Ik ben nu al enkele maandjes thuis met mijn zwangerschap en ben er nog steeds niet uit wat ik wil doen... thuisblijven om voor ons kleintje te zorgen, of terug gaan werken. In ieder geval ga ik wel eerst die 3 maandjes ouderschapsverlof nemen, maar daarna??
Langs de ene kant wil ik wel dolgraag thuisblijven om zelf voor ons kleintje te zorgen, want om hem weg te brengen naar de OM of creche vind ik maar eng, maar langs de andere kant twijfel ik toch.
We hebben een eigen huis, mijn vriend had dat al gekocht voor ik hem kende en woonde er al een 4 jaar ongeveer. Het is niet zo heel super groot maar hebben wel een erg grote tuin,dat is ook al iets

We moeten een klein 900 afbetalen voor het huis elke maand. Nu, mijn vriend verdient wel niet slecht, heeft 1500 euro netto in de maand en ik heb laten uitrekenen als ik loopbaanonderbreking neem dat ik dan een 500 euro per maand ga krijgen. Dus hebben we het allemaal een beetje uitgeteld en volgens hem komen we er wel mee rond elke maand. En ik ben niet zo erg gehecht aan al die luxe dus dat zal wel meevallen.
Maar ik weet niet of ik me er wel goed zal bij voelen om thuis te blijven... ik ben altijd redelijk ambitieus geweest op mijn werk(wou altijd hogerop) en net voor ik zwanger werd heb ik dan ook die kans gekregen op het werk en om dat nu te laten schieten, weet ik toch niet...
Ook zit ik ermee dat ik mee eenzaam zou gaan voelen.. ik had het nu al lastig die paar maanden dat ik thuis ben... Voelde me steeds eenzaam, miste mijn vriend als hij werken was. Ik ben dan ook ver van mijn "thuis" gaan wonen. ik woonde voorheen bij mijn ma nog in de kempen en dan opeens naar hier in de limburg verhuisd, heb ook nog geen rijbewijs dus effe naar men ma toe rijden voor een babbel kan ik niet. Ook hier ken ik nog niet zo veel mensen

Nu denk ik wel als het kleintje er is dat ik mijn handen wel zal vol hebben, want nu verveelde ik me vaak omdat ik best een zware zwangerschap had en veel moest rusten en wat doe je dan een hele dag he

Zijn er nog mensen die die keuze moeten maken hebben en hoe hebben jullie je uiteindelijke keuze genomen?
groetjes