probleem

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jul 2007, 21:19

Ik zal altijd beleefd zijn tegen winkelpersoneel of kassiersters.
Ik heb zelf ook nog in een winkel gewerkt en kreeg het van onbeleefde klanten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 03 jul 2007, 21:27

Goed dat je gesprek positief is geweest. En nu duimen voor de volgende stap, eh!

En ik kan goed geloven dat het vreselijk is in een kledingzaak tijdens de solden. ik vind het al vervelend om dan tussen al dat volk te gaan shoppen...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 jul 2007, 22:23

hier nog iemand die het niet leuk vind om te gaan shoppen tijdens de solden!! En ik heb dan altijd zo eenmedelijden met de verkoopsters!! Echt waar.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 04 jul 2007, 19:53

veel succes allebei
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 06 jul 2007, 22:43

Hier vandaag op sollicitatie geweest!
Het viel echt enorm zwaar tegen!

Die man gaf echt zo de indruk van 'wat kom jij hier doen? :roll: '
Zeker toen hij las dat ik verkoopster was!
Maar hij zei wel dat ik op verkennend gesprek mocht bij zijn collega uit mijn regio! Ik kon er echt niet aan uit :s

Ik was echt compleet van de kaart toen ik buiten kwam!

Op naar een andere job dan maar denk ik!


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 07 jul 2007, 22:35

Tja, de moed niet opgeven hé... verder zoeken en solliciteren.

Er valt wel iets uit de bus, je zal zien!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 07 jul 2007, 23:09

je zal wel iets vinden, ik ben blij dat ik vast werk heb want ik haatte soliciteren zeker als je zo aankijken van wat doe jij hier

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 19 jul 2007, 17:31

Ondertussen is er weer veel veranderd :s

Ik had dan dat tweede gesprek gehad, en die man zei:

'Het is een sprong in het duister, maar ik wil je wel een kans geven!'

Hij zei wel dat ik er zelf eerst nog eens heel goed over moest nadenken en hem dan binnen de twee dagen op te bellen, en te zeggen of ik ervoor ging of niet!

Ik heb dan uiteindelijk gebeld dat ik het niet ging doen, het leek me nogal hoog gegrepen voor mezelf, en de gerante was toen niet op het werk, ze had verlof en alles ging super goed!

Maar nu is ze terug :roll: Nog geen dag en we zitten al in hetzelfde schuitje!
Pffff, ik kan dat mens echt niet horen en en niet zien!
Het klikt gewoon niet, en ze probeert me gewoon tegen te werken!
Pas op, ik ben niet perfect en ik maak ook fouten, maar zo gaat dit niet ze!

Nu ben ik natuurlijk ten einde raad!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 jul 2007, 19:34

Oh spijtig dat je het niet gedaan hebt. Maar ja ik heb ook zo al jobs niet aangenomen omdat ik me er zelf toch niet goed bijvoelde, bij de gedachten alleen al.

Hopelijk komt er toch nog snel een oplossing uit de bus!!!

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 19 jul 2007, 20:06

als je er niet goed bij voelt, niet doen
Laatst gewijzigd door spotje op 28 jul 2007, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 19 jul 2007, 21:15

Ja, natuurlijk ergens maken ze je bewust een beetje banger, maar bij mij ist vooral dat feit dat ik probeer zwanger te raken dat me de das om doet :s

Stel nu dat ze mij toch buiten gooien! Ik heb het eens onderhoort bij de vakbond, je bent idd beschermt als je zwanger bent, maar als je nog in je proefperiode zit, dan kunnen ze gewoon opschrijven dat je niet voldeed aan de eisen, en je kan daar niks tegen beginnen....

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 jul 2007, 21:21

Maar dat moet je niet zeggen he?!

Ik was op een van mijn werken ontslagen (om een belachelijk reden maar soit) en toen bleek ik net zwanger te zijn. Het was nog heel pril en men wist dat daar dus nog niet.
Maar toen moest ik wel ander werk zoeken. De eerste keer zei ik dat ik zwanger was en die hebben mij effectief geen werk gegeven.
Toen moest ik voor iets bij de VDAB zijn en ik vroeg of ik het moest zeggen. En die vrouw zei dat ik gewoon moest zwijgen.

Ik heb dat ook gedaan. En heb werk gevonden en pas vrij laat gezegd dat ik zwanger was. Ik werkte daar als interimmer en ze hebben mij niet ontslagen. Ik heb zelfs lichter werk gekregen.

En jij bent nog maar bezig he?! En men weet goed genoeg dat die kans daar in zit dat een vrouw zwanger wordt. Maar als ze jou niets vragen moet jij daar ook niet over beginnen. En als ze het vragen heb je het recht om niet te antwoorden want da's privé. :wink:

Nienke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 aug 2007, 21:38
Locatie:Oost Vlaanderen

Bericht door Nienke » 08 aug 2007, 16:42

Amaai als ik dit hier zo allemaal hoor. Ik werk al een kleine 13 jaar in de verkoop en doe het nog steeds graag. Ook ik ben ooit 'assistent-gerant' geweest, en ik had ook zo een gerante die meer slechtgezind was dan wat anders. Ik ben er toen weggegaan. Nu, 8 jaar later ben ik zelf shopmanager van een winkel. Ik heb me altijd voorgenomen om te onthouden dat ik met mensen werk, en tot nu toe heb ik bijna altijd met mensen gestaan die niet alleen hun job goed deden , maar die ook graag kwamen werken. En in mijn ogen is dat een kwaliteit om goed werk te leveren. Volgens mij heeft die gerante waar het hier in de berichten over gaat een probleem met zichzelf. En jammer genoeg zijn er zoveel openstaande vacatures voor in de verkoop dat het moeilijk is om iemand te ontslaan, want ze vinden niet iemand. En dat gaat jammer genoeg ten koste van vele goede verkopers(sters). De dag dat ik me zo slecht voel in mijn vel en dat ik dus mensen begin te viseren stop ik ermee. Want geloof me, ik denk dat die gerante echt niet gelukkig is met haarzelf. Jammer he, zo moeten werken. Alvast nog heel veel succes!!!!
:lol:
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 17 sep 2007, 23:00

ondertussen ben ik dus veranderd van werk, en nu is daar een meisje die zwanger geworden is in haar proefperiode!

Nu hebben ze me al zo duidelijk gemaakt, om dus niet zwanger te worden in je proef dat ik echt bang ben! Wat als ze kwaad zijn, en ik mijn job verlies?

Kvind het zo erg dat ik zelfs zin krijg om met heel mijn hormonenkuur te stoppen :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 sep 2007, 14:01

Niet doen bolleke!!! Jij kan er toch niets aan doen moest je wel zwanger worden en bovendien zou het een flauw werk zijn als ze je daarvoor ontslaan of zo.

Ze zijn natuurlijk bang dat ze ineens 2 mensen minder hebben. Maar jij moet je kinderwens toch niet aan de kant zetten omdat er nu iemand anders zwanger is he?!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 sep 2007, 14:47

Dat mag je niet doen!!!
Je kinderwens aan de kant schuiven voor iemand is niet goed, zeker niet voor je werkgever!!! Als ze met vrouwen werken weten ze ook dat de kans bestaat dat ze zwanger worden!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 18 sep 2007, 17:32

Heb dezelfde mening als Sandy. Een mens leeft pas als ie zijn dromen kan nastreven en waarmaken.
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 18 sep 2007, 18:49

mja, ik vind het ook erg ze, maar ik kan het me niet permitteren om zonder loon te vallen!

Maar ik ben gisteren naar de gyn geweest en twas geen super slecht nieuws! En als ge dat dan hoort, dan heb je helemaal geen zin om ermee te stoppen eh!

Dus ja, we gaan er nog steeds voor en we zien wel eh ....
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 sep 2007, 20:15

Inderdaad laat het gewoon op je afkomen.
En ik denk dat veel mensen niet zonder een loon willen vallen. Da's normaal. Maar zeker geen reden om een wens te laten vallen.


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”