Ik weet het niet. Ik vind dat zo raar dat ik mijn kindje zou weg doen terwijl ik thuis ben. Ik heb daar ook nog geen ervaring mee.
Toen wij aan het zoeken waren voor een nieuwe opvang (want onze huidige onthaalmoeder stopt ermee op het einde van dit jaar) , hebben wij ook gezien dat de huide om heel soepel is qua dagen en verlof en ziekte.
In de regio Leuven waren er ook veel crèches of onthaalmoeders waar je kindje een bepaald aantal dagen moest komen ook al was je thuis. Er was er eentje waar je als je daar kwam : 10 dagen kreeg voor verlof en ziekte. Zijzelf was maar 2 weken in het groot verlof gesloten. Dus als je die 10 dagen al verbruikt had moest je ook blijven doorbetalen , ook al ging je kindje niet. Wij vonden dat heel eigenaardig.
Maar zij was niet de enige waarbij de opvang zo geregeld was.
Bij sommige crèches betaal je een prijs per maand voor voltijdse opvang. Maar als het kindje een dag niet komt , betaal je die prijs sowieso.
Ik vond dat ook heel eigenaardig en voelde me er niet goed bij.
Gelukkig hebben we een nieuwe onthaalmoeder gevonden voor ons volgend kindje die heel flexibel is.
[/quote]Tatty, nu kan je je totaal niet indenken dat je je kindje zou wegdoen als je zelf thuis zit en als hij 6 maanden is als jij gaat werken dan ook niet, maar enkele maanden later wel en heel goed zelfs[/quote]
Marita,
Dat is waar. Soms ben je eens blij dat je een dagje voor jezef hebt om bijv te poetsen of iets leuks te doen. En daar hoef je je niet schuldig over te voelen.
GRoetjes,
sigri