Waar zijn de aprilmama's?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 jan 2006, 09:52

ons meisje geraakt niet echt genezen, precies. Nu is ze zaterdag gestopt met antibiotica, zijn haar oogjes gisteren terug beginnen etteren, deze morgen plakten ze weer tegen elkaar dat had ze in het begin van de oorontsteking ook, en nu weer. Haar oor zal toch niet terug ontstoken zijn? Koorts heeft ze niet...

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vervelend die stomme winter met zijn ziektes.

Misschien ondervindt ze toch ook wat last van de zware feestdagen die achter de rug zijn?

Wij lagen bij oudejaar er al om half 1 in...en ik vond het niet erg, om eerlijk te zijn.

Als ze het rechttrekken 1 keer onder de knie hebben, gaat het wel heel snel. Op 24/12 trok ze zich voor de eerste keer recht, heel wankel en met veel moeite. En nu doet ze alsof ze nooit anders gedaan heeft :) Ze durft zelfs soms met slechts 1 hand te steunen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 12:26

Ons Amelie is vandaag al 9 maandjes oud, ongelofelijk he, 3 kwart van haar eerste levensjaar zit er al op. Nu zal ze snel 1 jaar worden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 05 jan 2006, 13:30

ja het vliegt he! Ik eigenlijk niet echt uit naar haar 1ste verjaardag. Mijn kleine meid wordt zo snel groot! Nooit meer zal ik zo'n klein babietje hebben, ik heb er echt hartzeer van :cry:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 14:41

Van mij hoeft het ook niet zo snel te gaan, maar we kunnen het helaas niet tegenhouden he.

Zeker als het je laatste is, mag het extra traag gaan, dat geloof ik wel.

Hier is het tweede op komst voor eind juli!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 05 jan 2006, 14:48

Een dikke proficiat!

Ben je nu niet ongelofelijk moe? Zeker die eerste weken zijn al zo zwaar + nog voor een kleintje zorgen tegelijkertijd ...

maar 't is wel tof he zo snel op mekaar, dan zijn ze later toffe speelkameraadjes!
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 17:10

dank je wel.

Jawel, ik ben ontzettend moe. Ik heb dagen dat ik me echt moet voortslepen. Ik heb dan nog het geluk dat ik niet moet gaan werken, anders zou het wel heel zwaar worden, denk ik.
Maar het begint precies stillekesaan wat te beteren.

Ik heb geluk dat amelieke eentje is die meestal goed op zichzelf kan spelen enzo. Alhoewel ze ook wel enkele moeilijkere dagen achter de rug heeft.

Poetsen jullie de tandjes van jullie kleintjes? Ik ben daar nu mee begonnen, en tot mijn grote verbazing geniet ze er enorm van. Ik had een gevechtje verwacht :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 jan 2006, 19:48

tja kindjes snel op elkaar kopen...ik ben dan een type dat graag een leeftijd van 5 jaar of zo tussen laat. Zou graag terug bv willen geven en heb dan graag dat Sete al naar school gaat en zo.

Verder hier nog niet veel veranderingen. Gisteren wel anti slip sokjes gekocht (beetje te groot nog maar ja) en ja hoor nu leert ie liever recht te gaan staan. Hij is gisteren dan wel 2 keer gevallen maar ja...

Kijk er wel naar uit dat ie dat doet...

Vandaag zo die rijstwafels van Bambix eens proberen te geven...wat een gezicht.

Nieuwe foto's op zijn site gezet met zijn deugniet streken. Ze worden inderdaad groot maar ik gneiet echtig waar zo hard van Sete dat ik tegen mijn zin ga werken :roll:

En hier ook eentje dat morgen 9 maand is...tja nog 3 maand en het eerste jaar is voorbij. Kijk er ergens wel naar uit maar mis het kleintje toch ook wel hoor.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 jan 2006, 20:15

zie je wel dat ik iets was vergeten...

Die tandjes van Sete ben ik vandaag beginnen poetsen. Echt schrobben is niet gelukt maar de tandpasta aan de tandjes brengen dus wel en daarna heb ik hem even met de tandenborstel laten spelen want ze zeiden tegen me bij kind en gezin als je kindje erop sabbelt dan worden de tandjes enigzins ook gepoetst
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 20:51

Tja echt poetsen kan je het misschien nog niet echt noemen, maar ze laat het wel goed toe. Het is ook snel gebeurd he, het zijn nog maar 3 tandjes. Volgens mij doet het zelfs goed, ze ligt zo ongelofelijk stil dan, en dat gebeurt niet vaak :D

Ik heb het geluk dat ik tot nu toe steeds bij ons meisje ben kunnen thuisblijven (maar ik mis het werk ook wel hoor). Ik had recht op 5 maanden borstvoedingsverlof, dan heb ik nog 3 maanden ouderschapsverlof genomen. Toen moest ik nog al mijn verlof opnemen. Normaal had ik 2 januari terug moeten beginnen werken, maar aangezienik terug zwanger ben,moest ik nog steeds thuisblijven (risicoverlof) dus momenteel geniet ik nog even van het fulltime mama zijn.

Ik was straks eens naar jouw foto's gaan kijken, Ilse. Leuke foto's. Er is ergens een foto dat Sete zo in de armen ligt bij iemand. Dat gaat bij Amelie dus absoluut niet meer, dan begint ze te wroeten als gek, rechtzitten wil ze. Sete bleef precies nog mooi liggen. Dat mis ik soms wel eens, dat ze dat niet meer wil :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 jan 2006, 22:23

ah ja...maar daar was hij nog geen honderd procent genezen en dat is bij mijn moeder. Daar doet hij dat dus nog gemakkelijk bij. Maar hij heeft dan wel graag zijn knuffeldeken bij en dan tja dan lukt dat...

In de armen slapen niet maar knuffelen kunnen we nog echt wel me them
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 08 jan 2006, 14:43

Hoikes!

Fozke, Liyah heeft nog geen tandjes, dus daar valt nog niet veel te poetsen :lol:
BIj Casper zijn we er indertijd ook aan begonnen van zodra hij tandjes had, en inderdaad, hij liet het ook goed toe.

Liyah wil ook niet meer in onze armen slapen. Knuffelen lukt nog even, maar ze wil meestal meteen op onderzoek uit. Stilzitten is er niet bij!

Jong moederke, ik was ook bang voor de bv, dat het niet zou lukken met Liyah omdat Casper nog zo jong was en te jaloers zou zijn. Maar uiteindelijk viel dat heel goed mee. In het begin liet ik hem gewoon naast me zitten en las ik hem een boek voor, of zaten we samen wat te flossen terwijl Liyah dronk. Maar Liyah is dan ook een rustige die zich niet makkelijk laat afleiden als ze eet ... Nu Liyah groente- en fruitpap eet begint Casper moeilijk te doen. Hij wil mee_eten van haar eten, hij wil nu ook terug "met de hand gevoed' worden, terwijl hij al lang zelfstandig at. Ik laat hem maar doen. Hoe minder aandacht ik eraan besteed, hoe sneller op het zal overgaan? Of juist niet? We zullen wel zien.

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 08 jan 2006, 16:15

amai Sete is vermoeiend de voorbije dagen.

Verlatingsangst tot en met...pff hij kan amper nog een moment allleen zijn. Dat ziekenhuis heeft er op dat gebied neit beter op gedaan. Ongerust ben ik nog wel want tja hiij heeft soms de neiging nog om te hoesten tot overgeven toe maar houd wel alles binnen en dat midden in de nacht!
Pfff...ik geniet wel van mijn klein ventje maar ben nu momenteel wel uitgeput omdat hij tja aandacht vraagt

Kruipen gaat hier ook steeds vlotter en vlotter. Hij sleepte meer in begin maar nu begint ie stilaan zijn knieen te gebruiken! Ook klappen in de handjes vind ie leuk om te doen he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 10 jan 2006, 13:06

Verlatingsangst kan idd heel vermoeiend zijn. De ene moment kan Amelie heel braaf alleen zitten spelen, andere keren mag mama niet weggaan, of ze komt me, met heel veel drama en verdriet, achternagekropen. Tja dan kan je niks anders doen, dan haar een hele dikke knuffel geven he :) , zo zielig doet ze dan...

Het 4e tandjes is er trouwens door sinds dit weekend, hier heeft ze geen last van gehad, toch niet dat ik gemerkt heb. Oef. Jaja, al een heel gebitje he :)

Ook hier ben ik eens benieuwd hoe de combinatie peuter en borstvoeding bij broertje of zusje gaat verlopen. In het begin hing Amelie bijna constant aan mijn borst :? , ze had een uur nodig om te eten, en na een uur was ze soms al weer daar. Maar als je dan al een peutertje hebt rondlopen, is dat minder haalbaar, lijkt me. Nu ja, we zullen dan wel zien hoe het gaat ...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 11 jan 2006, 10:34

Net terug van Kind en gezin. Ons spruitinneke weegt 8kg920 en is 69 cm lang. Is goed.
Dokter zag wel dat haar oor ontstoken was, pff, alweer, ze heeft daar net antibiotica voor ingepakt. Ze is blijkbaar gevoelig voor oorontstekingen, dokter sprak al van evt buisjes als ze het veel ging krijgen :cry: Seffes naar huisdokter...
Maar ze doet het prima, ze kan alles wat ze moet kunnen
En ze is vrolijk niet te merken dat ze ziek is, ze heeft ook geen koorts,...
veel te vrolijk he :) heeft ze van de mama
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 11 jan 2006, 14:00

Lap, Liyah heeft het ook te pakken (verlatingsangst)
ze weende vanmorgen tranen met tuiten in de kribbe, terwijl ze anders zo graag gaat :cry:
Mijn moederhartje brak in duizend stukjes ...

Oei, da's vervelend dat Amelie zo snel alweer terug een oorontsteking heeft. Hoe werkt dat eigenlijk juist, die buisjes?

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 12 jan 2006, 13:36

Blijkbaar was de oorontsteking van vorige keer niet helemaal genezen...dus nu krijgt ze oor- en neusdruppeltjes.

Hoe die buisjes precies werken, weet ik ook niet, maar dit is wat ik van de uitleg begrepen heb: bij sommige kindjes is de verbinding tussen oor en neus vrij nauw, waardoor ze gevoelig zijn aan oorontstekingen, als ze daar dan een buisje in steken, zouden ze er geen of minder last van hebben. Als je zo eens rondhoort, zijn er blijkbaar veel die dat toch wel hebben. Maar we zullen wel zien, voorlopig toch nog geen sprake van buisjes, moest ze nu én volgende maand én de maand daarop én ..., dan kan dat beslist worden. Maar daar zijn we nog niet he.

Ik kan goed begrijpen dat je moederhartje pijn deed, als je je kind zo wenend moet achterlaten :cry:

Hoeveel dutjes doen jullie kleintjes nog? Amelie slaapt tegenwoordig meer en meer enkel nog in de namiddag, terwijl ze tot kort toch ook behoefte had aan een dutje in de voormiddag; Als ze enkel in de namiddag slaapt, slaapt ze wel langer aan 1 stuk, kan ik meer doen (of kom ik hier tetteren :oops: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 12 jan 2006, 14:21

Fozke, hopelijk is het nu gedaan met die oorontstekingen, gelukkig had Amelie er zelf geen last van.

Liyah slaapt enorm veel op een dag: in de vm is ze wakker van 7 tot 9 uur, daarna slaapt ze tot half twaalf
dan eten, daarna weer bedje in (ze legt haar hoofdje op het tafelblad van vermoeidheid!). Soms slaapt ze dan in de namiddag zelfs tot 18 uur.
Daarna uit bed, fruitpapje.
Als ze maar geslapen heeft tot half vier/vier uur gaat ze na haar fruitpap weer haar bedje in, tot halfzes.
Dan blijft ze op tot 8 uur, waarna ze haar bedje weer induikt, om te dromen tot 7 uur de volgende ochtend. Straf he!

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 12 jan 2006, 15:56

:shock: zij slaapt echt wel veel, amai.

Amelie is nooit echt een slaperke geweest, overdag. Als ze 3 uurtjes slaapt, is dat al veel. Maar ze slaapt 's nachts dan ook wel heel goed, van 20 tot 8u30, en de nachtrust is toch belangrijk he (zeker voor zo'n slaapkopke als ik :lol: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 12 jan 2006, 16:38

ja, Liyah slaapt heel veel. Casper lijkt meer op zijn mama, die heeft niet zoveel slaap nodig.
Maar omgekeerd: ga met Casper in de buggy wandelen en hij valt in slaap, terwijl Liyah zit te koekeloeren en rond te kijken en niet WIL gaan slapen ... :roll:

Toch koddig he die kindjes
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 12 jan 2006, 21:24

Ja elk kindje is anders...ons amelie wil alleen in een bed slapen, dus ook niet in de buggy ofzo. Dus als we in de nm eens ergens naar toe willen, zal ze ook niet in de buggy slapen, wat soms wel vervelend is...Maar ja, we laten haar meestal eers haar dutje doen, maar dan is de dag al weer zo goed als om he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 12 jan 2006, 21:28

hier ook zo eentje. Alleen maar in bedje slapen!

tegen een uur of 22.00u gaat ie slapen en dan is ie wakker om 8.00u en leg ik hem er nog even in watn hij knuffelt dan nog te fel met zijn deken. DAn is hij wakker om 10.00u en dan gaat ie smiddags slapen tegen 14.00u en slaapt tot een uur of 16.00....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 20 jan 2006, 14:02

kiekeboe!!

Liyah heeft al meteen ondervonden dat er gevaren verbonden zijn aan kruipen en zich rechttrekken: pats op haar lip gevallen :cry:
Voor de rest blijft ze haar lieve, engelachtige zelf

vraagje: eten jullie kindjes al brood(korstjes)? Ik ben daar met Liyah mee begonnen, maar omdat ze nog geen tandjes heeft en dus niet kan kauwen op de stukjes die afbreken verslikt ze zich nogal gemakkelijk. Moet ik nu doorzetten of beter nog even wachten?

groetjes

b
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 20 jan 2006, 20:33

Amelie eet broodkorstjes. En ze at dat ook al toen ze nog geen tandjes had, maar ze verslikte zich niet echt. Ik zou het af en toe eens proberen, maar als je echt ongerust bent, kun je toch ook nog even afwachten.

Ik had er eens geplette banaan op gedaan, op een boterham, ik dacht dat ze dat wel leuk zou vinden ipv altijd zo een droge boterham. Maar nee, die zwierde de grond op. Alleen droog brood wil ze :lol:

En volgens mij is ze nog steeds niet verlost van haar oorontsteking, nu had ze terug koorts :( En ze grijpt soms nog naar haar oortjes, dus we zullen maandag nog maar eens terug naar de dokter gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 23 jan 2006, 14:54

ik heb het dit weekend nog eens geprobeerd, maar ze propt telkens weer meteen het hele stuk in haar mondje. Dat wordt dan zo'n pap die aan haar verhemelte kleeft, en als die in haar keel zakt begint ze zo te worgen. Brrrr. Tot nu toe heeft ze het gelukkig wel altijd zelf kunnen uitspuwen, oef!
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 23 jan 2006, 15:36

Klinkt idd wel eng. Als Amelie een groot stuk in ene keer in haar mondje propt, haal ik dat er al terug uit...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 23 jan 2006, 15:39

hihi hier ook hetzelfde hoor....

MAar ik ben de laatste tijd zo uitgeput omdat hij zo aanhankelijk is he. Je draait je al maar om of meneer begint ene potje te zagen..pfff veel tijd voor mezelf heb ik niet...

Tja vandaag even tot zolang het nog duurt want Sete slaapt nu al 2.5u dus zal niet lang meer duren...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 23 jan 2006, 20:51

Amelie heeft zo ook van die dagen en die zijn idd heel vermoeiend. Als ik me verder dan 2 m van haar durf te begeven, is het verdriet. Tja zo krijg je idd niet veel gedaan he. Hopelijk duurt het niet te lang ginder. Misschien nog de nawerking van het ziek zijn?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 24 jan 2006, 10:08

of de leeftijd? Want Liyah heeft het ook.
Ik dank de uitvinder van het park op mijn blote knietjes, want nu kan ik haar daarin zetten terwijl ik mijn huishouden doe. Zolang ze me ziet is het goed, verdwijn ik uit het zicht dan begint ze echt hartverscheurend te huilen.

De builenzalf hebben we hier ook herontdekt, amai! Met al dat optrekken en oefenen om vooruit te kruipen is ze al drie keer gevallen. :cry:
Ze kan zich nu wel al van buiklig terug in zit zetten, jeeeeej! :D

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 jan 2006, 09:24

Ja het is idd ook wel wat de leeftijd.
Om half 11 moeten we weer bij de dokter zijn, controle van haar oortjes. Ik hoop zo dat ze genezen zijn, want dat sleept nu al langer als een maand aan.
En ik wil nog eens gaan zwemmen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 jan 2006, 11:05

oef, Amelie haar oortjes zijn genezen.

Ze is wel terug een tandje aan het krijgen, dus dat verklaart waarschijnlijk de moeilijke nachten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”