het thuisblijfmama clubje

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 24 sep 2007, 15:05

ben nog niet zo lang thuis... nog maar een 4 tal maandjes ofzo... ik blijf thuis omdat ik nu zwanger ben, dus werk vinden is nu heel moeilijk... en wou eigenlijk toch thuisblijven tot de kindjes naar school gaan... mijn vriend werkt als toezichter bij electrabel en is volop bezig met opleiding om blokleider te worden en zal volgend jaar misschien nog avondschool gaan volgen dus... in dat geval is het gemakkelijk dat ik bij de kindjes kan blijven... en ook omdat ik schoolverlater ben is het voor mij moeilijk om aan werk te geraken... dus wou ik eigenlijk ook nog een opleiding volgen, maar dit wordt dus op de lange baan geplaatst...
Ik heb besloten thuis te blijven tot de kindjes naar school gaan en zien hoe onze situatie dan is ivm het werk van mijn vriend... en dan kan ik nog besluiten of ik nog een opleiding ga volgen of gewoon thuis ga blijven...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 sep 2007, 22:59

Mag ik er ook nog bij? Ik ben al reeds 2005 thuisblijfmama, ik help wel af en toe eens in onze winkel, maar hoofdzakelijk doe ik het huishouden en opvoeding van Naomi. Het is zaaalig om thuis te zijn, geen haast dat ik snel op tijd op het werk moet zijn, ik kan van de vrijheid gewoon proeven!

Ik heb nochtans een A1-diploma Medisch Secretariaat, maar na drie jaren gewerkt te hebben in verschillende sectoren heb ik er de brui aan gegeven wegens 'niet kunnen aarden in een stressy geforceerde maatschappij'. Ik deed mijn werk wel goed volgens de bazen, maar het was altijd stank voor dank dat ik kreeg en dat kon ik gewoon niet waarderen. Gelukkig dat mijn man genoeg verdient en dat ik thuis kan blijven, anders moest ik wel gaan werken. Nu heeft Naomi de volle aandacht van mij en de papa is ook veel thuis aangezien hij enkel werkt op afspraak kan hij de uren aanpassen volgens onze wensen.

Ik zou niet anders willen...voorlopig toch :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 25 sep 2007, 09:08

Hier ook een tbm. Ben al van November 2005 thuis (op het werk moet je onmiddellijk stoppen als je zwanger bent en nu terug zwanger) Met momenten hunker ik echt naar een job, beetje contact, wat afwisseling,... Maar terug naar mijn job keren zie ik niet zitten (wegens een niet fijne collega's, enz...) Denk dat ik na dit 2de boeleke een andere halftime job ga zoeken :)
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 sep 2007, 09:19

Langs de ene kant wil ik ook gaan werken ! maar wat als de kids ziek worden enz ... nu heb ik heel de dag om te kuisen en op te ruimen en de was en de plas ! maar als ik ga werken kan dat alleen s avonds en in het weekend . en het mag nog zo opgeruimd zijn als de kdis een kwartiertje spelen is het ene grote mesthoop :roll:

Nu is mijn vraag ook aan jullie tbm hoe ziet jullie dagindeling er ongeveer uit ?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 25 sep 2007, 10:03

ik hoor niet echt bij het clubje, want moet in december terug beginnen werken maar begin wel maar halftijds ipv voltijds te werken
dit ook omdat als ik voltijds ga werken, ik dus enkel zou werken om de creche te betalen. Maar stoppen met werken is geen optie omwille van afbetaling huis, etc!! Mijne man is starter in IT-sector dus loon niet enorm denderend. Hopelijk kan hij na een tijdje ervaring een beter betalende job vinden of doorgroeien in het bedrijf waar hij nu werkt en dan overweeg ik toch om thuis te blijven voor de kids (we willen er zeker nog eentje bij, maar beginnen er pas aan als onze miatan een jaartje is)

Tja, soms is het financieel toch niet gemakkelijk zenne. Hoop dat ze eens wat betere voordelen geven voor thuisblijvende mama's zeker met al die opvangproblemen tegenwoordig.


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 25 sep 2007, 10:20

Ik heb eigenlijk niet echt een dagindeling. Dag en nacht op Naomi passen: spelen, eten geven, verschonen, wassen en slapen doen....dan eten maken, afwassen, stofzuigen indien nodig ik heb hiervoor geen vaste dag. Als Naomi een boterham vastheeft, liggen die kruimels heel het huis rond dus ja :roll: ,heel het huishouden is mijn taak, de winkel, de tuin en onderhoud is zijn taak, ik vind zo alles mooi verdeeld. :wink: , maar soms helpt hij ook mee met de afwas of het eten of het verschonen van Naomi of neemt een bad met haar....ik zegt het de dagen zijn hier héél afwisselend , geen dagindeling dus!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 26 sep 2007, 21:44

Hier ook nog een thuisblijfmama nu reeds 2 jaar (bevallingsverlof, ouderschapsverlof, tijdskrediet en nu weer bevallingsverlof en daarna weer een jaar tijdskrediet dus nog thuis tot december 2008). Financieel begint het toch te wegen. We proberen wat zuiniger te leven maar dat is ook niet simpel als je anders gewoon bent. Een volwassen babbel mis ik toch ook wel en soms ondanks kleine een beetje eenzaam thuis. Mijn ventje is van 7uur tem 19uur van huis dus toch wel lange dagen. Ik was van plan om thuis te blijven tot de kindjes beide naar school gaan en dan halftijds te gaan werken. Maar dan zit je weer met ziekte, schoolvakanties,... Dus we zullen nog wel zien ...
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 26 sep 2007, 21:56

hoi pitoeter, kheb even een vraagje voor jou?
je zegt dat je na je bevallingsverlof terug een jaar tijdskrediet gaat nemen, krijg je daar dan nog een uitkering voor? of niet?
nu had ik al terug een jaar aangevraagd aansluitend op het jaar dat ik nu neem,maar dat werdt niet goedgekeurd :(
ondertussen ben ik terug (onverwacht) zwanger en moet ik nu eind januari werken voor bijna 3maand, daarna zou ik dus na bevallingsverlof en ouderschapsverlof terug een jaar tijdskrediet willen aanvragen (kan het maar proberen he) maar ik denk dat niet betaald is, nu krijg ik 5OO€ per maand van de rva, mooi meegenomen vind ik :wink:

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 26 sep 2007, 22:02

Normaal kan je tijdskrediet krijgen tot 5 jaar,wel ieder kjaar terug heraanvragen, maar dit ligt aan de cao's van het werk ,bij mij is dit dus maar 1 jaar :shock: .Alléz zeg nu 1 jaar ,ben nog niet naar het werk geweest sederd :? dus .... der zijn ondertussen wel al cao onderhandelingen geweest,wie weet is dit nu ook 5 jaar :wink: .Eens vragen op je werk hoe lang je loopbaanonderbreking kan krijgen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 26 sep 2007, 22:06

Zo iezo moet je baas dat goedkeuren als hij niet wil is dit zijn recht,maar echt zeggen neen kan hij niet dan moet hij een geldige reden hebben waarom hij het doed(te veel werk,enz..) en waneer hij het wel goedkeurd.Betaald van den rva ben je zowiezo ,altijd hetzelfde bedrag dus in uw geval 500€.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 26 sep 2007, 23:16

merci zotteke :wink:
maar zn "geldige reden" om het me nu in januari af te keuren is omdat er in de cao vermeld staat dat max 5% van de werknemers tegelijkertijd in tijdskrediet mogen gaan... en na mijn aanvraag heb ik dus iets in gang gestoken en zijn er mij een paar gevolgd... dus die 5% was gehaald en ik kreeg geen goedkeuring meer, maar kzal het nog es aanvragen voor na mn ouderschapsverlof dan... wie weet he :wink:
zowieso zie ik het dan niet zitten om met 2kindjes terug full time in shiften te gaan werken, mn vriend die is 's morgens ook vroeg weg en komt 's avonds ten vroegste om 19u thuis en vaak gaat hij na het eten nog met zn broer helpen dus... full time werken is voor mij niet echt een optie en zeker niet in shiften... mo ja we zien nog wel :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 27 sep 2007, 14:28

Sabtje,

Mijn werkgever heeft dat jaar na mijn bevallingsverlof al goed gekeurd van daar dat ik weet dat ik nog een jaartje thuis kan blijven. Bij ons in de cao is dus opgenomen dat je 5 jaar mag nemen. Die 5% is ook waar. Ik dacht dat er bij ons in de cao hier ook een uitzondering op is maar hoeveel % juist weet ik niet. Maar bij ons is die 5% ook al overschreden. Bij ons is het ook dat als dat % overschreden is de personen die nog geen tijdskrediet genomen hebben voorrang krijgen op mensen die al één of meerdere jaren opgenomen hebben. Dus ge moet er chance mee hebben.

En zoals de anderen ook al gezegd hebben krijg je daar dezelfde uitkering voor als voor het eerste jaar van de rva bij mij maar 400euro omdat ik maar 80% werkte. Dit is inderdaad recent pas veranderd. Je moet een geldige reden hebben anders krijg je maar 1 jaar betaald van de rva. Maar één van de redenen die je kan opgeven is dus de opvoeding van je kinderen onder de 8 jaar.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 sep 2007, 14:55

ik ga me ook aan het clubje toevoegen
normaal werkte ik als administratief bediende, maar was mijn werk kwijt geraakt
heb toen lang in een depressie gezeten, wegens omstadigeheden met mijne ex en allerlei miserie, en mocht niet direct gaan werken van de dokter
toen ik terug ging solliciteren was het enorm moeilijk, (is zo al geen makkelijke branche :roll: ) en raakt niet direct aan werk, kwas er zogezegd te lang uit :roll:
gezien we al niet meer van de jongste waren, dan toch maar aan kinderen begonnen en toen ook besloten om thuis te blijven, want heb anders geen opvang voor Shayenzo, en gaan werken om een créche te betalen is ook niet de bedoeling, zeker omdat we nu nog voor een 2de gaan

en ja, graag zou ik ook liefst thuis wat verdienen, maar simpel is het niet he :cry:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 27 sep 2007, 15:28

Schorpioentje73 schreef: en ja, graag zou ik ook liefst thuis wat verdienen, maar simpel is het niet he :cry:
nee idd niet he :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 sep 2007, 16:20

goh ik zoek met de tijd in mijn webwinkel outlet kledij te verkopen in zelfstandig bijberoep op mijn man zijn naam . Nu ikzelf zou graag zelfstandig een welnesscentrum openen is altijd al mijn droom geweest ! ik ben nu volop bezig met nen cursus hotstone massages en heb daar dan ook alles voor in huis . ik hoop dat ik ooit mijn droom kan verwezelijken . dan ben ik ook altijd thuis he want zijn mijn praktijk dan thuis maken .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 27 sep 2007, 17:05

wow betty hotstone massage 8)
mogen wij da es komen testen bij u, kwil gerust proefkonijn spelen :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 sep 2007, 17:36

Sabtje schreef:wow betty hotstone massage 8)
mogen wij da es komen testen bij u, kwil gerust proefkonijn spelen :lol: :lol:
Awel dat hebben der nu al veel voorgesteld sie !! ik kan misschien een wedstrijdje organiseren en de prijs is een hotstone massage bij mij hihihihi.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Mama van drie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jul 2007, 21:49

Bericht door Mama van drie » 02 okt 2007, 07:51

hey
mag ik ook meeschrijven?
Officieel ben ik geen echte thuisblijfmoeder haha want via dienstencheques werk ik een halve dag per week,
maar ik doe het nu al van voor ik de eerste keer zwanger werd.
En de oudste is nu (eind van de maand) vijf jaar..
Ik heb geen echte dagindeling,
ja vooral s morgens en s avonds.. dan is het aankleden eten enz enz ..
maar de rest van de dag beslis ik zelf.
We wonen vrij afgelegen dus boodschappen die halen we samen en kopen we groter in.
Ik mis het sociale contact niet door die halve dag..vind het best leuk eigenlijk. :wink:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 03 okt 2007, 07:53

tuurlijk mag je ook meeschrijven !!

Met momenten ben ik echt gelukkig als thuisblijfmama maar soms steekt het echt tegen . Maar ja dat zullen werkende mama's ook ervaren he . Nu iedereen zegt tegen mij ale met 4 kindjes ga je toch nooit meer werken . Ik zie mij niet echt heel mijn leven thuisblijfmama zijn . ik wil toch iets omhanden hebben hoor als ze allemaal naar schooleke zijn. Ik heb het gevoel dat als je werkt je dan meer zelfstandigheid hebt en eigenwaarde . Ale zo denk ik erover he .

mijn dagindeling is elke dag ongeveer hetzelfde , dit komt omdat onzen alessio structuur moet hebben .

zo ziet ze eruit :

6u15 (ventje vertrekt naar het werk ) opstaan en koffie maken . Alessio zijn bokes en boekentasje klaarmaken . kleertjes klaarleggen voor alledrie.

6u30 ontbijt klaarzetten voor allemaal . de krant uit de bus nemen en lezen met een tas koffie erbij. Ook even het Bf bekijken en mailtjes lezen

7u wasmachine legen en de was in de droogkast en wasmachine terug vullen.

7u15 Kindjes wekken , pampers verversen en alessio op het potje zetten .
De grootste laten ontbijten en imilio in zijn relax pap geven (hij eet al zelf )

7u30 de tv voor de kindjes opzetten en 1 voor 1 beginnen aankleden .

8u de wasmachine en droogkast legen en weer opvullen . En dan even spelen met de kindjes .

8u25 Alessio naar moeke erna ( OM) brengen 2deuren verder zij brengt alessio naar schooltje . Als het regent komen de kleinste babytjes eventjes naar hier .

8u45 beginnen met de vaatwas in te laaien en de keuken uit te kuisen .

9u15 de living opruimen en poetsen (stof afdoen en stofzuigen , om de dag dweilen )

10u Kindjes een koekje geven en wat melk of chocomelk . ondertussen kijk ik in de vriezer wat ik ga maken en haal het eruit .

11u30 kindjes eten (soms bokes soms patatjes) geven en drinken ! ze even hun eten laten zakken , en dan gaan ze hun middagdutje doen .

12u dan eet ik iets en zit ik aan de pc even . dan kuis ik beneden (garage badkamer wc en hal ) .

13u begin ik aan het avondeten . Ik zet alles klaar .

14u tot 16u tijd voor mijzelf en even spelen met de kindjes

16u alessio gaan halen bij de om die hem mee van school heeft genomen .

16u20 Allemaal aan tafel om te eten . Alessio eet heel moeilijk dus valt altijd af te wachten of hij wil eten of niet .

16u40 kindjes gaan boven spelen of kijken tv .

17u45 Ventje komt thuis . De kindjes was ik en begin hun pyama aan te doen . ze krijgen nog een koek en een beker warme melk.

18u De grootste gaan naar bedje , dan zijn ze echt moe en vallen bijna direkt in slaap. Papa legt hun elke avond in bed is een vast ritueel . terwijl geef ik imilio pap .

18u30 Wij eten ons eten op . Daarna laad ik of jurgen de vaatwasser in .

19u zit ik even aan de pc om alles te bekijken hier of in mijn mails .

19u45 zet ik de pc af en ga ik in de zetel zitten om familie te zien .

20u30 Begin ik met scrapbook of een boek te lezen of zit aan de pc . tenzij er een intressant programma is .

22u ga ik wat bij mijn ventje in de zetel hangen dat is zowat onze tijd

:D

23u45 ga ik meestal slapen
Laatst gewijzigd door Annubis op 03 okt 2007, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 03 okt 2007, 07:53

De dagplanning hangt ook af van het weer buiten want als het goed weer is dan doe ik meestal wat in de tuin .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 03 okt 2007, 09:53

ik word ook mss een beetje thuisblijfmama

ik poets nu nog via dienstencheques maar heb thuiswerk op oog! Dan ga ik mijn uren van poetsen terugschroeven naar 12 uurtjes om toch buitenshuis te werken en verder doe ik thjuis werk!

dus beetje thuisblijfmama dan of niet? Zie het wel beetje zitten omdat Sete volgende maand naar school gaat en dan kan ik hem altijd zelf ophalen en wegbrengen he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

thuisblijf

Bericht door Aicha » 03 okt 2007, 10:04

Leuk dat je thuiswerk zult kunnen doen!!!!
als het goed meevalt, wil je dan eens laten weten via wat je dat gevonden hebt!

Ik ga mij hier ook bijzetten als da mag :lol:

Tot 2006 heb ik gewerkt als onthaalbediende in een revalidatiecentrum voor kindjes met gedrags -en leerstoornissen.
Voorlopig ben ik dus nog altijd thuisblijfmama maar bij momenten hunker ik toch ook wel naar een deeltijdse job, want fulltime lijkt ons niet echt aangewezen met 3 klein pagadders en een papa die geen regelmatige uren heeft en ook vak laat thuis is.

een precieze dagindeling heb ik niet echt, behalve opstaan rond 6u30.
ons kindjes komen ook naar huis over de middag. Verder slaapt hélena hier nog 2 keer per dag dus probeer ik op die momenten zoveel mogelijk huishoudelijk werk te doen.
OOk de boodschappen probeer ik in te plannen tijdens de schooluren.
Verder hou ik me bezig met wat verkoop op ebay en hier op het forum :lol:
Na schooltijd staan de kindjes op de eerste plaats natuurlijk!

Lierfs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mama van drie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jul 2007, 21:49

Bericht door Mama van drie » 08 okt 2007, 19:11

hihi sorry,
druk is het hier niet op dit topic :wink:
maar ik weet gewoon niet wat vertellen, :roll:

wow anubis, wat een schema :D
ik heb er niet echt een dus, maar zolang ik zwanger ben gaat het allemaal zowiezo wat trager..
Het is toch anders dan zwanger van de eerste en lekker een dutje kunne doen s middags :wink:

aicha mijn oudste zoon heeft een vorm van autisme spectrum stoornis,
ze denken aan pdd-nos dus ik ken 'jou wereldje ' ook dus een beetje :wink:
en jong moederke ja hoor dat is dan ook thuisblijfmama,
zie je ernaar uit? Of schrikt het net af? :wink:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 okt 2007, 13:42

Ik ben lang thuisblijfmama geweest en dan even gaan werken en dan terug tbm....nu ben ik eigenlijk werkzoekend. Maar dat zal weer moeilijk worden door de zwangerschap. Ik ben nu aan het kijken wat ik verder wil doen...Misschien een opleiding. Ik zou zo graag nog iets bijleren.
Financieel heb ik ook gemerkt dat ik er niet echt veel profijt aan heb halftijds te gaan werken...want ik kan toch niets bijtrekken mits ik nog niet genoeg heb gewerkt. Nu gaat Anaïs wel twee dagen naar de creche omdat ze er toch wel deugd van heeft ook....ze geniet daar echt van...

Ik weet dus nog niet wat de toekomst mij zal geven...die keuzes zijn echt niet makkelijk...en de hedendaagse maatschappij maakt het er niet makkelijker op
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 28 nov 2007, 01:21

Het valt tegenwoordig niet mee inderdaad.

In NL heb ik 5 jaar als administratief medewerker en secretaresse gewerkt. Altijd via Interims en daarna met tijdelijke contracten die nooit in de beloofde vaste contracten eindigden.

In begin 2003 raakte ik zonder werk en eind 2003 was ik zwaar depresief. In de zomer van 2003 was ik met een vriendin naar Antwerpen verhuisd. Ik verhuisde eerst en zij zou nakomen heeft ze nooit gedaan.
Jan 2004 werk gevonden als schoonmaakster. Dankzij die baan leerde ik een vriendin/kameraad van mijn ventje kennen. En toen ik mee ging stappen mijn ventje leren kennen. In aug 2005 gingen we samenwonen in Zolder. End jan 2006 kreeg ik een mk en in feb 2006 een zwaar ongeval op de Antwerpse ring. Vanaf dat momen kwam ik depresief thuis te zitten. Eind mei het vaste contract opgezegd bij het schoonmaakbedrijf ik kon niet meer naar Antwerpen rijden. Van juni tot november wat via interim schoon gemaakt. En vanaf zes maanden zwangerschap van Amber ben ik thuis. Ik hoop nog een tijd thuis te blijven.

Ik vind het fijn om thuis te zijn. Al kom ik nog tijd tekort. Al mijn aandacht gaat naar de dochter.

Wanneer ik ooit zal moeten werken zal ik eerst moeten bedenken wat en waarschijnlijk er voor leren en dan partime.

Nooit gedacht vroeger dat ik zo graag thuis zou blijven voor mijn dochter.
Afbeelding
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 nov 2007, 08:37

amai veer, jij hebt blijkbaar al wel heel wat meegemaakt!!

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 14:21

nou, mag ik er ook bij?

Ben sinds 5 oktober 2007 thuis en alleszins al zeker tot 2 januari 2009. Dan hangt het zon beetje af wat ze op het werk willen en wat de papa zijn contract zegt.

Ik werk'te' als milieudeskundige maar heb na mijn bevallingsrust, ouderschapsverlof en volledige loopbaanonderbreking aangevraagd.

Ben dus nu bijna 8 weken thuis en heb me nog geen seconde verveelt. :lol: Een kleintje van 8 weekjes en de boerderij draaiende houden is een fulltime job.

de bedoeling is dat ofwel ik ofwel papa thuis blijft voor onze Jari en hopenlijk gaat dat financieel lukken als de pensionstal op volle toeren draait :wink:

Het werk mis ik eigenlijk niet maar heb wel toegang tot mijn werkmail zodat ik op de hoogte blijf en ben al een keertje op bezoek geweest.

Sociale contacten heb ik hier met de pensionklanten maar ik vrees dat als ik ooit terug begin te werken ik heel wat leegte heb qua wetgeving en dergelijke :?

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 nov 2007, 16:30

Hey,
pensionstal
Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen :oops: maar wat is dat eigenlijk ?
Afbeelding

Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 16:42

hahaaaa, pensionstalling is het verhuren van paardenstallen

alleen wij doen het niet op de klassieke manier dus een box van 3 op 3 waarbij de paarden altijd binnenstaan

onze leefruimtes voor 1 paard zijn immers 6m op 8m waarbij het paard zelf kan kiezen: innen of buiten

Ze staan bij ons max 6 u in hun ruimte, de rest staan ze heerlijk buiten in kuddeverband :lol:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 nov 2007, 17:27

tof zeg!!!
mensen met een hart voor dieren dus :lol:


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”