mama's koeler dan papa's?

Moderators:Welcome, major, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:
mama's koeler dan papa's?

Bericht door major » 27 jun 2006, 23:56

Ik heb het nog van andere ouders gehoord. Mama is in het gewone leven erg ongeduldig en ik ben de rustige zelf. Maar wanneer de baby weent, schiet ik meteen recht om 'm te troosten. Mama kan het efkes aanhoren voor ze opstaat. Ik zie soms met lede ogen aan dat mama nog eerst even haar mail controleert. Op een paar minuten komt dat niet, blijkbaar. Is dat omdat mannen van nature uit alle problemen willen oplossen dat wij meteen ons kleintje willen troosten? Of is dat bij jullie toch nog omgekeerd?b
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 28 jun 2006, 00:47

hier is dat toch ook zo hoor...
ik kan daar al beter tegen dan hugo :lol:
diee zou er alles voor doen om die te doen zwijgen, terwijl ze van mij af en toe wel eens moet wachten omdat ik net iets anders aan het doen ben op dat moment...
ik denk dat dat evenwicht er moet zijn... hoe kunnen het anders ooit papa's kindjes worden? :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 28 jun 2006, 10:40

Hier is dat meestal ook zo...als ik bezig ben aan de afwas of zo dan moet ze ook maar even wachten en wenen...nooit lang...
Want ik ben zelf ook meestal snel om haar te nemen :oops: haar papa kan het ook niet goed verdragen als ze weent, dan wil hij haar onmiddelijk troosten...Anaïs is een echt knuffelbeest...ze legt dan echt haar hoofdje bij je neer met haar armpjes om je nek...dat was eerst alleen bij mij maar sedert kort altijd maar meer bij haar papa ook.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 10 aug 2006, 23:43

binnen hier en een paar jaar is de papa misschien wel "cooler" dan de mama :wink:

Katia

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 23:49

tot het zover is :lol:


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 aug 2006, 09:19

idd de meeste papa's staan onmiddellijk naast den box als ze wenen!!! :lol:
papa hier is dan wel een uitzondering. Soms kom ik vanonder den douche en hoor ze wenen. Als ik dan aan papa vraag waarom hij haar dan niet troost, antwoord: dat doe ik wel, alleen niet elke seconde!
En zo doe ik het ook hoor, alleen valt dat bij een ander dan meer op!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 14:51

Katia schreef:ik denk dat dat evenwicht er moet zijn... hoe kunnen het anders ooit papa's kindjes worden? :lol:
bij ons omgekeerd maar ja ik krijg dan ook te horen dat mijn zonen moederskindjes :eek: (zouden) zijn - en dat ik ze verwen :roll: ook - maar ik vind dat echt normaal dat ik er gewoon ten volle ben en als er iets is dan ben ik snel om te troosten maar o wee als ze stout zijn zenne ;) want ik ben heel tolerant maar wat echt niet kan daarover valt niet te twisten en dan ben ik "streng (maar rechtvaardig)" en da's dan voor hun bestwil hè. 'k Kan ook kwaad worden of ze latne wachten soms maar toch: ik zal er heel rap staan en mijn haret breekt als iemand een kleintje laat wenen - heb dat nooit gekund en zal dat ook nooit willen: zo'n kind weent met een reden hè en dan geef ik dat troost. 'k Geloof er niet in dat je zo'n klein wurm al kan verwennen in een negatieve betekenis. Als iemand zegt dat ik ze verwen dan zwijg ik met een glimlach die wil zeggen "jaja en mijn kinderne hebben het dus toch maar goed hè" en sorry dat ik het zeg maar dat soort opmerkingne komt toch vaak van oudjes hoor :roll: die nog hebben geleerd dat ge uwe kleine moet laten bleiten omdat dat goed zou zijn voor de longen en zo van dat gezever ... Een kind laten uithuilen om verdriet te verwerken da's één ding (op datvlak ben ik helemaal pro de aanpak van die schrijfster van "de taal van het huilen") maar gewoon maar laten wenen om te wachten of omdat ik geen zin heb om op te springen? 'k Heb daar moeite mee.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 11 aug 2006, 15:14

Hier is het toch omgekeerd hoor.
Hij zou onze jongste bij wijze van spreken een hele morgen in zijn bed laten,terwijl ik die er na één geluidje al uit haal.
Weet nog goed als onze jongste in zijn parkwieg lag te wenen dat hij nog ne keer riep naar mij als ik onder de douche stond,'zeg ie schreemt weere ze,haast u ne keer.' :roll:
In plaats dat hij dat ventje zelf al een verse pamper aan deed en hem wat bezig hield tegen dat ik klaar was. :roll:
Nu ik kan er wel goed tegen dat hij eens weent,maar geen half uur aan één stuk hé.
Terwijl de papa hem veel langer zou laten wenen.
Ik maak mij ook rapper boos als ze iets mispeuteren,hij wacht af en dan schiet hij pas in actie.
Als het dan al veel te laat is natuurlijk. :roll:


Plaats reactie

Terug naar “Papa zijn of worden”