als de roze wolk een grijs randje heeft..

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
als de roze wolk een grijs randje heeft..

Bericht door Dagmar » 13 jul 2005, 09:12

Om te beginnen: ik heb geen spijt van Karsten en Mila! Daar is geen twijfel over mogelijk!

Maar.. Soms begint het door te wegen en heeft de befaamde roze wolk een grijs randje (en soms zelfs een serieus donkergrijze rand)..

Op het gebied van borstvoeding heb ik niet echt te klagen, het loopt vlot, ik ben tot nu toe gespaard gebleven van ongemakken als spruw, borstontstekingen, kloven,.. En toch valt het me soms zwaar, ik moet altijd klaar staan voor Karsten, dag en nacht.. Ik verlang eigenlijk naar een dagje rust.. Maar omdat ik niet afkolf, is dit momenteel quasi onmogelijk. Nuja, lang duurt het niet dat ik het beu ben, maar ik kijk naar het moment uit dat hij beter groentepap en fruitpap eet en ik hem eens een paar uurtjes bij de papa kan laten.
Slapen? Het is al lang geleden dat ik nog eens een nacht heb kunnen doorslapen.. Ok, dat hoort erbij, maar het begint door te wegen.. Zeker omdat Karsten de laatste nachten maar slaapt van 22 uur tot 1 uur ongeveer en dan om het uur wakker wordt. En Filip, tja, die slaapt erdoor.. En 's morgens is ofwel Karsten ofwel Mila heel vroeg wakker (ik verdenk hen van een complot :) ) In de namiddag slaapt hij dan ook drie uurtjes aan een stuk, maar dan kan ik niet gaan rusten, want Mila is er natuurlijk ook nog.. En andere huishoudelijke taken..
Verder voel ik me soms sociaal geïsoleerd, vrienden komen niet veel langs, die hebben zelf een druk leven (ik verwijt hen niets) en ofwel komt er bij hen iets tussen ofwel komt het mij niet zo goed uit.
Karsten heeft tegenwoordig ook last van verlatingsangst en als hij mij ziet, wil hij persé bij mij zijn (ook al zit hij bij Filip), hij blijft net zolang wenen tot ik hem overpak.. En als hij dan eens op zijn eigen speelt (of met Mila of de papa), dan moet ik het huishouden doen, want dat blijft ook liggen tot ik even tijd heb.. (Filip helpt gelukkig al meer, toch 1 troost :) )
Ziektes, het is hier de ene na de andere die ziek wordt, is het niet Mila, dan is het Karsten wel, en anders is er nog altijd Filip die de ziektekiemen overkrijgt (en dan natuurlijk doen alsof hij halfdood is -> mannen hé). We kunnen beter een 10-beurtenkaart nemen bij de dokter.
En zo zijn er nog 1001 kleine dingen die me soms tegensteken!

Eindconclusie: ik verlang naar een namiddagje voor mezelf. En hier eens goed klagen, deed enorm veel deugd.. Dus als er nog mama's willen klagen... Laat maar komen!
Ohja, en gelukkig weet ik van bij Mila dat het betert.. Eens Karsten wat groter is en hij mij iets minder nodig heeft, valt alles wel in zijn plooi! (Dus een derde kindje, daar wachten we maar even mee :D )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 13 jul 2005, 09:30

dat je met een derde kindje wilt wachten, daar kan ik alleen maar goed zo Dagmar op roepen.
Kids hebben hun mama eigenlijk bijna 4 jaar nodig uitsluitend voor hunzelf.
dat klinkt veel, en veel zullen zeggen, onzin, maar ondertussen zit je met bergen werk...
Eens je kids ouder zijn, gaat het bijna vanzelf.
de bergen werk blijven, en zullen veel grooter worden maar...
Kijk als ze s'nachts dorst hebben en ze zijn 7 ewel dan staan ze op drineken een beker water in de badkamer en gaan dan weer lekker voortmaffen!!
jij slaapt daar doorheen.
Dat is maar een stom voorbeeld, uiteraard, maar tel al die stomme voorbeelden eens op, en je ziet het...
je hebt gewoon handen en energie te kort.
Dat is volkomen normaal.
Bovendien is het vakantie en dat helpt ook al voor geen cm!!
iedere vrouw met kinderen kan het soms te veel hebben...
Eens ze wat grooter worden, veranderd dat sterk.
En over dat klagen??
groot gelijk!!

Zonneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jul 2005, 14:15
Locatie:Neeroeteren
Contacteer:

Bericht door Zonneke » 13 jul 2005, 10:50

Heel begrijpelijk.
Mijn meiden zijn binnen het jaar geboren, ik dacht o dat fikse we wel even. Ik vond het ideaal zo dicht op elkaar, ze zouden zo veel aan elkaar hebben. Idd ja dat begint nu dat de oudste 6 wordt en de jongste 5 in december. Zeker de periode dat de jongste hier in Belgie naar de kleuterschool mocht heb ik afgezien. Ben super blij met ze, maar het heeft bloed, zweet en tranen en zeker heel veel energie gekost.
Na verloop van de tijd ga je idd merken, van waar sta ik mag ik ook nog ff uit puffen. Ik heb nu ook zo iets weet waar je aan begint, met zo'n korte periode er tussen. Ieder moet dit natuurlijk voor zich zelf uitmaken.
Maar ik zat in een roes van voordelen, dat ik de nadelen erg hard op mijn dak heb gekregn ;) In die tijd ben ik ook nog uit mijn geboorten plaats getrokken, nou dan zijn er momenten dat je helemaal geen tijd meer krijg op je batterij op te laen, hihi. Je zit in een vreemd land, je moet nog wennen; Contacten zijn er amper, pffffffff.

Dat je dus wilt wachten, ja daar kan ik totaal inkomen.

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 13 jul 2005, 11:12

Goh ja, 't is nie altijd makkelijk hé ! 't Is inderdaad zo: William staat 's nachts alleen op als er iets is, en ik slaap er doorheen ! Hij kan zelf zijn boterhammetje maken en zelf onder de douche gaan (met supervisie af en toe, dat wel)
Laura daarentegen ....niks krijg ik gedaan als zij in huis is ! Ze eist me helemaal op, soms heb ik het gevoel dat ze het laatste restje energie zoals een bloedzuiger uit me kan wegzuigen :roll:
En als moeder mag je niks mankeren hé, want dan ben je helemaal de sigaar! Ik heb me maanden aan een stuk doodmoe gevoeld afgelopen jaar. Tuurlijk dacht ik aan het gebrek aan slaap, voltijds werk, en de kinderen én het huishouden en mijn man die bijna 7 op 7 werkt ... maar wat bleek ? Ik had klierkoorts ! Ok, daar moet je dus normaal gezien mee rusten, maar doe dat maar eens met 2 kinderen ! Gelukkig was de gradatie klierkoorts nie al te hoog, en kon ik tenminste nog een beetje vooruit thuis ... maar de lente-schoonmaak is er nog nie van gekomen :(
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 13 jul 2005, 12:31

Weet je wat ik het ergste vind in zulke omstandigheden?
dat de mensen je doodleuk vertellen dat je maar een huisvrouw bent, en dat dat toch allemaal moet lukken.
Dat onze kinderen niks tekortkomen, dat wij geen kuisvrouw hebben en
weet ik veel, dat word totaal vergeten..
of nog erger...
je begint te klagen en wat krijg je te horen "wel je wou ze toch, klaag niet en trek je plan ermee".
heb ik ook een paar keer te horen gekregen...
mensen kunnen soms zo vriendelijk en hartelijk zijn!!


Zonneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jul 2005, 14:15
Locatie:Neeroeteren
Contacteer:

Bericht door Zonneke » 13 jul 2005, 13:07

Precies, zo vaak als ik dat wel niet hoorde, bah.
Ik ben heel blij met mijn moeder rol, vrouw zijn rol.

Maar moeder zijn is echt niet alleen rozen kleurig, dus ook dat mag je toch uiten, of niet? :twisted: :P

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 13 jul 2005, 16:17

Moeder zijn is een fulltime job: nooit gedaan, en altijd moeten klaarstaan, jaja, daar mogen vele business managers eens achter komen !!!!
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 jul 2005, 15:48

Wat mij nu opvalt, bij mijn eigen dus, is dat ik veel bezorgder ben over Karsten dan dat ik was bij Mila.. Bij Mila liep alles vlot, ze sliep door op 2 weken, fruit- en groentepap waren niet echt een probleem,.. En nu Karsten geeft me een heleboel kopzorgen en ik ben nu onzekerder dan bij Mila.. Gek hé, bij de meeste mensen is het andersom..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 19 jul 2005, 11:10

janewaye schreef:Weet je wat ik het ergste vind in zulke omstandigheden?
dat de mensen je doodleuk vertellen dat je maar een huisvrouw bent, en dat dat toch allemaal moet lukken.
Dat onze kinderen niks tekortkomen, dat wij geen kuisvrouw hebben en
weet ik veel, dat word totaal vergeten..
of nog erger...
je begint te klagen en wat krijg je te horen "wel je wou ze toch, klaag niet en trek je plan ermee".
heb ik ook een paar keer te horen gekregen...
mensen kunnen soms zo vriendelijk en hartelijk zijn!!


Oh maar da's hier ook, hoor. Als ik zeg dat ik huismoeder ben enik soms wel kapot ben, zeggen ze "Ja, daar heb je zelf voor gekozen dus zaag niet"
:?
Ze vergeten dat als we ziek zijn, we niet zomaar aan de dokter kunnen vragen van "schrijf mij is een week thuis" We moeten er tegen vechten en voort gaan. Een werkende mama kan hun kindje nog bij de creche afzetten, zodat ze overdag toch kunnen rusten en recupereren. Maar een huismoeder kan dat zomaar niet. Ik heb geluk gehad dat ik met mijn wit angine Guy had, die net 2 weken congé had. En ons Lani is toen 4 daagjes naar ons moeder gegaan.
Maar daarvoor heb ik maaggriep gehad, griep, ed gekregen en toen heb ik er zwaar moeten tegen vechten.
Ik ben wel blij dat Guy beseft wat voor werk ik verzet. Toen ik een week in Tenerife was, heeft hij zijn eigen boontjes mogen doppen en zijn oogskes zijn opengegaan. :wink:

Ik ben ook zwaar van mijn roze wolk gevallen door mijn postnatale depressie en het is ook niet helemaal zoals ik het me had voorgesteld maar dat is het nooit, he?
Toch wil ik ons Lani niet inruilen voor een rustiger kindje. Ze is ongelofelijk actief en vermoeiend. De meeste mensen geloven dit niet maar het is echt zo. Het is de hele dag door "Mama, mama, mama" Ik moet mee naar hier, mee naar daar,... Als ik kuis moet ik vaak alles neerleggen omdat mevrouwtje met mij buiten wilt spelen. Als ik dan vraag om even te wachten, krijg ik hier een krijs concert tot en met :shock:

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 19 jul 2005, 15:23

Tja ,hier was er eergisteren ook zo een menigverschil.
De buurvrouw vroeg aan ons wanneer we in verlof gingen.
Mijn man zei ik ben al in verlof,en ik zei ,ik moet nog een weekje en dan ben ik twee weken thuis.
Mijn man direct daarop,ge werkt maar twee dagen en voor de rest zit je hele dagen thuis.
Het kwam er zo op een toon uit van,ge doet hier toch van hele dagen niks.
Mijn buurvrouw die zelf ook drie kinderen heeft antwoorde hem daarop.
Ze zei,je mag dat niet onderschatten hoor,gaan werken en je gezin tevreden houden,en ook nog zorgen dat alles er deftig bij ligt.
Mijn man wist eventjes niets meer te zeggen.
Maar goed ,ik weet dus mijn plaats hé,en heb het hem al enkele keren door gestoken.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 19 jul 2005, 15:42

Hallokes mag ik me aansluiten bij dit clubje...
Tijdens mijn zwangerschap leek het zo heerlijk, de ideale timing, na mijn zwangerschapsverlof nog 3mnd ouderschapsverlof en dat tijdens de zomer, fantastisch.
Tot het nu eigenlijk zover is. Ik zit hier, kan niet buiten, en dan bedoel ik ook niet zomaar wat in de tuin zitten want als ze slaapt blijf ik graag binnen bij haar en als ze wakker is heeft ze me regelmatig nodig voor haar tutje.
Nu is ze voor een namiddag bij de grootouders zodat de mama eens naar de winkel kan! Och ja ik kan met haar ook wel naar de winkel, maar dat gesleur met maxicosi en dan het weer dat niet altijd ideaal is...

En dan die stilte hier. Ik heb een hond en een baby. Maar geen van beide praat. :wink:
Ik heb een chronisch gebrek aan sociale contacten.
Gelukkig is er de pc nog!
Zou me niet kunnen voorstellen wat ik zou doen zonder dit forum. Denk dat ik dan pas echt gek zou worden.

En nog een geluk dat ik nog een deftige nachtrust heb. Want dat is pas echt belangrijk!

In het begin, toen Eva eens een middagje weg was bij de grootouders liep ik hier rusteloos rond als een kat die haar jong kwijt is. Nu niet meer hoor...
Ik ben dolgraag mama en zou dat prinsesje voor geen geld vd wereld nog kunnen missen, maar je bent nog altijd vrouw, een persoon, een identiteit, met eigen noden.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 jul 2005, 19:36

Ellentje, het is maar een idéé hoor, maar waarom chat jij niet met de andere mama's??
Via privéé mail en dergelijke zouden jullie toch een hotmail adres en chat adres kunnen aanmaken?
Kijk dat zou je nu eens uit je isolement halen!
Dan praat je even live met een andere mama, en als je dat graag hebt ook webcam.
het is totaal en volledig anders dan gewoon forumen...
Dan kan je gewoon effe alles eruit gooien, enkel tegen de persoon die
je vertrouwt en zo.
Vraag het eens aan de andere mama' s uit de Zottegemse club hier.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 19 jul 2005, 20:39

het voorstel is er al geweest van in de tijd dat het BF plat lag en we zeer ijverig aan het mailen waren maar ik heb hier de pc van het werk en chatten is verboden.
Maar ik surf veel en ik red me wel!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 19 jul 2005, 21:25

En mijn voorstel dat je ook eens mag bij mij langskomen geldt ook nog altijd he Ellentje. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 jan 2006, 11:29

Ellentje schreef:...
En dan die stilte hier. Ik heb een hond en een baby. Maar geen van beide praat. :wink:
Ik heb een chronisch gebrek aan sociale contacten.
Gelukkig is er de pc nog!
Zou me niet kunnen voorstellen wat ik zou doen zonder dit forum. Denk dat ik dan pas echt gek zou worden.
...
Awel, ik merk dat ik dat ook enorm mis.. Sociale contacten.. Daarmee dat ik hier zo graag kom.. Karsten slaapt gelukkig al beter in vergelijking met toen.. Nu zou ik graag nog één of andere bezigheid vinden, tijd voor mezelf.. Maar ik weet dus nog altijd niet wat.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 19 jan 2006, 11:52

daarvoor is een forum goed he...om die enige stilte ergens te breken
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 10:16

idd, ik heb er ook al veel aan gehad. Die steun die je hier vind, is onbetaalbaar en ik heb ook al veel opgestoken hier van leden die al mama zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 21 jan 2006, 12:07

Het moet nog erger zijn voor de mama's die geen internet hebben :?
Zij zijn toch totaal geïsoleerd.

Ik ben daarvoor wel blij dat ik bijna weer begin te werken :)
Maar waar ik serieus mee inzit : Hoe doe ik een huishouden, een fulltimejob en twee kleine kindjes? Ik denk dat het zwaar zal worden zenne :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 jan 2006, 14:47

De papa laten meehelpen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 feb 2006, 14:46

Idd, de papa laten meehelpen.
En ik weet niet, maar waarom vraag je geen 4/5 aan of zelfs deeltijds?
Natuurlijk moet dit gaan voor je baas en voor jullie.
Maar het valt te overwegen. Ik ben bij Yana fulltime blijven werken, nu voor Milan 4/5 en dat valt goed mee.
Zoveel scheelt het niet op het einde van de maand.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

MaThIs
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 feb 2006, 10:32

Bericht door MaThIs » 20 feb 2006, 18:35

Denk dat full time bezig zijn met iets sowieso vermoeiend is....Alleen al psychologisch :?
Je moet al wat verslaafd zijn om dat lang vol te houden en het vergemakelijkt er niet op met ouder worden...
Ik ondervind dit regelmatig zo met werken in de bouw en zelf een huis renoveren en er zelf nog in leven en dit al 6 jaar aan 1 stuk.
Voor "de fun" ging ik dan nog naar avond en weekend cursussen in "het begin" en pikte ik al eens een beurs mee over de bouw :arrow:
Dit 7op 7 maar ik moest pauses inlassen of wik werd ziek door vermoeidheid/stress ...
Je vak leren moest dan maar op een iets lager pitje en de baas die niet verstond dat i kzaterdag middag niet meer wou komen werd duidelijk gemaakt dat ik zaterdag voormiddag ook niet meer kwam :twisted:
Overdag eens je ogen kunnen toedoen al was het maar voor een kwart uurtje was lang een droom van me :? en nog regelmatig zou ik dat eens willen :arrow:
Binnenkort moet ik geopereerd worden, ben benieuwt wat dat geeft voor mij maar ook voor mn vrouw, de kleine, de honden en het huishouden en gaan werken :shock:
Over spreken en afspraken maken helpt al wat maar soms moet je er gewoon door :? Daar krijg je haar van op je borst :twisted:
Onkruid vergaat niet zeggen ze :twisted:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 feb 2006, 22:53

haar op onze borst hoeven we nu niet direkt 8)
Afbeelding
Afbeelding

MaThIs
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 feb 2006, 10:32

Bericht door MaThIs » 22 feb 2006, 00:22

goortjes schreef:haar op onze borst hoeven we nu niet direkt 8)
GGGG :D

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 16 mar 2006, 22:02

Tja, :wink:
Met ons Lowietje hebben we enorm veel geluk.
Hij sliep door van toen hij 6 weken was.

En dan denken we soms... zo'n chance gaan we geen 2 keer hebben.

Maar ja, het moederinstinct is enorm sterk hé
.
:wink:
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Mama zijn of worden”