Februari: tweede kindje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58
Februari: tweede kindje

Bericht door Tine » 12 jun 2004, 22:54

Ik ben uitgeteld voor 2 februari en als ik die dag beval zal mijn dochtertje Kjelle 9 maanden en 3 weken oud (of jong) zijn. Vroeger bevallen zit er ook in. Hopelijk is het niet voor 2004. Ik denk niet dat de kinderen het fijn zullen vinden om in dezelfde klas te zitten.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 aug 2004, 17:53

En Tine,

Lukt het zo'n beetje? Het is toch niet te vermoeiend voor jou hé, zo'n klein meisje in huis en terug zwanger?? Geniet maar van je kleine meid en van je baby'tje.. En om ze in dezelfde klas te hebben, dan zou je een dikke maand vroeger moeten bevallen.. Dus rust maar goed en doe het allemaal maar lekker op je gemak :wink: ! Jij en je kindjes zijn nu het belangrijkste!

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 25 feb 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 15 aug 2004, 22:59

Dag Dagmar :D ik vind het heel fijn dat je nog aan mij denkt :D
Ik neem het heel rustig, geen stress of niets, gewoon altijd thuis.
Ik ben nu 15 weken zwanger en Kjelle is 4 maanden oud. Die vermoeidheid van het begin van de zwangerschap is nu voorbij. Toen ik pas zwanger was van Kjelle viel ik ook regelmatig om 8h 's avonds in slaap voor de T.V. en nu had ik dat ook.
Kjelle slaapt nu gewoonlijk van 22h tot 6h (soms 5h, soms 7h) Na die eerste voeding leg ik ze nog terug in haar bedje en ga ik dikwijls ook nog wat slapen en soms doe ik een middagdutje samen met haar. Op die manier blijf ik helemaal fit en verder moet er niets. Als ik een dag moe ben doe ik het rustig aan. Poetsen kan devolgende dag ook nog.
Ik heb de vorige zwangerschap moeten rusten om niet te vroeg te bevallen en ik had ook in het ziekenhuis gelegen met een baxter met weeënremmers en daarna heb ik pilletjes moeten nemen. De gynaecoloog zegt dus dat de kans heel groot is dat ik deze keer te vroeg beval als ik niet rust en daarom heb ik dan ook de hele zwangerschap ziekenverlof gekregen. Verder zegt hij dat ik een vlotte bevalling zal hebben en dat ik veel last van naweeën zal hebben. Ik ben benieuwd of dat waar is.
2 Kleine kinderen, dat zal wel druk zijn, dus ik ben al aan het denken om dan tijdskrediet te nemen.
We zullen nu zeker zorgen dat er nooit een derde kindje komt en zeker niet zo snel. We laten ons nooit meer verrassen.

Elli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 17:28

Bericht door Elli » 11 sep 2004, 21:45

In eerste instantie, proficiat Tine!!
Maar doe maar heel erg rustig aan, want met nog zo'n kleine spruit in huis lijkt het me niet gemakkelijk om in het ziekenhuis te belanden en er aan de baxters te moeten!
Wij zijn overigens uitgerekend voor 17 februari, mijn dochtertje is dan 3 jaar en 4 maanden... alleen denk ik dus ook dat ik te vroeg zou kunnen bevallen. Vorige keer ben ik ook op 36 weken bevallen.
Ik hoop eerlijk dat het nu nog even langer blijft zitten!
Elli, Contactmoeder vzw borstvoeding - Moedergroepen elke 2e donderdag van de maand te Mechelen
www.vzwborstvoeding.be
Afbeelding

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 21 okt 2004, 17:16

Dagmar :D Ik vond het heel fijn dat ik een privébericht van jou gekregen heb :D Ik ben blij dat jij nog aan mij denkt :D
Met ons gaat alles goed :D Kjelle is nu ruim 6 maanden oud en die slaapt niet meer zoveel overdag (gelukkig slaapt ze 's nachts door). Ik ben dus vrij veel bezig met haar en als ze slaapt dan zorg ik aan een rustig tempo voor mijn huishouden. Op deze manier is dat echt goed te doen :D
Ik zal tot het einde wel rustig aan doen, daar heb ik ook ziekenverlof voor gekregen. Ik hoop dat ik deze keer niet in het ziekenhuis moet gaan liggen, maar ik doe er alles voor deze keer.
Bij de gynaecoloog krijg ik elke keer goed nieuws. De hals is nog altijd gesloten (gelukkig maar, want ik ben nog maar 25 weken zwanger) en de baby groeit goed :D En deze keer is het een zoontje :D Daar ben ik wel blij mee. Daarna is het definitief gedaan.
Elli, ook proficiat aan jou :D


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2004, 18:35

Hoi Tine,

Fijn dat alles zo vlot verloopt met Kjelle en dat je er nu een zoontje bij krijgt, dan heb je er eentje van elk!!! Hou ons maar op de hoogte, want ik denk regelmatig aan jullie!!!

Groetjes..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 25 feb 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 16 jan 2005, 19:44

Dagmar, ik was heel blij met jou privébericht en verder heb ik deze week nog een mail gekregen om vanavond naar hier te komen, dus combineer ik de 2. Ik denk wel dat ik een beetje te vroeg ben.

Ik ben nog altijd zwanger, nu 37,5 week. De hele zwangerschap ben ik bang geweest dat ik opnieuw naar het ziekenhuis moest, dus ben ik echt heel voorzichtig geweest. Daardoor zijn er dus geen problemen geweest. Mijn gynaecoloog is er nog altijd van overtuigd dat als ik was gaan werken dat ik een klein prematuurtje zou gehad hebben.
Kjelle is nu 9,5 maand oud (of jong). Die moet ik dus nog altijd dragen en met mijn dikke buik is dat nu soms wel moeilijk. De laatste weken krijg ik weeën als ik een beetje met haar rondloop en ze is nog te klein om dat te begrijpen. Ze steekt haar armpjes uit als ze wil gepakt worden. Ik neem ze wel, maar ga dan zitten.
Deze week had ik al 2 cm ontsluiting. Ik heb het gevoel dat het nu voor heel snel zal zijn. Vandaag heb ik Kjelle naar mijn moeder gebracht en die blijft daar tot ik terug ben uit het ziekenhuis. Ik mis ze nu al.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 16 jan 2005, 23:16

Veel succes met de bevalling, jij komt nog net voor ons dan.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 jan 2005, 23:19

hallo Tine


Hou ons een beetje op de hoogte he!!
Ik ben nieuwsgierig!!! :oops:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 feb 2005, 11:58

Kjelle heeft een broertje, SEPPE. Tine zal haar verhaal nog wel eens komen doen als ze tijd heeft!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:18

hier ben ik dus en ik combineer het met forumdag.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:21

Dagmar schreef:En Tine,

Lukt het zo'n beetje? Het is toch niet te vermoeiend voor jou hé, zo'n klein meisje in huis en terug zwanger?? Geniet maar van je kleine meid en van je baby'tje.. En om ze in dezelfde klas te hebben, dan zou je een dikke maand vroeger moeten bevallen.. Dus rust maar goed en doe het allemaal maar lekker op je gemak :wink: ! Jij en je kindjes zijn nu het belangrijkste!

Dagmar..
het was dus niet voor 2004. Ze zullen dus niet in dezelfde klas zitten. Ik heb het de hele zwangerschap rustig gedaan en ik ben dus heel ver geraakt.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:24

Elli schreef:In eerste instantie, proficiat Tine!!
Maar doe maar heel erg rustig aan, want met nog zo'n kleine spruit in huis lijkt het me niet gemakkelijk om in het ziekenhuis te belanden en er aan de baxters te moeten!
Wij zijn overigens uitgerekend voor 17 februari, mijn dochtertje is dan 3 jaar en 4 maanden... alleen denk ik dus ook dat ik te vroeg zou kunnen bevallen. Vorige keer ben ik ook op 36 weken bevallen.
Ik hoop eerlijk dat het nu nog even langer blijft zitten!
Dag Elli,
ben jij ondertussen bevallen?

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:26

Dagmar schreef:Hoi Tine,

Fijn dat alles zo vlot verloopt met Kjelle en dat je er nu een zoontje bij krijgt, dan heb je er eentje van elk!!! Hou ons maar op de hoogte, want ik denk regelmatig aan jullie!!!

Groetjes..
dat vind ik zo lief van jou Dagmar en daar ben ik heel blij mee.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:32

Tine schreef:Dagmar, ik was heel blij met jou privébericht en verder heb ik deze week nog een mail gekregen om vanavond naar hier te komen, dus combineer ik de 2. Ik denk wel dat ik een beetje te vroeg ben.

Ik ben nog altijd zwanger, nu 37,5 week. De hele zwangerschap ben ik bang geweest dat ik opnieuw naar het ziekenhuis moest, dus ben ik echt heel voorzichtig geweest. Daardoor zijn er dus geen problemen geweest. Mijn gynaecoloog is er nog altijd van overtuigd dat als ik was gaan werken dat ik een klein prematuurtje zou gehad hebben.
Kjelle is nu 9,5 maand oud (of jong). Die moet ik dus nog altijd dragen en met mijn dikke buik is dat nu soms wel moeilijk. De laatste weken krijg ik weeën als ik een beetje met haar rondloop en ze is nog te klein om dat te begrijpen. Ze steekt haar armpjes uit als ze wil gepakt worden. Ik neem ze wel, maar ga dan zitten.
Deze week had ik al 2 cm ontsluiting. Ik heb het gevoel dat het nu voor heel snel zal zijn. Vandaag heb ik Kjelle naar mijn moeder gebracht en die blijft daar tot ik terug ben uit het ziekenhuis. Ik mis ze nu al.
Die volgende dagen heb ik mijn dochtertje nog erger gemist. Woensdagvoormiddag ben ik naar de gynaecoloog gegaan en toen had ik al 3 cm. ontsluiting. De gynaecoloog heeft toen voorgesteld om het in te leiden en om Kjelle dan zo snel mogelijk thuis te hebben heb ik dat wel gewild. Hij heeft toen al de vliezen losgemaakt en ik ben 's avonds na het werk van mijn man mogen binnengaan.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:41

ik dacht toen eigenlijk dat een inleiding heel veel erger was dan een gewone bevalling, maar nu weet ik beter en toen deed ik het voor Kjelle.
Mijne lieve echtgenoot heeft 's avonds eerst nog op zijn gemak geëten en gedouched en dan pas zijn we vertrokken. Ik had die dag wel af en toe iets gevoeld, maar dat was goed te verdragen.
Ik had al 5 cm. ontsluiting toen we in het ziekenhuis aankwamen.
De gynaecoloog is zelf gekomen om de vliezen te breken en hij is niet meer weggegaan. Het schijnt dat ik 1 keer heel hard gegild heb en toen zijn de gynaecoloog en de vroedvrouw binnen komen lopen en de gynaecoloog had nog juist de tijd om Seppe te nemen.
Hij woog 3kg860 en was 52 cm. (iets heel anders als verwacht)
Ik had een klein scheurtje, maar daar heb ik weinig last van gehad.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 07:46

waar ik wel last van gehad heb dat zijn de naweeën. Dat heeft enorm veel pijn gedaan, vooral tijdens het voeden.
Dafalgan en Cataflam dat hielp gewoon niet. De tweede nacht had de vroedvrouw medelijden met mij en heeft mij een spuitje gegeven. Hetzelfde als ze aan de mama's met een keizersnede geven. Dat heeft geholpen en daarmee heb ik kunnen slapen.
Voor de rest is alles vlot verlopen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 feb 2005, 07:58

Een hele dikke proficiat met Seppe!!! En nu.. Op naar de volgende :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

reactie van Kjelle

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:03

ze is heel nieuwsgierig en komt altijd kijken. Ze kan wel een beetje kruipen maar niet lopen. Ze is veel te klein om iets uit te leggen en wil bij mij zijn. Mijn moeder vindt dat ik ze verwen en dat ze jaloers is, maar ik vind het heel normaal dat ze bij mij wil zijn. Tot nu toe was ze ook altijd bij mij. Als ik borstvoeding geef zit ze er dus bij en in het begin had ik duidelijk door dat er iets was. Ik leg ze nu ook aan de borst, maar ze heeft tandjes en ze wist ook niet hoe ze dat moest doen. Ik geef nu aan haar met een tepelhoedje en dat lukt goed. Ik geef mijn 2 kindjes tegelijk de borst en dat gaat goed en iedereen is daar gelukkig mee. Seppe krijgt zonder tepelhoedje.
Ik herinner me dat ik dat de eerste keer zo moeilijk vond en dat ik handen te weinig had. Nu ben ik heel handig en heel snel. Ik heb altijd wel een hand vrij voor Kjelle als dat moet en als het heel echt moet dan steun ik Seppe zijn hoofdje met een relaxkussen en dan heb ik 2 hande vrij voor Kjelle.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

pamper, badje

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:06

De veiligste manier om Seppe een andere pamper aan te doen is in de zetel met Kjelle bij ons. Zijn badje geef ik als Kjelle slaapt.
Om voor Kjelle te zorgen kan ik Seppe in zijn wiegje leggen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 feb 2005, 08:10

Ja, dat zal wel een heel geregel zijn.. Maar nog even en dan kunnen ze samen in bad, lekker spatteren tegen elkaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

winkelen met 2 kindjes

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:10

in de auto in Maxi-Cosi en autostoel.
Dan doe ik mijn jas uit, een Tricotti doe ik aan, mijn jas doe ik terug aan. Ik zet Kjelle in een rugzakje en hang ze op mijn rug (en die is heel tevreden). Dan leg ik Seppe in de Tricotti en doe mijn jas weer toe. Seppe is daar ook heel gelukkig. En ik heb 2 handen vrij om te winkelen.
Soms sta ik zelf te kijken van mijn handigheid en vindingrijkheid.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

mijn rust

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:15

dat is iets anders.
Kjelle slaapt wel door, maar is vroeg wakker. Ze slaapt nog gewoonlijk 1 keer in de voormiddag en 1 keer in de namiddag.
Voor Seppe moet ik nog elke nacht enkele keren opstaan.
Overdag slapen ze niet altijd tegelijk, dus middagdutjes is voor mij vrij moeilijk. Ik profiteer er elke keer van als het uitkomt.

vraag maar wat je nog wil weten.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:20

Dagmar schreef:Een hele dikke proficiat met Seppe!!! En nu.. Op naar de volgende :wink:
goeimorgen Dagmar :D Dankjewel
Je bent het al aan het lezen.
Deze keer laten we ons niet meer hebben en zorgen we wel dat er dadelijk geen derde komt, maar we hebben nog niet voor een definitieve methode gekozen. Wie weet dat we over enkele jaren toch nog een derde willen.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:22

Dagmar schreef:Ja, dat zal wel een heel geregel zijn.. Maar nog even en dan kunnen ze samen in bad, lekker spatteren tegen elkaar!
dat zal wel fijn worden denk ik :D en dan zet ik mijn echtgenoot er ook maar bij :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 feb 2005, 08:34

Hey Tine,

En wanneer is Seppe juist geboren? Dan kan ik mijn lijstje met forumbaby's aanvullen!!!

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:38

woensdag 19 januari om 20h35.
en... ik ben een half uur later op mijn 2 voeten naar mijn kamer gewandeld :D

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:

Bericht door natasja » 28 feb 2005, 20:30

Tine, dat kon ik niet meer hoor, zelf naa rmijn kamer lopen. maar ik was dan ook verdoofd. te lat wel want ik heb heel de bevalling zeer goed gevoeld.

morgen of woensdag zal ik een test doen. als het positief is kan ik alvast met iemand praten die het ook meegemaakt heeft.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”