Net zwanger, hoe verloopt alles nu?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Anse
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 sep 2007, 17:34
Contacteer:
mayo

Bericht door Anse » 20 nov 2007, 18:29

inderdaad, het is enkel als je mayo zelf maakt dat je het risico van besmetting door bacteriën in rauwe eieren meeneemt...

mayo en andere kant -en klare sauzen worden namelijk hittebehandeld (gepasteuriseerd) waardoor er geen ziekteverwekkende bacteriën meer aanwezig zijn... het is uiteraard wel belangrijk om de mayo, eens geopend, koel (< 4°C) en hygiënisch te bewaren...

groetjes, Anse


Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 20 nov 2007, 18:32

ah oef! Ik dacht al dat ik niet goed bezig was.... :oops:

Seg mijn vriend vindt ook dat ik geen chocolade met moka-rhum meer mag eten... omdat daar alcohol in zit...
Maar in het weekend kan ik als ontbijt wel al eens genieten van een boterhammetje met een reepje moka-rhum-chocolade van het merk Jacques... Is dat dan echt zo gevaarlijk? :?:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 20 nov 2007, 18:35

ik ben alles blijven eten ik had dan ook antistoffen voor toxoplasmose gelukkig!!! want een smoske prepare kon ik echt nietaan weerstaan heb ook wel eens een glaas champagne gedronken!! het enie wat ik niet meer heb gedronken was red bull
AfbeeldingAfbeelding

Anse
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 sep 2007, 17:34
Contacteer:

alcohol

Bericht door Anse » 20 nov 2007, 18:50

je kan inderdaad maar alle overbodige alcohol mijden...

kan je niet overschakelen naar een andere soort chocolade, zonder de rhum?

groetjes

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 20 nov 2007, 18:53

ja maar ik vraag me echt af of daar nu zoveel alcohol inzit...
Volgens mij nog minder dan er bv in tiramissu zit...
En ik heb ocharme nog 5 reepjes liggen...kan die toch geen 9maanden laten liggen dan moet ik ze weggooien (vind ik ook zo zonde :) )
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oppassen

Bericht door Aicha » 20 nov 2007, 19:21

Wat ik ook nie at was bearnaise en hollandse saus enzo. Die sausen worden niet voldoende verhit om de bacteries te doden die ze eventueel bevatten; Ook spiegeleieren niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 20 nov 2007, 19:21

ja volgens mij is dat ook enkel als je de mayonaise zelf maakt hoor ...

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 20 nov 2007, 20:35

ericardtje schreef:ja maar ik vraag me echt af of daar nu zoveel alcohol inzit...
Volgens mij nog minder dan er bv in tiramissu zit...
En ik heb ocharme nog 5 reepjes liggen...kan die toch geen 9maanden laten liggen dan moet ik ze weggooien (vind ik ook zo zonde :) )
geniet gij maar van uw stukske chocolade met moka-rhum :wink:
zolang ge maar niet aan de fles rhum hangt is het goed :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 nov 2007, 20:47

Die chocolade zou ik niet laten hoor! Kan me niet voorstellen dat daar veel alcohol in zit....

Eieren heb ik idd ook niet meer gegeten...nu je het zegt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 20 nov 2007, 21:51

Lena schreef:
ericardtje schreef:ja maar ik vraag me echt af of daar nu zoveel alcohol inzit...
Volgens mij nog minder dan er bv in tiramissu zit...
En ik heb ocharme nog 5 reepjes liggen...kan die toch geen 9maanden laten liggen dan moet ik ze weggooien (vind ik ook zo zonde :) )
geniet gij maar van uw stukske chocolade met moka-rhum :wink:
zolang ge maar niet aan de fles rhum hangt is het goed :wink:
Hihi die fles rhum daar kom ik sowieso nooit aan, zwanger of niet :lol:
maar da stukske chocola ga ik toch niet overslaan hoor :D
Ik eet het sowieso enkel bij het ontbijt in het weekend op zaterdag, en als de moka-rhum-chocolade op is, schakel ik wel tijdelijk over op praliné :lol:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 20 nov 2007, 22:01

Rampestamperke schreef:ja volgens mij is dat ook enkel als je de mayonaise zelf maakt hoor ...
Dus de mayonaise die ik gewoon in de winkel koop dat mag ik eten of zijn er verschillen?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 21 nov 2007, 06:51

ja die in die glazen pottekes, calvè of andere merken ... desnoods als ge ge liever iets anders gebruikt kan je ook becel dressing gebruiken ... daar zit GEEN kippenei in (heb gekeken naar de omschrijving)
maar als ik eerlijk mag zijn,ik werk in een keuken van een ziekenhuis.. en als wij daar voor iemand eten moeten klaar maken die moet letten op toxoplasmose.... dan is dat wat opletten voor de sla en de rest van de groentjes goed wassen ... maar de mayo word er altijd bijgedaan hoor (komt van de fabrikant )

hier nog wat :• Eet geen rauw of halfdoorbakken vlees. Oppassen met barbecue, rosbief, gemarineerd en gerookt vlees. Gevogelte en vis zijn een veilig alternatief.
• In diepgevroren rauw vlees is het aantal parasieten gedaald. Invriezen biedt echter geen afdoende bescherming.
• Wie buitenshuis eet, geeft de voorkeur aan gekookte groenten.
• Eet geen gerechten op basis van rauwe eieren bv. aardappelpuree, bavarois. Mayonaise is wel veilig (uitgezonderd zelfbereide).• Was steeds de handen na elk contact met katten.
• Draag altijd handschoenen om in de tuin te werken.
• Laat de kattenbak door iemand anders uitwassen. Als het niet anders kan, draag dan huishoudhandschoenen. Verschoon de kattenbak dagelijks.
Ook rauwe vleessoorten zoals filet americain en sommige Franse worstsoorten van rauw vlees kunnen bacteriën bevatten.

:wink: :wink: :wink:

Sabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 okt 2007, 12:22
Locatie:Merelbeke

Bericht door Sabke » 21 nov 2007, 10:03

dag ericardtje en alee andere zwangere en niet zwangere onder ons. Ja zwanger zijn is nie altijd even rustgevend he. Ik maak me ook al ongerust over (hopelijk) niks. Ik ben mijn gevoelige borsten kwijt en heb terug dat vervelende menstruatiegevoel. durf terug bijna nie meer naar de wc om een teleurstelling tegen te komen. voor de rest voel ik me super, wat ik ook vervelend vind omdat ik niet voel dat ik zwanger ben. laten we hopen dat de komende 8 weken voorbijvliegen he. Oja 6 december mijn eerste gynaecologisch onderzoek, op ongeveer 7 weken dan.
AfbeeldingAfbeelding

Na 7j besloten ons laatste stukje van onze puzzel te leggen

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 nov 2007, 10:14

Een leuk sinterklaascadeautje dus.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 nov 2007, 10:47

Allé en ik maar mayonaise mijden bij mijn vorige zwangerschap ook :roll: Nu kan ik dus weer genieten van friet met mayonaise, had ik dat maar eerder geweten :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 nov 2007, 15:18

Marijke schreef:Allé en ik maar mayonaise mijden bij mijn vorige zwangerschap ook :roll: Nu kan ik dus weer genieten van friet met mayonaise, had ik dat maar eerder geweten :wink:
looool :wink: :lol:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 21 nov 2007, 21:30

Sabke schreef:dag ericardtje en alee andere zwangere en niet zwangere onder ons. Ja zwanger zijn is nie altijd even rustgevend he. Ik maak me ook al ongerust over (hopelijk) niks. Ik ben mijn gevoelige borsten kwijt en heb terug dat vervelende menstruatiegevoel. durf terug bijna nie meer naar de wc om een teleurstelling tegen te komen. voor de rest voel ik me super, wat ik ook vervelend vind omdat ik niet voel dat ik zwanger ben. laten we hopen dat de komende 8 weken voorbijvliegen he. Oja 6 december mijn eerste gynaecologisch onderzoek, op ongeveer 7 weken dan.
Ik ken dat ongeruste gevoel hoor sabke! Is lastig hé! Ik heb deze nacht bijvoorbeeld gedroomd dat ik een miskraam had. Maar het was niet realistisch want ik had het foetusje vast en was zo groot als een pingpongbal. Het was heel bleek met een wit vliesje rond...Raar hé! En daarvoorafgaand op heb ik even een grote plas bloed in mijn broekje gehad (allez in mijne droom hé) maar toen ik het foetusje in mijn handpalm liggen had was er niks bloed meer. Raar hoor!
Hopelijks was dit maar een vieze nare droom!
Verder heb ik nog steeds de (weinige) kwaaltjes die ik al van in het begin had: last van de darmpjes, af en toe moe en heel gevoelige borstjes.

Hoe gaat het nu met jou sabke? Al een beetje gerustgesteld? Hou ons op de hoogte hé! We duimen hoor dat alles goed blijft gaan :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 nov 2007, 21:32

Die nare dromen zijn ook zwangerschapssymptomen hoor :wink:
Ik had er ook serieus last van...en die kunnen zo realistisch zijn, dat je de eerste wakkere minuten serieus moet bekomen...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 21 nov 2007, 21:34

zijn nare dromen echt een zwangerschapsverschijnsel? :shock:
Dat wist ik dus echt niet :oops:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 21 nov 2007, 21:52

jaja had daar ook enorm veel last van watik allemaal gedroomd heb... pff da ons mama beviel ipv mij,da ik een kindje had da 24op 24 bv moest krijgen!!ik heb er nogen maanden last van gehad en hoer verder ik was in mijn zws hoe eigenaardiger de dromen!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 nov 2007, 13:26

ja ge kunt heel raar dromen tijdens de zwangerschap... en zo van die dingen die niet samen horen ....; heel biezar

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 23 nov 2007, 09:14

Ik had ook van die rare dromen. Kon soms ineens wakkerschrikken.
Wat het eten betreft: ik heb eigenlijk op alles goed gelet, maar een spiegeleitje kon ik niet laten. Raar, maar daar had ik ongelooflijk veel zin in. Was ook ineens verslaafd aan choco. Potten heb ik gegeten. Chinees vond ik niet meer lekker en tomatensausen kon ik ook niet verdragen.
Heb ook liters melk gedronken, maar dat was omdat ik anders liters gaviscon moest drinken. Had heel fel last van maagzuur en overgeven, zelfs tot op de verlostafel vlak voor de eerste perswee.
Afbeelding

Afbeelding

Sylvie S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 nov 2007, 10:20
Locatie:Oost-Vlaanderen

ook net zwanger

Bericht door Sylvie S » 23 nov 2007, 10:47

Proficiat met je zwangerschap! Ik heb gisteren bevestiging gekregen van de gynecoloog dat ik ook zwanger ben! Het is nog maar heel pril hoor. Ongeveer 3 weken. En hoewel ik het fantastisch nieuws vind, ben ik nu heel bang voor wat kan misgaan. Ik heb namelijk een half jaar geleden op 7 weken een miskraam gekregen.
Dus ik begrijp zeker je schrik voor de komende weken. Maar toch moeten we proberen er van te genieten en positief denken. Als ik denk hoe jaloers ik geweest ben de voorbije maanden op andere zwangere vrouwen...dan kan ik niet anders dan dolgelukkig zijn.

O Ja, nog een vraagje, hoe krijg je zo een balkje waarop de verwachte geboortedatum staat?

Groetjes Sylvie

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: ook net zwanger

Bericht door Dagmar » 23 nov 2007, 10:52

Sylvie S schreef:...
O Ja, nog een vraagje, hoe krijg je zo een balkje waarop de verwachte geboortedatum staat?
Kijk hier eens :wink: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sylvie S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 nov 2007, 10:20
Locatie:Oost-Vlaanderen

Bericht door Sylvie S » 23 nov 2007, 11:10

Bij mijn zoektocht naar dat balkje heb ik ontdekt dat de weken waarin men de zwangerschap uitdrukt worden geteld vanaf de dag van je laatste cyclus en dus niet zoals ik dacht vanaf de bevruchting. :oops: Ik ben dus al iets langer zwanger hiep hoi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 23 nov 2007, 11:29

Ook dikke proficiat voor jou Sylvie S..
Geniet ervan!!
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 23 nov 2007, 12:01

proficiat Sylvie,probeer er vooral van te genieten

Sylvie S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 nov 2007, 10:20
Locatie:Oost-Vlaanderen

tweeling

Bericht door Sylvie S » 23 nov 2007, 12:31

Bedankt voor de lieve reacties. Weet iemand vanaf wanneer ze kunnen zien hoeveel vruchtjes er zijn? Want ik ben zwanger geworden dankzij een clomid kuur en ik had wel 3 rijpe follikels bij mijn laatste controle.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proficiat

Bericht door Aicha » 23 nov 2007, 12:38

Proficiat Sylvie!!!!!

Wat het aantal vruchtjes betreft wordt dat zo goed als altijd gezien bij de eerste echo. Wanneer die precies hangt van je gyn af maar vele vrouwen hebben die rond 6 à 8 weken. dan kun je ook al het hartje zien kloppen!

Veel succes en probeer toch maar te genieten van je zwangerschap! :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 23 nov 2007, 13:34

Proficiat Sylvie :lol:

Veel succes en probeer er vooral van te genieten :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”