:-(

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas
:-(

Bericht door Liliane » 29 sep 2006, 12:56

gisteren mijne brief gekregen dat ik de 23ste november terug moet gaan werken :( duurt nog wel efkes maar het zal er vlugger zijn dan ik denk, normaal gezien had ik alles zo mooi uitgerekend dat ik tot eind van dit jaar zou thuis zijn, maar door die buikspierscheuring ben ik vroeger moeten stoppen met werken dus is alles een beetje opgeschoven. Ik zou heel graag ouderschapsverlof nemen (voor 3 maanden) maar financieel is het wel een grote tegenslag. Zelf werk ik van 6 uur 's morgens tot 11 uur, en ik moet nog een oplossing zoeken voor Yasmine, pffffff...... waarom krijgen wij niet meer dagen, misschien ben ik aan het zeuren maar die gedachte dat ik terug moet beginnen maken me een beetje depri, ik ga volgende week toch eens horen hoeveel ik juist krijg als ik ouderschapsverlof neem, want mijn klein bengeltje al moeten missen eind november vind ik minder leuk en zeker als je borstvoeding geeft....
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 sep 2006, 12:57

hopelijk vind je een oplossing! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 sep 2006, 13:44

als je ouderschapsverlof neemt,krijg je een bijpassing van de rva...het bedrag hangt af van hoeveel je neemt->voltijds,halftijds, 3/4


best eens achter horen..bij mij scheelde dat echt niet veel als ik halftijds ouderschapsverlof nam..maar ik moest er wel 14 dagen per maand minder voor gaan werken..


succes!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 sep 2006, 13:45

en niet te vergeten->een premie van de vlaamse overheid..die is niet zoveel(€64 geloof ik,uitbetaald om de 3 maanden),maar wat je hebt,heb je,he!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 sep 2006, 13:57

idd die premie heb ik ook gehad
ik heb ook ouderschapsverlof opgenomen gehad, maar dan 15 maanden telkens 1 dag in de week
en de RVA betaalde dat gedeelte
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 29 sep 2006, 16:54

ik heb ouderschapsverlof genomen en financieel viel dat goed mee...

Ok iets minder verdien je wel maar dat geld steek je anders in opvang ook he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 sep 2006, 20:46

niet iedereen krijgt die premie van de overheid. Ik heb ze niet gekregen, ik werk bij de post. Mss omdat de post van de overheid is mss?? Ik weet het niet, want BVverlof bestaat ook al niet op de post.
Bij mij scheelde het toch 300€ per maand ivm ouderschapsverlof. Ik werk nu dus ook deeltijds, week werken en dan week thuis.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 sep 2006, 20:58

Ik heb mijn ouderschapsverlof opgenomen. Ik was 3 volle maanden thuis, na mijn bevallingsverlof. Ze waren allebei dus net geen 6 maanden toen ze weg moesten.
Ik geloof dat het nu rond de 24.000 Bef dat je krijgt. Het is idd een pak minder dan je gewone loon, maar als je thuis zal willen zijn...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 30 sep 2006, 10:12

Ik ben blij dat ik dicht bij de deur werk, da's ook al iets, rapper bij Timothy :wink:
Liliane: geniet van het nu, het moment, de tijd die je wel nog hebt :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

:-)

Bericht door Liliane » 30 sep 2006, 11:01

ja genieten doe ik wel hoor!! ook al zijn het korte nachten, ik ben ook niet meer van de jongste he :wink: en volgende week ga ik eens bij de vakbond horen welke mogelijkheden er zijn en dan alles eens op een rijtje zetten ivm het financiële enz..... wat betaalt men tegenwoordig bij een onthaalmoeder?
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 30 sep 2006, 11:23

Denk dat het voordeligst en wij vinden ook best een creche is gecontroleerd door kind en gezin. Dit berekend men naar de hand van je loon en je weet dan ook zeker dat je kleine spruit goed zit. Bij sommige creches hebben ze ook een wenweekje, dan kan je samen met je baby enkele uurtjes er naartoe, zodat de stap minder groot is voor je kleintje om de eerste dag te gaan. Ouderschapsvelof is inderdaad ook een oplossing, ik dacht dat men dit niet mag weigeren. Alvast veel succes en sla je door de slapeloze nachten :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

van 6 uur 's morgens

Bericht door Liliane » 30 sep 2006, 11:52

alleen is mijn probleem dat ik om 6 uur 's morgens moet beginnen werken.......
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 30 sep 2006, 19:35

Ik heb nu halfijds ouderschapsverlof , nog tem 30/11 . Bij mij was het halftijds werken gedurende een half jaar. Heb die premie ook gekregen.Bruto is dat 108 EUR per maand.

En wij hebben een om onder toezicht van K&G. Zij vraagt 1,80 EUR per begonnen uur. Daar zit alles in behalve pampers en melkvoeding.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”