risico's neemt en dat de dokter dit allemaal zegt met een reden, en dat we met onze 'voorgeschiedenis' best haar raad opvolgen...
Ik ben toen heel hard uit mijn slof geschoten en gezegd dat we geen 'voorgeschiedenis' hebben wat slechte bevallingen betreft!!! Het waren heel andere dingen!!!!
(daar gaat mijn 'begripvolle' vent ... :? )

Ik ga niet de koppige ezel uithangen en persé thuis willen bevallen als het niet mogelijk is, maar zou gewoon willen dat iedereen eens beide kanten van het verhaal vergelijkt! Maar dat is blijkbaar niet mogelijk...

Ik moet even mijn frustratie kwijt! In mijn omgeving heb ik nog maar één persoon gevonden die zelf thuis is bevallen en die begrijpt waar ik het over heb (ze is Nederlandse :roll: ), de rest doet alsof ik van Mars ben neergedaald. "Waarom pijn lijden als er ook een epidurale bestaat?" "Waarom thuis als je een week verzorgd kan worden?" "Waarom 'natuurlijk'? Dat is toch weer een mode-rage." "Haptonomie? Wat is dat? Dat is alleen maar voor alternatievelingen" "Waarom niet het geslacht willen weten? We hebben nu de technologie ervoor"

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 12 mei 2007, 11:53

Ok, Afbeelding ben uitgeraasd...
(blame my hormones please)

Mieke, ga je het met ons delen als je het weet?
Succes meid!!!

Nog een leuk weekend voor iedereen :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 mei 2007, 12:36

Yep, jullie mogen het gerust weten!! :wink:

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 14 mei 2007, 10:58

Hoi,

Ik ben uitgerekend voor 1 oktober!

Vanavond moet ik terug op controle bij de gyn (20 weken echo) en hopelijk kan hij het geslacht zien. Ik ben wel een beetje nerveus.

groetjes van mij ***

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 mei 2007, 15:54

Hoi Winter, blij dat je de weg ook naar hier gevonden hebt!! :wink:
Hb je ons op de hoogte?
En mogen we het geslacht weten?

Groetjes


Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 14 mei 2007, 18:06

hey,

Tuurlijk mogen jullie het weten,
Hopelijk kan de gyn het zien, ik laat zoiezo iets weten!


Liefs Winter ***

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 14 mei 2007, 22:23

Hoi,

Vandaag naar de gyn geweest, ik ben 20 weken ver.

De baby was aardig in beweging en er kon echter geen mooie echo van genomen worden, volgende keer zullen het 3d echo's zijn.

Het geslacht kon hij min of meer wel al zeggen:
Hij zag plots een zakje en toen een tuutje.

100 procent zeker zal hij het kunnen zeggen binnen vier weken.
Of gewoon bevestigen wat hij nu zag.

Mijn man en ik gaan er dus vanuit dat het wel een jongetje zal zijn.

Liefs Winter ***

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 15 mei 2007, 07:22

Ooh Winter, wat leuk, een jongen!

Mieke, ik denk aan je vandaag...kom het ons snel vertellen hé :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 mei 2007, 12:19

Fijn dat je aan me denkt :lol: maar ik mag morgen pas naarMarita :lol: :lol: :wink:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 15 mei 2007, 12:23

Mieke schreef:Fijn dat je aan me denkt :lol: maar ik mag morgen pas naarMarita :lol: :lol: :wink:
Okeeeee, dan ga ik even een plaspauze inlassen :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 15 mei 2007, 13:00

Winter, ook van ons nog een dikke proficiat met je zwangerschap. Ben je blij dat het een jongen gaat zijn of had je ietsje liever een meisje?

Mieke, veel succes morgen. Wij zijn alvast nieuwsgierig of je gaat weten wat het gaat zijn.

Beagle, ga jij het ons ook vertellen wat het gaat zijn of willen jullie het niet weten?
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 15 mei 2007, 13:21

Hey pitoeter,

Ik had wel heel graag een meisje gehad!
Maar ik moet zeggen toen de gyn zei:" ik zie een zakje en een tuutje k denk wel dat het een jongen zal zijn." Dat ik eigenlijk niet ontgoocheld was. K vind het eigenlijk wel grappig dat het hoogstwaarschijnlijk een jongetje zal zijn. omdat er al een paar keer gependeld werd voor me (3 keer een meisje kwamen verschillende mensen uit)

Met mijn man kan ik goed praten over wat nu het voordeel zou zijn van een jongen of een meisje. (Hij had graag een jongen) Een meisje vind ik leuk als het klein is, je kunt er dan zo'n lief typisch meisje van maken met lang haar en vlechtjes. Maar als ze ouder worden moet je als mama beginnen zorgen maken over de pil en uitgaan en alle gevolgen (tegenwoordig). En een jongen is gewoon anders. En ik zie bij mijn man en zijn broers dat ze meer aan hun moeder hangen dan aan hun vader. Ik als meisje schiet dan weer veel beter op met mijn vader.

Enne papa was heel blij gisteren, maar t zal toch mama zijn die met hem naar de voetbal zal gaan :lol:

En je weet niet met wat je best bent hé.

Liefs Winter ***

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 17 mei 2007, 21:46

Hallo!!!

Mieke? Weet je al meer?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 19 mei 2007, 14:28

Nee :(
Nu hield 'het' zijn handje ervoor!! :lol: Ik denk dat we het niet mogen weten, tis precies ne slimme :wink:

En gaat het voor de rest met jullie? Last van typische kwaaltjes?
Ik heb al serieus harde buiken gevoeld en smorgens regelmatig nog misselijk. Op de buik liggen wordt al niet meer zo interessant en lang dezelfde houding betekent lage rugpijn. Maar voor de rest alles picobello!

Ik betrap me erop dat ik eigenlijk niet zoveel aan deze zwangerschap denk dan toen bij Marie. Rond deze tijd hadden we de namen al, de kleur enzo van suikerboontjes, de boeken voor de geboortekaartjes te kiezen, een babykamer gaan kopen.... :roll: :lol:
We zitten bijna in de helft en het is toch zooooooooooooooo snel gegaan tot nu toe!

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 19 mei 2007, 16:11

Mieke schreef:Nee :(
Nu hield 'het' zijn handje ervoor!! :lol: Ik denk dat we het niet mogen weten, tis precies ne slimme :wink:

En gaat het voor de rest met jullie? Last van typische kwaaltjes?
Ik heb al serieus harde buiken gevoeld en smorgens regelmatig nog misselijk. Op de buik liggen wordt al niet meer zo interessant en lang dezelfde houding betekent lage rugpijn. Maar voor de rest alles picobello!

Ik betrap me erop dat ik eigenlijk niet zoveel aan deze zwangerschap denk dan toen bij Marie. Rond deze tijd hadden we de namen al, de kleur enzo van suikerboontjes, de boeken voor de geboortekaartjes te kiezen, een babykamer gaan kopen.... :roll: :lol:
We zitten bijna in de helft en het is toch zooooooooooooooo snel gegaan tot nu toe!
Ik ga mij er ook nog eens tussensmijten se :wink:

Das jammer dat jullie kleintje niets wil prijsgeven ... maar tzal wel nog lukken zeker?

Ik kan al langer niet meer op mijn buik liggen (of zou ik gewoon onbewust niet meer gedurfd hebben). Maar idd, lang in een zelfde houding liggen, geeft bij mij ook pijnlijke ledematen.

Nu ben ik al iets verder maar als het een troost mag zijn: een naam hebben we bijlange nog niet, enkel 2 'mja, misschien' namen'. Suikerbonen absoluut nog niet bij stilgestaan, voor de geboortekaartjes enkel eens enkele sites bekeken voor ideetjes en de toekomstige babykamer moet nog uitgemest worden.
Maar eerst gaan we de living nog schilderen. We wonen hier bijna een jaar maar vandaag zijn we toch eindelijk te verf gaan halen :lol:

Maar anders hier alles ok, de buik begint meer en meer vorm te krijgen en de bewegingskes meer en meer voelbaar :D

Groetjes van een septembermama :wink:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 19 mei 2007, 19:35

Oh, Mieke, spijtig dat je pruts zich niet heeft willen laten zien, hij/zij zal wel denken "laat die tweetjes nog maar even sudderen" :wink:
Wanneer mag je nog eens terug?

Voor de rest gaat het hier vlot. Als het zo blijft, ben ik content :)

En de voorbereidingen...gisteren eens in de babywinkels gaan zien. Had een lijstje aangemaakt van dingetjes die we nodig zullen hebben, en wilde eens zien hoe die dingen er 'in 't echt' eruit zien :wink:
Er is tegenwoordig toch zooooooveeel keuze ... je moet al heel goed weten wat je wil, om je niet te laten inpakken door de verkopers :roll:
't Gaat nog moeilijk worden :wink:

(PS: heb me toch een beetje laten gaan en al een paar kleine spulletjes gekocht, zoals bv een pakje-muts-kousjes met het opschrift "I'm small but smart"... Ik zie het kleintje er al helemaal in :D )
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 23 mei 2007, 12:27

't Is hier zo rustig? Allemaal terrasjes aan 't doen? :D
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 mei 2007, 15:51

Helaba!!
Kom hier eens een verslag uit brengen.
Hier alles prima, soms nog misselijk smorgens met met een boterham in de hand komt men door het ganse land! :lol:
Alles dus goed.
Woensdag naar Marita geweest en ze heeft 'iets' gezien :lol: maar ze maar voor 70% zeker. Dus mogen jullie eerst een gokje wagen vooraleer ik het zal verklappen.
Er was ook iets minder goed nieuws. Ik heb weiniger vruchtwater tov begin vd zwangerschap. Ik moet 2,5 liter water per dag 'proberen' te dirinken en rusten op de lindekrzij. Maar ik was er niet echt gerust in en belde naar mijn gyn, maar ik heb die tot vandaag nog niet te pakken gekregen.
De voelen vd bewegingen zal bij mij ook wel later voelbaar zijn omdat de placenta aan de voorkant ligt. Dus als ons beebje groter en sterker wordt, kan ik 'het' pas goed voelen.

Hoe haat het met de andere oktobermama's in spé??

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 09:29

Amai, tis hier rustig. Allemaal aant genieten van het verlengde weekend? :lol:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 mei 2007, 10:56

Hallo
ik ga me hier nog eens mengen :wink:
En een gokje wagen ....
volgens mij wordt het een meisje en de enige reden die ik kan geven is: alle kindjes die in 'onze' periode (half augustus-half oktober, zoiets) geboren worden zijn meisjes en den onzen is momenteel het enige ventje (dat ik weet hé :P )

De bewegingen waren bij mij ook minder aangezien de placenta ook vanvoor lag maar sinds enkele dagen (kleine week) is dat al heel fel veranderd hoor.
Het is zelfs zo dat dieter hem ook al gevoeld heeft :D

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 11:01

Dat zal Dieter zelf ook wel heel leuk vinden dat hij zijn klein ventje kan voelen. Ik vond dat altijd zo erg voor Werner. Als ik zei, kom e voelen, dan stopte het, tis pas de laatste 10 weken dat hij het heeft gevoeld bij Marie. En dan zag je echt golven over je buik lopen als de baby bewoog.
Over jouw gokje ga ik voorlopig nog niets zeggen..... :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 mei 2007, 15:21

Mieke, weet ge wat het gaat zijn :?: :?: :?:
Is het dat wat gij graag wou dat het was :twisted: 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 15:23

dat ga ik nog niet zeggen, dan kunne de andere geen gokje meer doen :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 mei 2007, 15:27

ge kunt altijd pm'en he Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 mei 2007, 19:13

Mieke?
Is het een
Afbeelding ????
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 20:01

wie weet..... :lol:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 mei 2007, 21:58

ik denk nen jongen ! :D :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 22:18

zie pm :wink:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 29 mei 2007, 12:09

krijg ik ook eentje? :D :D :D

Als ik afga op mijn gevoel, denk ik een jongen (dat is ook de gok voor ons), maar als ik naar je lachende smilies kijk, denk ik een meisje...
Pfff, gokken is nooit mijn sterkste kant geweest (anders had ik wel eens de lotto gewonnen :wink: )
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 29 mei 2007, 15:55

Hier zijn we weer. We zijn net terug van een weekje vakantie naar Denemarken. Fantastisch weer gehad, het heeft deugd gedaan. Van daar dus dat ik hier weer effe niet geweest ben. Vandaag zijn we op controle moeten gaan bij de gyn. Alles was dik in orde. Het hartje hebben we weer kunnen horen. Het gezichtje, rugje, ribbetjes, handjes gezien. En het geslacht weten we ook alleen gaan we een poging doen om het stil te houden tot oktober. Maar ik heb zo het gevoel dat dit moeilijker gaat zijn dan bij de eerste. Binnen 6 weken moeten we terug en wordt er weer bloed getrokken om te testen op toxoplasmose.

Mieke mijn gokje voor jouw is een meisje.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”