Katharina schreef:ik wil zeker een deeltijds, zodanig dat ik niet meer dan 5 uur weg ben van Anaïsje...
ik vind het anders net fijn(er) om 2 hele en 1 halve of 3 korte hele dagen te werken want zo hou ik nog 2 hele dagen vrij en R mist me dan maar die 3 dagen per week

en ik werk beter door - als ik zo voor 4 of 5 uur moet gaan dan heb ik altijd het gevoel dat ik al naar huis moet als ik net goed op dreef ben

met mijn papierwerk. Kinderopvang (die we niet hoeven te doen wegens grootouderlijke

opvang) kost trouwens meer in verhouding als je 5 halve dagen moet gaan tov enkele hele dagen.
Die verstrengde RVA en VDAB ja, zwjg me ervan: ik moest op den duur om de 3 à4 weken komen verantwoorden waar ik al allemala had gesoliciteerd en waarom ik nog niet aan 't werk was

pfffff.
Als je een job echt niet wil dan heel twijfelachtig antwoorden en zo verzuchten hoe he tnu moet met de borstvoeding en zo dat kan je gegarandeerd een "u bent niet weerhouden" tot reactie geven

maar op de VDAB en de RVA mag je dat nooit zeggen hè of ze schorsen u

dus ge moet dat een beetje weten te brengen

en als je deeltijds wil werken dan moet je voor de RVA beter volhouden dat je voltijds ook ok vindt en als je dan deeltijds gevonden hebtdan kan je behoud van rechten aanvragen zodat je na een jaar terug meer zou trekken als je werkloos valt en je rechten niet verspeelt ... 't Zijn zo van die dingen die je moet weten - en die ze je niet vanzelf vertellen

dus.
Nu weet ik nog altijd niet hoe dat zit met die vrijstelling maar mijn contract wordt toch nog met 2 maanden verlengd en dan zien we nog wel: nog even tijd om het uit te zoeken.