Waar zijn de aprilmama's?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 jan 2006, 12:27

ah goed nieuws seg...

ale ja een tandje is wel niet zo leuk maar ja weer een bijtertje meer
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 jan 2006, 13:01

Ja de tandjes komen in een sneltempo. Ach ja, diegenen die er door zijn, zjin er door he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 jan 2006, 19:58

dat was heir ook...op een week tijd had ie er 4 staan omdat ze telkens per 2 kwamen.

Nu dacht ik vorige week nog dat er eentje door begon t ekomen maar toch niet
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 jan 2006, 20:19

ik had het eigenlijk nog niet gezien, de dokter zag het. Een derde tandje vanboven!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 jan 2006, 20:27

ale dan haalt ze Sete misschien nog in....die heeft er nu 4
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 jan 2006, 20:33

wie weet he. Een dikke maand geleden had ze nog geen enkel tandje, en nu is ze haar 5e al aan het krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 30 jan 2006, 16:35

wauw, Liyah heeft nog geen enkel tandje :( En ik weet uit ervaring dat hoe ouder ze zijn, hoe meer ze last hebben van die doorkomende tanden (omdat het tandvlees dan harder wordt).

Liyah zwaait da-aaag, zoooo schattig!
En ze tatert voluit, altijd baba, bebe, tsatsa, enzovoort. Als je gekke gezichten trekt probeert ze die na te doen, goddelijk gewoon!
Ze is om op te eten die kleine meid :lol:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 jan 2006, 19:53

hihi lief he

Sete doet heel de tijd dada met zijn handje en klappe handjes...

veel brabbelen met die tweeklank doet hij niet maar wel altijd die aaaaa en die eeeeee
Ook is het zo een deugniet...aan de hond zijn brokken zitten, met zijn drinkwater spelen.
En dan als ik die foto's van hem laat zien dan zit ie volop te zwaaien en te lachen tot en met. Het is echt een engeltje maar enkel zijn gezondheid baart me zorgen.

Hij geeft zo 1 keer per week telkens zijn pap in grote gulpen over... :cry:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 16 feb 2006, 11:03

Hey,

hoe is het nu ondertussen met Sete? Is het nu al wat beter?

Hier is alles wel ok. Haar schaamlipje ligt wel weer een beetje open, vaak is dat een aankondiging van tandjes, maar dat zullen we wel zien.

Van mij mogen die echter nog even op zich laten wachten want op 1.5 maand 6 tanden vind ik al snel genoeg, ze heeft er wat last van en de nachten zijn moeilijk. Nu hebben we sinds een weekje ofzo, eindelijk terug goei nachten, en dat zou van mij nog wel even mogen blijven duren. Ach ja we zien wel...

Ondertussen heb ik de papjes zo goed als volledig van de menu geschrapt, ze eet nu zelf uit het vuistje en dat gaat veel beter. het is precies ook wel een meerwaarde voor haar, ze kan nu samen met de mama (en de papa) eten en ze doet het zelf. Ze eet het liefst boterhammen, groenten zijn nog niet echt haar favoriet, maar zo eet ze het tenminste.

Wat ze nu wel doet, is stappen langs de zetel enzo. Maar nog met heel veel steun hoor, ik denk niet dat stappen al voor meteen is. Mensen moeten altijd zo fel reageren, vind ik 'aah zie ze stappen, die gaat stappen voor ze een jaar is...' da weet ik nog nie hoor, we zullen wel zien, hoeft ook niet zo snel...

En die eerste verjaardag komt echt wel met rasse schreden dichterbij he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 16 feb 2006, 12:12

jaaa, fozke, dat ken ik, mijn schoonouders willen mijn kinderen ook "groot kijken", daar is het altijd: zie eens wat ze al kan.
Bv Liyah staat als je haar ergens neerzet waar ze haar kan vasthouden, maar ga niet uit de buurt want ze laat haar handjes los en kegelt omver.
Maar volgens mijn schoonouders is dat dus het achtste wereldwonder he :lol:

Liyah begint stillekesaan ook uit het vuistje te eten: banaan en appel, maar nog steeds geen brood.
De bv loopt op zijn laatste benen, nu moet ik 's morgens ook al een flesje bijgeven ... Ik zal er spijt van hebben als het gedaan is :(

maandag had ze controle bij de KA: 69 cm en 7,75 kg :)

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 16 feb 2006, 13:36

klein fijn meisje
ik heb een grote dan seg amai. Sete is al 74cm en draagt dus al kleertjes met maatje 80 soms :shock:

Maar verder alles in orde met Sete. Er is neits uit het onderzoek gekomen. Waarschijnlijk zou hij het rota virus thuis nog hebben gehad en dat zal een beetje uit zijn lijf moeten zijn gegaan. Een week later was ie al flink terug aangekomen en nu 2 weken verder nog niets moeten overgeven of diarree. Alleen word hij snachts weer wakker.... :cry:

Amai Fozke heeft Amelie al zoveel tandjes? Dan kan er bij Sete ook iets zitten wringen misschien?

Verder hier een vreet bazeke. Als hij ons ziet eten moet hij ook eten en een karakter dat daar in zit...

Als ik hem iets geef en het staat het hem niet aan dan gooit hij dat zo weg van nah ik moet dat niet hebben. En boos worden bij zijn laatste hapje niet te doen....
Fruitpap eet ie neit graag meer, wel boterhammen met vleesje en zo!

En dat stappen dat zaeggen ze hier ook van oh die stapt nog voor ie een jaar is maar nee dat denk ik niet. Laat da tnog maar even achterwege....
zo zijn ze nog even klein want met het gedachte dat die eerste verjaardag dichter bij komt....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 feb 2006, 12:25

Hoi!

Ja, Liyah is echt wel een kleintje (curve P10), maar dat is haar grotere broer ook (curve P3!) dus we kijken er al niet meer van op :)

Ze probeert nu in haar handjes te klappen, maar in plaats van met de binnenkant van haar handen op mekaar te klappen, slaat ze met de ene hand op de rung van de andere hand. Zo grappig om te zien!
En een willeke dat ze begint te krijgen! Met kreetjes (eh! ah!) wil ze uitleggen dat ze dit of dat wil hebben of vasthouden, en ze is zo snel gefrustreerd als ze haar zin niet krijgt! Daar gaan we nog wat mee meemaken denk ik! :shock:

groetjes

b
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 28 feb 2006, 20:13

Amelie is eigenlijk niet geïntereseerd in handjesklappen enzo, ze is nu wel fel bezig met haar fijne motoriek.

Gisteren heeft ze ook voor de eerste keer zonder steun rechtgestaan!! zo'n 15 seconden ofzo, denk ik,maar het leek veel langer. Volgens mij had ze het zelf niet eens door :), ze stond daar alsof ze nooit anders gedaan heeft. En dan als ne echte professional gaan zitten :lol: en de mama trots natuurlijk!!!

Ze heeft wel weer last van iets (tandjes ofzo, ik weet het niet???)gisteren om 20 u nog een ongeschonden wit poepje. Rond middernacht plots groot verdriet, ze had een kaka pamper en heel haar poep was knalrood en lag helemaal open...en dat op 4 uurtjes tijd???? Ze heeft precies lichtjes diarree.

En haar oogjes etteren ook weer wat.
We zien wel weer.

Hoe is het met jullie? Die verjaardag komt ondertussen wel heel erg dichtbij, ik weet nog niet goed wat we gaan doen, jullie al ideetjes?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 01 mar 2006, 08:37

Hoi!

Wauw, fozke, dikke proficiat aan Amelie! Weet je al wat er broeit? Een tandje of toch ziekjes aan het worden? De griep gaat weer rond, en kindjes zijn altijd de eerste slachtoffertjes...

Liyah kan kruipen! Hiep hoi!! En ze heeft meteen een zeer leuke bezigheid gevonden, al de DVD's uit de kast halen :hoho
En grote broer maar opruimen, ocharme! :lol:

Ivm de eerste verjaardag: voor de oudste hadden wij toen een verjaardagstaart laten maken in hetzelfde thema als zijn geboortekaartje (met vw kevertje). Overal hingen ballonnen, iedereen had een hoedje op. :)
Voor de grootouders, en de meter en peter hadden we een speciaal foto-album gemaakt met voor elke maand van zijn eerste levensjaar een paar foto's. Zo hadden die meteen een mooi overzicht van hoeveel hij gegroeid was.
We aten aperitief hapjes, daarna taart, daarna een broodmaaltijd (sandwiches en pistolets met allerlei beleg), daarna koffie en chocolaatjes. Ik kook niet omdat er met de overgrootouders, grootouders, meter en peter en nonkels en tantes gewoon te veel volk komt. Daarvoor is mijn keukentje te klein om voor zoveel man een drie gangen menu op tafel te zetten :cry:

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 01 mar 2006, 10:38

dat van die foto-album is wel een leuk idee, eens overleggen met de papa! Ik denk ook niet te koken, ook een ellendig oud klein keukentje (ooit moet dat nog veranderen :wink: ) maar mss wel een lekker dessertje ofzo.

Deze morgen had ze 39 ° koorts, dus we gaan maar eens bij de dokter passeren. Misschien is het een tandje hoor, daar heeft ze ook altijd last van,maar ik laat het toch liever eens nakijken he.

En een kruipertje bij!!! proficiat!! ja dan kunnen ze aan de deugnieterij beginnen he :lol: wat een lieve grote broer zeg, dat hij alles opruimt :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 01 mar 2006, 15:15

onze aprilbaby is eigenlijk een heele rustige, kruipen, als het echt meot, liever zich voort slepen. En tandjes, ja, dat zijn er al 6. 4 bij op een maand. veel te snel gisteren hebben we haar nog moeten redden van een iets te groot stuk koek dat vast zat in haar keeltje. tja, grote meid willen zijn he???? voor de rest weegt ze 9 kg en is ze 71 cm, ik denk dat dat normaaal is...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 02 mar 2006, 09:57

ik weet eigenlijk niet goed hoe groot ze nu is en hoeveel ze weegt. Meting is van begin januari geleden.

Amelie heeft een goei griep te pakken :( . Heel hoge koorts, veel snottebellen, etterende oogjes...lichte diarree. En ze voelt zich ellendig. Je zou het zo willen overnemen he...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 02 mar 2006, 10:13

vanharte beterschap voor je kleine meid.


grtz greet


Afbeelding
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 mar 2006, 10:01

dank je wel Greet, heel lief van je!

Voorlopig nog niet echt beterschap, gisterenavond had ze 39.7° en ze is dan echt een hoopje ellende. Ach ja, daar moeten we even door he. Hopelijk is ze toch snel beter he!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mar 2006, 12:15

Hoe is het met de kleine meid? Hier heeft Milan en Yana ook van die etterende oogjes gehad (is besmettelijk!!!) en ik heb er druppeltjes moeten indoen. Na een paar dagen merkelijk beter. Het flesje zit nu bij de om, maar vanavond kom ik hier de naam eens posten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 09 mar 2006, 13:09

Dank je Sandy, je mag die naam altijd eens doorgeven, amelie is er nogal gevoelig voor, heb ik de indruk.

Nu is het gelukkig wel beter, maar dan kan ik de naam altijd onthouden moest het nog eens voorkomen he.

Ze heeft dus een serieuze griep gehad, ocharme ze heeft er echt van afgezien.

Nu is de koorst wel weg enzo, maar wat ze wel nog had, was elke keer een beetje platte kaka, nooit erg veel, maar toch wel altijd een beetje.
Deze nacht wenend wakker geworden van een kakapamper, en haar poep lag tot bloedens toe open :shock: Arme meid, het ziet er echt heel pijnlijk uit.
Ben nu toch maar enterol voor de diarree gaan halen, want dat duurt al langer als een week, en daktozin zalf voor haar poepje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mar 2006, 21:53

De naam van dat flesje is Neobacitracine. Je moet dat in de oogjes en neus doen. Helpt echt heel goed. Ik weet wel niet of je dat zonder voorschrift kan krijgen....
Ik heb ook de lichte griep gehad dus ik denk dat hij het een beetje van mij overgekregen heeft.
Hier ook wat koorts gehad. Maar nu ook gedaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 10 mar 2006, 21:47

Ja de griep hangt echt wel in het land. Ik heb het gelukkig niet overgekregen, maar zal maar niet te hard roepen.

Ah ja die drupjes heb ik hier ook al eens gehad, maar ik wist niet dat je die ook in de oogjes mocht doen...bedankt he!

vandaag nog eens gaan zwemmen met ons meisje, ze doet dat echt heel graag. Ze kruipt heel het babybadje rond, en ook in de zwemband zit ze heel erg graag. het enige wat ze niet fijn vindt, is als ik ze op haar rug leg, dan heeft ze schrik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 mar 2006, 17:30

ons nielsje kreeg dat plots ook
dat hij het niet fijn vond om op zijn rugje te liggen
Nu pas begint dat terug te beteren!
gek hé die kleintjes!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 13 mar 2006, 08:46

hoi!

Ai ai, jammer dat Amelie zo ziek geweest is! Is haar poepje nu helemaal genezen? Wat ik dan doe is: eerst met eosine insmeren, en als het goed droog is dan een dikke laag inotiol of daktozin erover.

Wij gaan ook zwemmen met de kindjes. Casper is een beetje een schrikkepiet. Hij heeft bandjes om, maar moet elke week weer zijn schrik overwinnen om mama of papa los te laten en alleen te zwemmen.
Liyah is een echte waterrat :) Die maakt nog die instinctieve zwembewegingen die babietjes hebben, gaat zonder problemen onder water. Op haar rug is ze ook minder op haar gemak, maar wat ik dan doe is: ik ondersteun alleen haar hoofdje, bij de nek. Zo kan ze zelf regelen hoe haar lichaam in het water ligt (als een plankje, of met de benen opgetrokken, of ...) en ik let er op dat haar hoofdje niet te diep in het water gaat. Zo kunnen we toch een lengte van het (kinder)bad doen :lol:

Liyah had deze week ook een beetje een kapotte poep, dus ik dacht: haha, daar komen de tandjes! Niet dus, nog steeds geen tand in zicht! Straks staat ze tandeloos op de foto's voor haar eerste verjaardag, haha! :lol


groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 mar 2006, 21:15

Liyah heeft nog geen tanden??
Milan ook niet, hij is nog wel iets kleiner maar het gaat ook die richting uit :lol:
Yana had er al twee op die leeftijd en op 10 mnd is haar derde erdoor gekomen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 16 mar 2006, 09:03

oh nee, hoe ik Amelie in het zwembad ook ondersteun als ik ze op de rug lig, ze is meteen in paniek. Anders zwemt ze als de besten hoor :wink:
In Molenheide in het babybadje, heb je een gedeelte van 11 cmù diep en eentje van 21 cm diep. Ik laat ze dan rondkruipen in dat van 11, maar jufferke vertrekt natuurlijk altijd naar dat van 21, net iets te diep voor te kruipen. Maar dan zwemt ze gewoon verder (zoals een hondje :lol: ), maar na een meter of zo begint ze dan wel te jammeren.

Hier het eerste tandje op 8,5 maand, en dan zijn de volgende 5 er op een sneltempo doorgekomen. 6 tandjes op 1,5 maand tijd...ze heeft er van afgezien. Toen die er door waren, hadden we hier eindelijk terug rustige nachten.

En nu, sinds 3 nachten, plots weer moeilijke nachten. Terug tandjes? Zouden we dan nu weer zo een moeilijke periode ingaan? Ben eens benieuwd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 mar 2006, 13:29

Lap, Liyah is ziek/ Een oor-en keelontsteking, en nu sinds gisteren er nog een buikgriep bovenop :cry:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 25 mar 2006, 20:11

oeioei zeg, alles tegelijk. Hopelijk is ze nu al wat beter?

Amelie is wel terug volledig gezond, oef!! Ze slaapt ook terug door.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 mar 2006, 21:43

Het is hier niet op zijn plaats, maar ik wou je even zeggen dat je een hele mooie en vooral lieve foto hebt van Amelie.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”