kleuteronderwijzeres

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk
kleuteronderwijzeres

Bericht door haylee » 09 okt 2006, 19:47

weet er soms iemand waar je voor kleuteronderwijzeres kan leren
Ik woon in Vlaams-Brabant.
Heb wel geen diploma.
Op de vdab of syntra vind ik dat niet :cry:
Ik moet de laaste tijd were altijd maar stempelen omdat er weinig werk is
en het steekt me een beetje tegen.En dan de creche nog altijd maar bellen voor te zeggen dat hij niet komt ik denk dat ze daar ook niet mee kunnen lachen maar zelf kan ik daar ook niet aandoen he
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 20:16

enkel hogeschool of universiteit vrees ik...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 okt 2006, 21:08

Ik denk ook dat je er enkel met hogeschool komt. Jij hebt nog in Maldegem gewoond hé?
Wel, ik ken iemand die kleuteronderwijzeres heeft gedaan in het Katho van Kortrijk/Brugge.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 21:22

Heb er een paar maand geleden ook naar gezocht, maar enkel via hogeschool. Ik ben aan de opleiding begonnen na het middelbaar, maar ben gestopt omdat ik er niet door was het eerste jaar en heb daar eigenlijk wel spijt van.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 22:04

Katho kortrijk is een hogeschool waar het grotendeels via afstandsonderwijs kan - je moet natuurlijk net zo goed examens en stages doen hè maar je kan een stageplaas n je buurt zoeken. Anders moet je eens bij een CLB informeren of ze geen adresjes hebben, maar 't is sowieso Hogeschool. Wat bedoel j emet gee n diploma is dat dan diploma middelbaar? Ik denk dat je dat wel moet kunnen voorleggen en anders kan het zijn dat ze je mits een gesprek en een toelatingsexamen wel laten starten ... 't Valt na te vragen hè. Voor een diploma middelbaar moet je via BIS eerder eens informeren denk ik.
Afbeelding
Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 okt 2006, 09:50

Haylee, bij Syntra West kun je de opleiding 'Verantwoordelijke Kinderopvang' volgen in Kortrijk of Oostende, maar waarschijnlijk is dit voor jou te ver. Moest je toch geïnteresseerd zijn:
www.syntrawest.be, onder de sector' Diensten aan personen'. Je kunt inschrijven tot 4 weken na start van de cursus, het zijn dus de laatste kansen om in te schrijven, als het niet volzet is natuurlijk.

Ik vond ook nog het volgende, dichter bij huis voor jou: http://www1.wordwatjewil.be/cursus_en_o ... gId=110672.
Hier heb je geen HSO-diploma nodig, enkel een bijkomende module volgen om een volwaardig diploma te krijgen.

Als dit een instelling is, waar opleidingen gegeven worden voor sociale promotie, dan kun je als werkloze je inschrijvingsgeld terugvorderen (via VDAB). Bij Syntra is dit niet het geval.

Veel succes!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 10 okt 2006, 10:14

ow dankje zal eens lezen
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 31 jan 2007, 22:31

die opleiding kan je makkelijk doen via de examencommissie. Het kost heel erg wienig, en je kunt alles zelf regelen. Je moet alles wel doen via zelfstudie, en het regelen van stages enzo is ook op eigen verantwoordelijkheid.
Ik ben vorig jaar afgestudeerd als regente via dit systeem, en ik adviseer het iedereen!
Niet moeilijk om te regelen, op eigen tempo en het kost zo goed als niets! (ik heb 170 euro betaald per jaar!!!)
Je moet gewoon een hogeschool aanspreken, zij weten bij wie je moet zijn (elke hogeschool heeft normaal een verantwoordelijke die hiervoor zorgt)


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”