Marie haar OM

Moderators:Welcome, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 10 mei 2007, 19:09

Marie haar kleren, pyjama zijn altijd vuil, maar echt vuil vuil, begrijp je? De slaap hangt meestal in haar oogjes, de tut die op de grond valt wordt blijkbaar niet afgespoeld want er hing nog hondenhaar op
Vandaag in het potje eten dat de OM had meegegeven lag er ook een haar in....
:shock: :shock: :shock:
Ik zou het ook melden bij die dienst . Is dat K&G ?
Onze om valt onder K&G en die komen daar toch regelmatig op controle.

Maar we zijn met ons gat in de boter gevallen met onze om. :oops:

Groetjes,
sigri

Ps ben je nog op zoek naar een nieuwe om ?
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 mei 2007, 20:12

Amai daar zou ik toch ook niet blijven.
Wel goed dat Marie zich daar blijkbaar niet slecht voelt. Is toch al teken dat die vrouw het toch goed voor heeft met de kindjes.

maar hygiëne da's toch het minste.

bij ons om hebben ze ook parkieten. Maar daar merk je niets van.
En hondenharen ... Ja thuis ligt dat soms ook op de grond (vooral tijdens de rui) maar dat ruim je toch op. Hier sneller dan anders omdat je weet dat er een kind door kruipt.

Amai dan hebben we toch geluk met onze om. Geen problemen mee en verwacht dat ook niet.

Succes alleszins bij je verdere zoektocht (als die er komt).

En laat weten wat de dienst erover zegt!! Heb je het trouwens al eens tegen de om zelf gezegd?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 mei 2007, 14:00

mell schreef:En hondenharen ... Ja thuis ligt dat soms ook op de grond (vooral tijdens de rui) maar dat ruim je toch op. Hier sneller dan anders omdat je weet dat er een kind door kruipt.
Hier word ook elke dag gestofzuigd. Je zou anders de dag erna nogal wat tegenkomen. :lol:
De verantwoordelijk was er niet vandaag. Dus maandag terug bellen.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 11 mei 2007, 22:09

eukes... :(
groot gelijk dat je er stopt !! ik zou het ook niet moeten weten, hoor. Wij zijn ook erg op hygiëne gesteld en wat je daar vertelt kan echt niet door de beugel.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 12 mei 2007, 09:23

Dat is er wel echt over. Zouden de andere ouders daar niks van zeggen? Of zie je die nooit?
Mijn tante is ook onthaalmoeder en daar is 't echt heel proper. Daar komen de kindjes proper toe en gaan ze ook weer proper naar huis. Dat is eigenlijk toch wel het minste he.

Ik begrijp niet dat ze als onthaalmoeder daar zelf geen oog voor heeft, dat het zo vuil en onhygiënisch is.
Groot gelijk dat je er weg gaat!


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 12 mei 2007, 12:02

goh ik kan hier ook een boek open doen over mijn onthaalmoeder

maar dat kom ik later nog eens vertellen. ZAl blij zijn als Sete naar school gaat en als ooit tweede komt, nooit naar dar in ieder geval
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 12 mei 2007, 13:45

Ik dacht dat onthaalmoeders op tijd en stond controle kregen van de dienst. Dit zou toch niet mogelijk mogen zijn zo'n toestanden.
Het is voor een moeder al een hele opgave om de kracht te vinden om je kind te moeten wegdoen maar als je ze dan al niet met een gerust hart kan wegdoen. Neen, ik denk dat je de enige correcte beslissing hebt genomen.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 mei 2007, 14:19

muppet schreef:Ik dacht dat onthaalmoeders op tijd en stond controle kregen van de dienst.
normaal gezien wel. Maar als dat zo is gelijk alles: op afspraak. Tja dan is het gemakkelijk he?! Vlug poetsen voordat er iemand komt en niemand merkt het.

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 12 mei 2007, 14:33

Tja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ze zouden moeten langskomen op 't onverwachts of na het melden van een klacht door de ouders. Maar ja, dan heb je weer het systeem paardenbril hé zoals zoveel instanties hier in België.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 mei 2007, 12:17

mijn onthaalmoeder weet ook exact wanneer de controle komt....

dus dan is alles zo educatief en alles netjes en zo...en Sete word als associale gezien omdat die lekker alleen rustig in hoekje boekje leest of zo terwijl de rest aan benen van onthaalmoeder hangt en trekt
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 mei 2007, 12:24

Vandaag nog iets tegen gekomen.
Ik doe Marieeen rokje aan van wat ze in de week bij de OM ook even heeft aangehad. Dat was niet vuil (dacht ik) zodus...
Nujuist met die rok uit te doen om haar slapen te leggen, zie ik dat de binnenkant vol kaka hangt :shock: :shock: :evil: :evil:
Ik heb geen vuil body'ke mee terug gekregen, dus veronderstel ik dat het niet van haar is. Nu is de maat wel vol hoor. :evil:
Maandag vraag ik aan de dienst om onverwachte controle te doen en anders bel ik naar de bureau in Brussel.

Saartje, de andere mama's zie ik nooit. Anders had ik hun dat zeker gevraagd.
De voorlopige oplossing is dus mijn schoonouders en min ouders.

Sjeezes, ben er niet goed van...

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 mei 2007, 12:31

:shock: daar zou ik toch ook niet goed van zijn. Hopelijk is dat daar snel opgelost.

@jong moederke: allee dan speelt je kindje flink op zijn eigen en dan is het nog niet goed :roll: . Ik zou juist een probleem zien in die andere kindjes die blijkbaar niet alleen of zonder volwassene kunnen spelen.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 13 mei 2007, 13:14

Oei, dat zou ik dus ook niet kunnen aanzien hoor.

Amai, wat een vreselijke toestanden zeg... snap niet dat ze nog kindjes heeft.
Maar ja, 't is natuurlijk niet altijd evident een snel een oplossing te vinden.
Een geluk dat je blijkbaar beroep kan doen op je ouders.

Ik hoop dat je snel gerust kan zijn in de opvang van je kleine meid ('k zou haar alleszins niet meer naar die OM brengen, amai!)
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 mei 2007, 20:32

hoe is het er ondertussen mee? Heeft de dienst iets gedaan? Is Marie daar weg?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 mei 2007, 11:41

Ja hoor, Marie is er weg, ze is bij een vriendin van me blijven slapen.
Nu, de dienst vertelde me dat ze op de hoogte waren van dat probleem maar van de vogels hadden ze niets gemerkt bij de (onaangekondigde) controles. Ze gingen er zeker nog iets aan doen...
Ik hoop dat ze hun woord houden voor de andere kindjes.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 11:44

jawadde ik zou ze toch ook hebben daar weggehaald hoor zoiets kan gewoon niet he :shock:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 jun 2007, 21:00

Vanaf maandag mag ze al naar een nieuwe OM hier in de buurt.
Ze blijft nu slapen bij mijn schoonmoeder en die brengt Marie dan naar de OM.
Daar was het veel aangenamer. Het 'klikte' ook meteen. De mama vd OM werkt samen met haar dochter (de OM dus)
Zelf hebben ze 4 kindjes, gaande van 14 jaar tot 9 maanden.
En wat ik een groot voordeel vind, Marie zit er eigenlijk tussen alllemaal leeftijdsgenootjes. En dat was bij de vorige niet zo, die waren allemaal 2 jaar en ouder.
En Marie vond het ook leuk toen we daar zijn geweest. Ze zag ons niet meer staan en was druk bezig met de andere kindjes.
Daar hebben ze ook 2 kleine hondjes en een poes. Maar die hondjes zitten buiten in een hokje.
Ze hebben zelfs een aparte speelruimte buiten voor de ouderen (lees 1,5 jaar) Heel mooi en aangenaam voor zowel kind als ouder.
Daar maken ze ook dingen voor dagen als kerstmis, sinterklaas, moederdag, vaderdag....
Wordt ook een boekje biojghouden, foto's getrokken die we meekrijgen...
Kortom, een heel andere wereld der OMs want dat was bij de vorige absoluut niet het geval!

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 jun 2007, 22:28

Leuk he, als het zo goed meevalt? Wij zijn hier ook met ons 'gat in de boter gevallen'. Ongeveer zoals jij het ook beschrijft. Is zelfs ook mama en dochter hier bij ons :) En ook een beetje de papa, want die kookt de groentepapjes voor de kleine prutskes. Echt supergezellig!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 14 jun 2007, 23:19

ale, Mieke ben blij voor u en Marie dat ge een oplossing gevonden hebt :D
want gelijk ik da lees was dat toch echt nie meer te doen he bij die vorige OM :shock:

veel geluk bij de nieuwe OM!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 jun 2007, 12:51

Ale goed dat je een andere hebt gevonden. En hopelijk blijft het zo een goei he?! Succes ermee!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 15 jun 2007, 23:42

Mieke, da's supergoe dat je zo een toffe OM gevonden hebt!
En dat Marie er zich zo goed voelt!
Afbeelding


Afbeelding

onthaalmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2007, 09:24

Bericht door onthaalmama » 24 jun 2007, 09:44

Amai Mieke,
ik trek er ook ogen van open hoor! Ik ben OM aangesloten bij dezelfde dienst als waar jij van spreekt, en wij krijgen indd onverwachte controle. Ik weet nooit wanneer mijn dv langs komt, maaaaaar ik had ook al dergelijke verhalen gehoord voor ik me aansloot bij de dienst, oa van een of andere om met vast tapijt met honden binnen op een appartement, das ook een NO DONE he, en ook andere verhalen toen ikzelf op zoek was naar een OM voor mijn oudste :shock: ! Soms denk ik ook dat ze een ooge dichtknijpen omdat ze al met een tekort aan om's zitten, ook al vind ik dat dit niet kan hoor! :roll:
Het is hier ook niet altijd even proper hoor, kids komen thuis met zand van school, ouders en broertjes/zusjes hebben vuile voeten, knoeien met eten, matten liggen vol pluisjes van het spelen, dat kan gebeuren maar er wordt wel minstens dagelijk gestofzuigd, 1x week de slaapkamers gepoetst, en min 3x/week gedweild, dat is toch wel echt een minimum he.
Goed dat je nu een OM gevonden hebt waar het wel mee klikt en die wel een beetje proper werkt he, ik duim dat het nu wel goed gaat, gaan ze je op de hoogte houden wat er met die om gebeurt?! :?:

Sigri, dat is een misverstand dat bij vele mensen leeft, alle om's werken onrechtstreeks onder k&g, maar worden gecontroleerd door dv's die dan op hun beurt weer controle krijgen van hoofdbureau k&g. Maar vele mensen denken dat een dienst k&g is omdat ze bvb in het groot dat logo op hun affiches hebben staan! Tenzij je een zelfstandige om hebt, die werkt wel rechtstreeks onder K&G, maar die krijgt ook maar 1x/jr controle, wij zo'n 8a10keer (meestal zit er zo'n 6w tussen).


Plaats reactie

Terug naar “Onthaalmoeders”