Ouders/sIchoonouders

Moderators: Welcome, Moderators

Saartje
Pas blauw
Contacteer:

Ouders/sIchoonouders

Berichtdoor Saartje » 12 nov 2006, 23:16

Ik zit met een dilemma. Allé ja, eigenlijk ni echt een dilemma, gewoon... 't is moeilijk.
Mijn mama zorgt af en toe eens voor Fleur, als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga, of naar de bank... of gewoon als Bert en ik eens onder ons 2tjes op stap gaan (is nog maar 2x gebeurd) of als ik mee naar de mini-voetbal ga kijken. Nu vindt Bert zijn ma dat zij hetzelfde recht heeft als mama, dus wil zij ook op Fleur passen of haar al eens mee ergens naartoe nemen. En 't probleem is dat ik da ni wil, ik heb daar moeite mee om haar bij Fleur alleen te laten. Zij heeft vroeger ook nooit zelf voor haar kinderen gezorgd, en nu zou ze wel voor Fleur willen zorgen. Ze weet ni eens hoe ze er voor moet zorgen! Ze had halfrotte appels meegegeven voor haar fruitpap, ze wilt ze altijd wakker maken als ze ligt te slapen, en zo kan ik zóveel dingen opnoemen! Ze wil altijd alles in mijn plaats beslissen ook. Vorige week had ze venkel bij omdat ik da volgens haar moest klaarmaken voor Fleur (als groentepap), maar Fleur krijgt nog ni eens groentepap. En dan zegt zij dat da al moet en zo...

Ik heb haar dus al een aantal keren gezegd dat ik Fleur ni zomaar bij iedereen achterlaat, en ze wil da dus ni aanvaarden he. Altijd opnieuw zaagt ze erover dat ze Fleur bij haar wil. Ma hoe pedagogisch is da als ge een baby wilt wakkermaken gewoon om te kunnen pakken... da weet ik da mama da dus nooit zou doen.
Nu heeft ze zelfs ne autostoel gekocht zodat Fleur bij haar meekan... zotte kosten, want da is dus nog zoiets;die rijdt onverantwoord met de auto. Voortdurend bruusk remmen en altijd te hoog schakelen, ni op tijd remmen voor ne bocht, pinkers te laat op zetten... ik zou da ni vertrouwen als Fleur bij haar in de auto zou zitten.
Ik heb echt zoiets van: 't is ons dochtertje en WIJ beslissen bij wie ze blijft en wie er voor haar mag zorgen. Maar zij gaat er echt van uit dat Fleur regelmatig bij haar mag blijven.
Hoe maak je nu zoiets duidelijk? Enfin ja, da mens is ni voor rede vatbaar hoor, want elke keer ik die zie vertelt die hetzelfde en vraagt die hetzelfde, gewoon omda zij alles beter wil weten. Ergerlijk zenne!
Maar ik blijf bij mijn standpunt, ze moet zich ni beter willen voordoen als ze is.

Sorry, 't moest effe van mijne lever!

Katia

Berichtdoor Katia » 12 nov 2006, 23:42

k kan je volledig snappen, maar heb 1 tip: vertel haar wat je hier gezegd hebt, wat er op je lever ligt.
Als het haar echt interesseert, dan houdt ze daar rekening mee..;
als ze ertegenin gaat zeg je gewoon simpel "nee"
Ze heeft zich aan jouw regels te houden, niet andersom...

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Sofie S. » 13 nov 2006, 08:26

goortjes
Moderator

Berichtdoor goortjes » 13 nov 2006, 08:42

kan me best voorstellen dat je je daar niet goed bij voelt!!!!!
Ik zou zeker en vast eens goed met haar praten
haar jouw standpunten proberen duidelijk te maken
als er dan ruzie van komt, dan is het maar zo
maar als je elke keer op je tanden moet bijten, dan ga je je mateloos ergeren en dat wordt echt alleen maar erger en erger
Weet ze eigenlijk dat je je aan die dingen ergert???
zolang ze het niet weet bijvoorbeeld, dan zal ze verder blijven doen zoals ze bezig is
Probeer het uit te praten en een soort van compromis te vinden
waarbij beide partijen baat bij hebben
heel veel succes!

Saartje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Saartje » 13 nov 2006, 14:25

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Mieke » 13 nov 2006, 14:39

sandy
Moderator

Berichtdoor sandy » 13 nov 2006, 19:36

Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!

Tamaravh
Pas blauw

Berichtdoor Tamaravh » 13 nov 2006, 20:12

De 2 allerliefste meisjes ter wereld:

Saraatje
Pas blauw

Berichtdoor Saraatje » 13 nov 2006, 21:52

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Schorpioentje73 » 27 nov 2006, 10:13

ik lees dit topic nu pas, en zie dat er dus vele hetzelfde probleem hebben
ik dus ook
van toen ik zwanger was vroeg mijn schoonma al of Shayenzo daar es ging mogen blijven slapen, hm, ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denk
ze heeft hem zelfs nog een kwartier alleen gehad
en niet omdat ze het niet kan, ze heeft de kids van mijn schoonzus (haar eigen dochter) ook opgevoed
wat ik zie is dat de meeste mama's altijd meer naar hun mama toetrekken voor de kids dan naar hun schoonmoeder, ale, is geen algemen regel, maar komt heel vaak voor
en ook, de band met mijn schoonouders is alles behalve, schoonma moet alles weten, en er is nooit iets goed, het eerste jaar dat we samen waren was het altijd iets, ze moest alles als eerste weten, was nooit naar haar zin, wist op alles wat, en op de duur gingen we alsmaar minder en zeiden alsmaar minder
ik wou het haar al lang duidelijk maken, maar moest zwijgen voor mijn man want hij wou geen ruzie => gevolg, ik heb zo daning opgekropt, dat mijn emmer overliep en voor de minste prul blijft die nu overlopen he, dat zakt niet meer, dus maak ik me er al ziek in als we moeten gaan
en hij weet dat ook, en is ook niet akkoord met hun manier van doen, maar hij zwijgt gewoon omdat hij er schrik van heeft :?
en dan zou ik mijn kind daar achterlaten ????????? :evil:
ik kan het nog niet verkroppen dat ze hem altijd wel es wil vastpakken :cry:

Lena
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Lena » 27 nov 2006, 14:15

hoe herkenbaar :roll:

Ik heb ook niet veel vertrouwen in haar. Ze zal ze nooit kwaad doen of zo, en 't zijn alletwee haar oogappels, maar ik heb Sam nooit graag daar gelaten :? Maar soms moest ik dan eens toegeven, om de kerk in het midden te houden...
Nu heb ik dat probleem gelukkig niet meer, want ze wil niet op beide kindjes tegelijk passen :D En ze splitsen doe ik niet :wink: Hoera :lol: :lol:

Ambertje
Pas blauw

Berichtdoor Ambertje » 27 nov 2006, 22:39

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Terug naar “Grootouders”