probleem kinderopvang

Moderators:Welcome, Moderators

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34
probleem kinderopvang

Bericht door con » 20 jul 2007, 12:13

Ik ben hier nu echt de muren aan 't oplopen :? . We hebben geen kinderopvang meer voor onze Noah :? We hadden sinds september vorig jaar crèche vast gelegd. Een crèche hier in de buurt op wandelafstand die juist begonnen was. Eind mei waren we er nog langs geweest en alles was nog ok. Aantal weken terug zagen we plotseling dat naam crèche veranderd was. Via via te weten gekomen dat crèche overgenomen was. Ik vorige week gebeld en voor deze voormiddag een afspraak gemaakt. Hebben daar staan wachten maar niemand te zien. Ik bel naar nr van eigenares. Geen reactie. Een aantal keren geprobeerd, plots neemt er iemand op. Zo'n verward iemand precies. Ik stelde haar vragen, was muisstil, kreeg enkel antwoord "ja" en "neen". Geert nam telefoon over en na zich eens kwaad te maken kwam hij te weten dat 't de schoonmoeder was van de eigenares. Die zei plotseling van "ja en dat is hier altijd 't zelfde" :shock: . Geert vroeg wat ze daarmee bedoelde maar ze reageerde niet. Twas precies ene die echt verward was. Ze zei "best deze namiddag eens terugbellen".

Ik zei tegen Geert dat ik onze Noah daar niet wil achterlaten. Als ze al een afspraak niet kan nakomen. Dan heb ik daar geen vertrouwen meer in. En zeker als je haar erna niet kan bereiken. We gaan alleszins deze namiddag nog eens bellen, want we willen gewoon een uitleg krijgen. Heb al andere crèches en onthaalmoeders gebeld en iedereen zit overvol en er zijn er ook een aantal op verlof. Dus da wordt hier een serieus probleem. Weet echt niet wat aan te vangen nu. Heb zelfs al overwogen om mijn ontslag in te dienen want ik wil onze noah niet zomaar achterlaten. Voor de eerste week kan ik wel regelen dat Noah bij mijn ouders terecht kan, maar dat is hier 85 km vandaan Onbeslist. Nadien zou hij wel bij Geert zijn ouders kunnen (die zijn nu met verlof aan zee) maar die vertrouw ik niet zo goed. Die zijn ook al 65-70 jaar en die doen alles op hun manier. Onbeslist Ik weet zowiezo dat daar discussies zouden van komen. Onbeslist Ik heb hier al meer dan een uur zitten wenen want ik weet me gewoon geen uitweg. :? :?

Heb ook k&g gebeld en die raadden mij aan om contact op te nemen met hun justitiehuis om te weten of dit allemaal zomaar kan. En ook om onze rechten en plichten te kennen.


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 jul 2007, 12:27

Jah verdorie, dat is totaal geen goed nieuws zeg :?
Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus voor jullie.
Zou je evt. geen loopbaanonderbreking/tijdskrediet kunnen nemen vanaf september? Het is maar dat ik aan het denken ben aan een andere oplossing dan zelf onstlag nemen want dat is direct zo heel drastisch hé ... maar kan het wel begrijpen. Ik zou mijn kind ook niet zomaar ergens willen achterlaten.
Sterkte en succes hoor en idd zeker eens informeren naar jullie rechten en plichten!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 jul 2007, 13:06

Oei wat een rare toestanden zeg! Ik zou het vertrouwen ook kwijt zijn hoor. En tis zo moeilijk om iemand te vinden he...weet ik uit ondervinding.
Ik hoop dat er een oplossing uit de bus valt...wanneer moest je juist weer beginnen? volgende week dacht ik? Ik zou nu nog niet meteen de drastische beslissing nemen...maar nog even rondkijken. Veel moed!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 20 jul 2007, 14:08

Ik zou ook niet direct mijn onstlag indienen hoor...
Is er geen dienst kinderopvang in je gemeente die je kan helpen bij het zoeken naar een plaatsje?

Ik zou Lowie ook niet naar die crèche brengen ze, als die zo aan de telefoon reageren :shock:

En die mensen van die vorige crèche, die hun zaak hebben overgelaten, konden toch ook eens de moeite doen om contact me je op te nemen.

Mss kan je eens polsen bij ouders van kindjes die daar al gaan?!
Afbeelding


Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 20 jul 2007, 18:18

Deze middag had de crèche ook nog gebeld en we zijn rond 4u ook daar nog eens langs geweest. De die van crèche had mijn afspraak vergeten omdat er onverwachts een kindje in haar crèche te Duffel ziek was. Die had hoge koorts en daar zijn ze moeten mee langs ziekenhuis gaan. Ze had ook haar telefoon vergeten om te schakelen naar haar gsm, vandaar dat wij haar niet konden bereiken. Na eens duchtig ons gedacht gezegd te hebben en na haar verontschuldigingen zijn we nu van plan om de crèche nog één laatste kans te geven. Naar 't schijnt had Nathalie (vorige eigenares) haar beloofd om alle ouders met wie ze al een contract had hiervan op de hoogte te brengen. Maar dat heeft ze dus niet gedaan. Nieuwe eigenares heeft haar verontschuldigingen wel 100 x aangeboden en ik denk wel dat ze daar oprecht in was. Die onvriendelijke vrouw was haar 85 jarige schoonmoeder, en naar 't schijnt loopt die altijd zo kribbig.


Iemand die ik ken haar moeder is onthaalmoeder en we waren daar vandaag ook al langs geweest. Over haar hadden we ook een heel positief gevoel maar nadeel was dat we Noah dan voltijds naar haar moesten doen (omdat we maar één auto hebben). En 2 weken op 5 heeft Geert de late (dan moet hij pas om 16u beginnen). En Geert kon da niet over zijn hart krijgen om Noah niet bij hem te kunnen hebben. We hadden ook zitten overwegen om als Geert de late had, Noah naar zijn moeder te doen. Maar dat zou teveel zijn voor haar. Ze is rond de 65 jaar en ook hartpatiënt. En ze zei zelf ook "nu en dan een dagje da gaat; maar twee weken na elkaar niet".


Ik hoop dat we de juiste beslissing genomen hebben en dat alle problemen nu achter de rug zijn.

Volgende week moet ik terug werken maar dan zit Noah nog een weekje bij de papa thuis (die heeft dan verlof genomen). En 't is pas vanaf 30.7 dat Noah naar crèche gaat.

Denk wel dat ik met tijd zowiezo deeltijds ga werken; 3/5 of 4/5 maar dat moeten we eerst nog eens grondig bespreken.


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 20 jul 2007, 19:41

Hopelijk valt de crèche mee.
Moest het toch niet klikken , kan je ondertussen een andere crèche of onthaalmoeder zoeken.

Vind het wel niet mooi van de vorige eigenares dat ze de moeite niet eens heeft genomen van je op de hoogte te brengen ?!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 jul 2007, 19:50

Hopelijk valt het mee.
En nu heb je toch al opvang en kan je op je gemak naar iets anders zoeken. Iets waar jullie wel 100% goed in voelen.


Plaats reactie

Terug naar “Creches”