crèche

Moderators:Welcome, Moderators

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34
crèche

Bericht door con » 29 dec 2006, 15:23

Hoeveel hebben jullie betaald als waarborg voor de crèche? Eerst moesten wij niets betalen, maar nu hebben ze beslist om een waarborg van 15O euro te vragen. Dit omdat veel ouders op de wachtlijst staan, en er veel ouders die nu al gebruik maakten van de crèche misbruik ervan maakten (kwamen niet opdagen, hielden zich niet aan de uren...).

Ik vraag me gewoon af of jullie dat veel vinden die 150 euro. Klopt dat dat de waarborg terug betaald wordt, op het einde van het dienstverband (rare woordkeuze, maar kon geen ander woord bedenken :oops: )? Met

Bedankt
Conny


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 29 dec 2006, 23:44

Wij moesten helemaal geen borg betalen... vind dit wel raar, is mss iets nieuws...
Het is wel zo dat er volgens mij héél véél mensen hun naam op de wachtlijst laten zetten, terwijl ze nog niet eens zwanger zijn.
Kan haast niet anders, ik ben Lowie destijds gaan inschrijven van zodra ik wist dat ik zwanger was, en ik was al te laat... ik vroeg mij af hoe ik nu nog sneller kon zijn... :roll:

Enfin, hij is er wel héél graag nu en ik ben er ook tevreden over!
Ik heb toen een aantal maanden onbetaald verlof genomen om de tijd te overbruggen, ik wou zeker zijn.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 31 dec 2006, 15:19

bij ons in de creche was dat 200 euro. voor de OM moesten wij geen waarborg geven.

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 04 jan 2007, 10:02

Hi,

ik hoor ook hoe langer hoe meer dat créches een waarborg vragen. Hoeveel, dat zal wel van créche tot créche afhangen. Hebben ze je daar niet uitgelegd wat er gebeurt met het geld als je kindje niet meer komt ?

Sara

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 04 jan 2007, 14:48

Maar ale een waarborg.

Ik vind da wel gek ze. Wij heben nooit een waarborg betaald.


Voor wat staat die waarborg dan???
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 04 jan 2007, 15:41

Heb daar nog nooit van gehoord.
Maar kan het wel begrijpen hoor.
Er zijn veel ouders die misbruik maken van de goedheid van hun creche of onthaalouder.
Mijn kindjes hebben altijd bij een onthaalmoeder gezeten en daar heb ik nooit iets extra voor moeten betalen dan enkel de dagen waarop ze aanwezig waren.

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 04 jan 2007, 19:53

Ik moet volgende week nog eens langs gaan om te horen hoe 't nu zit met die waarborg. Maar naar ik begrepen had, was het vooral omdat ouders hun kind inschreven om bv. in dec naar de crèche te gaan en dat die op 't laatste moment opzegden. Crèche houdt ook rekening met ouders met onregelmatige werkuren. En dan moet je een paar weken op voorhand opgeven wanneer je opvang nodig hebt. Naar 't schijnt zouden veel ouders die uren dan niet al te serieus nemen en een aantal uren vroeger of later hun kind naar crèche doen. Denk dat 't gewoon is om een extra zekerheid in te bouwen.


Plaats reactie

Terug naar “Creches”