Weer een jongen?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Abigail
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jan 2005, 17:48
Weer een jongen?

Bericht door Abigail » 27 jan 2005, 17:53

Hoi meiden, ik zal mij even voorstellen ik ben Abigail, 23 jaar oud en woon samen met mn man.
Hij heeft 2 kids, 2 jongens bij 2 verschillende vrouwen.
Nou is mijn vraag is de kans groot dat dat kindje van ons ook een jongen word, of kan het ook een meid worden, ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat een man alleen maar 1 geslacht kan verwekken. Dat komt namelijk verder in zijn familie niet voor. En heeft de vrouw daar ook nog "ZEGGENSCHAP "IN?


Hoop op antwoorden!

Dikke kus Abbi


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 27 jan 2005, 19:53

Helaas neen!!
Het is de man, en dit is wetenschappelijk bewezen die het geslacht bepaalt.
Zijn sperma, draagt of het mannelijk of vrouwelijk gen in zich en dus van zodra er een correcte bevruchting is, is het op voorhand al bepaald hoe de baby er uit zal zien.
Of hij/zij, warte haren heeft en de neus van de papa....
Maar een man bepaald altijd het geslacht, maar niet altijd persee het zelfde.
ik heb in volgorde een jongen, meisje, jongen,meisje, jongen, en ben nu weer zwanger.
Daarbij, mocht je het zelf bepalen...
Zou je er dan echt iets aan willen wijzigen.??

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 28 jan 2005, 09:24

Maar het is toch niet omdat hij al twee jongens heeft , dat hij alleen maar jongens kan krijgen?
Volgens mij is het nog steeds 50 procent kans om een meisje of een jongen te krijgen?
Je kan natuurlijk niet op voorhand beslissen welke het wordt, dat doet de natuur voor jou.

En ondertussen ook nog een dikke welkom hier op het forum!!!!

Ness

Ps: ik heb zelf al een zoontje en ben in blijde verwachting van een broertje voor hem!!

Abigail
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jan 2005, 17:48

Bericht door Abigail » 28 jan 2005, 09:26

Nee ik zou er niets aan willen doen!
Maar omdat mijn vriend al 2 jongens heeft is het echt zijn droom om een meisje te krjigen met mij, maar met een jongen zijn we ook super blij!!!
Ik vroeg het me gewoon even af, maar het zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn dat hij al 2 zoons heeft, het is toch meestal 50/50....

Abigail
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jan 2005, 17:48

Bericht door Abigail » 28 jan 2005, 09:28

Ness bedankt voor je welkom!!!! Voorheen kwam ik wel eens op het Vriendin forum, maar daar kat iedereen elkaar zo ontzettend af! Tijd voor een nieuw forum..
Gefeliciteerd met ne zwangerschap trouwens, super!!!


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 jan 2005, 09:31

Hmm, misschien wel eens interessant om een wetenschappelijke studie naar te doen. Hebben bepaalde mensen meer kans om hetzij zonen, hetzij dochters te krijgen?
Het is inderdaad de mannelijke bijdrage die het geslacht bepaalt, maar in de familie van mijn ma komen er toch meer meisjes voor. En bij Filip in de familie zijn er beduidend meer jongens dan meisjes.. Het kan (en zal waarschijnlijk) natuurlijk gewoon toeval zijn..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 28 jan 2005, 10:41

Abigail schreef:Ness bedankt voor je welkom!!!! Voorheen kwam ik wel eens op het Vriendin forum, maar daar kat iedereen elkaar zo ontzettend af! Tijd voor een nieuw forum..
Gefeliciteerd met ne zwangerschap trouwens, super!!!
Het is hier best wel gezellig, momenteel niet zo veel volk, maar des te leuker!!!

bedankt voor de felicitaties

Dagmar!! Heb je voorstellen om een studie te doen rond jongen/meisje????
Er zijn anders genoeg 'bakerpraatjes' zoals 'dominante vrouwen krijgen alleen maar jongens' of 'als je met je sokken aan vrijt krijg je een jongen' enz...

Ik heb wel eens gehoord dat sperma met het jongensgen sneller zijn, maar rapper uitgeput en met het meisjesgen minder snel maar meer uithouding hebben. Of is dat ook een bakerpraatje?

NEss

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 jan 2005, 10:49

Overlaatst een leuke uitslag van een onderzoek gelezen of gehoord.. Vrouwen die alleen wonen op het moment van de bevruchting hebben meer kans op een meisje. Woon je daarentegen samen, dan heb je meer kans op een jongen. En daar was echt een studie naar gedaan!!! (Waar houden ze hun mee bezig, dat geld kunnen ze toch voor nuttigere dingen gebruiken denk ik dan!!!) Maar het scheelt hem uiteindelijk maar een paar procenten, dus of het nu echt klopt of gewoon toeval is???

Mannelijke zaadcellen zwemmen inderdaad sneller dan vrouwelijke, maar vrouwelijke leven dan weer langer.

En voor de rest: bakerpraatjes zijn toch leuk.. En uiteindelijk heb je 50 % kans dat het klopt!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Abigail
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jan 2005, 17:48

Bericht door Abigail » 28 jan 2005, 11:22

Tsja ik zal het af moeten wachten, ik denk haast wel dat het toeval is inderdaad dat hij 2 jongens heeft...Ik weet niet of ik die bakerspraatjes moet geloven maar het is altijd we leuk om te doen, gewoon voor de gein..
:P

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 28 feb 2005, 12:42

Er wordt inderdaad gezegd dat het geslacht van het kind afhangt van de man.
Bij mij zit er wel enige waarheid in. Langs de kant van zijn vader heeft mijn man maar 1 nicht, de rest (4) zijn allemaal jongens. Hijzelf heeft ook enkel een broer. Dus heel weinig meisjes in de familie.
En wij hebben .... inderdaad ook 3 jongens.

Ik ben heel blij met mijn jongens hoor. En ik heb eigenlijk nooit echt stiekem gehoopt op een meisje. Ik was er van in het begin van overtuigd dat ik ooit 3 jongens ging hebben.

Misschien is het in jouw geval anders.

Groetjes.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 28 feb 2005, 14:37

Ness schreef:
Abigail schreef:Ness bedankt voor je welkom!!!! Voorheen kwam ik wel eens op het Vriendin forum, maar daar kat iedereen elkaar zo ontzettend af! Tijd voor een nieuw forum..
Gefeliciteerd met ne zwangerschap trouwens, super!!!


Er zijn anders genoeg 'bakerpraatjes' zoals 'dominante vrouwen krijgen alleen maar jongens' of 'als je met je sokken aan vrijt krijg je een jongen' enz...

Ik heb wel eens gehoord dat sperma met het jongensgen sneller zijn, maar rapper uitgeput en met het meisjesgen minder snel maar meer uithouding hebben. Of is dat ook een bakerpraatje?



Tje over de dominaante vrouwen...
Ik ben soms, okee okee, regelmatig een dominaante vrouw...
Maar dat klopt dan ook weer niet..
Want ik heb hier meisjes en jongens lopen!!

En dat van dat uitgaande sperma??
dan zouden er veel minder meisjes zijn!

Gebruikersavatar
maya
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:02

Bericht door maya » 15 mar 2005, 14:52

Er gaan inderdaad veel bakerspraatjes de ronde over het geslacht van een baby

Mijn man zijn vriend heeft vier zonen en bij de laatste zwangerschap had er hem iemand wijsgemaakt dat als hij "kluste" met het licht uit het een meisje zou zijn en met het licht aan een jongen. :roll:
tja waarschijnlijk had hij dan het licht vergeten uit te doen zeker :wink:


groeten van Maya

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 15:33

dat is dan weer een grappig praatje!!
Maar met zulke domme dingen zie je er toch aan, hoe naief mensen kunnen zijn!!
Wat als ik nu zwanger was, van vb een zesde zoon...
Wel dan was het nog zo makkelijk voor mij!!

Was ik nu zwanger van een zesde meisje, wel dan was het heerlijk roze en barbie achtig voor mij!!

Wat ik me eerlijk afvraag is, heeft het nu echt belang??
Is een gezonde sterke baby met alles erop en eraan krijgen,nu niet het belangrijkste??

Er zijn zoveel mensen, met zoveel problemen om maar één kindje te krijgen, en dan hoor je en lees je zulke rommel!
Dat kan ik eigenlijk niet zo goed begrijpen hoor!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 15 mar 2005, 22:15

Welkom op dit forum.

Groetjes Glenn.

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 16 mar 2005, 09:19

Hier is het dus helemaal anders, mijn man zijne kant zet bijna allemaal jongens op de wereld, en wij hebben drie meiden en één jongen, dus we doen net het omgekeerde werk.
In ieder geval bij ons doet het geslacht er niet echt toe, gewoon het gedacht dat onze kinderen uit onze liefde zijn ontstaan is al meer dan genoeg voor ons, al zijn het twintig meisjes, en maar ene jongen bij wijze van spreken, ik prijs me heel gelukkig ermee!!!


In ieder geval Abigail, (weet niet of het je echte naam is maar ik vind hem heeeeeeeeeeeel mooi!!!), succes met het zwanger worden, en een lieve baby toegewenst, en welkom op dit forum!!!
mama van .....................4.


Plaats reactie

Terug naar “Ben ik wel zwanger ?”