hcg waarde

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
mama van 4
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2005, 20:57
Locatie:ergens
hcg waarde

Bericht door mama van 4 » 29 dec 2005, 21:20

vamiddag een bloedtest gehad waaruit bleek dat ik een hcg waarde had van 32, volgens de arts (internist) was dit officieel een beginnende zwangerschap, maar kon het nog betekenen dat ik evengoed mijn regels nog zou kunnen krijgen. oftewel zekerheid wilde ze eigenlijk niet geven. Nu is een internist natuurlijk geen gyneacoloog dus wilde ik hier eens weten wat jullie mening is. :? Ik moet in ieder geval volgende week opnieuw testen voor zekerheid. volgens het lab was 32 geen waarde die ze vaak tegenkomen nl. o, ja mijn laatste menstruatie was 5 dec.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 dec 2005, 21:26

Ik heb er geen idee van.. Toen ik "wist" dat ik zwanger was van Karsten ging ik naar de huisarts voor een bloedtest.. Omdat de hgc-waarde laag was, moest ik de week erop (of een paar dagen erna, weet het niet meer juist) nog eens bloed laten testen. Maar mijn gevoel was juist..
Ik zal meeduimen dat je zwanger bent!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 29 dec 2005, 21:42

Toen ik een week overtijd was deed ik een twijfelachtige positieve zwangerschapstest (werd pas positief na 30 minuten). Ik liet mijn bloed trekken en mijn hcg waarde was 13 (vanaf hcg waarde 5 ben je zwanger, tussen 0 en 5 is niet zwanger). De dokter zei dat het wel nog heel pril was, dat was in mijn geval niet mogelijk want ik wist exact wanneer het gebeurd was (we hadden 1x zonder condoom gevrijd), of dat het om een afbrekende zwangerschap ging en ja hoor, de dag erna veel buikpijn en veel bloedverlies. Dat noemen ze dan een vroege miskraam.

De maand erop zijn we er dan echt voor gegaan en toen ik 4 dagen overtijd was ben ik naar de huisarts gegaan en was mijn hcg waarde 58, ik liet het enkele dagen later weer trekken en toen was het al 456.

De hcg waarde moet om de 2 dagen verdubbelen: dus maandag 50, woensdag 100, vrijdag 200 enzovoort.

Dus ik denk wel dat het goed zit hoor, daar jij nog zeer pril zwanger bent!

Veel succes!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 30 dec 2005, 10:35

ik heb net mijn resultaat van mijn bloedtest eens nagezien. Ik was toen 1 weekje over tijd en mijn waarde was 2256 dus wel degelijk zwanger :lol:
Nu jammer genoeg niet meer, maar daar zullen we eens snel verandering in brengen. :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 dec 2005, 21:08

Ik hoop dat je zwanger bent, maar ik vind het persoonlijk wel laag. Ik had ook rond de 2000 HCG waarde denk ik bij Yana en bij Milan heb ik nooit bloed laten trekken.
Maar het kan natuurlijk nog altijd snel stijgen!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


mama van 4
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2005, 20:57
Locatie:ergens

Bericht door mama van 4 » 01 jan 2006, 23:40

hoi,

Om te beginnen wil ik jullie allemaal de allerbeste wensen toewensen, En voor diegenenen die zwanger willen worden een vruchtbaar jaar gewenst :lol: .
Na de eerste bloedtest van vorige week kon ik mezelf niet meer bedwingen en heb de stoute schoenen aangetrokken :? ik had nog een thuistest liggen en die heb ik vanmiddag gebruikt, en Ja hoor hij geeft nu ook een zwangerschap aan!!! :D :D UIteraard ga ik tegen dinsdag of woensdag nog naar de huisarts die zal toch ook uitgebreid onderzoek nodig hebben maar voorlopig kan ik er toch wel van uitgaan dat ik ECHT zwanger ben. Zoals sommige hier al aangaven was de waarde aan de lage kant, in het ziekenhuis zagen ze deze waarde ook niet vaak, maar ik weet dan ook dat ik nog niet echt lang zwanger ben (het "knutselen"zoals jullie dat zo leuk noemen :lol: is bij ons gebeurd op 18 december dus dan weet je hoe ver ik pas ben :idea: )De enige reden dat ik om de test vroeg was omdat mijn lichaam aangaf dat het zo was, misselijk, gevoelige borsten. Wanneer ik normaal gezien mijn regels zou krijgen weet ik eigenlijk niet eens dus ook daar kan ik geen rekening mee houden, maar ach dat doet er nu niet meer toe!! IK BEN ZWANGER. Het is niet gepland, maar zeker zeer gewenst en zal dan ook zeer welkom zijn!
Bedankt voor jullie steun, en ik houd jullie op de hoogte!!
:lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 10:14

proficiat alvast met je prille zwangerschap. DAn wist je het zeker heeeeeeel vroeg dat je zwanger was...want tja dan ben je nu zo een twee weken ongeveer...

laat ons iets weten als je meer van de dokter weet en zo he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 02 jan 2006, 15:02

proficiat hoor. Ik dacht dat je van een waarde vanaf 25 zeker kon zijn, van een zwangerschap. HCG stijgt heel snel, jij was er idd heeeeel snel bij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 jan 2006, 19:39

Een dikke proficiat met je zwangerschap!!!!

Je weet het inderdaad erg vroeg. 2006 zal een schitterend jaar worden. Voor wanneer is het dan precies?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 02 jan 2006, 20:23

Van hate gefeliciteerd meid, succes!!

groetjes

mama van 4
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2005, 20:57
Locatie:ergens

Bericht door mama van 4 » 02 jan 2006, 20:58

Dank jullie voor de felicitaties. :lol:

Ik moest vandaag met de een na jongste naar de dokter, en heb gelijk gevraagd wat te doen, en zij vond het niet nodig om nog eens bloed te nemen als de thuistest al positief aangaf.

Het zal dan waarschijnlijk voor begin september zijn, ik heb bij div. schema's gekeken omdat ik niet precies weet hoe lang mijn cyclus normaal duurt, en die vallen tussen 9 en 12 september. Nu dus maar hopen dat het niet helemaal uit hoeft te worden gelopen want anders heeft mijn jongste dochter een heel speciaal kadootje voor haar verjaardag. Die is namelijk 11 september jarig!!! :o We hadden die maanden nog niet zoveel verjaardagen :? ?! de papa is eind september jarig en de oudste dochter 8 oktober dus dat worden dure tijden dan!! :shock:

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 02 jan 2006, 22:03

Mijn zoontje is 9 september jarig! Misschien beval je dan?? We zullen moeten afwachten!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 22:10

wij hebben bijna elke maand wel een verjaardag

Maar in maart en september hebben we eigenlijk zo een 3tal..dus ook even slikken
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jan 2006, 10:31

mama van 4 schreef:... en Ja hoor hij geeft nu ook een zwangerschap aan!!! :D :D ...
Proficiat!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 03 jan 2006, 15:54

hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap !!!! :wink:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”