Thuisblijven????

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Nienke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 aug 2007, 21:38
Locatie:Oost Vlaanderen
Thuisblijven????

Bericht door Nienke » 04 aug 2007, 21:48

Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje. ik ben een mama van 2 toffe kids. Samen met mijn man werk ik fulltime. Ik werk elke dag van 9 tot dikwijls 20u. Ook de zaterdagen zijn voor mij een gewone werkdag. De kinderen zie ik bijna niet meer en in het weekend gaan ze bij mijn schoonouders. Dat zijn schatten van mensen die goed zorg dragen voor hen. Maar dat alles knaagt aan mij enorm. Ik mis mijn kids, ben de zondag altijd doodmoe enz... Ik ben een heel ambitieus persoon , maar overweeg nu heeeeeeel sterk om toch een tijdje thuis te blijven voor mijn schatten. We zijn nu aan het berekenen hoeveel inkomen we zouden hebben om die periode door te komen. Mijn vraag is nu . Als je ten laste komt bij je man, hoeft hij niet zoveel rsz af te geven, dus heeft hij meer loon. Weten jullie hoeveel dit ongeveer is? Hij zou dan mij ten laste hebben maar ook mijn dochter denk ik( uit een vorig huwelijk en staat nu bij mij ten laste). Weten jullie raad hoe ik dit moet aanpakken? Tijdskrediet is voor mij geen optie (denk ik toch)daar ik nog niet lang genoeg bij mijn huidige werkgever werk. Iets meer dan 2 jaar nu. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
nienke
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 04 aug 2007, 23:54

je kunt hiervoor terecht bij je vakbond.
zij kunnen je overal piekfijn een antwoord op geven.
Bel eens voor een afspraak :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 05 aug 2007, 13:41

Idd via de vakbond en op de site van de rva kan je ook de juiste info terugvinden. Verder kan ik je anders ook niet helpen.
Succes alleszins :wink:

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 05 aug 2007, 14:00

Goh, als je gevoel zegt dat je beter even thuis blijft, zou ik dat volgen, hoor. Je kinderen zullen je dankbaar zijn want een gestresseerde mama is ook niet alles, hé!

Als je de broeksriem wat moet aanhalen, tja dat moet je erbij nemen, hé.

De bedragen weet ik niet maar het klopt wel dat je man dan "meer" zal verdienen als jullie ten laste zijn.
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 05 aug 2007, 21:43

Ik heb er ook aan gedacht om thuis te blijven. Maar van de andere kant ben ik ook wel blij om eens onder de mensen te komen. Wij werken ook beiden full time maar misschien ga ik ook overstappen op 4/5 de of 1/2. Tot voor mijn 2de zwangerschap werkte ik in posten maar toen wou mijn man dat niet meer. Ik vond het heel spijtig want ik had een heel afwisselende en interessante job en trouwens had ik toen ook meer tijd voor de kinderen. Nu kom je pas om 17 uur thuis en dan is het vliegen. Ik zou graag terug in posten werken maar mijn man is er niet scheutig op( veel 's avonds en 's nachts en in het wekend weg.)
Maar als je toch wel gesteld bent op die afwisseling van werken gaan, dan gaat het toch moeilijk zijn om thuis te blijven denk ik. Zeker als ze later naar school gaan. Maar thuis blijven en ze zien groter worden is ook plezan. DILEMMA!!
Afbeelding

Afbeelding


Nienke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 aug 2007, 21:38
Locatie:Oost Vlaanderen

Bericht door Nienke » 08 aug 2007, 13:43

Het is inderdaad niet gemakkelijk om te kiezen he. Zelf heb ik een toffe job als manager, maar het knaagt soms aan me dat ik er niet zoveel ben voor mijn kinderen. Het zijn vooral de weekends die me een beetje beginnen tegenslaan. Anderzijds zou ik ook niet graag mijn carriere opgeven en er binnen 5 jaar spijt van hebben. Tenslotte is het ook een beetje voor mijn sloebers dat ik ga werken he. En ik ben iemand die heel sociaal is. ik heb een beetje schrik van het isolement. Dus gisteren hebben we er nog eens goed over nagedacht en hebben besloten om toch maar te blijven werken. Wel probeer ik een oplossing te vinden om in het weekend wat af te bouwen. Verder heb ik ook een voorwaarde gesteld en dat is dat ik een huishulp wil voor 4 u/week. Dat verlicht het huiswerk een beetje zodat ik meer tijd krijg voor de kinderen en mijn man. Dus ik hoop dat dit onze situatie een beetje vergemakkelijkt. Anderzijds is het met veel spijt in het hart hoor. Ik ben stiekem toch wel wat jaloers op de thuisblijfmama's. Het is ook wel een serieuse fulltime job, maar je hebt natuurlijk wel je kinderen rond je he. Chapeau voor de thuisblijfmama.
:lol:
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 08 aug 2007, 14:01

Inderdaad zo een huishoudhulp doet heel veel en dan heb je meer tijd om te genieten. Hopelijk lukt het je om het juiste ritme te vinden. Wij zijn hier ook nog aan het zoeken.
Veel succes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 24 sep 2007, 14:30

tijdskrediet kan je nemen vanaf je 1jaar in vaste dienst bent dacht ik (bij ons is dit toch zo, denk dat het afhangt van de cao)
ook kan je tijdskrediet in formules van 3/4 of 4/5 opnemen he :wink:
mss is dat dan toch een optie voor je zaterdagwerk?

alleen is de uitkering meer naarmate je langer in dienst bent!

veel succes bij het maken van jullie keuze
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 15:05

ahwel ja dat dacht ik toch ook: tijdskrediet, ... vanaf dat je 1 jaar ergens vast in dienst bent


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”