wat zouden jullie doen?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Charmed
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 dec 2005, 14:04
Locatie:Antwerpen
wat zouden jullie doen?

Bericht door Charmed » 29 nov 2006, 15:57

Hey,

ik werk sinds september bij een school, dit is mijn eerste werk en ik wil dolgraag aan kindjes beginnen. Nu werken ze hier met contracten van 1 jaar, dus mijn contract loopt nu nog tot december 2007. Ik wilde dolgraag aan kindjes beginnen in januari 2007. Mijn baas vertelde me onlangs dat de periode oktober-december de drukste van het jaar is (de maanden wanneer ik, als ik van de eerste keer zwanger wordt, in zwangerschapsverlof zou zijn). Zou ik het doen of toch even wachten? Gezien het feit dat mijn contract eigenlijk maar loopt tot december 2007 en dat er dan toch een kans is dat mijn contract niet verlengd wordt... Wat zouden jullie doen?
Werkt er hier nog iemand in een school? Hoe staan ze daar tov zwangerschap?

Groetjes,
Charmed
Slaap maar
En weet dat je welkom bent
We leven naar het moment
Dat jij hier bij ons zal zijn


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 nov 2006, 20:47

Als je zwanger bent en je werkgever is ervan op de hoogte ben je beschermd tegen onslag.
Ik vind vast werk wel een punt om aan kinderen te beginnen. Tenslotte is het een grote kost die je maandelijks bijhebt. Hier zou het héél moeilijk zijn moesten we maar op 1 loon moeten leven.
Als je daar een paar jaar werkt, ligt het mss makkelijker.
Aan de andere kant, je kinderwens opschuiven is ook erg...
t'Ja, het is een mooie kant en een minder mooie kant.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 nov 2006, 08:36

Hoi,

ik ben personeelsverantwoordelijke van een scholengemeenschap. Als je hierover vragen hebt, laat maar komen dus é.

Oktober - december is inderdaad de drukste periode op het secretariaat van een schooljaar. Alle opdrachten moeten doorgestuurd worden, de contracten moeten opgesteld worden en eens dat gepasseerd is moet er gekeken worden naar de aanstelling van vaste benoemingen en overschakeling van contracten van tijdelijke duur naar contract van doorlopende duur (is dus nog geen vaste benoeming). Op vlak van leerlingen is het dan ook even druk: inschrijvingen moeten allemaal in orde staan, alle schoolmateriaal moet geleverd zijn, ...

Het zou nu natuurlijk moeten lukken dat jullie onmiddellijk zwanger worden, maar om deze periode te vermijden, misschien nog een tweetal maanden wachten om aan kindjes te denken? En heel erg interessant zou natuurlijk zijn dat uw bevallingsverlof net afgelopen is voor de zomervakantie; nog enkele weken extra thuis dus.
Als een school tevreden is van uw werk, dan zijn die niet vlug geneigd om iemand anders te zoeken. Eens je goed werk levert in een school, zit je daar in principe goed voor de rest van uw loopbaan. En als jij rekening houdt met de werkomstandigheden op het werk, zullen zij ongetwijfeld rekening houden met jou bereidwilligheid wanneer er over contractverlenging gesproken wordt.

veel succes alvast!
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”