april- en meikindjes!

Moderators:Welcome, Moderators

Katia
april- en meikindjes!

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 12:25

Voila, nu er precies meer en meer kindjes van die maanden zijn bijgekomen hier, vond ik het leuk een topic te openen voor ons en ons alleen :lol::wink:

Bedoeling: het dagelijkse wel en wee delen van onze kleine pas-stappende-pagaders!


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Re: april- en meikindjes!

Bericht door bioMam » 10 aug 2006, 15:59

Katia schreef:Voila, nu er precies meer en meer kindjes van die maanden zijn bijgekomen hier, vond ik het leuk een topic te openen voor ons en ons alleen :lol::wink:

Bedoeling: het dagelijkse wel en wee delen van onze kleine pas-stappende-pagaders!
:lol: Waarom voel ik mij aangesproken? Eu PAS stappend?? Dien deugeniet doet al een half jaar niet anders ... 't Is ne rappen hè: 10m geleden (op 6M 1/2) kroop hij, een maand later (op 7M 1/2) begon hij met stppen aan 't handje en op 10M 1 dag liep hij alleen - maar dat wist je al. Ter info voor wie hier nog rondhangt ;) dan maar :P en ik kom hier zeker nog tateren ...

Wel en wee: we hebben 'm net van zijn kinderbureautje geplukt en daarnet van de commodekast waar hij vanop de zetel was doorgeklommen en daarvoor zat hijop de salontafel :roll: dus 't is weer actie alom :lol: maar erger is dat het gisteren ook actie was terwijl schoonma moest oppassen en dat is (jaja weer eens bij haar) minder goed afgelopen: ze zei me door de telefoon da thij er wel een blauw oog :shock: aan over zou houden dus mijn hart en maag krompen al ineen :? maar 't bleek nadien "maar" een fikse schram langs zijn oog te zijn :? :roll: en hij ziet er nu dus uit als een echt piraatje :( amai.

Water kliederen is ook favoriet: gisterenavond heb ik de lliving en keuekn moen dweilen omdat hij een flesje te pakken had gekregen en overal had uitgekiept - komt hij daarmee lachend naar mij en zegt vrolijk "psjjt psssjt" :roll: :lol: - en vanmorgen had hij het glas van den broer van tafel geplukt en idem scenario: weer overal water gesmost en mama maar weer eens opkuisen :roll: en ik ben nu met een half oog aan 't typen en met mijn andere ogen ;) meneertje in 't oog aan 't houden die aan de koelkast staat en er blijkbaar iets uit zo u willen halen maar hij ntwoordt op alle vragen of hij drinken/eten wil niks of nee :roll: maar gelukkig is J er ook: afleiding van de grote broer zie. Ze spelen zotte kruipers nu ;lol: en 't valt enorm op hoe R naar J opkijkt en alles dat die grote broer doet wil nadoen ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 18:01

Hier vandaag een borst-dagje...
mag ook al wel eens he.
Maar gisteren naar k&g geweest en ze heeft de laatste spuit gehad, denk dat het daaraan ligt...

Oh ja, herinner je je de vorige 2 keren dat we naar k&g gingen en dat ze toen niets was bijgekomen (ik denk een 80 gram op 4 maand tijd toen, echt niet veel!)
Awel, het is nu 3 maand geleden dat we waren geweest en ze is van 9kilo060 naar 10kilo340 gegaan!!! En van 73cm naar 78,6cm!
fantastisch gewoon! Ook al trek ik mij van die cijfers niet veel aan, ik ben blij dat ze toch is bijgekomen hoor (op 4 maand tijd niets bijkomen, was niet erg, maar erg veel langer mag zoiets ook niet duren he, want dan klopt er toch iets niet, volgens mij)
Maar allez, twas de laatste keer k&g seh en met beebje gaan we zelfs niet naar k&g. NAH! :lol:

En ik heb het in mijn blog al geschreven: Troia heeft gisteren een kado'tje gehad: een Pippo-rugzakje (hadden een abonnement genomen op Pippo en dit kreeg ze als kado'tje daardoor, was opgestuurd met de post)
Die klein heeft daar dus letterlijk een hele dag mee rondgelopen he!
Die wou dat niet af doen!
Heb er foto's van getrokken, maar ze staan nog op het toestel... zal ze straks hier eens zetten!

En ja, R stapt al lang, maar de meeste kindjes beginnen nu pas te stappen he! :wink:
Troia stapt ook al een tijdje, maar nog niet zo lang als R (alhoewel dat ze ook van een maand of 8/9 gewoon aan de hand meestapte zenne, maar ze heeft heel lang schrik gehad... de moment dat ze dan wel alleen liep was het ook niet stapje per stapje maar ineens goed, omdat ze het wel al kon, maar niet durfde)

Katia

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 18:30

bewijs dat de rugzak overal mee naartoe moet:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 10 aug 2006, 22:48

zalig met hare ruzak, geweldig gewoon! Ze ziet er zo groot uit - is die alweer fel veranderd seg. Fijn dat ze goed gegroeid is en bijgekomen ...
Dat gewicht dat niet veranderde heb ik bij J in de kleuterjaren gehad :s hè en nu is het meer maar hij weegt echt weinig in verhouding tot leeftijdsgenoten - en 't is dan nog zo ne groten ook hè.

R wordt ook gene kleine: zie meting van afgelopen week - weet al ni meer waar ik het gepost had ... R = 81 cm (kan wel een beetje scheef zijn gemeten maar 't was toch minstens 80 cm en d's al flink hè - ik heb eens vergeleken met de lengte van J maar die was een maand eerder gemeten dus moet ik en beetje gokken en ik denk dat ze wel gelijkaardig evolueren qua grootte) maar 't gewicht weet ik niet zeker, zit al een tijdje rond de 10 kg. O ja, J is nu 129 cm en ik moet 'm nog eens wegen maar ne "vette" zal 't nooit zijn :lol: en ik trek het me niet aan: dat is nu eenmaal zijn aard hè.
Katia schreef:En ja, R stapt al lang, maar de meeste kindjes beginnen nu pas te stappen he! :wink:
zaaaaaaaaalig rustig moet dat zijn (geweest) als ze ot hiertoe braaf bleven zitten ... ik heb me al afgevraagd hoe mijn leven zou zijn geweest als dat woelwater wat normaler ;) had gedaan qua motoriek maar hij is ni te schatten hè: vannamiddag heeft hij nog een aantal klimkuren uitgehaald waar mijn haar grijs van wordt en mijn hart wat stilstanden door heeft gekend (nog maar eens) ... Klimt gewoon overal op en dat had ge nu in bad eens moeten zien daarjuist! Zo wild en alsmaar naar achter gaan liggen en dan rechtspringen en beginnen "joggen" (maar goed dat ik 'm vast had) en zich dan weer in ruglig "gooien" :eek: en ene keer schol 't ni veel of hj was achterover getuimeld :? en toen J erbij ging dan vloog R meteen in de aanval :eek: met gespetter, bekers uitgieten, enz ... ni te doen - en J lachen dus R voelde zich aangemoedigd om 't gauw nog wat te vermenigvuldigen :roll: :? maar nu slapen ze eindelijk en kan ik zelf eens douchen - geeuw - en dan zelf slapen.
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 23:48

ze wordt een beetje TE RAP groot naar mijn goesting die laatste paar weken...
twas al een rappe, maar tis precies of ze wil nu echt alles kunnen en voor ze dat kan rust ze niet...
zis ook zo fier he! Op alles wat ze kan is ze trots en dat toont ze ook (zie haar gezichtje op de 2e foto, gewoon om de kriebels te krijgen)...

R is toch ook gene normale zenne... :lol:
ik zie het hem al zo doen eigenlijk :D zalig manneke

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 16:22

ik vond die uitdrukking op hare snuit net zo geweldig: fier en eigenwijs ;) en ja 't is een fantastisch meiske zenne. Ze staat enorm stevig in haar schoentjes hè (en dat is dan zowel leterlijk als figuurlijk :lol: in dit geval) en ik vind dat alleen maar positief.

Seg hoe zit dat nu met haar potje: gaat die nu echt altijd op haar potteke?? 'k Heb R er voor de lol eens proberen op te zetten maar die gebruikt dat liever als opstapje :shock: :roll: :lol: dus da's nog (lang) geen succes - 'k denk dat dat voor volgend jaar wordt ... Op dat gebied is hij normaal ;) dan zeker? Hoewel hij onlangs gene luier kon verdragen en absolut gene aan wou hebben hè. 'k Vraag me af of dat lag aan 't feit dat ik die wasbare optrekbroekjes eens getest had - zijn dunner dan luiers maar hebben een plasic laagje zodat niet alles doorlekt hè (alhoewel ze niet als luier bedoeld zijn want grote plasjes gaan op den duur toch ook natte randjes geven heb ik gezien, maar waar die plastic zit in dat middenstuk was niks gelekt dus ik ben er wel content van) maar zolang hij ni o de pot wil gaan en zijn megaplassen in de broek :s wil doen dan zal hij toch luiers moeten dragen. 'k Heb tegenwoordig wel meer en meer optrekluiers te gerbuiken: die blijft niet (maar dan ook echt NIET) stilzitten - laat staan liggen - als ge dat moet doen hè. Voor pipi is dat gelukkig ook nog makkelijk zo op te lossen en ik moet zeggen dat die optrekluierbroekjes (wegwerp dan wel) toch meevallen: geen lekken, zelfs niet na een nacht. Enfin een accidentje (met een scheef zittend randje of zo) hebben we met een gewone luier ook al wel eens ...

Daarstraks in de apo dik in afronten gevallen: die zag die schram naast zijn oog en zei daar iets op. Precies of ik laat hem constant ongelukken doen ... jaja en je weet hoe 't kwam hè: ik was er eens niet! Als een ander op dat piraatje moet passen hè :roll: en dan hebben ze nog wel eens 't lef gehad om me te vragen hoe dat zou zijn als R in een crèche had gezeten :shock: en ik heb vlakaf gezegd dat dat niet goed gekomen zou zijn - nèh. Stel u voor: ocharme die verzorgers en andere kindjes maar ook ocharme R met zo weinig uitdaging ;) enz en jaja ik heb J ooit eens in de crèche gedaan (probeersel dat rap gedaan was) en mijn gelukkig vrolijk kind was op slag een ongelukkig venteke dat zat weg te kwijnen dus 't is niet meer aan mij (of mijn kinderen) besteed. Niet dat het slecht moet zijn, maar mijn gevoel zegt dat ik er moet zijn - dat halftijds werken is me er al meer dan genoeg aan ... Dat planneke van die kinderspeeltuin dat begint alsmaar meer naar boven te komen terug hè. Prachtdroom zenne, maar ja ... niet evident.

Daarstraks gemerkt dat A en ik allebei blijkbaar naar een (ander / eigen)huisje aan 't verlangen zijn ... We reden langs eentje vlakbij dat te koop staat en hij ineens geuit dat hij er tegenwoordig altijd meer meee bezig is als hij zo'n bord ziet. Goh en ik heb die kriebels ook fel de laatste tijd maar ik ben zo veeleisend en ons budget dat er niet is ;) dat zal ons niet echt beter dan ons huurhuisje opleveren, vrees ik ... Zucht.

't Is wat met mij tegenwoordig: een rothumeur, dromen op alle vlakken ... en weer zo gefikseerd op babytoestanden ineens - ik snap mezelf nie tmeer ! ? ! Zou dat nu zijn omdat R zijn babytijd zo duidelijk afrond: het is echt geen baby meer in mijn ogen, al is hij officieel maar over een dikke anderhalve maand een peuter ... 'k Heb bij J al de term "peuby" ingevoerd voor deze fase en ik hanteer dat bij R al een hele tijd maar nu spreken we (A en J ook) er alle3 zo oevr: onze peuby :mrgreen: en als hij 't uithangt dan noem ik 'm ook wel eens ons "peuteke" of de zotte "peut" :lol: maar hij trekt er zich niks van aan hè ;) en klimt lustig verder ... :lol: :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 17:23

eerlijk gezegd vind ik dat de term peuter er nu ook al op slaagt...
vanaf ze kunnen stappen zijn het peuters heb ik altijd gezegd... kan je dat nu nog baby's noemen?

tja, dat ze zeggen wat ze willen :wink: jij weet wat er gebeurd is en dat het niet erg was, dat ze denken waar ze zin in hebben. NAH! :lol:

Wij hebben hier ook dat idee hoor, een huisje voor ons... zalig!
Maar het is nog niet aan ons besteedt...
ondertussen droom droom verder.

Seg mie, als je echt zo'n babydromen hebt, zou je dan is niet diep gaan nadenken of je misschien toch niet... ??? :wink:

over dat potje: dat is met momenten... nu is ze een tijd met andere dingen bezig geweest he (tja stappen en noem maar op komt nu op de eerste plaats, normaal ook he) en dan stond ze op potjes-vlak een beetje stil. Alhoewel ze toch niet volledig stil zal staan daarmee hoor... ze vraagt nog steeds om haar luier uit te doen en zo rond te lopen en dan gaat ze wel op haar potje, hoewel ze tegenwoordig veel liever op de toiletverkleinerbril gaat zitten dan op dat potje, maar allez ja... ze voelt het, ze zegt het en ze doet het he...
kaka dat lukt niet echt, maar och seg, tkind is nog maar 15 maand, het was niet mijn bedoeling om haar nu al te leren zindelijk zijn zenne... dat doet ze zelf en we laten ze maar doen zonder haar te forceren en zonder ze tegen te houden...
Dus ze bepaald dat zowat zelf eigenlijk, de ene dag loopt ze heel de dag zonder pamper, de volgende loopt ze heel de dag met... Dat hangt er van af naar waar haar klak staat denk ik :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 18:15

Katia schreef:eerlijk gezegd vind ik dat de term peuter er nu ook al op slaagt...
vanaf ze kunnen stappen zijn het peuters heb ik altijd gezegd... kan je dat nu nog baby's noemen?
nee awel ja maar ik vind die peuterfase met "ik ben 2 en zeg nee" en zo ook nog heel veel facetten hebben vandaar dat ik zelfbedachte (onder- en tussen)indelingen heb bijgemaakt ...
Katia schreef:tja, dat ze zeggen wat ze willen :wink: jij weet wat er gebeurd is en dat het niet erg was, dat ze denken waar ze zin in hebben. NAH! :lol:
maar dat is 't juist: het was wel erg! 'k Ben daar vreselijk in hè: kan da tniet hebben dat mijn kids zoies overkomt :oops: en als dat dan was terwijl een ander moest oppassen dan neem ik die dat kwalijk :? dus.
Katia schreef:Seg mie, als je echt zo'n babydromen hebt, zou je dan is niet diep gaan nadenken of je misschien toch niet... ??? :wink:
niet beginnen hè ... zie pb trouwens (of heb je dat te schuin gelezen?? hahaha)
Katia schreef:over dat potje
ze is daar toch rap in idd en ze moeten natuurlijk nog niet "droog" zijn - die sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hè. Trouwens seg, ik krijg de kreiebels als ik bedenk dat we al bijna halverwege zijn richting eerste kleuterklas: de tijd vliegt veel te snel !!
Katia schreef:Dat hangt er van af naar waar haar klak staat denk ik :lol:
oeps had me effe mislezen en de L gemist :oops: :lol: :roll: :lol: en dat is nog wel meer iets voor J dan voor mij - dien deugeniet bliiiiiiiiiijft maar in zijn vieze-woordjes-fase en ik vrees dat 'm dat zoals de "schone familei" ;) heel zijn levengaat volhouden :roll: en tot mijn ergernis dus blijven doen (grmbl) maar ik hoop wel dat 't niet "besmettelijk" is :s amai.


R geeft tegenwoordig live kusjes maar ook kopstoten en hij heeft (veel te) losse handjes :roll: en nu had ik 'm toch gewezen op het feit da thij me niet mag pijn doen en ik kreeg toch wel een kusje zeker, de kleine charmeru. Lief hè maar anderzijds :roll: mag hij niet "zalven" als dat daarvoor "eerst slaan" betekent ... maar hij kan zo met zijn charmes werken en iemand inpalmen hè. Tegenwoordig hef thij ook weer zo'n nieuwe smile waarin hij al zijn tandjes lief blootlacht maar dat doet hij dus welgeteld een paar sec en dan is dat terug neutraal, zo van "ge hebt me lief gezien en nu doe ik terug mijn goesting" :p (juist ja) :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 18:29

bioMam schreef:R geeft tegenwoordig live kusjes maar ook kopstoten en hij heeft (veel te) losse handjes :roll: en nu had ik 'm toch gewezen op het feit da thij me niet mag pijn doen en ik kreeg toch wel een kusje zeker, de kleine charmeru. Lief hè maar anderzijds :roll: mag hij niet "zalven" als dat daarvoor "eerst slaan" betekent ... maar hij kan zo met zijn charmes werken en iemand inpalmen hè. Tegenwoordig hef thij ook weer zo'n nieuwe smile waarin hij al zijn tandjes lief blootlacht maar dat doet hij dus welgeteld een paar sec en dan is dat terug neutraal, zo van "ge hebt me lief gezien en nu doe ik terug mijn goesting" :p (juist ja) :roll: :lol:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar :lol::lol::lol::lol::lol:

en ik kan daar ook niet tegen als ons mie pijn heeft en vooral niet als dat gebeurt bij iemand anders :oops: (zelfs als dat bij Hugo gebeurt :oops: )
die sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hè
ik was 1,5 jaar toen ik overdag volledig droog was en enkel snacht nog een pamper had 8) uwen theorie klopt niet dus he :lol::lol::lol:

en halverwege richting kleuterklas?
Hier gaan ze pas vanaf 4 jaar :P 8) :wink: (of ze moet er daarvoor zelf naar vragen... dat is iets anders)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 18:42

Katia schreef:
bioMam schreef:die sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hè
ik was 1,5 jaar toen ik overdag volledig droog was en enkel snacht nog een pamper had 8) uwen theorie klopt niet dus he :lol::lol::lol:
nee nee GIJ klopt ni ;) :lol: maar euh 't is ni mijn theorie hè, dat is de wetneschappelijke uitleg en vroeger gignen ze allemaal veel vroeger op de pot (ijn ons ouders hunnen tijd was dat normaal van baby af met van die open "kakstoelen" zelfs :s en ik geloof dat mijn tante ook op 13M op de pot ging maar eeeuh ik zou durven zeggen dat daar nog altijd iets mee is ;) hahaha :lol: en meisjes zijn spowieso rapper dan jongens maar 't belangrijpkste is dat ze zelf de KLIK maken hè
Katia schreef: halverwege richting kleuterklas?
Hier gaan ze pas vanaf 4 jaar :P 8) :wink: (of ze moet er daarvoor zelf naar vragen... dat is iets anders)
Zoals in Nederland en Duitsland dan: op 4 jaar ... ja ergens is dat wel goed, maar "officieel" mogen kids in Vlaanderen naar school vnaf de eerste dag na de schoolvakantie als ze 2j1/2 zijn hè (al is 2j6M nog vrij jong toch). 'k Denk dat ik bij R ga afwachten en dat openhouden of ik 'm dan al breng en/of rustig aan laat opbouwen, maar ik denk dat ik 'm op 3j toch wel laat gaan ... J ging ook op 3j en dat waren dan wel maar halve dagen maar ik denk dat dat bij R makkelijker gaat meevallen: grote broer is daar ook en dien heeft zijn "actie" nodig, al weet je nooit hoe dat loopt. Afwachten en zien.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 19:17

Troia lijkt te hard op mij, dus die gaat dat waarschijnlijk ook zelf vragen hoor :wink: ik zie ons dat niet rekken tot 4 jaar, maar het is een "richtpunt" he...
Eigenlijk zou dat van kind tot kind moeten afhangen, vind ik... en een kind niet vroeger sturen dan dat het er zelf klaar voor is...
Zo zal het hier alleszins gaan...
2,5 jaar vind ik echt veeeeeeeeeeeeel te jong eigenlijk... maar ja, dat is ieder zijn keuze he :wink:
maar 't belangrijkste is dat ze zelf de KLIK maken hè
vooral dat vind ik heel belangrijk ja...
vandaar dat ik ze zoveel mogelijk zelf laat beslissen!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 14 aug 2006, 20:08

't is hier zo stil ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 21:18

overal op BF vind ik

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 aug 2006, 22:14

Ela, we doen ons best zulle!! :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:07

mag ik er ook bij? Lander is wel van maart, maar het scheelt maar 1 dagje met april.

lander heeft ook een nieuw rugzakje voor de créche en hij loopt er ook regelmatig mee door de living, kweetnie hoe schattig

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:12

tuurlijk!
ik was je al verwachtende :lol:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:13

ah, de laatste dagen nogal druk geweest dus niet veel op pc gekomen.

mercikes hé :lol:

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:20

vroeg het mij al af waar je bleef...

gisteren nog buiten geweest?
twas nogal een weer he?
pfffff... twas zelfs geen vuurwerk, het schijnt!

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:22

ja we zijn nog geweest, lander is nog droog op molekes kunnen gaan. nee geen vuurwerk.

triestige dag al bij al. :cry:

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:26

ja he... het eerste jaar dat we het missen!
Echt keistom! We zagen er zo naar uit!

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:29

wij ook!!! :roll:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:30

het was echt :evil: weer gisteren!!!

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:35

ja kweet...
kom we gaan protesteren bij de gemeente dat ze dat overdoen!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 aug 2006, 16:30

Kim.D. schreef:mag ik er ook bij? Lander is wel van maart, maar het scheelt maar 1 dagje met april.
tuurlijk, ik zit elders bij de maartmoederkes omdat Ruitgerkend ws voor eind maart (maar de koppigaard is 9 dagen langer in mijn buik blijven zitten - die had 't daar te goed)

'k Vroeg me al af waar jllie waren gisteren, aar nu weet ik het weer: aan 't zwemmen op die jaarmarkt !?! 'k ben uiteindleijk zo laat naar huis gegaan da thet ergste al uitgeregend was - nog een voordeel van overwerken voor een keertje dan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 13:07

allée nog eens iets voor hier: het viiel me zondag op de uitstap met maartkindjes (van elders) op dat onze aprilman zo groot is - groter dan de meesten die erbij waren terwijl hij de jongste was op een septemberbeeje na. Hoe groot zijn die van jullie nu? Runar was vorige week 81 cm en ik heb 'm eens op de grote weegschaal gezet en die springt wel maar per halve kilo maar hij zat nu toch aan 10,5 kg dus hij komt toch weer bij. Amai vorig jaar was dat zo'n bol beebje en nu zo'n veel slanker kereltje al: dat lopen en springen dat verandert hen toch veel hè. Jaja springen: hij kan nu soms al met zijn 2 voetjes van de grond komen - niet altijd maar toch al soms: toch ni te doen dat ventje hè, véél te rap ;) qua motoriek. Het praten wordt nu echt grappig maar je moet wel goed opletten voor de klanknuances of je zit mis: ballon en bal en bam dat lijkt nogal op elkaar als hij het zegt maar ik hoor het verschil - en oma vanmmorgen niet dus die dacht dat hij bam ging doen met de ballon terwijl hij gewoon aan 't zeggen was wat het was :lol: en er voor een keertje rustig mee bleef.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 13:47

ja das ne grote dan...
hier is ze 78,5 cm en 10kilo340
scheelt niet veel, maar is toch een verschil he

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 13:48

en oh ja... madam SJOT tegen nen bal :lol::roll::lol:
lopen ernaartoe en met 1 voet SJOT!
echt niet te doen, zo koddig!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 13:49

Katia schreef:ja das ne grote dan...
hier is ze 78,5 cm en 10kilo340
scheelt niet veel, maar is toch een verschil he
ja maar zij is nog een maand jogner èn een meisje dus ze is zeker ook niet lklein hè ... kijk eens goed op de topics: er staat ergens iets voor u ;) en ge kunt er niet over kijken :lol: hahaha
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 13:54

zal er mij straks eens mee bezig houden als ik het niet vergeet :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”