Wat je kunt tegenkomen hé...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Wat je kunt tegenkomen hé...

Bericht door Winter » 06 sep 2007, 12:34

Hey,

Een collega én vriendin van mij werd deze zomer aangesproken op het werk door een mama die haar kindjes naar de opvang brengt (We werken in een buitenschoolse kinderopvang) Die mama heeft een eigen crèche en zocht nog extra personeel. Aangezien ik dus zwanger was op dat moment belde mijn collega me op en vroeg me mijn mening. Ze zou op zelfstandige basis kunnen instappen in die crèche. Ze zag het wel al helemaal zitten want het was full time en met baby'tjes en daar had ze eigenlijk wel voor gestudeerd.
Ik zei haar volg je hart maar kijk goed uit. Want als zelfstandige medewerksters veranderd er heel wat, je bent niet zo zeker meer op financieel vlak. Ook wist ik van mijn mama dat dit eigenlijk niet wettelijk is. Er is in de wet niet echt iets geregeld als je als zelfstandige medewerkster instapt in een crèche. Nu alles ging goed enzo. Maar ze had nog niets op papier, er was dus nog niets getekend. Ze zou bij ons in de opvang nog een maand werken en daarna beginnen in de crèche. Nu moet het lukken dat ze me terug belt en ze vroeg wanneer ze haar papieren bij admb in orde moet brengen. Ik zei dat ze in principe nog tijd heeft maar mss dat nu al doet. Dan is dit toch in orde. Nog geen 2 uur later belde ze me terug volledig van de kaart. De crèche is niet in orde met de papieren zei ze en het is volgens admb ook geen wettelijke manier van gaan werken. Alles kan en alles mag en als er iets gebeurd ben ik de klos.
Ik vroeg haar wat ze ging doen en ze zei. Ik ga de job niet aannemen veel te veel risico.
Nou net op tijd ging ik zeggen, ik ben heel blij dat ze blijft want ik ging haar toch super missen. Ik wou me niet te veel moeien met haar keuze. Maar ik ging het in elk geval nooit doen.

Dus dame's als je ooit van werk veranderd... Je bent beter af als werkneemster in een crèche. Tenzij je zelfstandig wil beginnen helemaal voor jezelf dan heb je het ook in handen. Maar zo als zelfstandige medewerkster inkomen in een bestaande crèche... is niet echt ideaal.

Groetjes Winter


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 06 sep 2007, 13:52

Amai, dat was op het nippertje, hé!
Afbeelding

Gebruikersavatar
valerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jun 2007, 17:42
Locatie:roeselare

Bericht door valerke » 06 sep 2007, 17:23

waar was dat

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 06 sep 2007, 18:34

Dat was close. Fijn dat je collegaatje nu blijft.
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 sep 2007, 20:37

Gelukkig dat dit op tijd uitkwam 8)
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 07 sep 2007, 09:22

Ik ben ook kinderverzorgster en een paar jaar geleden zochten ze ook iemand om op zelfstandige basis te beginnen. Op de sollicitatie was er gezegd dat je heel goed uwe boterham kost verdienen enz. Nadien met Glenn over gesproken en hij zei dat ik toch mij moest bevragen over een aantal punten. Toen ze mij terugbelde of ik nog steeds geinteresseerd was, begon ik toch eenaantal vragen te stellen, waar ze hele rare antwoorden opgaf, toen ik haar zei dat ik toch wat meer duidelijkheid wilde zei ze. Als wij met zo iemand als u moeten samenwerken die geen vertrouwen heeft is het beter dat je verder kijkt naar een adere job. Ik zei idd, dat is beter, tenminste een job waar alles wettelijk verloopt. Toen haakte ze af. Nadien heb ik nog heel wat verhalen gehoord van die kribbe van ouders die hun kindjes daar weghaalde :lol:
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 sep 2007, 18:24

Spooky,
Goed dat je daar dan niet op ingegaan bent .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 07 sep 2007, 19:03

Hey,

Aangezien ik die crèche zeker niet in discridiet wil brengen. Kan ik dus ook de naam niet geven. Qua werking met de kinderen hoor ik wel goede verhalen... Al hoor ik ook wel soms dat ze niet zo heel erg bezig zijn met de baby's. Maar iedere crèche werkt anders hé. En het hangt een beetje af van wat je als ouders van ze verwacht.

K wou het jullie gewoon es even vertellen zodat iedereen die er al eens mee geconfronteerd werd er kan over nadenken dat dit geen normale manier van werken is.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 sep 2007, 15:34

Amai dat zijn nogal verhalen.


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”