Jonge moeder

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 26 jan 2007, 21:49

hoi,

Annubis dank je voor de tip ga ik zeker doen ik kan het gebruiken

Mama24 nee hoor 13 weken en 2 dagen

Alhoewel ik daar zelf mn twijfels over heb: toen ik de eerste keer naar de gynae ging zei hij 5 weken en een paar dagen
2 weken later moest ik gaan voor echo om het hartje te controleren en toen zei hij dat het nog maar 6 weken en een paar dagen was en ik dus een week minder ver was dan we dachten
dus zou mijn eisprong volgens hem een week later hebben plaatsgevonden volgens mij is dat echter onmogelijk want ik heb een zwtest gedaan de dag nadat ik normaal mijn regels moest krijgen en deze was positief
Indien mijn eisprong inderdaad een week later was had mijn test toen nooit dan al positief kunnen zijn(hahaha kunnen jullie nog volgen)
Ik denk zelf dat ik dus ipv 13 weken en 2 dagen al 14 weken en 2 dagen zwanger ben en op de laatste 2 echotjes sta ik ook steeds een week voor...
Misschien volgende keer maar eens voorleggen aan de gynae

xxx


Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 30 jan 2007, 15:08

Toch maar eens een fototje van mn buikje genomen
(13weken en 6 dagen)

Afbeelding

Voorheen was ik helemaal plat dus hier ben ik best al trots op :)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 jan 2007, 15:22

Afbeelding

Echt heel mooi. Als je nog maar 13 weken, valt dat toch al mee hoor; vooral voor een eerste zwangerschap.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 30 jan 2007, 18:17

hehe tja ik denk dat ik vooral opgezwollen ben want ben nog maar 600gr bijgekomen de foto is ook s'avonds genomen en bij mij schilt dat altijd heel erg smorgens en smiddags zie je zo goed als niks

Deze is iets vroeger op de dag genomen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 30 jan 2007, 18:46

ja dat verschil zie je wel... mooi bolletje al het zal nu wel sneller gaan hoor voor je het weet kan je nog amper je veters kopen ;)
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 30 jan 2007, 18:46

oei veters knopen bedoel ik e sorry pc doet soms raar :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jan 2007, 20:47

Je ziet toch al dat daar 'iets' zit hoor!
Dat is zo'n welving die enkel maar van een zwangerschap kan zijn.
Mooi zulle!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 30 jan 2007, 21:02

jij hebt al een mooi beginnend buikje. Bij mij is het iets moeilijker om te zien omdat ik normaal al geen platte buik heb. Maar mijn buikje is ook al wat ronder als ervoor! Mijn maag steekt nu ook veel meer naar voor, zeker als ik net geëten heb, hadden julile dat ook??

En trouwens super goed dat alles goed was met je kindje hé! Dat is alweer een hele zorg minder! En nu maar goed proberen te rusten.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 31 jan 2007, 10:10

ik ben ook een jonge moeder ik was zwanger toen ik 19 was en ben ondertussen al 14 maanden geleden bevallen van een flinke dochter.

toen ik 13 weken zwanger was had ik echt al een rond buikje vooraf was ik echt heel mager maar toen ik zwanger werdt kwam het er bij mij heel goed bij in totaal ben ik op heel mijn zwangerschap 22 kilo bijgekomen.
na de bevalling was ik op een goede drie maanden terug op mijn vorige gewicht.

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 31 jan 2007, 14:03

hoi allemaal

dank je!!

Ambertje: ja hoor das heel duidelijk aan de foto's ook de eerste die ik heb geplaatst is getrokken rond 21 uur
De andere om 12u30 en dat is echt een heel groot verschil
Maar ik had dat ook tijdens mijn maandstonden dan leek ik altijd 4 of 5 kilo dikker dan ik ben raar hoor

Ja dat is inderdaad fantastisch je kan niet geloven hoe opgelucht is was de dag voor ik naar de gynae kon heb ik bijna constant lopen huilen (tja hormoontjes he) maar van zodra ik mn kleintje had gezien ging de lach niet meer van mn gezicht af :)

Elke: das echt wel snel he hoop dat het er bij mij ook zo goed afgaat
ik wil heel graag een mooi rond buikje maar na mn zwangerschap wil ik zo snel mogelijk mn figuurtje terug( :roll: mja ik weer he)

Fermmie: blij nog eens iets van je te lezen blijkbaar is alles terug inorde met je (gelukkig maar)


Zal me maar eventjes op de zetel gaan ploffen nu want ik ben weeral ontzettend moe...

xx

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 31 jan 2007, 19:32

hallo, proficiat met je zwangerschap, niks van aantrekken hoor dat je jong bent, ik zelf ben ook nog jong ben er 23 ben in verwachting voor nr 3 en het eerste was ik 16 op 17 bevallen, heb ook veel reaktie gehad maar ik ben wel nog altijd samen met de papa van het kindje,
geniet er maar van je zwangerschap, ps je ziet toch al een buikje hoor
mooi :)
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 31 jan 2007, 22:54

Al een mooi beginnend buikje!!!!

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 01 feb 2007, 23:18

hoi miekes :) ,

dank jullie

Mieke1983: Ach die reacties zullen er altijd zijn dus ja daar heb ik me allang overeen gezet
Het was mijn eigen keuze en zolang ik zelf gelukkig ben kunnen alle negatieve reacties de pot op de mensen die het niet willen zien knijpen hun oogjes maar dicht zeg ik zo
En de meeste slechte reacties komen vaken van mensen die jaloers zijn om wat voor reden dan ook ach ja...


Even een paar vraagjes als ik al met een van beide kan geholpen worden zal het al goed zijn

1: Ik heb tegenwoordig echt buikpijn als ik naar het toilet ga en van zodra ik er afkom duurt dat nog 10 minutjes voor het voorbij is (tzijn echt steken in mn onderbuik)
Ik maak me niet zo'n zorgen als vorige keer aangezien het toen echt erg was maar ik vraag me toch af wat het is tis alles behalve aangenaam

2(en dit is misschien een beetje voorbarig maar dan kan ik optijd van ziekenhuis en gynae veranderen):
Ik zou graag oder water bevallen weet er iemend of dit mogelijk is in het az Maria Middelares te st-niklaas (daar zit ik nu)
Of in het Jan Palfijn te antwerpen (wilrijk)(das trouwens ineens een pak dichter bij de deur)

Ik vind er niks over terug op hun websites in st niklaas kan ik het volgende keer wel vragen maar het lijkt me zo stom om dan overtestappen naar het Jan Palfijn als het daar ook niet kan(dan zou ik nog een keer moeten veranderen)

In het Klina te Brasschaat gaat het wel maar dat is dan ook weer zo'n eind rijden

Ah ja en weet er dan ook iemand een goeie gynae in het Jan Palfijn???

xx

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 01 feb 2007, 23:36

ok ik las net op 9maand.com dat een onderwaterbevalling in het jan palfijn idd mogelijk is(ik was al dagen aan het zoeken naar info en op het moment dat je het opgeeft en ergens om info vraagt vind je het plots toch :oops: )
nu nog een goede gynae en ik ben weg 8)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 feb 2007, 08:24

Yassira, waarom had je eigenlijk gekozen voor een ziekenhuis die zo ver ligt. Eens het moment daar is, denk ik niet dat je nog veel zin zal hebben om een heel eind in de auto te moeten.

En die pijn in je onderbuik: ik denk dat dat je baarmoeder is die nu goed aan het uitzetten is en die plaats aan het maken is in je buik.
Afbeelding

Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

pijn in de buik

Bericht door elke » 02 feb 2007, 10:20

ik denk ook dat het is omdat je baarmoeder nu aan het groeien is en dat kan soms heel pijnlijk zijn.
ikzelf had op 4 maanden bekkeninstabiliteid ik kon echt men bed amper uit en kon niet regtstaan liggen was moeilijk zitten ging ook bijna niet meer echt heel pijnlijk en dat kwam ook door het uitzetten van de baarmoeder.
als je echt heel veel last heb dan moet je dat zeker zeggen tege de dokter dit kan ook bij een gewoone dokter.

groeten elke.

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 02 feb 2007, 11:14

hey Yassira
ik ben bij een gyne in palfijn en dat is een hele goede maar die wil enkel gewone bevallingen er zijn er nog goede in palfijn bv. slangen daar hoor ik ok alleen maar goede dingen van nu alsje wil weten of je in palfijn onder water kan bvallen bel er gwoon even naar ik kan je wel de nummer geven waar je rechtstreeks op de kraamafdeling komt. daar helpen ze je zeker verder want ze zijn daar echt super vriendelijk. ook zijn er allemaal jonge vroedvrouwen ik zie het vololedig zitten om daar te bevallen voel me echt goed daar dus als je wil kan ik de nummer geven.
:lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 02 feb 2007, 15:28

Hoi,

Sofie: ik woonde eerst in temse dus daarom zat mn gynae in st niklaas maar toen ik ben doorgegaan bij mn ex ben ik terug naar antwerpen verhuist...

Femmie: ik heb daar een hele tijd terug op de kraamafdeling gelegen na een operatie (raar he maar al de patienten die mijn chirurg hadden en een nacht in het ziekenhuis moesten blijven kwamen op de kraamafdeling terecht :lol: ) en het was daar echt geweldig de verpleging is echt fantastisch dus zie ik het ook wel zitten om terug daarheen te gaan
Je mag me gerust de nr geven

Elke: dank je das goed om weten het is echt lastig dus ga ik dat volgende keer zeker vermelden tenzij het echt te erg word dan zal het iets sneller zijn :)

Pfrt weer een misselijk dagje vandaag
eten is echt niet leuk meer telkens ik iets binnen heb is het er 5 min later weer uit

Heeft er nog iemand last van verschrikkelijke verstrooidheid
Soms wil ik de grond in zinken van schaamte

Eergisteren was ik champignons aan het snijden en toen ik degene die ik niet had gebruikt in de ijskast wou zetten kwamen ze in plaats daarvan in de vuilbak terecht

En de dag daarvoor waren we inkopen gaan doen dan kon ik ineens en naar mijn gevoel ging het zo:
Ik stond bij de ontbijtgranen te twijfelen of ik nu een doos zou meenemen ofniet naar mijn gevoel had ik het dan toch niet gedaan
Iets later ging hij aanschuiven aan de kassa terwijl ik nog snel iets ging halen, ik kom aan de kassa en ik zie een doos ontbijtgranen in de kar liggen(degene waarover ik stond te twijfelen)
Dus ik vraag aan hem heb jij die genomen ??
Zegt hij: Hoe? je hebt ze er daarstraks zelf ingelegd
:oops: daar stond ik dan en ik kon het me met de beste wil van de wereld niet herinneren (nu nog steeds niet trouwens)
Laatst gewijzigd door yassira op 08 mar 2007, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 feb 2007, 21:43

Heel normaal dat je geheugen zo lek is als een zeef :lol: Ik denk dat vele zwangere vrouwen hetzelfde klachtje hebben :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 02 feb 2007, 22:19

een mooi 'zwangerschapsbultje' heb je...geniet er van!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 03 feb 2007, 00:21

Sandy: Ik vrees het ja ik had alleen gehoopt dat ik daarvan ging gespaard blijven
Thuis is het niet zo erg want er is meestal toch geen volk in de buurt en als er al iemand is is het iemand die me goed kent
Maar in een overvolle winkel is het echt :oops:

Fozke dank je en genieten doe ik zeker hoor elke dag een beetje meer ik ben nu al helemaal gek van dat klein wondertje in mij


Morgen mijn eerste zwangerschapskleding aanschaffen mn kleding past nog wel maar het zit lang niet meer zo comfortabel
integendeel dus word het maar eens tijd :D

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 03 feb 2007, 09:04

Have fun!

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 05 feb 2007, 12:01

hey yassira, zwangerschapskledij kopen is echt wel heel leuk het was iets dat ik altijd graag deed.
en dan binnekort de kleedjes voor het kindje kopen das nog leuker.
je gaat echt een heel leuke tijd tegemoet met zo een kindje.
ik ben zelf een jonge moeder maar ik heb alles heel leuk ervaren ik ben echt blij dat we onze dochter hebben.
er zijn al is moeilijke dagen maar als men dochter dan lacht dan gaat alles vanzelf weer beter.

groeten elke

en nog veel plezier aan je zwangerschap ook al ben je veel zziek je gaat het achteraf wel missen ik mis het nog steeds je baby echt in je buik voelen geweldig.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 07 feb 2007, 10:30

En Yassira, wat heb je allemaal gekocht? :D

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 07 feb 2007, 13:24

hoi,

Elke: met spulletjes kopen voor mn kleintje ben ik al volop bezig hoor
als ik iets zie dat ik echt mooi vind kan ik me niet inhouden :wink: dus ja...
Heb al enkele pyjamatjes liggen en een paar body'tjes(moest ze gewoon hebben :D )
Er zijn er enkele die zowel voor meisjes als jongens kunnen en voor de overige: maar hopen dat mn zoontje zich niet heeft bedacht en een zoontje is gebleven he :D (op de laatste echo 2 weken geleden zag ie er toch nog zo uit :lol: ....)

Muisje: Een jeans en tuniek van Fragile nogal duur maar echt ontzettend mooi
Verder wacht ik ff tot de opening van een winkel in herentals zij verkopen naar het schijnt o.a. mama-licious(van vero moda) en dat is een pak goedkoper
De winkel opent in maart dus zolang moet ik me maar in mn eigen kleding proberen wringen en het stellen met mn broek en tuniek :)

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 08 feb 2007, 12:55

hey yassira,

waarschijnlijk als het al erg duidelijk is dat het een jongetje word zal het niet meer veranderen.
ik vond het ook altijt leuk om tijdens de zwangerschap te gaan winkelen en kleedjes te kopen ik kon geen winkel voorbijlopen zonder dat ik iets gekocht had en dat is nu nog steeds zo als ik ga winkelen heb ik altijd iets bij voor onze dochter.
een kindje is echt leuk er zijn moeilijke momenten maar er zijn veel meer mooie momenten.

in ieder geval wens ik u een aangename zwngerschap en een goede bevalling en dat je daarna heel veel plezier mag beleven aan je zoontje.

hopelijk kunnen we nog veel praten op het forum.

groeten elke

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 11 feb 2007, 20:18

hoi elke,

Da's gewoon verschrikkelijk he ik zou me arm kopen voor mn kleintje er zijn zoveel leuke spulletjes :)
Vrijdag weer een slabbetje en enkele washandjes gekocht(van hema ze waren zo leuk dat ik ze gewoon niet kon laten liggen....)

en mn moeder heeft m zn eerste knuffel gekocht :een konijn met bovenmaatse oren,armen en benen zooooooo schattig :D

Het zal inderdaad niet altijd even gemakkelijk zijn maar de moeilijke momenten neem ik met plezier bij!!

Hehe hoe langer ik zwanger ben hoe trager het vooruit lijkt te gaan
In het begin vlogen de weken voorbij ; als ik op controle moest bij de gynae leek het wel alsof ik er de dag daarvoor nog was geweest voor de controle daarvoor
maar nu gaat het zo traag het lijkt al eeuwen geleden dat ik nog bij de gynae ben geweest terwijl het nog net geen 3 weken is geleden en ik binnen een week n half alweer mag langsgaan(wat op dit moment nog ontzettend ver weg lijkt)

Verder echt last van mn bekken vooral als ik lig deze nacht werd ik er wakker van maar ja hoort erbij zeker he

Nog eens een fototje van mn buikje een dikke week verder dan de vorige(15weken en 2 dagen)

Afbeelding


Vind dat het nu toch ontzettend snel groeit
maar met kledij aan ziet het eruit alsof ik gewoon een pak verdikt ben (wat ik niet zo leuk vind haha) dus hoop ik maar dat het snel echt duidelijk is dat het een zwanger buikje is


xxx

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 feb 2007, 20:23

Bloot begint het nochtants goed op te vallen dat het een zwangerschapsbuikje is! :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 11 feb 2007, 21:44

hey yassira, ik vindt ook dat je het al heel goed ziet je hebt echt eene mooi zwanger buikje.

ja zo van alles kopen das echt wel heel leuk ik heb oor onze dochter ook nooit heel veel geld uitgegeven aan kleding ze zijn er zo snel uit en het moet niet duur zijn om mooi te zijn.
soms doen ze iets aan voor 1 maand en dan is het al te klein das echt verschrikkelijk hoe snel ze groeien.
ik kan je maar 1 ding meegeven genieten van alle momenten want ze zijn echt snel groot onze dochter is nu al 15 maanden en soms als ik dan kleine baby's zie dan denk ik is ons luna ooit zo klein geweest.

ik had ook echt veel last van men bekken maar na 5 maanden was ik eve van de pijn verlost tot ik ongeveer 8 maanden was en dan had ik terug veel last dus hopelijk stopt het bij jou ook heel snel want het doet echt pijn.

groeten

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 16 feb 2007, 13:06

Pft
ik lees overal dat je normaal vanaf 15 weken je kindje begint te voelen ook al kan je het vaak nog niet echt thuisbrengen dan
Ik voel helemaal niks zelfs niks dat ik niet zou kunnen thuisbrengen
Buiten buikpijn ...

Als ik niet zou moeten overgeven/misselijk zou zijn,mn maandstonden niet zouden uitblijven en mn buikje niet stilaan zou verdikken zou ik niet eens weten dat ik zwanger ben :(
Laatst gewijzigd door yassira op 08 mar 2007, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”