Yiiiiiiippppppiiiiiieeeeee !!!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 18 jul 2006, 14:44

Ik ben inderdaad blij dat ik nu nog niet met een dikke buik loop. Amai die hitte. Vandaag is het echt niet te doen. Pfff.
Zelf vind ik dat er al iets te zien is aan mijn buik, maar een buitenstaander waarschijnlijk nog niet. In mijn jeansbroeken kan ik niet meer. Ik krijg ze nog wel dicht, maar dan wel met het risico op verstikking :lol: :lol: Mijn buik is altijd heel plat geweest, zonder enig rondingske. Mijn vriend en ikzelf zien dat er toch al aardig wat centimeters bijgekomen zijn. Maar iemand die me niet kent kan onmogelijk zien dat ik zwanger ben. 't is nog maar een klein teutje. Maar daar zal wel snel verandering in komen :lol: :lol:
We zijn net terug van de winkel en hebben de babykamer besteld. Eind oktober zullen ze pas leveren. Ik stelde natuurlijk de vraag wat er gebeurde als er tijdens de zwangerschap toch nog iets zou mislopen. Daar maakten ze helemaal geen probleem. De bestelling wordt dan gewoon geannuleerd en het voorschot krijg ik terug. Ook alle spulletjes die ik tusendoor voor het kindje zou kopen kan ik gewoon terugbrengen met mijn kasticket. Ze zijn er heel flexibel. Dat vind ik toch een groot voordeel. Dat was ineens een pak van mijn hart. Het gaat toch om een kamer van meer dan 2000 euro (ik heb er dus nog 't één en 't ander bijgenomen :roll: ) Nu hoef ik me helemaal geen zorgen te maken.
AfbeeldingAfbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 18 jul 2006, 21:44

Proficiat met jullie aankoop!!

Binnenkort mag je de kamer dan ook eens posten hé, ik ben nu wel benieuwd hoor :lol:

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 18 jul 2006, 22:27

das leuk hé, als kan gaan shoppen voor je babytje, verder veel shopplezier de komende maanden :lol:

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 19 jul 2006, 11:53

Muisje, als je dan toch zo benieuwd bent zal ik ineens de foto's van de kamer posten uit de catalogus :wink: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Normaal gezien bestaat de babykamer uit een 2 deurs-kast. Ik heb er nog de 1-deurs bijgekocht ook.
De commode van de babykamer kan omgevormd worden tot een bureau voor de jeugdkamer. Het nachtkastje moest ik nog apart kopen en het jeugdbed was gratis. Daar zullen we dan hopelijk toch enkele jaartjes van kunnen genieten.
AfbeeldingAfbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 19 jul 2006, 12:02

Is het een doorgroeibed ?
Mooie foto's van het kamertje.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 20 jul 2006, 08:21

Hey, da's leuk!!

Ik vind het wel handig dat je de kamer kan omvormen tot jeugdkamer.
Zo'n 'muskietnet' in een passend kleurtje is ook wel tof om over het bedje te hangen.
Ik wil dat ook om over ons grote bed te hangen want ik sta nu terug vol muggebeten :? (en het heeft ook iets romantisch)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 jul 2006, 10:36

Ik denk wel dat het een doorgroeibed is, want in de totale prijs van de babykamer waren de ombouwlatten inbegrepen. Zijn dat dan de latten om van het babybedje een jeugdbed te maken :?: De bijkomende promotie was dat je het jeugdbed gratis kreeg ter waarde van 239 euro. Och we zullen de handleiding wel eens lezen eens het geleverd wordt.

De foto's komen uit de catalogus. Het gele kapke boven het bed vind ik nu niet echt geslaagd, maar we zullen ongetwijfeld wel een passend 'neutraler' kleurtje vinden :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 20 jul 2006, 14:06

nja, dat geel vond ik ook niet echt passend hoor :)

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 20 jul 2006, 23:53

Mooie kamer, flupke! Beebje vaart wel :wink:
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 21 jul 2006, 10:29

mooi kamertje flupke,mijn broer zijn zus is ook zwanger al 24 weken en bij haar begin je het nu nog maar te zien,dat is van persoon tot persoon.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 21 jul 2006, 10:30

t'was broer zijn vrouw
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 23 jul 2006, 12:33

hey,

Hele mooie kamer hoor! Die baby zal verwend worden :lol:

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 28 jul 2006, 08:52

Alles ok verder?
Geen nieuwtjes :lol: ?

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 28 jul 2006, 12:03

Yep, alles ok. En eigenlijk heb ik ook geen nieuwtjes denk ik. 't is lastig wachten hoor zo 5 weken tussen de afspraak met de gynaecoloog. Pff. Anders was het telkens drie weken. Och ja... toch nog een nieuwtje.
Ik ben dus 4 weken thuis geweest in ziekenverlof. Eerst had de gynaecoloog mij dus 2 weken thuisgeschreven na het bloedverlies en daarna heeft de huisdokter mij nog 2 weken bijgegeven. Die vermoeidheid was enorm lastig. Ik had eindelijk een beetje mijn draai gevonden en dacht de vermoeidheid eindelijk overwonnen te hebben. Niets was blijkbaar minder waar. Maandag en dinsdag ben ik volledige dagen gaan werken. Ik moest dus terug om 06.30 u opstaan. Tegen 11.00 u begon de vermoeidheid weer toe te slaan en begon het aftakelingsproces :lol: Tegen 13.00 u kon ik mijn ogen niet meer openhouden. Ik ben dus twee dagen iets vroeger gestopt, rond 14.00 u. Woensdag zag ik het alweer niet meer zitten en ben ik terug naar de dokter gegaan. Die heeft me dus gedurende 30 dagen verminderde prestaties van 50% voorgeschreven. Das dus een maandje halve dagen werken. Nu begin ik om 07.30 u te werken en ga ik al naar huis om 11.30 u. Ideaal dus. 's middags doe ik dan terug mijn tukske en kan ik er terug tegenaan tot 's avonds. Ik voel me nu na twee dagen al heel wat beter :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 30 jul 2006, 12:22

Blij te horen dat alles goed gaat.
Zegt je werkgever er niets van dat je veel afwezig bent?
Ik denk moest ik in die situatie zitten, dat mn baas er niet zo tevreden over zou zijn (hij is zelfstandige en heeft zelf geen kinderen, speelt mss in mn nadeel).

Rust maar voldoende, da's goed dat je luistert naar je lichaam.

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 30 jul 2006, 17:31

Fijn dat alles goed verloopt! Rust maar goed....... :lol:

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 31 jul 2006, 12:46

Muisje schreef:Zegt je werkgever er niets van dat je veel afwezig bent?
Ik denk moest ik in die situatie zitten, dat mn baas er niet zo tevreden over zou zijn (hij is zelfstandige en heeft zelf geen kinderen, speelt mss in mn nadeel).
Op het werk weten ze dat ik in december een miskraam heb gehad en ze zijn toch redelijk bezorgd. Zeker toen ik enkele weken geleden naar het ziekenhuis moest met wat bloedverlies. Toen kreeg ik een SMS van mijn baas dat mijn gezondheid voorgaat en dat het werk op de tweede plaats kwam. Ze zouden ginder wel hun plan trekken met het werk. Mijn baas heeft er geen rechtstreeks nadeel van dat ik ziek ben. Hij moet me trouwens niet betalen. Ik werk bij de federale politie in Antwerpen en wij worden door de overheid betaald, dus daar kan hij niets over zeggen. We werken in een team van 5 man en werken telkens met 2 aan 1 dossier. Als er iemand ziek valt neemt de andere gewoon het dossier over. Dus dat valt allemaal reuze mee. Niemand is onmisbaar hé. Allez... bij ons toch niet. Ik kan me echter wel voorstellen dat als ik ergens anders zou werken die baas er wel problemen mee zou hebben.
AfbeeldingAfbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 31 jul 2006, 13:13

leuke kamer flupke
zo vermoeid... al chance dat ge halftijds dan kunt werken
geniet er maar van!
dat de hitte afgenomen is, zal je ook wel deugd doen!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 jul 2006, 14:27

Cindy, wel fijn van je baas dat hij zo met je inzit! Op mijn vorig werk zou dat zeker geen tel hebben gehad!
Aan welke dossiers werken jullie dan, want federale wat houd dat in?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 31 jul 2006, 16:20

sandy schreef:Aan welke dossiers werken jullie dan, want federale wat houd dat in?
Ik ben in 1996 binnengekomen bij de vroegere rijkswacht. In 2000 heb ik dan examens meegedaan om bij de BOB te geraken, en dat is me dan ook gelukt :lol: Dan zijn de politiehervormingen er gekomen en hebben ze de BOB en de Gerechtelijke politie samengevoegd. Dit vormt nu de federale politie. De politiemensen in uniform zijn lokale politie. Ik werk op de afdeling mensenhandel. Deze is dan ook nog ons onderverdeeld in verschillende teams. Ik maak deel uit van het team Afrika. We behandelen dus vooral dossiers van Afrikaanse meisjes die in de prostitutie gedwongen worden. Dat is in het kort zo'n beetje samengevat.
AfbeeldingAfbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 31 jul 2006, 16:43

Klinkt eigenlijk wel spannend hé flupke ... :wink: en waarschijnlijk kom je dan ook van die schrijnende toestanden tegen .. :?
Maar goed, geniet alleszins nog van je zwangerschap :wink:

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 31 jul 2006, 17:44

Ik begin eindelijk echt te genieten van mijn zwangerschap. Enkel niet vandaag :cry: :cry: We zijn nu 31 juli en normaal was ik voor vandaag uitgerekend om te bevallen van onze eerste spruit. Jammer genoeg is het in december misgelopen. Ik probeer er niet te veel mijn hoofd over te breken maar zit wel een beetje met gemengde gevoelens. Gelukkig ben ik ondertussen terug zwanger en hebben we terug iets om naar uit te kijken :lol:
AfbeeldingAfbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 31 jul 2006, 20:22

Flupke, goed voor jou dat je naar je lichaam luistert.
Gelukkig heb je veel chance met je werkgever.
Rust maar voldoende dat het kleintje goed kan groeien.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 jul 2006, 22:46

Spannend beroep heb jij, ondanks de vele tegenslagen allicht :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 02 aug 2006, 09:58

Amai sjieke baas heb jij zeg!
Denk dat mijn baas er niet content mee zou zijn (ik werk bij zelfstandige) want ik ben de secretaresse en werk daar alleen. Andere collega's zijn constant op de baan ...

Zo te horen heb je een heel afwisselende job, die soms wel zwaar kan zijn.
Best dat je dan thuis mag blijven om te rusten!
Ik heb ook nog meegedaan aan het politieexamen maar was niet geslaagd voor het administratieve gedeelte (of was het omdat ik mss 2 cm te klein was ? :) ) .

Hopelijk voel je je al wat beter dan maandag.

Groetjes!

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 02 aug 2006, 12:11

Ik voel me al veel beter dan maandag. Dat was gewoon een moment om eens bij stil te staan, maar verder ondervind ik er niet veel last van. Als ik nog niet terug zwanger moest zijn , dan zou ik me wel slechter voelen denk ik.

Sedert eergisteren voel ik me lichamelijk dan weer slechter. Keelpijn, barstende koppijn, zware hoest, spierpijn :roll: Pfff. Nu dat weer. Ondertussen is de keelpijn al wat beter en ben ik nu voornamelijk aan het blaffen :lol: en het snotteren. Nog enkele dagen afzien en tegen het weekend zal het wel al beter zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 02 aug 2006, 13:36

Kop op.
Misschien is een warm bad met wat olie een helend middel?
En je eens laten verwennen door je ventje :wink:

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 06 aug 2006, 09:47

Hoi Flupke,

goed dat tot nu toe alles (relatief) goed gaat. Nu kan je goed rusten als je halve dagen gaat werken. En hopelijk ben je ondertussen al weer helemaal gezond en is het snotteren en blaffen verdwenen!
Hoe zit het met je buikje, al gegroeid?? :)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 16 aug 2006, 14:20

Hallo, hier ben ik dan. Net terug van de gynaecoloog. Alles was perfect in orde. Onze spruit mat van zijn/haar hoofdje tot het poepeke 11.6 cm.De totale lengte zou ongeveer 16 cm zijn. Er zat weer heel wat beweging in, maar toch lag hij/zij geen enkele keer goed genoeg om het geslacht al te kunnen bepalen. Jullie zullen dus nog even op jullie honger moeten blijven wachten tot de volgende echo :lol: :lol: Misschien is het geslacht dan te zien. De volgende echo is gepland op 12 september. Ondertussen wil ik jullie mijn echootjes van vandaag toch niet onthouden :lol: :lol: De onderste is een foto van het gezichtje frontaal gezien.

Afbeelding

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 16 aug 2006, 17:00

wow cindy,

hij of zij is al flink gegroeid eh :lol:

da is toch zo plezant eh om het babytje in volle actie te zien,
ik zal blij zijn als het vlug de 29ste is dan ben ik weer aan de beurt,

ik ben echt blij voor u en hoe voelt ge u? zijn de kwaaltjes al wat gemindert? hier wel en daar ben ik blij van, ik voel hem of haar al heel veel bewegen :lol: tis nu zelfs al een verslaving geworden om s avonds rustig op de bewegingen te wachten :lol: :P
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”