zwanger?

Moderators:Welcome, Moderators

Bianca
zwanger?

Bericht door Bianca » 07 apr 2004, 11:15

Ik ben 16 jaar en mijn ouders gaan beiden werken en mijn vriendje
komt nu en...het was de eerste keer en zonder iets.
Wat moet ik nu doen? Ik durf het niet tegen mijn ouders zeggen.
Hoe weet ik of ik zwanger ben en hoe kan ik dat weg laten doen?


Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 07 apr 2004, 20:26

Bianca,
je kan en zwangerschapstest halen in de GB en die kost nog niet zo veel geen geld hoor.
maar van het te laten weg doen zou ik toch niet over denken hoor
ik weet wel jij bent nog heel jong.
je weet toch dat je enorm veel problemen kan krijgen met je lichaam als je een abortus laat plegen.
veel kan ik anders niet over zeggen hoor
hier heb ik gemengde gevoelens over.
maar ik denk wel dat je het tch zult moeten vertellen tegen je ouders hoor.
groetjes

katinka

Bericht door katinka » 27 mei 2004, 13:41

Wat je moet doen , is bij een dokter gaan en laat die eens bloed prikken, en hij zal je dan wel verder helpen. Een vriendin van mij had dat ook voor en dan krijg je één pilletje van de dokter en dan ben je niet meer zwanger. Hopelijk was het loos alarm en de dokter zal het niet aan je ouders vertellen als je hem dat in prive wilt zeggen. Groetjes

Bianca

Bericht door Bianca » 05 jun 2004, 13:04

Ik was dit eigenlijk al vergeten en nu kom ik eens nieuwsgierig op het forum lezen.

Ik heb het die dag tegen mijn moeder gezegd toen ze 's avonds thuis kwam en ze heeft me meegenomen naar de huisarts voor de morning-after-pil: gewoon enkele pilletjes in 1 keer innemen en dan is er niets aan de hand en je bent er niet ziek van of niets. (wist ik niet, goed dat ik het gezegd heb)

En het tweede waar ik stond van te kijken: mijn moeder is voor mij condooms gaan kopen, ze heeft het mij goed uitgelegd en kontroleren onder de kraan en als het lekt opnieuw die pilletjes en vooral die condooms niet meerdere keren gebruiken, maar zij zal mij wel andere kopen. (ik koop er soms ook van mijn zakgeld, zodat ze niet alles weet)

hopelijk heeft nog iemand iets aan die informatie.

Abigail
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jan 2005, 17:48

Bericht door Abigail » 28 jan 2005, 11:17

Kim, mag ik vragen wat je bedoelt met "veel problemen krijgen met je lichaam na abortus?"
Ik heb een paar jaar geleden een abortus laten plegen omdat ik geestelijk en lichamelijk niet toe was aan een kindje, en onverwacht zwanger ben geworden. Ik heb nu nergens last van hoor!
Ik denk dat wij haar niet teveel moeten beiinvloeden wat abortus betreft,ik weet uit ervaring dat je erg beiinvloedbaar bent op dit moment. Een "juiste"keuze is nu heel moeilijk.
Ik hoop dat je veel kunt praten met de mensen om je heen. En doe wat je gevoel je zegt!!

Veel sterkte in deze moeilijke tijd!

xx Abigail


marlOes

Re: zwanger?

Bericht door marlOes » 09 jul 2005, 22:06

heey ik ben 15 kben zwanger !
kschaam me erg tegen over me ouders !
ik weet niet wat ik moet doen ik heb nog 1 maand de tijd voor een abortus maar ik wil dat eiglijk niet ! me ouders hebben ook nog niks gemerkt ! maar vrienden die me een tijdje niet gezien hebben zien het direct aan me HELP ME !
groetjes mij !! (F)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 09 jul 2005, 22:26

Hey Marloes,

15 jaar is inderdaad nog wel vrij jong maar als ik van jou was dan zou ik het zo snel mogelijk proberen te vertellen tegen je ouders(wie weet valt de reactie nog mee), des te langer je nog gaat wachten hoe erger je de zaak maakt, je moet eraan denken dat je nu al een levend wezentje in je buik draagt wat je niet zomaar kan laten weghalen, hoe ver ben je al??
Als ik in je plaats moest zijn ik zou het ook moeilijk vinden en pijnlijk maar je zal het toch ooit tegen je ouders moeten vertellen, zeker als je vrienden het al merken.

Groetjes Glenn.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 09 jul 2005, 22:39

ja als je echt zwanger denkt te zijn zou je beter iets doen
al was het naar de huisarts gaan
die moet je verder helpen en als je dat niet wilt, dan zal hij niks zeggen tegen je ouders.
het geeft in ieder geval geen zin om te wachten tot het te laat is
iedere genesheer of kliniek moet je anoniem, dus zonder je ouders
te verwittigen verder helpen
Als dit in alle ernst is, dan zorg ervoor dat het niet te laat is..
15 is een zeer jonge leeftijd om zwanger te geraken...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Re: zwanger?

Bericht door Marita » 10 jul 2005, 03:09

marlOes schreef:heey ik ben 15 kben zwanger !
kschaam me erg tegen over me ouders !
ik weet niet wat ik moet doen ik heb nog 1 maand de tijd voor een abortus maar ik wil dat eiglijk niet ! me ouders hebben ook nog niks gemerkt ! maar vrienden die me een tijdje niet gezien hebben zien het direct aan me HELP ME !
groetjes mij !! (F)
Marloes,
het is een beetje moeilijk om je van op afstand te helpen, maar toch heb je hulp nodig en je zwangerschap moet gevolgd worden, wat er verder ook gebeurt. Waar je nu best naar toe kan gaan is naar een consultatiebureau van Kind en Gezin: daar is er een sociaal verpleegster of een maatschappelijk werkster die eerst voor de rest zorgt. Als je dat niet vindt dan hoop ik dat er in je buurt een J.A.C. is of eventueel een bureau voor Familieplanning. Je kan ook naar een tehuis voor ongehuwde moeders gaan.
Zoek daar gerust ergens hulp, want ze zullen heel zeker samen met jou een oplossing zoeken en rekening houden met wat jij wil. Zij kunnen voor jou je ouders inlichten. Je bent zeker niet de eerste voor hun, dus zij weten echt wat ze moeten doen.
Gezien je leeftijd en je schoolplichtigheid zullen je ouders toch mee moeten zorgen voor de opvoeding van je kindje, of je dat fijn vindt of niet.

Als je nog vragen hebt dan mag je ze me hier stellen. Als het niet duidelijk is waar je naar toe kan gaan dan mag je me via privémail altijd je woonplaats geven dan probeer ik je wel uit te zoeken waar je terecht kan (daarvoor moet je inloggen en hier onder mijn bericht op PM klikken; natuurlijk antwoord ik je dan via privémail)


Plaats reactie

Terug naar “Ben ik wel zwanger ?”