poetshulp?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen
poetshulp?

Bericht door annemama » 13 sep 2006, 15:12

zijn jullie als werkende mama voor of tegen poetshulp? ik vind dat het leven als mama veel meer is dan poetsen, en zou graag hebben dat er iemand per week 3 uurtjes komt helpen. maar hubbie is er volledig tegen, zegt dat ik zelf wat meer moet doen... zucht...
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 sep 2006, 15:22

Een vriendin van mij vertelde afgelopen weekend dat ze iemand heeft om te kuisen en te strijken.
Ze gaat iedere dag van smorgens vroeg tot savonds laat gaan werken en betrapte er zich op dat ze de zondag niks anders meer deed dan kuisen en strijken.
Ook haar privé leven ging er onderdoor,dus heeft ze dan de beslissing genomen om een hulp in huis te halen.
Zelf denk ik ook soms van goh,had ik maar iemand die iedere week de boel hier eens dweilde.
Maar ik ken mezelf,zou het opnieuw doen,want ieder heeft zijn of haar manier van werken,en ik denk dat ik mij daar niet mee zou kunnen verzoenen.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 sep 2006, 15:42

We hebben een goede poetshulp . Ze komt om de viertien dagen op donderdagvoormiddag poetsen. Ik laat haar dan één verdiep kuisen.
Het is gemakkelijk en ik zou ze niet meer kunnen missen. Ze vraagt 7EUR het uur.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 sep 2006, 15:43

ik heb geen poetshulp maar ben wel poetshulp. Werk nu bij een gezin met 6 kinderen en nog bij een gezin met 1 kind...

Ik poets dan thuis tussen door ook nog. Maar ik vind het wel moet kunnen zeker als je hele dagen van huis weg bent.

Ik werk nu 22u en vind dat genoeg aangezien ik mijn eigen poets en strijk en noem maar op ook nog heb he...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 13 sep 2006, 15:49

en mijn probleem is: ik poets en ruim op, maar dat is precies of je hier niets doet: vanaf dat er bezoek is geweest of zo, dan staat heel de boel terug op zn kop, is er een berg afwas, en kan ik terug gaan dweilen... ik werk nu nog steeds 4/5de, 28u tot eind november, dan terug fulltime. vanaf dat lentebaby der is, neem ik terug ouderschapsverlof 4/5e. maar ja, met 2 kindjes denk ik dat helemaal niet meer te zien zitten: ik wil ook genieten van mijn kinderen!
Afbeelding
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 sep 2006, 15:53

Ik werk nu halftijds (ouderschapsverlof tem 30/11). Maar we hadden ze al voordien en we willen ze niet meer kwijt. Vanaf 1/12 heb ik tijdskrediet aangevraagd zodat ik 's woendags thuis ben. Vooral om Jonas van school te halen. Het is niet de bedoeling als ik dan de ganse dag ga kuisen.
Voor sommige is dat misschien luxe maa ik ben blij dat we ze hebben.

In het weekend wil vooral van ons gezinnetje genieten.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 sep 2006, 16:37

ik denk dat het zalig is dat je thuiskomt in een net huis....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2006, 21:13

Ik werk als poetshulp bij het ocmw.
Ik ga vooral bij jonge gezinnen. Niet meteen met kleine kinderen, maar gewoon, mensen die nog beiden gaan werken en geen zin of tijd meer hebben om te poetsen.
Er wordt hier in de gemeente heel veel naar gevraagd.
Waarom is je man ertegen? Er zijn er zoveel die het aanvragen om 1000 verschillende redenen...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 13 sep 2006, 22:16

Bij ons komt er ook iemand 4u/14 dagen, das niet superveel (en dus ook niet superduur) en toch een grote hulp. Mijn huis is mooi gedweild en nog wat hulp met strijk of eens een extra werkje als keuken afwassen, vensters wassen...

Zelfs al ben ik nu nog hele dagen thuis, ik geniet er echt van om veel tijd met de kindjes te kunnen besteden, en met mijn ventje als hij thuiskomt van het werk.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 sep 2006, 23:17

Ik heb ook een tijdje poetshulp gehad maar heb daar spijtig genoeg tegenslag mee gehad. Eentje die in onze persoonlijke spullen snuffelde en dat dan uitgebreid tegen mijn moeder ging vertellen (daar poetste ze ook). De 2 daaropvolgende daar waren we heel tevreden over maar één daarvan stopte ermee van de ene op de andere dag en de andere ging een cursus volgen. Op dit ogenblik hebben we geen poetshulp maar ik denk er soms wel aan om er terug mee te beginnen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 13 sep 2006, 23:23

ik ben absoluut voor poetshulp, we hebben er al over gehad om met pwa-cheques iemand in huis te halen
ik doe bijna het hele huishouden, dweilen, koken, wassen, strijken, afwassen... ik breng en haal Torben bij de dagmoeder en Linda houdt zich er constant mee bezig. Het huis is bij momenten niet om aan te zien, gewoon omdat ons de tijd ervoor ontbreekt. Wanneer we dan wel wat tijd hebben, doen we wat we kunnen, maar zo blijf je maar bezig en kun je nooit eens genieten of rusten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 14 sep 2006, 16:57

Ik durf jullie voor het moment niet in mijn huis laten :oops:

Bergen strijk, stof, .... :oops:

Ik zal er eens invliegen si, ik heb eens geen vergadering vanavond :roll: :lol:

Ik sluit me voor de rest aan bij Sigri, ik heb mijn eigen manier van doen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 sep 2006, 21:51

Jullie moesten eens vele huizen zien......
Aan de buitenkant zie je niet dat het vuil ligt hé?
Ik heb een post waar ik in het begin dat ik er ging, gans de vm liep te niezen....vanwege het vele stof.
Ik heb graag dat het er netjes bijligt, maar nu zeker als ik het bij sommige zie. Hier wordt elke week alles gepoetst...
Ik vind niets mis met poetsthulp...als je nu echt geen tijd of zin hebt, is dat toch beter dan stof. :?:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: poetshulp?

Bericht door Dagmar » 15 sep 2006, 21:57

annemama schreef:zijn jullie als werkende mama voor of tegen poetshulp? ...
Als niet-werkende mama ben ik voor poetshulp voor werkende mama's (en papa's) :D ! Ik kan me wel inbeelden dat de tijd die je thuis hebt liever op andere manieren doorbrengt dan met hele dagen poetsen.. :wink:
Ik weet wel niet of ik het zou willen, ik ben nogal hard op mijn privacy gesteld (en dan is er nog niet eens iets spectaculairs te vinden :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Re: poetshulp?

Bericht door major » 15 sep 2006, 22:14

Dagmar schreef:
annemama schreef:zijn jullie als werkende mama voor of tegen poetshulp? ...

Ik kan me wel inbeelden dat de tijd die je thuis hebt liever op andere manieren doorbrengt dan met hele dagen poetsen.. :wink:
zoals het nu is, spenderen we de het meeste van onze vrije tijd aan opruimen en poetsen... en toch blijft er constant wel iets om te doen, ik heb hier weer een gigantische strijk
't zal voor zondag zijn, want morgen verhuist mijn moeder en ik ga helpen en mijn vrouw moet morgen werken
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Re: poetshulp?

Bericht door bioMam » 16 sep 2006, 10:34

Ik ben voor poetshulp - zowel voor werkende als niet-werkende mama's (en papa's) ;) want ik had er eentje en door te stoppen met werken konden we e niet houden maar zelfs als ik niet werk(te) - nu heb ik (momenteel tijdelijk terug) deeltijds werk - het gevoel dat ik de tijd die ik thuis heb liever op andere manieren doorbreng dan met poetsen. Er is meer aan het leven hè :wink: en ik ben nu eenmaal niet de meest huishoudgerichte :P :lol: mens.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 sep 2006, 10:46

Hier wordt elke week alles gepoetst...
Ik vind niets mis met poetsthulp...als je nu echt geen tijd of zin hebt, is dat toch beter dan stof.
Hier wordt niet elke week grondig gepoetst maar het is proper .
En het is niet van geen zin hebben. Ik werk nog halftijds momenteel en ik maak één verdiep schoon als ik thuis ben.
Maar als ik 80% werk , kan ik terugvallen op de poetshulp.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 17 sep 2006, 15:46

hihi, vandaag mag ik niet klagen, ventje heeft de ramen gepoetst en onze 2 auto's glimmen ook weer! ik denk dat het gewoon allemaal een kwestie van organisatie is, niet. en inderdaad, als je sommige huizen der zoet bijliggen, dan is het hier nog heel proper, zelfs als het rommelig is...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 sep 2006, 18:22

een man heeft natuurlijk gemakkelijk spreken ...

Ik zie er geen enkel probleem in waarom dat niet zou kunnen of mogen.

Ikzelf werk nu als poetshulp en maar 20 uren in de week en heb dus nog voldoende tijd om zelf wat te kuisen.

Maar moest ik voltijds werken zou ik er zelf toch ook duchtig over nadenken.


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”