Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 mar 2007, 12:02

Ha Pietoeter! Ben blij dat alles in orde is met jullie kindje.
Bij de volgende echo kan je misschien al het geslacht weten :shock: Wat vliegt de tijd toch voorbij!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 28 mar 2007, 13:21

Mieke,

Ik ben over het algemeen niet meer ziek en begin nu echt te genieten. Ik ben wel nog stikmoe en soms zo een vieze smaak in mijn mond. Maar niet meer mottig, braakneigingen, overgeven,... ZALIG. Ik heb het eerst ook gehad dat ik twee dagen ok was en dan weer een dag ziek en overgeven dus nog even geduld en je kan genieten. Het was inderdaad geweldig om ons kleintje zijn/haar hartje te horen, zeker omdat ik het nu nog niet verwacht had. Veel succes maandag!!

Beagle,

Ik ben deze keer veel nieuwsgieriger naar het geslacht dan de eerste keer. Misschien omdat dit normaal de laatste keer gaat zijn en ik hoop zo op een meisje (maar ik weet dat gezondheid het voornaamste is). Ben jij nog zo ziek?
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 mar 2007, 13:25

Hey Pietoeter,
Nee, ben niet meer ziek. Voel eigenlijk niks meer.... :roll:
(tja, het is dubbel: toen ik misselijk was was 't erg, maar nu dat alles weg is, vraag ik me constant af als alles wel ok is :? )
Och, nog een weekje geduld en dan komt onze pruts nog eens op 'tv' (lees 'echo') :mrgreen:

Ga je het geslacht voor jezelf houden of zullen we het dan ook mogen weten?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 28 mar 2007, 14:26

:lol: Natuurlijk blijft het een goed bewaard geheim tot oktober!! :lol:

En eerlijk gezegd anders is het leuke er voor jullie toch af. In mijn omgeving zijn er nog 9 babytjes op komst dit jaar en bij twee weet ik al wat het gaat zijn en ik vind dat niet leuk. Ik vind als iemand bevalt het eerste wat je wil weten is geslacht, naam, gewicht, lengte en bij die twee is de surprise er al gedeeltelijk af.

Ik voel regelmatig steken in mijn buik beneden had ik bij Jarne ook maar dan denk ik elke keer oei toch niks verkeerd (ik weet wel beter maar toch). Je blijft je zorgen maken...
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 mar 2007, 14:29

pitoeter schreef::lol: Natuurlijk blijft het een goed bewaard geheim tot oktober!! :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wisten jullie het geslacht van Jarne ook op voorhand?
Hoe heb je het kunnen verzwijgen? :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 28 mar 2007, 14:40

Ja, bij Jarne wisten we het ook op voorhand. Het was niet gemakkelijk om het te verzwijgen. We hebben tegen iedereen toen gezegd dat we het niet wilde weten. In de hoop dat ze ons met rust zouden laten en we ons niet zouden verspreken. Maar dat werkt dus niet want iedereen dacht dat we het toch wisten. We hebben heel de tijd over hij gesproken ook al voor we het geslacht wisten dus dat konden we blijven doen zonder ons te verklappen. Maar ik moet zeggen dat de meesten dachten dat het een jongen ging zijn. Ook omdat ik niet zo ziek was. Maar nu denkt iedereen dat het een meisje gaat zijn omdat ik zo ziek ben. Ook bij het zien van de kinderkamer (donker en licht blauw) dachten ze dat het een jongen ging zijn. Dus nu blijft de kinderkamer toe tot het zover is. Neutraal blijven als je kinderkleding laat zien neutrale kleuren de typische dingen verstoppen! Als ze iets zeiden van hoe is het met uw zoon dan zei ik bv. met mijn dochter gaat alles goed of omgekeerd. Maar ik was ongelooflijk blij dat we het uiteindelijk niet meer moesten verzwijgen want het is vermoeiend. Dus best eens over een meisje en eens over een jongen hebben dat ze het uiteindelijk niet meer weten. En dan zijn er ook nog mensen die het zien hoe je draagt wat het gaat zijn.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mar 2007, 17:05

Hier willen we ook zeer graag het geslacht weten. En we hopen op een jongen. Allez, het voornaamste is dat het maar gezond is!
Ik "voel" nu ook wel veel feller dat ik zwanger ben. Bvb die bandenpijn is veel intenser, bij elk 'plofje' denk je dat je je beebje gevoeld heb...
En wat ik eigenlijk al verschrikkelijk vind, is dat mijn buik plots zo is uitgezet! :oops: Ze mogen wel weten dat ik zwanger ben, maar tlijkt zo bijna alsof je een maand of 7 bent... :?

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 mar 2007, 21:16

hallo even komen meepraten hier
@pitoeter dat wil niet altijd iets zeggen hoor ziek of niet
ik ben voor de derde keer zwanger en heb nooit ziek geweest alleen bij de zw van maité en nu heb ik veel zeer in mij bekken is dat omdat het terug een meisje is of niet k'weet het ook niet
@mieke ik heb ook al een zeer ferme buik de vroedvrouw zegd is waarschijnlijk omdat je er twee op korte tijd zal hebben maité was 5maand half toen bleek dat ik terug zwanger was

nog veel succes en sorry voor het storen hé

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 29 mar 2007, 09:20

Ja, dat van die buik...
Bij mij is het ook duidelijk zichtbaar. Het ergste vind ik dat mensen nu gaan vergelijken. In de familie is er iemand 17 wk zwanger en haar buik is minder zichtbaar als ik en dat zorgt voor commentaar natuurlijk, zo van die venijnige opmerkingen "amai, ge ziet het al goed hé" of "alé, nog maar 11 weken en als zo'n buik..." (denk er altijd een bitsig toontje bij :roll: )

Maar goed, dat gaat mij niet tegenhouden om fier te zijn op mijn buikje :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 mar 2007, 11:43

goed gezegd Beagle!! :wink:

Wat me ook net te binnen viel, een opmerking a la "tzijn er toch geen twee zeker hé? je bent toch zeker?" :roll:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 29 mar 2007, 21:12

Hoi meiden!

de liefdevolle relatie met de pot begint gelukkig weer wat bekoelen heb ik de indruk! Zoveels te beter hé. En dat buikje mag er zeker zijn, de ene is gewoon al wat sneller dan de andere! dat mensen daar toch altijd commentaar op moeten geven hé!

Wij hadden vandaag pech bij de gyne, ons bubbelke (dat is ons koosnaampje) mag met zn beentjes opgetrokken onder zich in. Dus hopelijk de volgende keer meer geluk!

Nog veel plezier met jullie buikje!!! Geniet ervan!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 02 apr 2007, 15:38

Hela oktobermama's! Afbeelding

Het is hier zo rustig! ... Of misschien zitten jullie allemaal op een terrasje met een drankje in de hand en zonnebril op de neus
Afbeelding
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 apr 2007, 11:36

Wast maarwaar Beagle!!
Hier is de ***molen op volle toeren aant draaien! Ppfff, ik hoop echt dat het de laatste stuiptrekkingen zijn.
Gisteren terug naar de gyn geweest. Maar ik moest naar een vervangende gyn (een kakmadam) omdat de mijne een spoedoperatie is moeten ondergaan. Ik weet niet de reden maar hoop dat alles ok is!
Met ons beebje ook alles ok! Nekplooimeting was prima. Ik was 900gr minder dan de vorige keer. Ons beebje is wel niet zo actief als Marie dat indertijd was, deze slaapt veel meer.
Die gyn heeft ook geen mooie echo gemaakt. Het is juist een alien!
Heb ook bloed moeten laten trekken en een urinestaaltje inleveren.
Straks bellen voor de uitslag....

Groetjes

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 apr 2007, 11:42

Goed dat alles ok is met het kleintje! :D

Bij welke gyn ga je?

Ik ben morgen aan de beurt. Kan niet langer wachter!!!! :wink:

Hoe lang duurt het eer je de resultaten van de triple-test (bloed) kan weten?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 apr 2007, 16:27

Normaal bij dr Dens, maar nu dus bij dr Vansteelant, echt een tang van een wijf! Das zo iemanddie zo op het gewicht is gefixeerd en met zo mensen heb ik op voorhand al ruzie :lol:
Ik ga vanavond eens bellen voor de uitslag van de testen.

Veel succes morgen en laat ons iets weten hé!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 apr 2007, 16:30

Mieke, ik dacht al dat het dr Dens was.
Heb vandaag gehoord dat ze ziek is (borstkanker). Vond het spijtig om te horen, want 't is ne lieve hé.
Hopelijk zal ze snel beter zijn.
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 apr 2007, 16:33

Meen je dat nu, heeft ze echt borstkanker? Oooh, wat erg!
Das echt een lieve...
Ben er eventjes niet goed van....

Ik hoop ook voor haar dat alsnog als in orde komt :(

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 04 apr 2007, 12:31

Bij mij hebben ze vorige week maandag ook bloed getrokken voor de tripple test en als ik er binnen een week niets van gehoord had was het ok. Die week is ondertussen gepasseerd en ik heb niks gehoord dus ok! Ik dacht altijd dat dr Boes ook zo op het gewicht zou vitten maar vorige zwangerschap ben ik 26kg bijgekomen en hij heeft er geen ene keer iets van gezegd. En nu ik bij deze zwangerschap 10kg zwaarder ben dan bij het begin van Jarne zijn zwangerschap heeft hij er ook niets van gezegd. Dus ik ben best tevreden over mijne gyn.

Beagle, ik hoop dat voor jouw ook alles goed is verlopen bij de gyn.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 05 apr 2007, 12:07

Hallo allemaal
even een update :wink:
Gisteren zijn we nog eens naar ons ukkie gaan kijken. Hij/zij groeit goed, ik zit op schema (12 wkn) en het was zoooo leuk om hem/haar te zien bewegen!!!!
Ben al een stuk geruster :D

Hoe is 't met jullie?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 apr 2007, 13:11

Fijn hé Beagle??!!!
Hebben ze bij jou geen bloed getrokken?

Pitoeter, goed dat alles in orde is. Ik mag straks bellen voor de uitslag.

De laatste dagen ist echt erg met *** :( :( Het is nog erger geworden... kan zelfs niet meer voor Marie zorgen,hang bijna continu boven de pot :(
Ik had gehoopt dat het deze week voorbij zou gaan maar ja, niets aan te doen.

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 05 apr 2007, 13:30

Beagle, ik ben super content dat alles ok was bij de gyn.

Mieke, ma meiske toch zo ziek zijn. Dan helpen uw pillekes ook niet meer.

Bij mij is het nog steeds goed buiten die kleine kwaaltjes vieze smaak in de mond en moe zijn (stikmoe met momenten). Ik geniet vollop van het zonneke doet mijn humeur veel deugd. Ik ben te straks een zwangerschaps jeans gaan kopen want van mijn gewone broeken past er nog maar 1 comfortabel en mijn zwangerschapsbroeken die ik nog heb zijn aan de buik nog wat te los. Maar veel heb ik er ook niet meer een paar zijn gewoon tot op de draad versleten en sommige met plekken op die er niet meer uit gaan. En twee bloeskes heb ik gekocht omdat ik blijkbaar vooral spaghettiband bloesjes heb van vorige keer en dat is nu toch net iets te koud. Wanneer moeten jullie terug naar huisdr/gyn? Ik binnen drie weken naar huisdr en eind mei pas terug naar de gyn.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 apr 2007, 17:36

Beagle, ik ben vooral voor jou heel blij dat alles zo goed gaat!
Voor de anderen ook natuurlijk!! :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 06 apr 2007, 07:24

Dank je wel, lieve mensen!

@Mieke: die misselijkheid wil maar niet opgeven hé. Ik hoop echt dat het binnenkort gaat beteren, want kan me voorstellen dat het vermoeiend is.

Hier is alles 'stabiel' :wink: Dat wil zeggen: beetje misselijk af en toe en heeeeeel moe. Heb gezegd dat ik vanavond oordopjes ga halen. Misschien wordt ik dan minder snel wakker en kan ik eens langer dan 3 u aan één stuk doorslapen. Ik ben op...

Ben woensdag ook bloed gaan prikken voor de triple-test. Had de gyne gevraagd om de resultaten vóór de nekplooimeting te kennen, maar ze zegt dat alleen een combinatie van de twee een goed beeld kunnen geven. Ze geeft de aparte resultaten dus liever niet...
Och, de nekplooimeting is volgende vrijdag. Dus zooo lang hoef ik niet meer te wachten, maar het blijft spannend!

Tot de volgende!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 06 apr 2007, 11:27

Even komen zeggen dat de bloedresultaten prima waren!
Vandaag nog niet moeten *** maar ik ga het niet te hard roepen....

Voor de rest wil ik iedereen een fijne Pasen wensen!!!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 06 apr 2007, 12:54

Mieke, Afbeelding
Geweldig dat de resultaten goed waren!!!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 08 apr 2007, 10:14

hier heeft blijkbaar iedereen de tripple test laten doen. WIj hebben het uiteindelijk niet laten doen want onze gyne was bezig: wat als het allemaal positife is, gaan jullie dan aborteren?? En dan staat ge daar! Dus wij hebben het niet laten doen omdat het risico toch klein was op mijne leeftijd.
Laatst gewijzigd door Ambertje op 09 apr 2007, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Soowfietje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2007, 11:32

Bericht door Soowfietje » 09 apr 2007, 09:00

Ik moet volgende week nr gyn voor de test, ben nu al benieuwd :D

xxx
"Wij kunnen het beamen, een wondertje maak je nog altijd tesamen"
Afbeelding
www.everyoneweb.com/verbistjes (onze homepage)
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 apr 2007, 20:59

Ambertje schreef:hier heeft blijkbaar iedereen de tripple test laten doen. WIj hebben het uiteindelijk niet laten doen want onze gyne was bezig: wat als het allemaal positife is, gaan jullie dan aborteren?? En dan staat ge daar! Dus wij hebben het niet laten doen omdat het risico toch klein was op mijne leeftijd.
Je gyn heeft gelijk, maar aan de andere kant, weet je soms maar beter waar je staat.
Ik ben helemaal geen voorstander van abortus, maar ik weet niet wat ik zou doen moesten ze mij hebben verteld dat ik een zwaargehandicapt kindje op de wereld zou moeten zetten.
Als je kind maar op de wereld moet komen om hier als plant te leven....
Iets om bij na te denken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 10 apr 2007, 07:17

Ambertje schreef:wat als het allemaal positife is, gaan jullie dan aborteren??
Eerst wilde ik geen reactie geven op je antwoord. Maar heb toch beslist om het te doen...
Ik heb in die situatie gezeten en kan je verzekeren dat het geen pretje is geweest!
Het risico op een afwijking op jouw (of mijn) leeftijd is inderdaad klein. Maar wat als het zo is? Dan heb je daar nog een aantal gradaties in: is het een down-kindje, dat een perfect 'normaal' leven zal kunnen leiden? Is het een kindje met een afwijking dat geen overlevingskansen heeft na de geboorte? Of is het een kindje dat geen besef van tijd noch ruimte zal hebben? Enkel op basis hiervan kan je een antwoord geven op je vraag.

In mijn geval is de triple-test niet aangevraagd. Het maakt deel uit van een aantal 'standaard' onderzoeken, zoals vrijdag de nekplooimeting.
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 10 apr 2007, 21:09

Beagle, de vraag was ook niet naar jullie bedoeld, de gyne stelde ons toen die vraag. Ik weet dat je toen die keuze hebt moeten maken en jij alleen kan weten hoe erg dat is.

Met de triple test testen ze alleen op trisomie 21 (down) dacht ik dus als het een zwaar gehandicapt kindje is weet je het nog niet. Er zijn inderdaad nog gradaties en als je weet dat je kindje weinig overlevingskansen heeft of moet leven als een plant, is het soms inderdaad beter om te aborteren. Ik ben ook helemaal niet tegen abortus, ik kan heel goed begrijpen dat het soms beter is om het wel te doen.

Ik denk dat wij gewoon die keuze niet wilden maken en het feit dat onze gyne er niet echt achter stond om de test standaard te doen, heeft natuurlijk ook meegespeeld. Misschien als hij anders zou reageren dat we ook de test zouden gedaan hebben. Ik dacht trouwens dat dat altijd zo ging maar nu hoor ik van jullie dat andere gyne's dat blijkbaar wel meer doen. Volgende keer weet ik ook beter, nu is het natuurlijk nog veel leren.

Dus ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik het zo ter sprake bracht. Het was helemaal niet mijn bedoeling om 'veroordelend' over te komen en het spijt me echt als ik iemand gekwetst heb hiermee.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”