ik ben bij de gelukkigen

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:
ik ben bij de gelukkigen

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 14:28

:lol: Yes yes mijn aanvraag voor nog een jaartje tijdskrediet is goedgekeurd! Het was wel spannend want ze hadden me gebeld dat de cao aangepast gaat worden dat je nog maar 1 jaar ipv 5 krijgt en dan zou mijn jaar al op zijn. Ik wou eerst 3 maanden aanvragen, dan in september in bevallingsverlof gaan en dan terug een jaar aanvragen maar door dit nieuws toch maar een heel jaar in ene keer aangevraagd. Ik kan nu nog vragen om het in september stop te zetten in bevallingsverlof gaan en onmiddellijk voor een jaar aanvragen maar dan moet ik nog eens horen hoe het met de cao staat. Het is zeker dat het van 5 naar 1 gaat maar wanneer dat kan binnen een maand, binnen een jaar maar komen doet het. Moest ik niet in verwachting zijn zou ik blij geweest zijn om halftijds te gaan werken maar ik vind het stom om nu voor 3 maandjes opvang voor Jarne te zoeken. En als de 2de kleine er is heb ik mijn handen weer meer dan vol. Nu weet ik ook altijd wat doen maar de sleur zit me tegen. Pap-boterham-middag-dutje-fruit-boterham-pap badje, pampers. Hoe ondervinden andere thuis blijvende mama's dit en wat doe je eraan???? Nu met het goed weer gaat het wat beter eens naar de speeltuin, hij kan zich buiten wat bezig houden.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 23 apr 2007, 14:35

proficiat zou ik zo zeggen :lol:
ik ben ook al 1jaar thuis met mijn verkverwijdering van maité 5maand bv en 3m ouderschapsverlof van milan en van maité nog eens 3m
en nu ben ik terug in werkverwijdering voor ons derde

ja ik begrijp je altijd dat zelfde op de dag ik ben soms ook een beetje depri ervan
zeg ook veel van zou direkt willen gaan werken maar enfin zet me er dan terug over
maar nu met het mooi weertje voel ik me ook helemaal anders ben nu ook meer buiten met de kids

ik heb gehoord ivm die tijdskrediet dat je het wel nog 5jaar kan opnemen maar je bent juist het eerste jaar betaald ervoor en derest nietmeer
weet niet of dat waar is zenne

ik ben nu normaal nog thuis tot maart 2008 en zou dan ook graag 1jaar tijdskrediet doen zodat in januari 2009 maité naar school mag en ik nog 2maand kan genieten van ons kleinste meisje en zo spaar ik ook een kost uit voor geen 2 kindjes naar de onthaalmoeder tedoen want zou hier denk ik niet echt evident zijn
enfin we zien wel hé

groetjes

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 14:40

Ja dat hebben ze me ook gezegd dat het kon zijn dat je nog 5 jaar kon thuisblijven als het bijvoorbeeld voor de opvoeding van kinderen onder 8 jaar was en dan inderdaad zonder inkomen. Ik vond dit wel goed (beter dan niks) want ik wou 5 jaar thuisblijven zodat de 2 kindjes naar school zouden zijn en niet meer naar een onthaalmoeder moeten. Maar mijn ventje denkt dat het financiëel niet haalbaar is. Nu krijg ik zo een 400€ de maand maar dat is op jaarbasis toch een kleine 5000€ verschil.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 apr 2007, 14:57

Leuk voor jou dat je tijdskrediet is goedgekeurd!! :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 23 apr 2007, 19:12

Blij te lezen dat je tijdkrediet is goedgekeurd !
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 23 apr 2007, 19:40

leuk voor jou!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

na 1 jaar

Bericht door Aicha » 23 apr 2007, 20:52

Is het niet zo dat je na het eerste jaar terugvalt op 260 euro en na nog eens 2 jaar naar 200 euro?

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk te genieten van wat jullie krijgen!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Re: na 1 jaar

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 21:16

Aicha schreef:Is het niet zo dat je na het eerste jaar terugvalt op 260 euro en na nog eens 2 jaar naar 200 euro?

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk te genieten van wat jullie krijgen!

groetjes Aicha
Geen idee! Ik hoop stilletjes van niet :? Maar als het zo is 260 is nog steeds meer dan niets.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”