september, dubbel gevoel

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Tania
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 aug 2007, 09:41
Locatie:Zottegem
september, dubbel gevoel

Bericht door Tania » 10 aug 2007, 16:01

na 3 maand bevallingsrust + 1 maand ouderschapsverlof en 2 weken verlof, is het bijna zover.
terug gaan werken
joepie, om terug mijn sociale contacten te onderhouden en mezelf "belangrijk" te voelen. :lol:
eikes, mijn zoontje achterlaten en hoe alles gedaan krijgen. :cry:
ik zou heel graag een poetsvrouw in dienst nemen omdat ik mijn avonden wil spenderen met mijn zoontje.
mijn man (internationaal vrachtwagenbestuurder) daarintegen wil geen poetsvrouw, zou liever hebben dat ik de was wegdoe en laat wassen en strijken.
ik heb zoiets van de papa ziet hem met moeite opgroeien , hij zal mama dubbel en dik nodig hebben.
hoe lossen jullie dit alles praktisch op? :?


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 10 aug 2007, 19:49

Tja, als de papa veel weg is dan is het inderdaad niet gemakkelijk.
Ik heb ook een poetsvrouw en ik moet zeggen dat het wel heel veel doet. Zij doet trouwens ook mijn strijk 's avonds bij haar thuis. Je kan veel meer tijd doorbrengen met je kinderen.
Ik zou er toch nog eens op aandringen bij je man, jij bent tenslotte veel thuis met de kleine. Blijven proberen!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 10 aug 2007, 20:58

Wij hebben sinds kort ook een poetsvrouw die ook de strijk erbij neemt.
Ze komt 1 x per 2 weken 4 uren. En dat is heel welkom.
We betalen haar met dienstencheques dus is fiscaal aftrekbaar.
Argumenten genoeg om je ventje te overtuigen.
Veel succes.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

dienstencheques

Bericht door Aicha » 10 aug 2007, 21:48

Hier ook iemand met dienstencheques en moet zeggen dat ze echt wel veel kan doen op 4 uur en bij ons is dat dan nog maar om de 2 weken.

Een aanrader!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 11 aug 2007, 06:13

ik zou hem toch ook overtuigen hoor, zoals je zelf zegt, de papa is niet veel thuis dus heeft hij de mama extra nodig hé
Afbeelding


Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 11 aug 2007, 08:39

Ik zou toch ook eens proberen hoor. Zelf heb ik iemand in dienst gehad op het einde van mijn zwangerschap en in begin dat Yerko er was. Nu heb ik niemand meer, kwerk fulltime en om eerlijk te zijn ik raak ni rond :oops: Denk er ook over om terug iemand te nemen maar dan om de 2weken maar aan de andere kant denk ik dat die centjes we ook kunnen gebruiken...We zijn er dus zelf ook ni uit :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tania
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 aug 2007, 09:41
Locatie:Zottegem

Bericht door Tania » 02 sep 2007, 12:32

nog 1 dagje en tis zover.
kzal mijn moed moeten samenrapen en proberen in gedachten te houden dat ik een toffe onthaalmoeder heb; zal pijn messchien wat verzachten. :?
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 02 sep 2007, 12:54

Aiai, Tania... vervelend hé, je kleine pruts zo voor 't eerst moeten achterlaten....
Maar, ja, c'est la vie zeker...
Hier lukt het wel met het huishouden.
Ik strijk 2 keer per week, dinsdagavond en zondagmiddag (straks is't dus weer zover).
Kuisen doen we wel met z'n tweeën... één keer om de 2 weken het hele huis.
Is gisteren gebeurd op een halve dag.
Lowie 'helpt' dan gewoon mee.
Toen hij nog zo klein was, zat hij bij mij in zijn relax, of hij lag op bed of op de grond te spelen...
Probeer ne keer hé, en als't echt niet vooruit gaat, kan je nog altijd een kuisvrouw nemen hé...
'k Zou dan toch mijn ventje proberen overtuigen mocht ik jou zijn.
Véél sterkte morgen Tania!
Afbeelding


Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 02 sep 2007, 18:39

Tania, Ik zit ook met zo'n dubbel gevoel, moet binnen 4 weken teug aant werk en dan is Sitske nog maar 11 weken... Heb er gelukkig ook m'n gewoon verlof kunnen aanplakken, anders moest ik na 9 weken al terug aan de slag.

Ik zie dat dus totaal niet zitten, maar helaas kon ik geen ouderschapsverlof nemen omdat ik alleen ben en door m'n parttime jobke maar 300€ zou krijgen, anders had ik dat zeker gedaan.

Opvang heb ik eigenlijk nog niet gevonden, allee de creche sta ik nog steeds op wachtlijsten en m'n moeder komt dus al 4 dagen, maar voor de vrijdag heb ik nog geen oplossing.

Allesinds héél véél sterkte, ik weet maar al te goed hoe je je voelt. Wat die poetsvrouw betreft, ik zou dat ook doen ze, zelf kan ik me dat niet permitteren (ook als is dat fiscaal aftrekbaar) ben maar alleen en moet nu al altijd krabben om rond te komen...

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”