voel me slecht en onnuttig voor mijn gezin

Moderators:Welcome, major, Moderators

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)
voel me slecht en onnuttig voor mijn gezin

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 14:29

elaba iedereen, sorry dat ik ier mijn nood kom klagen hé maar zit met dikke problemen.
Ik en wenneke (zie forum hier ook) hebben in januari ongeval met moto gehad. nu op dit moment zit ik nog steeds thuis en merk ik toch dat t nog ni ideaal io is maar zou terug willen werken en werk vinden. Ik voel me nutteloos en een slechte papa voor mijn kindjes,een slechte partner voor wenneke en zeker geen goeie vader voor de nieuwkomer volgende maand.
K zit thuis en kan ni werken maar zou eigelijk gewoon die ongemakken en pijn verbijten en gaan werken,tegen de adviezen van de dokters is.
k weet echt niet wat te doen. k zit ier thuis,doe t huishouden en zorg voo kids zodat wenneke kan rusten ed maar die taak is toch niet genoeg. k moet werken en mijn gezinnetje onderhouden.
sorry voor mijn geklaag maar ben ten einde raad. wil echt gaan werken maar mag het niet vd dokters :( :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke


Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 20 jun 2007, 18:27

ik zou niet tegen het advies van de dokters in gaan, want als je dan zou gaan werken en je hebt constant pijn zal je je ook niet beter voelen hé maar ik kan er wel inkomen dat je je nu een beetje nutteloos voelt maar zolang je je kindjes en je vrouw lief hebt hoef je je helemaal geen slechte papa en partner te voelen, deze dingen gebeuren nu eenmaal, je hebt er ook niet om gevraagd om een ongeluk te hebben hé :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 jun 2007, 19:18

Ik kan je frustraties begrijpen maar zorg vooral dat je eerst helemaal genezen bent vooraleer je weer gaat werken. Doe je zwaar werk? Moet je nieuw werk zoeken of kan je verder werken waar je werkte vóór je ongeval? Misschien uitkijken voor minder zwaar werk die je toch het gevoel geeft dat je voor brood op de plank zorgt.
' t Is nie gemakkelijk hé. Veel sterkte.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 20 jun 2007, 20:11

ik vind dat huishouden al een taak op zich is en dat je je zeker niet moet nutteloos voelen. Je hebt er geen gedacht van hoe je je vrouw verlicht met de taken thuis.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 20 jun 2007, 20:40

Ja idd.! Die taken in het huishouden moet je niet minimaliseren!
Jurgen helpt mij hier ook héél vaak mee in het huishouden, en dat word ik serieus gewaar zulle!!!

Hebben de dokters een termijn opgeplakt wanneer je terug mag starten?

Ik kan mij wel voorstellen dat die maandenlang thuiszitten niet echt bevorderend zijn voor een goed humeur.
Ik was eerlijk gezegd na 5 maanden zwangerschapsverlof content dat ik weer mocht gaan werken.
Ik heb dat ook nodig!
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 jun 2007, 21:20

Als je een huishouden runt, moet je je zeker niet minderwaardig voelen!! Dat is verdorie keihard werken. Ik denk dat alle mama's dat kunnen beamen....
Waarom zou jij geen gelukkige huisman kunnen zijn? Als het niet kan/mag, moet je het een kans geven!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 jun 2007, 09:03

ik kan je best begrijpen hoor
ik kan zelf ook niet goed thuiszitten, ik doe mijn werk graag en ben graag buitenshuis
Het huishouden daarentegen is wel degelijk een 'job' hoor
en je moet je echt niet nutteloos voelen
Alles wat jij nu doet, moet je vrouwke niet meer doen
en zo draag je toch bij tot een huiselijke sfeer :wink:

maar als de dokters je aanraden om nog niet te gaan werken, dan zal er wel een reden voor zijn...
dan lijkt het mij het beste om toch nog iets langer thuis te blijven, zodat je nadien helemaal hersteld, terug kan gaan werken
Als je te vroeg herbegint, zit je nadien misschien met ongemakken...

probeer gedurende je 'thuiszitten' te genieten van je gezinnetje
en van elkaar!!
Heb je ook geen hobby ofzo waarmee je af en toe je zinnen wat kan verzetten???
En anders kom je maar veel hier piepen :wink:

een spoedig herstel gewenst!!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Papa zijn of worden”