help!!! Nog geen opvang gevonden

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Tatty
Pas blauw
Contacteer:
help!!! Nog geen opvang gevonden

Bericht door Tatty » 17 okt 2005, 14:39

Ik begin beetje in paniek te geraken :( 'k Heb nog geen oppas :cry:
Eind februari moet ik bevallen. 3 maand zwangerschapsverlof en dan neem ik nog eens 3 maand ouderschapsverlof. Dus ongeveer vanaf september 2006 moet ik opvang hebben voor mijn kleintje. Het probleem is dat ik zeker een opvang moet hebben die tot minimum 18u30 open is omdat als ik tot 20u00 moet werken kan de papa er maar vanaf 18u15 om. Dat is 2 keer in de week zo. En mijn kleintje zou ik maar 4 halve dagen moeten doen en daar maken er ook veel een probleem over. 5 halve dagen mag maar 4 halve dagen niet. Ik moet mijn kleintje toch niet weg doen als ik niet moet werken. Nee dat wil ik niet. Kan er iemand mij helpen??? Ik zoek iets omstreken Brugge. Alvast bedankt!
groetjes Tatty
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 17 okt 2005, 15:07

Heb je al eens naar een dienst voor opvanggezinnen gebeld?
Misschien dat die u wel kunnen helpen.
Op de site van K&G staan er normaal wel telefoonnummers van verschillende diensten.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 17 okt 2005, 16:03

hey dat kan lang duren voor je antwoord hebt...ik wil je neit ontmoedigen maar ik zal zeker die mensen nabellen en zo en laten merken dat je zo snel mogelijk een antwoord hebt...

Ik heb dit ook gedaan en wist 2 maand voor ik terug moest gaan werken dat ik een plaats had....dan mocht ik al niet direct kiezen want tja dan zou he tnog lang duren...

Succes maar geef de moed niet zo snel op
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 19 okt 2005, 16:47

kyrodu schreef:Heb je al eens naar een dienst voor opvanggezinnen gebeld?
Misschien dat die u wel kunnen helpen.
Op de site van K&G staan er normaal wel telefoonnummers van verschillende diensten.
Ik heb al naar overal gebeld. Veel op internet opgezocht en dan beginnen bellen naar kinderdag verblijven, creches, mini-creches, onthaalmoeders... Ik ga nu misschien iets gevonden hebben maar het is wel niet zo dicht tegen de deur. Maar ja, kan niet alles willen hé. Volgende week ga ik eens gaan kijken en alles bespreken.
Afbeelding
Afbeelding

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 19 okt 2005, 16:51

jong moederke schreef:hey dat kan lang duren voor je antwoord hebt...ik wil je neit ontmoedigen maar ik zal zeker die mensen nabellen en zo en laten merken dat je zo snel mogelijk een antwoord hebt...

Ik heb dit ook gedaan en wist 2 maand voor ik terug moest gaan werken dat ik een plaats had....dan mocht ik al niet direct kiezen want tja dan zou he tnog lang duren...

Succes maar geef de moed niet zo snel op
Ja dat is waar. Ik heb al 3 keer terug naar het O.C.M.W gebeld en 3 keer gingen ze terug bellen. Maar keer op keer niets gehoord.
Amai 2 maand voor je moest gaan werken. Nee dat is niets voor mij. Ik maak me nu al zo nerveus! Alles moet bij mij op tijd en stond geregeld zijn. Dat is niet leuk hé zo lang wachten voor een beetje zekerheid.
Afbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 19 okt 2005, 17:21

ik ben ook zo...daarmee dat ik die mensen ook constant heb opgebeld dat ik iets wilde weten want tja...

Had ook alles graag klaar en zo maar helaas heb je dat niet altijd te bepalen.

Moed niet opgeven...mss een voordeel bij mij een nadeel:
Wegens wisselende uren kwam ik niet in aanmerking in kindercreches en zo want dat is daar een bepaald aantal dagen dat kind moet komen en zo en dat is bij ons nogal wisselend en daarom viel ik daar al bij uit de boot.

Je hebt nog even...laat het allemaal eens bekijken
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 19 okt 2005, 21:19

Ja ik heb wel nog even. Merci voor de bemoedigende woordjes :D
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Re: help!!! Nog geen opvang gevonden

Bericht door Marita » 20 okt 2005, 12:25

Tatty schreef: En mijn kleintje zou ik maar 4 halve dagen moeten doen en daar maken er ook veel een probleem over. 5 halve dagen mag maar 4 halve dagen niet. Ik moet mijn kleintje toch niet weg doen als ik niet moet werken. Nee dat wil ik niet. Kan er iemand mij helpen??? Ik zoek iets omstreken Brugge. Alvast bedankt!
groetjes Tatty
Tatty, nu kan je je totaal niet indenken dat je je kindje zou wegdoen als je zelf thuis zit en als hij 6 maanden is als jij gaat werken dan ook niet, maar enkele maanden later wel en heel goed zelfs.
In het begin wil je alleen maar bij je kindje zijn, de eerste dag dat je gaat werken dan ben jij het die weent (en hopelijk voor jou je kindje ook), maar langzaamaan neem je toch wel een beetje afstand en wil je zelf ook eens iets doen zonder kindje. En 1 extra halve dag is niet veel. Die kan je gebruiken om te poetsen (zie je dat al maar eens doen met een kindje dat rondkruipt of dat duidelijk maakt dat hij wil gepakt worden....ja, je kan dat ook doen als hij slaapt ) of om eens ergens naar toe te gaan, te winkelen, eens iets te doen (waarbij je kindje je anders te veel zou storen, nu kan je vooruit doen)
Dus ik denk echt dat als je iemand vindt bij jou in de buurt die je goed vindt dat je die zeker moet nemen. Eventueel betaal je in het begin die 5e halve dag gewoon en hou je je kindje thuis, maar achteraf geniet je daar van. ja, ik moet jou portemonnaie niet beheren en ja ik weet dat dat heel wat geld kost

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 12:41

tja echt bemoedigend waren mijn woorden nu ook niet maar er zal wel iets uit de bus komen. Wanneer zou de opvang moeten starten?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 20 okt 2005, 12:47

jong moederke schreef:tja echt bemoedigend waren mijn woorden nu ook niet maar er zal wel iets uit de bus komen. Wanneer zou de opvang moeten starten?
ik lees niets verkeerd (of lees ik er over?)
september 2006. (het stond er, dus dan zal ik maar antwoorden in Tatty haar plaats)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 12:52

ah oke dank je Marita!

nee geen verkeerde woorden..maar het zijn mijn situaties die ik bovenhaal en zoveel heeft zij daar ook niet aan he :)
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 20 okt 2005, 13:14

Ik denk dat elk voorbeeld verrijkend is en de persoon die die vraag gesteld heeft leest en volgt wat ze zelf wil.
Zelf vind ik nu dat Tatty er heel veel aan zou hebben als mama's waarvan de kindjes al naar de onthaalmoeder gaan komen vertellen wat ze van die opgedrongen extra halve dag vinden. Maar ik wel nergens mijn stempel op drukken.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 13:26

mijn onthaalmoeder is een heel flexibel en was het wachten waard...

Sete zou nu 2 weken niet moeten gaan maar ik laat hem dan toch een keer komen. Normaal volgende week 2 keer maar financieel staan we er heel slecht voor en vroeg ik om die ene dag te laten vallen en ze reageert er heel positief op...

Hij komt op onverschillende dagen en dat is wat ik graag heb...zelf vind ze het leuk dat ze eht kind op verschillende tijdstippen heeft
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 20 okt 2005, 15:12

Ik weet het niet. Ik vind dat zo raar dat ik mijn kindje zou weg doen terwijl ik thuis ben. Ik heb daar ook nog geen ervaring mee. Ik denk dat ik me dan een egoist ga voelen. Kan het niet goed uitleggen. Zijn er nog mama's die hun kindje weg doen terwijl ze thuis zijn? Ja en dat is ook een punt: het kost enorm veel geld dus dat is zeker ook een reden dat ik het bij mij wil houden.
Afbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 15:21

ik doe dat nu wel voor volgende week een keer...maar gewoon zodat Sete gewoon word aan de andere kindjes.

Ik zou het ook niet wekelijks doen hoor....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 20 okt 2005, 16:52

Mijn onthaalmoeder is ook een hele goeie.
Mijn zoon gaat enkel de donderdag en de vrijdag.
Hij is daar van 7u45 tot 18u.
Als ik eens niet moet werken de donderdag bel ik haar gewoon en zeg ik dat hij die dag niet komt.(uitzonderlijk vandaag dan)
Ze maakt daar geen probleem van.
Als ze maar op tijd is ingelicht is alles goed voor haar.
Wij hebben van in het begin duidelijke afspraken gemaakt en dat gaat zeer goed nu.
Dat ze de kindjes niet op halve dagen willen zetten is gewoon omdat ze daar niet genoeg aan verdienen denk ik.
En ook moeten ze dan alles plannen.
Dan dat er enkel voltijdse kindjes komen,is makkelijker voor hun planning hé.
Neen,ik ben echt blij met mijn onthaalmoeder.
Ze doet zeker niet moeilijk omdat het maar 2 dagen zijn,en soms maar 1 dag.

björn
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door björn » 02 nov 2005, 15:28

je kan ook eens aanvragen bij ocmw zij hebben daar ook een dienst voor

onthaalmoeders te vinden
Afbeelding

papa van anaïs

wen
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door wen » 02 nov 2005, 15:48

Ik heb een onthaalmoeder via het ocmw.
Yenthe gaat als ik thuis ben,hij is pas moeten gaan op zen 18 maanden.
En dat was een groot probleem,nu moet hij in januari naar school.
Nu is hij het echt gewoon bij haar.En we hebben bang als ik hem niet meer laat gaan dat het een probleem word op school.
En de dagen dat ik werk,gaat yenthe s'middags slapen bij haar.
Dus ik heb geen andere keuze,ik moet hem laten gaan of ik ben haar kwijt.Er zijn zoveel wachtende bij het ocmw,dus ik zou mijn plaats rap kwijt zijn.
Yaro gaat vanaf Januari ook naar haar.
En ik zeg eerlijk,ik geniet wel ff van de rust als hij naar haar gaat.
En ik heb mij daar heel schuldig overgevoeld,maar heb me daar overgezet!!

Wen
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.

AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

spike
Pas blauw

Bericht door spike » 02 nov 2005, 21:44

Dag Tatty,

Maxim gaat nu 2 maand naar de dagmoeder, en is daar heel content.

Ik kon me het ook niet voorstellen dat ik Max naar de dagmoeder zou doen als ik thuis ben, maar geloof me, je hebt er deugd van! Dan kan je ofwel beetje rusten, kuisen, of gewoon dingen doen waar je anders niet toekomt.

Ik werk 5 dagen waarvan 2 dagen per week maar 3 uur, van 7 tot 10 en dan laat ik Max bij de dm tot 12u. Dan heeft hij zijn patatjes binnen, hij eet veel gemakkelijker bij de dm dan bij mij, erg dat ze de mama al testen hé!

De zaterdag is hij gans de dag bij zijn pa, pa komt Max halen voor ik moet gaan werken en houdt Max tot de zondagochtend. In het begin zag ik ertegenop, maar nu is mijn zaterdag heilig, ik doe een tukje, zap een beetje en tegen de avond schiet ik in actie (kuisen!!!)

Ik zou ook een dagmoeder iets dichter kiezen dat is toch belangrijk en zoals Marita schrijft, misschien betalen en niet brengen (af en toe).

Succes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 11 nov 2005, 17:09

Ik heb toch het tegen overgestelde gekozen. 'k Ga mijn kindje iets verder weg doen. De onthaalmoeder vind het geen probleem om maar 4 halve dagen voor ons kindje te zorgen. Wie weet ga ik haar ook eens willen weg doen maar nu kan ik daar nog niet aan denken. 't Is nog al zo nieuw en we gaan dat wel rap genoeg onder vinden zeker.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 11 nov 2005, 17:22

Ik weet het niet. Ik vind dat zo raar dat ik mijn kindje zou weg doen terwijl ik thuis ben. Ik heb daar ook nog geen ervaring mee.
Toen wij aan het zoeken waren voor een nieuwe opvang (want onze huidige onthaalmoeder stopt ermee op het einde van dit jaar) , hebben wij ook gezien dat de huide om heel soepel is qua dagen en verlof en ziekte.
In de regio Leuven waren er ook veel crèches of onthaalmoeders waar je kindje een bepaald aantal dagen moest komen ook al was je thuis. Er was er eentje waar je als je daar kwam : 10 dagen kreeg voor verlof en ziekte. Zijzelf was maar 2 weken in het groot verlof gesloten. Dus als je die 10 dagen al verbruikt had moest je ook blijven doorbetalen , ook al ging je kindje niet. Wij vonden dat heel eigenaardig.
Maar zij was niet de enige waarbij de opvang zo geregeld was.
Bij sommige crèches betaal je een prijs per maand voor voltijdse opvang. Maar als het kindje een dag niet komt , betaal je die prijs sowieso.

Ik vond dat ook heel eigenaardig en voelde me er niet goed bij.

Gelukkig hebben we een nieuwe onthaalmoeder gevonden voor ons volgend kindje die heel flexibel is. :lol:

[/quote]Tatty, nu kan je je totaal niet indenken dat je je kindje zou wegdoen als je zelf thuis zit en als hij 6 maanden is als jij gaat werken dan ook niet, maar enkele maanden later wel en heel goed zelfs[/quote]

Marita,
Dat is waar. Soms ben je eens blij dat je een dagje voor jezef hebt om bijv te poetsen of iets leuks te doen. En daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Onthaalmoeders”