Waar zijn de aprilmama's?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 20 okt 2005, 16:44

hey marita!

het is eigenlijk dankzij de reclame voor jullie openforumdag dat ik jullie heb teruggevonden!!

en ikke blij :D

ik heb ondertussen een fotootje van mijn kapoenen als mijn avatar gezet

ik ga nu naar huis (ben op mijn werk :oops: )
maar probeer vanavond zeker nog eens te komen piepen!!

ciao

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 17:49

hihi ik ben al weeral terug...Sete weer verschoond en fruitpapje gegeven he!

Inderdaad een kleintje maar toch ook best een fijntje. Mooie foto...ik ga zo meteen deze avatar van mij ook even vervangen heb net nieuwe foto's getrokken!

Wel leuk dat ik zo al eens met andere mama's kan vergelijken...goed MArita dat je reclame hebt gemaakt...

Mensen die de weg kwijt geraakt zijn ,hebben hem zo terug gevonden.

Mooie foto...hihi lief kindje

Sete zijn naam komt van de motorsport. Is een motorrijder die Sete Gibernau heet en wij zijn daar beetje fan van en wij wilde die naam...was in begin wel twijfelachtig want tja wat gaan de mensen er van zeggen en maken maar de knoop was snel doorgehakt!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 20 okt 2005, 18:03

Boekenwurmpje schreef:hey marita!

het is eigenlijk dankzij de reclame voor jullie openforumdag dat ik jullie heb teruggevonden!!

en ikke blij :D

ik heb ondertussen een fotootje van mijn kapoenen als mijn avatar gezet

ik ga nu naar huis (ben op mijn werk :oops: )
maar probeer vanavond zeker nog eens te komen piepen!!

ciao

B
Plaats je ons nu in je favorieten dan kan je ons nooit meer vergeten en dan kan je af en toe met ons komen praten :D
Mooie kindjes heb jij :D

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 20 okt 2005, 19:27

Hey,

bedankt voor de complimentjes over mijn kindjes :)

Ik vind Sete echt een heel mooie naam! Wij waren voor Liyah ook zo bang voor de reacties (je spreekt het uit "liejaah"), maar uiteindelijk viel dat heel goed mee.
Liyah is ook genoemd naar een beroemd persoon: Aaliyah

nog meer overeenkomsten dus :)

Marita, hihi, het babyforum stond in mijn favorieten, maar de pc was gecrasht en daardoor was ik veel kwijt
dankzij een oproep voor deze site op "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is" vond ik jullie weer terug!!

Ik vind het heel leuk om te kunnen vergelijken met kindjes die even oud zijn als Liyah. iemand uit onze kenissenkring is 7 dagen na mij bevallen, als wij mekaar tegenkomen doen we niets anders dan over onze dochters babbelen :lol:

Ik ga nog even de andere forums hier afschuimen!

groetjes!!

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 19:35

als ik goed reken dan is je kindje van 11 april?

Zit je kindje al in de eetstoel?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 20 okt 2005, 19:59

ja, ze is van 11 april, goed gerekend!!

Ze zit nog niet in de eetstoel
Ik geef ze nog zo lang mogelijk nog in de relax (babybjorn) te eten, want de oudste zit ook nog in zo'n triptrap, en twee zo'n stoelen in de keuken = dan staat de keuken vol :(

zit Sete wel al in de eetstoel?
ben je al begonnen met vlees en vis enzo bij de groentjes te doen? ik heb er precies wat schrik voor, ze eet nu eindelijk goed haar groentjes op ...

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 20:14

ik ben ermee begonnen maar hij was ook al iets ouder. enthousiast is het ook niet in vergelijking met fruitpap...

maar sete zit soms al mee in trip trap ja maar niet heel lang
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 okt 2005, 08:36

ik ga er dit weekend eens mee beginnen denk ik

ik hoop dat ze het lust, want ze is een echt pietje-precies waar het haar eten betreft. De oudste (2,5) daarentegen is een echte alleseter, die lust zelfs mosselen! :lol:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 13:39

Sete lust ook alles maar nu zie je bij verschillende smaken zijn mond eens veranderen.

Dat had hij vroeger zo niet maar nu begint hij echt die verschillende texturen te kennen en dat zie je dan zo aan zijn gezicht...

En hij heeft vannacht doorgeslapen :D
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 okt 2005, 15:10

hey cool, dus je hebt eens een keer flink kunnen uitrusten ... of lag je wakker te wachten of hij ook zou wakker worden? :wink:

Liyah trekt elke keer de eerste happen een heel vies gezicht, maar daarna gaat het schuurtje al open als ze de lepel nog maar in haar richting ziet komen. (de laatste 2 weken toch, daarvoor wou ze niks weten van vaste voeding)

Ben jij al terug aan het werk? Of kan je nog even lekker van je kleine spruit genieten?
Ik ben jammer genoeg terug moeten gaan werken toen Liyah net geen 5 maand oud was :cry:

maar allez, nog eventjes en het is weeral weekend = lekker veel quality time met mijn twee kapoenen!!
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 15:31

ik ben ook terug aan het werk maar ben ander werk aan het zoeken omdat het niet te combineren valt...

Nu heb ik een week verlof en ga ik ook extra genieten van het gezin want heb ze precies zo een beetje gemist...

MAar ik heb best goed geslapen alhoewel...ik lag er pas na 0.00u in en dan moest ik om 6.30 al opstaan en ben wel als een blok in slaap gevallen hoor...heeft me goed gedaan alhoewel zo vroeg opstaan pijn deed
maar eens ik er in was gevlogen op werk werd ik al snel klaarwakker
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 24 okt 2005, 09:17

Ik ben na de geboorte van Casper ook ander werk gaan zoeken omdat het niet te combineren was.
Nu werk ik nog steeds fulltime maar met glijdende uren, en veel dichter bij huis.
Ik heb er wel zes dagen verlof per jaar voor moeten inleveren ...
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 okt 2005, 12:29

ach ja beter zo dan je kind amper zien of zo he...

Ik hoop dat ik nu mijn werk heb gevonden...het zou maar een 10minuten wandelen zijn en dan kan ik zelfs sparen op de auto...het is in een supermarkt maar het heeft toch best wat voordelen...

hopelijk word dit iets want anders word ik nog depri denk gewoon omdat het je zo breekt als ze je nergens aannemen :cry:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 26 okt 2005, 15:13

ja, werk vinden is niet makkelijk he, je voelt het goed dat het met de economie niet goed gaat
ik heb negen maanden gezocht naar ander werk (had toen wel al een job, dus ik kon kieskeurig zijn)
en toen ik hier net begon te werken raakte ik toch wel zwanger zeker!
ik was zo bang om mijn job kwijt te zijn, gelukkig heb ik een goeie baas!!
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 11:31

pfff

binnen 2 weken loopt mijn oude job af en ik heb nog steeds geen werk.
Ik ben nu wel een beetje bang dat we niet gaan rondkomen en dan net die feestdagen nog eens erbij... :cry:

Sete is hier ontzettend veel moeite aan het doen om te leren kruipen en kan al een beentje vooruit zetten maar verder lukt het hem nog niet.
Ook duwt hij zich soms zo ver af dat hij haast naar een zithouding gaat...ben zo benieuwd wanneer hij ermee weg is.

MAar nog geen tandjes alhoewel hij weeral een kenmerk meer heeft om tandjes te krijgen. Hij was gisteren aan het eten en hij was precies aan het eten als een koe...wel schattig om te zien.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 31 okt 2005, 11:27

Ja, in deze periode van het jaar zonder werk zitten is niet leuk he :(

Amai, Sete maakt zich al klaar om te beginnen kruipen!
Liyah leert eerst zitten nu. Als ze op baar buik ligt richt ze zich wel op op haar armen en draait zo rond, maar haar poep in de lucht steken is er nog niet bij.
Casper was heel laat met tandjes krijgen (11 maand), dus ik zit er bij Liyah ook niet meteen op te wachten :)

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 31 okt 2005, 12:14

jaja...het zo zelfstandig gaan zitten doet hem ook nog niet.

Hij kan wel alleen zitten zonder steun maar begint nu ook zijn been zo te plaatsen om naar zithouding te gaan.

Hij leert graag veel dingen tegelijk precies als ik hem zo bezig zie...

nu is hij verkouden en ligt ie uitgeteld in zijn park te slapen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 02 nov 2005, 12:11

Ai jammer!

Liyah heeft ook een gemeen hoestje, maar ze trekt er zich niet te veel van aan. Die kleine meid is bijna altijd opgewekt en blij, als ze eens een mindere dag heeft kijken we daar echt van op.

Gisteren zijn we met de kids naar Plopsaland geweest, keitof! En Liyah is de hele dag braaf geweest, die heeft geen kik gegeven :)
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 nov 2005, 12:58

amai zo klein...was het niet te koud?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 03 nov 2005, 10:43

het weer viel redelijk mee.
Af en toe een serieuse plensbui, dan gingen we even binnen schuilen.
Liyah had het eigenlijk het warmst, die lag lekker in de voetenzak in de buggy. Er was nog een andere babietje mee, die is pas 3 maand oud, en had het ook prim naar zijn zin. :)
het viel dus eigenlijk heel goed mee, al was er wel redelijk veel volk, en leg aan een kleuter maar eens uit dat hij zijn beurt moet afwachten he :wink:

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 08 nov 2005, 22:40

zo hier ben ik nog eens...

een drukke werkweek deze week maar volgende week zijn het mijn laatste dagen want ben ander werk aan het zoeken. Valt dat me even dik tegen..ach ja

Sete kan sinds 3 november kruipen...ongelooflijk gewoon en is moeite aan het doen om van lighouding naar zithouding te geraken.

Alles verloopt hier beter en beter alhoewel ik het beter niet te hard uitspreek want anders loopt het hier allemaal weer mis. We hebben een beetje met zijn uren gespeeld waardoor hij later zijn fles krijgt...21.00u ipv van 20.00 en zo zijn zijn nachten toch beter qua doorslapen.

Het is zo zoeken...maar ben benieuwd...eind deze maand moeten we nog eens terug gaan wegen en meten. Spannend

En hoe is het bij jou?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 12 nov 2005, 21:48

Hey,

met de kleine meid is alles nog steeds okidoki. Ze eet nu echt goed, zowel groente als fruitpap. Ze krijgt nog 2 bv per dag, + een flesje.
Ze is wel wat verkouden, en ronkt zo een beetje.

Hopelijk vind je snel terug werk. Indien niet: profiteer ervan om even je batterijen op te laden.
Ik ben nu twee maanden terug aan het werk, en zo moe! Het is ook superdruk op het werk. Ik snak naar vakantie, maar heb pas verlof tussen Kerst en Nieuwjaar. Nog even op mijn tanden bijten dus!

Heeft Sete al tandjes? Liyah nog niet. Casper was ook heel laat met tanden krijgen, misschien Liyah ook?

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 14 nov 2005, 23:16

Hier nog geen tandjes te zien maa rhij steekt wel telkens zijn duim in zijn mond.

Krijgt je dochter veel pap? hoeveel cc?

Sete drinkt enkele ochtend en avond nog een fles van 230cc.

Eind november moeten we terug wegen en meten maar veel komt hij neit bij maar groeien wel. En hij kan zich voortbewegen...kruipen is het neit echt maar ja!

En gek doen daar is ie gek op he...zelfs al is hij moe dan kan er nog een lachje af!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 15 nov 2005, 13:55

Ze drinkt 's morgens en 'savonds nog Bv en rond 18 uur een klein flesje (100 à 120 ml) pap.

Gisteren ben ik met haar naar de dokter moeten gaan: snipverkouden. Door haar verstopte neusje eet ze minder goed, en hoesten! :shock:

Hopelijk is ze snel weer beter!

en met Sete alles ok? zo flink dat hij al bijna kan kruipen!!

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 nov 2005, 13:56

Hey

Sete word al vlotter en vlotter in zijn kruipen. Het is eerder wat slepen dat ie doet maar hij raakt de living al door.

Zijn eetlust tegenwoordig is ook niet wat het geweest is. Misschien dat er tandjes aan zitten te komen. We zullen zien want ik heb gehoord dat het tandvlees harder worden naar mate het kind ouder is en dat het meer pijn doet om tandjes te krijgen. Dus je kan je al voorstellen dat ik me ongerust maak...

Binnen een goede week moeten we hem nog eens gaan laten wegen en meten...zeer nieuwsgierig.

Hoe stelt jou groot boeleke het?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 nov 2005, 09:31

Het is inderdaad zo dat het tandvlees harder wordt naarmate het kindje ouder wordt. Casper kreeg zijn eerste tandjes pas rond zijn 1ste verjardag, en hij heeft er 3 weken van afgezien! Ik hoop dus dat Liyah sneller is met tandjes krijgen

Liyah begint stabieler te zitten. Op haar buikje draait ze zich alle kanten op, maar tijgeren of kruipen is er nog niet bij. Haar verkoudheid is beter (haar neusje is niet meer verstopt), maar ze blijft wel hoesten.

Ze heeft me dit weekend een zuigplek gezet :oops: Op mijn kin dan nog, waar iedereen het kan zien...

Sete is echt al een flink ventje hoor, dat hij al zo goed kruipt.
Weet jij of je bij Kind en Gezin ook kan gaan gewoon om te wegen en te meten (zonder bij de KA te passeren)? Want ik moet met Liyah pas terug gaan in december, en zou graag nu al weten hoeveel ze weegt/meet.


Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 nov 2005, 10:17

ik ben bij ons op kind en gezin altijd welkom om te komen wegen en meten. Da tis vrijblijvend ja
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 nov 2005, 14:29

Boekenwurmpje, ik heb een paar weken terug ook een zuikplek gehad van Milan, op mijn lip. Het was zo erg dat ze zwart zag! En ik maar uitleggen dat het van Milan was... :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 nov 2005, 14:12

En wanneer moet je naar kind en gezin of ben je al geweest?

Ik moet normaal dinsdag maar kan niet wegens werken...ben benieuwd wanneer ik dan zou kunnen komen want ben al zo nieuwsgierig naar zijn gewicht.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 28 nov 2005, 11:12

ik ga al sinds de huisbezoeken niet meer naar K&G, omdat ik niet overeenkom met de KA die ze daar hebben.
Ik ga dus voor alle inentingen en controles bij een KA hier in de buurt.
Maar ik wou eigenlijk gewoon weten hoeveel ze weegt en meet.
Ik zal eens bellen naar het consultatiebureau om te vragen wanneer ik kan langskomen.

Liyah kan nu al heel stevig zitten, en begint aanstalten te maken om te kruipen. Ze is wel van de ene op de andere dag enorm eenkennig geworden. Als ik mijn gezicht nog maar van haar wegkeer begint ze al hartverscheurend te huilen! :shock:


Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”