hoog hcg

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

moonspell
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2005, 12:13
hoog hcg

Bericht door moonspell » 15 dec 2005, 12:26

Ik ben voor de derde keer zwanger en mijn laatste maanstonden zijn 24 oktober geweest. Nu geeft mijn bloed een hoog HCG gehalte aan (2 a 3 maanden zwanger). Ik lees nu van meerlingen ,mola zwangerschap tot syndroom van down... Ben dus niet echt gerust. Weten jullie meer?? Graag snel antwoord.. BVD
Jessie
mama van sarah (19-5-2003), duncan (30-12-2004) en ...????


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 dec 2005, 12:30

helaas kan ik je niet helpen...hopelijk mag alles tocvh goed zijn met je
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Re: hoog hcg

Bericht door Marita » 15 dec 2005, 13:15

moonspell schreef:Ik ben voor de derde keer zwanger en mijn laatste maanstonden zijn 24 oktober geweest. Nu geeft mijn bloed een hoog HCG gehalte aan (2 a 3 maanden zwanger). Ik lees nu van meerlingen ,mola zwangerschap tot syndroom van down... Ben dus niet echt gerust. Weten jullie meer?? Graag snel antwoord.. BVD
Jessie
Op basis van 24/10 ben je nu 7 weken en 4 dagen zwanger.
Van Hcg-waarden in functie van de zwangerschapsduur bestaan er tabellen en dat zijn heel brede grafieken, m.a.w. de normale waarden liggen heel ver uit elkaar. Ik heb hier geen tabellen, dus kan ik het niet voor je aflezen, maar het minimum en maximumcijfer op een bepaalde zwangerschapsduur liggen zo ver uit elkaar dat ik denk dat ik je mag gerust stellen.
Verder is 7w4d toch ook al bijna 2 maanden.
Wat ook mogelijk is dat is dat 24/10 geen menstruatie was maar een innestelingsbloeding en dat je dus een maand verder bent dan je dacht.
Best ga je zo snel mogelijk naar een gynaecoloog en met een echo kan die je zekerheid geven. Maak je tot dan geen zorgen en lees niet te veel (het meeste kans van wat je gelezen hebt is dan nog een 2-ling en zelfs daar moet je nog niet aan denken zolang dat niet bevestigd is).

Proficiat met je zwangerschap :D Je bent uitgeteld voor 30 juli (op basis van je laatste menstruatie, wordt nog gecorrigeerd met echo)

moonspell
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2005, 12:13

Bericht door moonspell » 17 dec 2005, 08:05

ik heb maandag een echo want het kan; een tweeling zwangerschap zijn. Een mola zwangerschap zijn of een eenling met een verhoogde kans op het syndroom van dawn. Die dagen afwachten is dus dikke onzekerheid en veel stress.
Mijn laaste menstruatie was zeker geen innestelings bloeding en ik ben 1 augustus uitgeteld.
Blijkbaar kan je dus niet aflezen aan het hcg hoe lang je zwanger bent maar een hoog hcg kan veel ellende met zich mee brengen.
Duimen jullie mee voor een beetje goed nieuws?
mama van sarah (19-5-2003), duncan (30-12-2004) en ...????

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 17 dec 2005, 08:54

gho,moonspell,dat wist ik niet eens....

tuurlijk duimen we mee!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 17 dec 2005, 15:18

Hopelijk komt alles in orde!

Een te hoog hcg waarde is blijkbaar niet goed, een te laag ook niet! De maand hiervoor had ik hcg waarde 13 op 5 weken zwangerschap wat te laag bleek voor huisdokter en inderdaad, een miskraam kondigde zich aan!

Veel sterkte en succes!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”