Huismoedertjes moeten erkend worden!!!

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Huismoedertjes moeten erkend worden!!!

Bericht door Sarah » 11 feb 2005, 13:39

Ik ben het zat dat de maatschappij huismoeder niet als een volwwarige job aanschouwen.
We zijn in hun ogen gewoon te lui om te werken.
Ik heb een vrijstelling van de dop en verdien amper 150 euro. Als je man je ten laste neemt, heb je amper rechten.
Kan iemand me trouwens eens vertellen hoe dat ineen zit, als je man je ten laste neemt?
We werken even hard als de werkende moeders en we hebben evenveel stress. Ook wij hebben soms te maken met een deadline en er word veel van ons verwacht.
Waarom slagen ze de uitkering niet op?
Je hoort vaak genoeg dat "de jeugd" compleet ontregelt is en dat ouders geen tijd meer hebben voor hun kinderen. Maar doen ze er iets aan? Nee, hoor. Daar kan ik me kwaad in maken!


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 11 feb 2005, 13:47

Kom dan maar bij de club!!
Mensen hebben een vooroordeel en verder dan dat idéé zijn ze niet.
Ik zou anders niet weten hoe ik het moet doen!!
Er is hier altijd werk, alle dagen zeker drie maschienen was, alle dagen vers eten..
Komt er nog bij dat ik nu wel heel happy zwanger ben, maar overmoe!!
Met dat moe zijn, zou ik ook noch gaan moeten werken???
Stempelgeld heb ik niet, en ik stempel niet.
Daarmee moeten ze tegen mij ook niet komen vooroordelen, want ik trek niks!!
In de laste van je man komen is wel interesant.
ten eerste zal hij minder van zijn salaris moeten afstaan aan het gierig varken dat de staat noemt...
het is over het algemeen fininciéél veel beter!!
De belastingen zelf ook, hoe meer personen te laste, hoe minder je betaald.
Eens je drie personen te laste hebt dan word het zeet interessant!!
Dan kan de staat nauwelijks nog je salaris opvreten!!
informeer je anders eens bij je ziekenkas!!

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 15 feb 2005, 10:29

ik trek me niks aan van die vooroordelen, heb de twee kanten gezien, zowel werkende als thuisblijvende en tot nu toe is dat laatste iets wat ik een tijdje zal blijven, ik zit nu net in zwangerschapsverlof en nadien ga ik ten lastte bij mijn man.

Het is JOU huishouden!! En wat een ander zegt moet je je niet aantrekken.



Ik ben keitevreden met de situatie die ik heb.
Luister niet zoveel naar mensen die altijd zo negatief reageren, het is het niet waard je daar druk over te maken.
mama van .....................4.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 15 feb 2005, 19:37

Voor ik Jelco had, waren er zelfs mensen die mij vroegen of ik me niet verveelde, zo een ganse dag thuis. Maar als ze dan zien, en vooral beseffen wat het allemaal inhoudt, het huismoeder zijn, dan piepen ze wel efkes anders.

Trek je inderdaad van die commentaar niets aan. En stel anders maar eens voor dat ze eens 1 dagje met je ruilen. Dan zullen ze wel anders piepen.

Groetjes, van een mede-huismoedertje.

Vanessa.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: Huismoedertjes moeten herkent worden!!!

Bericht door Dagmar » 16 feb 2005, 08:26

Sarah schreef:...
We werken even hard als de werkende moeders en we hebben evenveel stress.
...

Hier ga ik niet helemaal mee akkoord.. Werkende moeders hebben er de stress van hun werk ook nog bij.
Maar het blijft appelen met peren vergelijken. Sommige vrouwen zijn een betere moeder als ze ook nog een job hebben, andere als ze thuis zijn. Maar het wordt wel onderschat als je huismoeder bent. Maar als ik eerlijk ben, toen Karsten er nog niet was en Mila naar school begon te gaan, had ik ook momenten dat ik me verveelde (het hele huis aan de kant, alles gedaan en daar zat ik dan). Nu met Karsten heb ik mijn handen vol en ben ik blij als Filip eens bijspringt.. (Of Mila :wink: , die is verzot op afstoffen :D ). En toch, nu na 3 maanden begint er weer routine in te komen en heb ik weer meer tijd voor mezelf..
Maar hoewel je dan niet kunt vergelijken qua werk (huismoeder - werkende moeder), qua erkenning scheelt er toch inderdaad het één en het ander!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
valerieb
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 feb 2005, 14:24
Locatie:zottegem

Re: Huismoedertjes moeten herkent worden!!!

Bericht door valerieb » 17 feb 2005, 18:52

Ik vind toch ook dat wij nogal met een scheef oog bekeken worden, sommige mensen vinden mij zelfs lui :x
Eén keer kreeg ik van iemand de opmerking: moe, waarvan ge doet gans de dag niks??!!
Ik wil zulke mensen gerust mijn huishouden een dag laten, benieuwd hoe lang ze het uithouden.
't is alleen jammer dat die vooroordelen ook in de overheid zit, hé
mama van 4 deugnieten:
Kiara 9 jaar
Mathias 7 jaar
Jordy 6 jaar
Anouk 4 jaar

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Hoe moeten huismoeders erkend worden???

Bericht door Dagmar » 17 feb 2005, 19:37

valerieb schreef:...
't is alleen jammer dat die vooroordelen ook in de overheid zit, hé
Zouden jullie dan willen dat huismoeders ook een loon krijgen? Of hoe zien jullie "erkenning" dan? Hoe moet de overheid dat uitdrukken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Re: Hoe moeten huismoeders erkend worden???

Bericht door Sarah » 17 feb 2005, 20:00

Zouden jullie dan willen dat huismoeders ook een loon krijgen? Of hoe zien jullie "erkenning" dan? Hoe moet de overheid dat uitdrukken?[/quote]

Ja, ik vind dat we vergoed mogen worden. Huismoeder is een job gelijk een ander, vind ik. Ik bedoel nu ook niet dat we een 1500 euro moeten ontvangen maar met een 500 à 600 euro zou ik al heel content zijn. Nu krijg ik ocharme maar 150 euro. :roll:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 feb 2005, 20:33

ik krijg helemaal niks!!
En zo hoef ik oon niks aan niemand te "veronderschuldigen".
Ik krijg soms ook zulke "opbeurende" commentaar!!
Met de jaren die voorbijgaan leer je de mensen vlug de mond te snoeren.
Ik denk dat iedere mama moet doen wat persoonlijk het beste voor haar is..
Als de ene veel gelukkiger is om te gaan werken, en ze zo haar kinderen ook gelukkiger maakt is dat zo best!!
Anderzijds zijn er ook mama's die wel zouden willen thuisblijven en hun kindjes zien opgroeien, maar dat financieel niet kunnen.


Over die vergoeding...
Ik zou het niet weten...
dat zou dan wel leuk zijn, maar langs de andere kant , de belgiche staat, is er alleen maar op uit om zelf rijk te worden, en ons uit te zuigen tot de laatste euro..
Dat zal nooit gebeuren...
En mocht het ooit zo ver komen, dan zullen er strenge controles zijn, in de zin van..
"mevrouw waarom kuist een kuisvrouw u ramen??"...
neen laat maar!!

Mama ben je in je hart ook, en alles wat ik doe doe ik voor hun!!
Als ze dan thuiskomen, en koud hebben en er staat een pan warme soep klaar, tja die blik!!
Dat is dan mijn betaling se!!

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 17 feb 2005, 20:41

Ik zou er zeker een voorstander van zijn dat huismoeders een vergoeding krijgen.
Want nu zijn er veel vrouwen die wel zouden willen thuis blijven voor hun kinderen, maar het gewoon financieel niet aankunnen, en daardoor bijna verplicht hun kinderen naar de opvang moeten doen.
Moesten huismoeders een soort van vergoeding krijgen, dan zouden er denk ik veel meer moeders thuis blijven voor hun kroost, en dat komt toch alleen maar de kinderen ten goede. Niet?

Groetjes.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 feb 2005, 20:41

janewaye schreef:
Over die vergoeding...
Ik zou het niet weten...
dat zou dan wel leuk zijn, maar langs de andere kant , de belgiche staat, is er alleen maar op uit om zelf rijk te worden, en ons uit te zuigen tot de laatste euro..
Dat zal nooit gebeuren...
En mocht het ooit zo ver komen, dan zullen er strenge controles zijn, in de zin van..
"mevrouw waarom kuist een kuisvrouw u ramen??"...
neen laat maar!!
Een kuisvrouw? Dat vertrouw ik niet in mijn huis. Ik doe alles liefst zelf (ben nogal een perfectioniste)
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 feb 2005, 21:21

Ik ben ook niet te vinden voor een vergoeding, want dan zou je de werkende mama's ook nog een extra vergoeding moeten geven, want na hun werkuren doen ze ook hun huishouden.. En als ze hun huis laten kuisen door iemand anders, moet je ze ook vergoeden, want dan creëren ze werk :D . Ik spreek nu wel tegen mijn eigen voordelen in, maar als ik effectief beslis van thuis te blijven, wel dan ga ik ook effectief niet meer stempelen. Ik vind dat als ik niet naar werk zoek, ik geen uitkering moet krijgen. Ik zal wel ten laste gaan staan (ik ben soms toch al zo'n last :wink: )
Ik zou eerder zeggen: kindergeld omhoog!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 feb 2005, 21:23

Dagmar schreef:Ik zou eerder zeggen: kindergeld omhoog!
Awel, ja, da's ook een goed idee!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 feb 2005, 21:52

Die weet het ook altijd he dagmar!!
Dagmar je hebt je roeping gemist!!
je bent een diplomaat!!


groot gelijk, Kindergeld naar omhoog!!
Want, weet je, het is niet genoeg!!
Stel even mijn situatie voor...
Mike zijn school kost me per maand al meer dan 100 euro!!!
Dat zonder zijn kosten voor bus nog uniform!!...

Gebruikersavatar
maya
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:02

Bericht door maya » 15 mar 2005, 14:42

hallo,
ik ben ook een thuisblijvende mama, zoeentje die ten laste is van hare man zeggen ze dan en inderdaad, je word soms met een scheef oog bekeken. Nu de vraag of ze ons daar voor moeten vergoeden. Dat zou natuurlijk welkom zijn en voor mij zou het wel mogen. Maar wat dan met de mama's die gaan werken en zelf hun huishouden beheren,dus geen poetsvrouw, of iemand die hun was en plas doet. Die zouden ze dan ook nog een bijkomende vergoeding moeten geven.
Zoiets is niet haalbaar denk ik. Inderdaad de oplossing zou zijn het kindergeld omhoog. Dat zou nog het eerlijkste zijn.

groetjes van Maya

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 15:36

Van een regering die blijkbaar toch te veel geld geeft om nieuwe gebouwen te bouwen die ze niet nodig hebben, zou het toch fair zijn, eens
het kindergeld op te trekken met een kleine 20 euro per maand!
Moesten de ministers helft van de luxe opgeven, en dan nog maar niet te spreken hoeveel het koningshuis ons opmaakt....
Wel met dat geld zouden ze beter hun eigen mensen helpen!!
Vinden jullie niet??
Ik heb van mijn hele leven nooit zoveel geld uitgegeven aan mijn kleren dan onze prinsessen hun huwelijksuidzet!!

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 15 mar 2005, 18:20

Hallo

ook ik wil even reageren op dit onderwerp.
Ik was vroeger werkzoekende en heb dat gedaan tot een 3 jaar geleden. Ik had wel enkele keren een vrijstelling aangevraagd voor Geneviève maar daar zij dan naar school ging én weer gezonder was hebben we dan de vraag gesteld van wat ik nu eenmaal zou gaan doen. Mijn man is een échte man en die gaat geen dweil aanraken moest ik werken en dus was de oplossing werken en iemand vragen om het huishouden te doen én nog eens opvang betalen voor de jongste. Of thuis blijven en voor de kinderen er te zijn. Dat laatste is ook gebeurt na veel zoeken naar oplossingen en we zijn ook getrouwd (nu in augustus zal dat dus 3 jaar gaan zijn)))) zodat ik ten laste kon gaan staan van mijn man.
Wanneer we eens weggaan met mensen van mijn man zijn werk( wat hééééééél weinig gebeurt) hoor je dikwijls en ben je nog altijd thuis!!!! Maar zij hebben de ene miserie achter het andere qua opvang, ziekte, vakantie,.... Nu ik ben best wel fier dat ik het kan doen want mijn man verdient nu wel genoeg voor ons gezin maar kan best geloven dat er gezinnen zijn die het anders hebben en verplicht zijn te gaan werken.
Wat ik nu wel heb is dat ik vind van mezelf dat ik niet meer kan meespreken met mensen over dagelijkse gebeurtenissen, zij spreken over zaken en al wat voor mij nogal beu is want ja kan moeilijk vertellen heb de was gedaan en dit moeten kuisen en weg moeten brengen haha. Nu daar ben ik zeker mee gaan leven ik heb ook een hobby waar ik een héél klein beetje geld voor krijg (als ik iets maak in opdracht ofzo) en daar heb ik ook mijn voldoening aan)))) ik doe het niet om rijk te worden verre van maar enkel dat ik ook wel geapprecieerd wordt door die mensen. Mijn man apprecieerd zeker wat ik zoal doe dus daar ben ik ook blij mee.
Nu wat betrefd die vergoeding, ik krijg ook niks enkel mijn kindergeld en mijn man die maakt er geen "spel" van als ik geld vraag , we hebben een aparte rekeing maar vind dat zeker niet erg want denk wanneer die samen zou gebruikt worden probelemn zou krijgen met hem haha. Maar als ik naar de stad ga om kleding of schoenen dan zal hij nooit "klagen". Dus financieel heb ik ook niet te klagen . Maar wat ik vind van die vergoeding zou ik toch ook wel leuk vinden. Niet zomaar een vergoeding maar iets dat zegt iedereen ontvangt een vergoeding bijv. dat gelijk staat aan het bestaansminimum en dat we toch ook wat meer rechten krijgen. daar zou ik zeker blij mee zijn))))
Nu ja hier in belgie is het steeds zoals men zegt ten voordele van vadertje staat en we kiezen wel zelf of we kinderen willen of niet maar door onze kinderen dragen wij ook een steentje bij tot onze economie, eten drinken,....... dus ja.

Groetjes fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 18:26

huismoeder zijn is een onderschatte en bijna onwaardige job!!
dat is wat ik ervaar...
Nu gaat dat met de jaren wat beter en eerlijk als er mensen mij kritiek geven, dan bijt ik even spontaan en met veel liefde hun neus af!!

hoofd recht, huismoedertjes!!
Wees gewoon fier op jullie zelf!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 16 mar 2005, 10:30

Fanny schreef: Dat laatste is ook gebeurt na veel zoeken naar oplossingen en we zijn ook getrouwd (nu in augustus zal dat dus 3 jaar gaan zijn)))) zodat ik ten laste kon gaan staan van mijn man.



:shock: Moet je daarvoor getrouwd zijn? :shock:

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 16 mar 2005, 11:05

Sarah

Om ten laste te kunnen staan van je partner moet je getrouwd zijn. Kvind het onzin toen maar ja we zijn getrouwd om die reden eigenlijk, we zijn nu vandaag de dag wel al 9jaar samen en we hebben twee kindjes maar het hoefde niet, maar ben er wel blij mee hihi.

Nu tkan zijn dat die wetregelingen allemaal nu al verandert zijn hoor wij zijn getrouwd in 2002 dus wie weet......

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 mar 2005, 13:18

Je moet niet getrouwd zijn om ten laste te gaan staan hoor! Filip moest overlaatst op de vakbond zijn en toen hebben we dat gevraagd en die vrouw zei dat ik ten laste kon gaan staan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 16 mar 2005, 14:41

Dagmar schreef:Je moet niet getrouwd zijn om ten laste te gaan staan hoor! Filip moest overlaatst op de vakbond zijn en toen hebben we dat gevraagd en die vrouw zei dat ik ten laste kon gaan staan!


Ha? Moet je dat gaan aanvragen op de vakbond of op de gemeente of hoe zit dat?

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 16 mar 2005, 17:11

[quote="janewaye"]Als de ene veel gelukkiger is om te gaan werken, en ze zo haar kinderen ook gelukkiger maakt is dat zo best!!
Anderzijds zijn er ook mama's die wel zouden willen thuisblijven en hun kindjes zien opgroeien, maar dat financieel niet kunnen.


Ik behoor dus eigenlijk een beetje tot die laatste categorie: mijn droom is om maar een paar dagen in de week te gaan werken of gewoon te mogen thuis blijven ...
Nu werk ik 4/5de, ben 1 dag in de week thuis omwille van het ouderschap, maar soms is dat toch nog zwaar met 2 kindjes hoor!
Wat mij tegensteekt is altijd die miserie die ik heb met opvang, als ze ziek zijn, enzo ...soms word ik er depressief van.
Als huismoeder heb je natuurlijk die problemen niet: je kan er zijn voor je kind. Maar dat wil niet zeggen dat je niks doet hé: huismoeder zijn is ook niet altijd evident. Dan heb je ook veel werk ! Ik merk dat als ik thuis ben met m'n kleinste: constant in't oog houden enzo, vermoeiender dan achter mijn bureau te zitten soms, hihihi
Om dus kort samen te vatten: ik ben een werkende vrouw die evenveel respect heeft voor een vrouw die thuis blijft om haar kinderen op te voeden. Laat die venijnige reacties maar voor wat ze zijn, mensen denken soms niet na ...
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 17:18

Dat zijn wijze woorden!!

Gebruikersavatar
Poison Ivy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 mar 2005, 15:11

Bericht door Poison Ivy » 16 mar 2005, 17:40

Oei, jullie gaan mij een echte luie doos vinden :oops: . Ik ben thuis, heb een poetsvrouw en ook nog eens een "nanny" :oops: :oops: :oops: maar in de omgeving waar ik (nu nog) woon wordt dit als volstrekt normaal gezien :oops: . Nu zit ik wel in een heel bevoorrechte situatie en dat besef ik tergede.

Nu zal daar wel verandering in komen als we gaan verhuizen. De nanny laten we achterwege, maar een poetsvrouw geef ik niet op (en gelukkig hoeft dat niet)!

In ieder geval: hoedje af voor al die mama's die het allemaal zelf doen! En ook voor degene die het huishouden ook nog eens combineren met een job!
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 17:45

Zeg moest ik hier ook 500 euro te veel hebben per maand zou ik zeker ook iemand anders mijn vensters laten doen en mijn strijk hoor!!
Mijn dagen zijn vol met was en eten koken en huiswerk..

een nanny daarintegen, liever niet..
Ik zou niet weten wat ik ermee moet doen zeg!!
Daarbij hier in ons land is dat eigenlijk niet zo bekend...
Ik vb, ken niemand die zo iemand nodig heeft...
In feite moeten wij meer onze plan trekken!! :roll:

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 17 mar 2005, 08:43

Ik moet wel zeggen nu ik moet rusten én iemand heb die komt poetsen (4u maar in de week) vind ik dat wel prettig. ik loop dan wel wat verloren rond wanneer ze bezig is maar tis wel leuk. Nu Janeway, ik heb een poetsvrouw gevonden via de dienstencheques, je betaald 6.70€ per uur en je kan er 30% van aftrekken van uw belastingen. Dus je betaald iets meer dacht ik van een 4.5€ per uur.
Wij gaan het tot na de bevalling er gebruik van maken liefst tot net voor de vakantie dan ben ik zeker dat alles dan weer goed zal lopen, je bent dan weer in een routine he ))))

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 mar 2005, 08:48

He Fanny!!

Bedankt voor de info!!
Naarmate mijn zwangerschap zal vorderen, wel het is het overwegen waard..
Op het einde zo als een vrouw bijna niet normaal meer kan rondlopen zou het inderdaad zeer interessant zijn!!

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 17 mar 2005, 09:31

Toen ik net bevallen was, heb ik gedurende enkele weken een kraamhulp aangevraagd. Dat is ook heel erg interessant hoor.
Ze komt de dagen dat jij kiest, en doet eigenlijk zowat je hele huishouden, plus helpt ze je bij de verzorging van de kinderen.
je kan dit aanvragen via familiezorg of familiehulp.

Normaal gezien wordt het berekend op je loon, maar geloof dat er een maximumbedrag opstond van 7,5 euro per uur, dus da's niet echt zo veel, hé.
Je krijgt er (toch bij CM) 2,5 euro per uur van terug, en bij sommige hospitalisatieverzekeringen zit dit ook inbegrepen.
Dus voor de zwangeren onder jullie misschien wel eens waard om daar inlichtingen rond te vragen.

Groetjes.

Twinmammie

Bericht door Twinmammie » 25 jul 2005, 14:20

Hallo iedereen,

en wat met mensen die voltijds werken en er nog een gans huishouden moeten bijdoen met 2 kinderen of meer? Krijgen die dan ook iets extra?

Sorry als het zo overkomt hoor maar ik ga 4/5 werken, heb een tweeling en een man die meer in het buitenland zit voor zijn werk dan hier in Belgie. Soms groeit het ook allemaal boven mijn hoofd en wou ik dat ik ook wat meer thuis kan zijn. Maar ja, je hebt een huis gekocht (dat we binnenkort gaan verbouwen), een tweeling (waarvoor je alles dubbel moet kopen want afdragen van elkaar lukt niet, ze hebben dezelfde maat) en dan moet je keuzes maken hé. Trouwens op het werk lukt het niet, je kan max 4/5 werken, minder gaat niet, ik heb dus eigenlijk niet te kiezen. Pfff frusterend, ben soms jaloers ....

Groetjes,

Twinmammie


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”