inlichtingen

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen
inlichtingen

Bericht door nathalievh » 08 mei 2007, 13:39

ik ben bijna een week overtijd. Deze avond ga ik in de plaatselijke delhaize of kruidvat een test halen.

Nu heb ik nog wat vragen. Stel de test is positief, dan zou ik zaterdag een afspraak maken bij de huisdokter om bloed te laten nemen (om heel zeker te zijn). Hoeveel tijd heb je dan om bij de gynea te gaan de eerste keer? Moet dit dan ook de week erop onmiddellijk?

dank bij voorbaat voor wat hulp :)
Groetjes
Nathalie


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 08 mei 2007, 14:05

ik ben de eerste keer naar de gynae gegaan toen ik ongeveer 7 weken zwanger was. Dat zou voor jou dan binnen een tweetal weken zijn als je testje positief is. Ik zal alleszins voor je meeduimen :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gyn

Bericht door Aicha » 08 mei 2007, 14:19

Wij zijn ook telkens tussen de +6e en 7e week bij de gyn geweest en da's trouwens ook het ideale moment om de eerste harttoontjes te horen!

veel succes!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 08 mei 2007, 14:29

ale kmoet mij dan toch opjagen...
morgenavond op mijn gemak den test doen.
En dan bellen naar de huisarts... (watn da moet zeker voor gynea)
en dan alsik van huisarts result heb, bellen voor afspraak met gynea

wat wordt de eerste keer gedaan bij gynea?
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gyn

Bericht door Aicha » 08 mei 2007, 14:36

nathalie,

Om naar de gyneacoloog te gaan heb je geen doorverwijzing nodig van de huisarts hoor! Je kan rechtstreeks een afspraak maken!

De eerste werd de vermoedelijke bevallingsdatum berekend aan de hand van je laatste maandstonden; nadien word doormiddel van een echo (bij ons gebeurd dit vaginaal tot aan 14 weken, maar is niet pijnlijk)nagegaan of het aantal zwangerschapsweken overeenkomt met de grootte van het vruchtje. Meestal hoor je dan ook al de harttoontjes.

De gyn zal jou ook waarschijnlijk een algemene zwangerschapsvitamiene voorschrijven en jou gewicht controleren .
Sommigen gyn's doen de eerste keer ook een borstonderzoek;

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 08 mei 2007, 14:37

en doen jullie dan eerst geen bloedonderzoek?
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bloedonderzoek

Bericht door Aicha » 08 mei 2007, 14:47

Ik heb steeds rond de 6e week getest (winkeltest ) en kreeg dan bij het eerste gyn bezoek een bloedtest! daarin wordt je hcg (zwangerschapshormoon) gemeten en wordt er ook nagegaan of je al dan niet immuun bent voor toxoplasmose.

Als je winkeltestje positief is ben je wel vrij zeker hoor dat je zwanger bent. Velen vragen een bloedtest aan bij de ha wanneer ze een sterk vermoeden van zwangerschap hebben maar het testje niet tekent.
Niet belet jou natuurlijk om toch bloed te laten prikken hé bij je HA!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 08 mei 2007, 15:00

Awel eigenlijk zou ik liefst onmiddellijk bij de gynea gaan. Gewoon voor het feit, ik heb dezelfde ha als mijn ouders. En ja een woord is rap gezegd he. Ale betrouw onze ha wel zenne, da hij niks zou zeggen, maja, kom,
Als de test positief is
zal ik bellen om volgende week vrijdag (dan hebben mijn man en ik een dagje verlof) bij de gynea te gaan. Ik kan dan aan de telefoon nog vragen he, of ik een bloedproef moet laten nemen bij de ha. zoja, dan bel ik nog naar de ha, om een afspraakhe zaterdagvoormiddag...
nadien word doormiddel van een echo (bij ons gebeurd dit vaginaal tot aan 14 weken, maar is niet pijnlijk)
dan moet je weer volledig omkleed zijn... pfff ik ben zo niet om me bij dokters te ontkleden, maja, ...

maja we zien wel he, wat de test geeft...
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

nathalie

Bericht door Aicha » 08 mei 2007, 15:19

je bent heus niet de enige hoor die het daar niet zo voor heeft! :wink:

Je moet enkel de onderkant ontkleden en vele vrouwen zorgen er dan ook voor dat ze iets aanhebben dat tot over de poep komt! :wink: Of als je een jurk of rok draagt hoef je enkel je onderbroek uit te doen, nog makkelijker!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 08 mei 2007, 17:00

Ik ben na mijn positieve 'doe-het-zelf-test' naar de huisarts geweest. Daar nog eens een testje gedaan + een bloedafname.
Ik ben dan pas op 12 weken naar de gyn geweest (ik kon vroeger gaan als ik dat echt wilde) en direct een (inwendige) echo gehad met heel mooie plaatjes om overal te kunnen pronken :D

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 mei 2007, 19:50

Ik ben van mijn eerste naar de huisarts gegaan. Dan diezelfde dag gebeld naar de gyn van keuze en zeggen dat je zwanger bent. Dan kan je binnen een paar weken gaan. Ik was toen 9 weken.

Van mijn tweede: thuistest en gebeld naar gyn. De eerste keer was ik 7 weken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 08 mei 2007, 21:33

Ik heb op 4 oktober een test gedaan die positief was. Ik was toen een week overtijd. 'k Heb direct gebeld naar de gyn en 'k mocht de 18e oktober gaan. Dus ja, ook zo rond de 7 weken hé.

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 09 mei 2007, 08:05

Ik ben onmiddelijk naar mijne gyne gegaan, ik was toen 4 weken. Ik was iets te vroeg, want op de echo zag hij nog niet veel. Hij heeft ook een bloedtest uitgevoerd en na 2weken mocht ik terug komen en dan zag je al een garnaaltje! Op 6 weken kan je al veel zien!! Ik moest een bewijs hebben voor mijn werk, daarom ben ik wel onmiddellijk naar de gyne gegaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 09 mei 2007, 09:17

De test was dus positief... dus een afspraak maken bij onze ha voor bloedproef en dan gaan we verder in onze nieuwe reis....

Ben wel blij dat ik tot heden nog geen kwaaltjes heb van misselijkheid ofzo. Hopelijk blijft dit zo. Het enige dat ik al een paar dagen heb is een stijve nek. Ja anders neem ik een voltaren of cataflam en is da op een dag gedaan, maja, nu kan ik er enkel spierzalf opwrijven en warm houden.

pfff... Zal het dan ook aan de ha eens vragen als ik daar dan toch ben, of hij niks kan geven da geen kwaad kan... want ja das nu ook nie ideaal he, ...
Groetjes
Nathalie

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 09 mei 2007, 09:25

Hier ook nog eens een dikke proficiat!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 09 mei 2007, 11:04

gefeliciteerd met je zwangerschap hé meiske :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 09 mei 2007, 11:40

proficiat en geniet vh zwanger :lol: zijn

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proficiat

Bericht door Aicha » 09 mei 2007, 11:48

Ook hier nog eens een dikke proficiat!!!!

Normaal gezien mag je wel dafalgan nemen zunne tegen de pijn! Kweetnie of dat jou kan helpen :wink:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 09 mei 2007, 11:53

alst nie over gaat ga ikdit ook bij de ha laten nazien.

Want mijn moeder is nogal een curieus iemand.. Dus kwil het zeker nog tot 3 maand geheim houden.

Moet je voor een bloedproef zwangerschap nuchter zijN? Anders ga ik op een avond gewoon eens opschuiven.
Ma kga hem vanvond of morgenavond bellen, onze ha, en zien wat hem zegt he...
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 09 mei 2007, 12:58

Proficiat Nathalie....de spanning is er nu af.
Geniet van je zwangerschap.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 09 mei 2007, 16:35

Nathalie,
Bij beide zwangerschappen hebben wij rechtstreeks bij de gyn een afspraak gemaakt, niet eerst langs de huisarts.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 14 mei 2007, 21:09

een hele dikke proficiat!! Ik zou zeggen, geniet ervan meid!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

vilo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2007, 15:59

8Dagen overtijd

Bericht door vilo » 14 jun 2007, 17:44

Leuk om te lezen van het verhaal van nathalie. Dat je zoiets leest, maakt een mens gelukkig! ik zelf dan, ik ben vandaag 8dagen overtijd en had na mijn eisprong steken links en recht gedurende 1-2dagen een week later kwam die pijn weer. en de dag dat ik ongestelt moest worden zo een trekkend gevoel. daarnet had ik dat weer, maar ging snel weer over. nu heb ik dat ik 4dagen overtijd was een goedkope test gedaan maar die was negatief. nu heb ik hier eentje liggen nen predictor. zou ik hem al doen of nog eventjes wachten? en is er kans dat het raak is? :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kans

Bericht door Aicha » 14 jun 2007, 18:43

Tuurlijk maak je nog kans!!!

Misschien was het toen nog te vroeg om te testen door een late eisprong of late bevruchting.
Kan natuurlijk ook zijn dat je niet ongesteld wordt door iets anders ook maar ik zou een zwangerschap zeker nog niet uitqsluiten en in jou plaats zou ik die test toch wel doen hoor :wink:

En als die nog negatief zou tekenen kun je eventueel je bloed laten controleren bij de huisarts en na een paar uur weet je het dan zeker hé. Er wordt gekeken of er HCG in je bloed zit en zoja....tja, dan ist prijs é.

Zal duimen!
laat ons snel iets weten hé :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vilo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2007, 15:59

Bericht door vilo » 14 jun 2007, 18:45

Ik heb net de test gedaan, en die was negatief :( het zal niets worden zeker? en als ik mijn regels achtereen heb, ben ik dan nog vruchtbaar en heb ik dan nog een eisprong? :?:


Plaats reactie

Terug naar “Ben ik wel zwanger ?”