info over thuishulp

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

melissa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 jul 2007, 19:40
Locatie:duffel
info over thuishulp

Bericht door melissa » 23 jul 2007, 19:55

hallo

ik ben hier nieuw, en vind dit percies wel een gezellige plek .
en hopelijk kunnen jullie mij al direct helpen. heb een werkdilema :cry:

ben kinderverzorgster en werk in een chreche . doe mijn job ontzettend graag, maar wel zwaar en dik onder betaald, das het grootste probleem.
heb maar 1000 euro en ongeveer 100 euro aan maaltijdcheque in de maand . voor 40 uren te werken .

nu willen we een huis kopen, en denk ik eraan om van job te veranderen die meer verdiend .huizen zijn zoooo duur .

nu dacht ik aan thuishulp, maar weet er niks van, kan iemand me helpen wat info te geven, heb al gelezen dat toch verschillende deze job uitvoeren .

thuishulp /
poetshulp/
poetshulp ocmw /

dat zijn 3 verschillende diensten zeker ?

wie heeft er ervaring, uren, wat moet je doen, vooral LOON :lol:

maar ben zo bang dat ik spijt ga hebben,wil eigenlijk niet weg, maar ik moet ook aan onze toekomst denken he . nu ben ik benieuwd of ik met een andere job meer ga verdienen, andere sugesties zijn ook altijd welkom .

ps : voordeel is wel, kuis wel graag, oef

hartelijk dank
mama van Kayleigh, Yana en Tristan


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 jul 2007, 20:07

Ikzelf ben momenteel bezig als huishoudhulp. Niet via interims, niet via het ocmw, gewoon via een firma.

Ikzelf werk 20u in de week. Een loon van rond de 9€ (bruto) per uur. Exact weet ik dat niet vanbuiten. Bovendien is het zo dat als je er een jaar werkt dat je meer krijgt en tja dat is bij mij bijna. Maaltijdcheques gaan we krijgen: krijg je ook vanaf dat je een jaar in dienst bent.
Verder krijgen we een kilometervergoeding.

Mijn loon ligt meestal rond de 700€ in de maand. Sommige maanden is dat meer, sommigen minder. Naargelang hoeveel ik gewerkt heb, het aantal dagen in de maand, ...

Ik weet dat interim-kantoren beter betalen maar ik werk liever niet via een interimkantoor.

Hier is het zo dat we vaste klanten hebben. Ze houden hier ook rekening met je mogelijkheden: vervoersmiddel, onthaalmoeder, ... Zo heb ik allemaal klanten in de buurt, niet ver van de onthaalmoeder. Ideaal dus.
Bovendien is het leuk dat je vaste klanten hebt, zo ken je de mensen op den duur en het huis.
Als er een klant wegvalt dan zorgt het bedrijf meestal voor een andere klant. Lukt dat niet dan krijg je toch je loon betaald.

En we mogen zelf onze uren bepalen. Zo werk ik van 9 tot 13, terwijl er anderen van 8 tot 12 werken. Ook werk ik 's woensdags niet (omdat de onthaalmoeder dan niet werkt) en haal die uren de vrijdag in.

Ik denk dat het dat zowat is. Vragen staat vrij :lol:

Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”